Rv 15 ja oireet poissa!!

MissR

Olen 15 viikolla raskaana, huomenna alkaa 16:sta viikko. Ultrassa olin kaksi viikkoa sitten jossa kaikki oli ok. Jo vähän ennen tuota ultraa, mutta edelleenkin, on ihan ns. normaali olo, aivan kuin en raskaana olisikaan. Just töissä yks sijainen kertoi mulle miten hän oli saanut keskenmenon juuri tässä vaiheessa ja hänelläkin oli raskausoireet hävinneet ihan kokonaan. Arvatkaas piristikö tuollainen tieto..???!!! Pelkäänkin että minunkin vauva on kuollut kohtuun. Jos noin on käynyt, syytän siitä vain itseäni, omaa raskaudenaikaista hermoiluani syystä jos toisestakin, ja siihen satunnaisesti käyttämääni, tosin turvalliseksi todettua lääkettä.

Voiko tässä vaiheessa raskautta oikeasti olla ihan normaali olo, aivan kuin ei raskaana olisikaan, ja silti kaikki olis hyvin???

9

7219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teresa

      Itsellänikin oli aika jolloin tosissaan mietti että onkohan kaikki hyvin kun tuntuu ettei raskaana olisikaan... Tuo 16 viikko on just sitä aikaa jolloin yleensä ei enää ole alkuraskauden oireita niin kuin pahoinvointia, rintojen aristusta jne.. Sitten kun vielä ei vauvan liikkeitäkään tunnista.. Eihän nyt voi varmaksi sanoa mikä tilanteesi on mutta kyllä ns. oireetonkin vaihe on.. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja onnea odotukseen..
      Itse tunsin vauvan potkut viikolla 22 ja nyt mennään rv 26 ja kovasti potkii...;))

    • hyvin

      Millaisia oireita sinulta puuttuu? Pahoinvoinnin ja turvotuksen kuuluukin jäädä pois parin ensimmäisen raskauskuukauden jälkeen. Yleensä keskivaihe on se kaikkein helpoin ja nautinnollisin vaihe, koska kohtu ei vielä paina palleaa tai alavatsaa, eikä vatsa ole tiellä muutenkaan.

      En tiedä mitä työkaverillasi oikein on ollut mielessä, minä en tuollaisia kokemuksia välttämättä kertoisi raskaana olevalle ystävälleni. Älä välitä hänen ehkäpä kateellisista tarkoitusperistään.

      Kun mennään muutamia viikkoja eteenpäin, alat tuntea lapsesi ensimmäiset liikkeet, pikkuisen kutinan vatsanpohjassa, vähän kuin ilmaa kuplisi suolissa tms.

      Jos olet noin huolestunut, mikset soittaisi nyt heti päivystyspolille ja keskustelisi heidän kanssaan tilanteestasi. Komplikaatioiden sattuessa tuskin olisit silloinkaan täysin oireeton. Numero löytyy neuvolakortistasi.

      Mielenrauhaa sinulle!

      • MissR

        Mun olo on tosiaan kuin en raskaana olisikaan. Alkuraskaudessa mulla oli oikeastaan koko ajan sen verran oireita, että tiesin että kaikki on varmaankin pikkuisella ihan hyvin. Silti pahoinvointi ym. oireetkaan ei olleet mitenkään voimakkaita missään vaiheessa, ja nyt pahoinvointiakaan ei ole enää ollenkaan. Rinnat on kyllä edelleen arat siinä missä ennenkin, ehkäpä se sitten lienee hyvä merkki..? Maha on kyllä kasvanut, mutta olen lihonutkin raskauden aikana vähän, ja mulla tuo läski kun tuppaa aina kasaantumaan just vatsan kohdalle, niin ei tiedä onko ns. oikeata vauvavatsaa vielä yhtään. Pitänee vaan ajatella parasta ja odotella ens viikkoista neuvolakäyntiä, että kuulis pikkuisen sydänäänet.


      • hyvin
        MissR kirjoitti:

        Mun olo on tosiaan kuin en raskaana olisikaan. Alkuraskaudessa mulla oli oikeastaan koko ajan sen verran oireita, että tiesin että kaikki on varmaankin pikkuisella ihan hyvin. Silti pahoinvointi ym. oireetkaan ei olleet mitenkään voimakkaita missään vaiheessa, ja nyt pahoinvointiakaan ei ole enää ollenkaan. Rinnat on kyllä edelleen arat siinä missä ennenkin, ehkäpä se sitten lienee hyvä merkki..? Maha on kyllä kasvanut, mutta olen lihonutkin raskauden aikana vähän, ja mulla tuo läski kun tuppaa aina kasaantumaan just vatsan kohdalle, niin ei tiedä onko ns. oikeata vauvavatsaa vielä yhtään. Pitänee vaan ajatella parasta ja odotella ens viikkoista neuvolakäyntiä, että kuulis pikkuisen sydänäänet.

        todennäköistä et sun ei enää kuulukaan pahoinvoida. Alavatsa pömpöttää, siellä se kala ui. Olet huolissasi koska kaikki raskaanaolevat ovat aina.


    • sasa

      Itselläni rv 15 raskausoireet katosivat kuin seinään eikä takaisin tulleet. Siis kaikki pahoinvoinnit, rintojen arkuus, jne. katosivat yht'äkkiä. Oli niin normaali olo, että pelotti tosiaan onko vauvalla kaikki ok. Silti täällä porskutellaan nyt jo rv 32 sutjakkaasti ja kaikki on mennyt hyvin, myös vaavi voi hyvin.

      Tuo hermoilusi kuuluu raskauteenkin. Toivotaan, että kohdallasi on kaikki hyvin! Normaalilta tuo tilanteesi kuitenkin vaikutti.

      • MissR

        Huomenta! Kiitti teille kaikille jotka mua ns. kannustitte pelkoni suhteen. En todellakaan ymmärrä miksi tuo sijainen mulle tollasta möläytti, ja kun hän vielä on todella mukava ja fiksu ihminen ja ollut jopa töissä sekä äitiys- että lastenneuvolassa. Ehkä hänelle muutaman kuukauden takainen tapahtuma on vielä liian arka ja halusi vain puhua asiasta, seurauksia sen kummemmin ajattelematta. En ole hänelle vihainen, ja rankkahan tuollainen kokemus on.

        Nyt uskon että mun vaavilla on kaikki hyvin, rinnat kun on edelleen arat ja isommat kuin aiemmin, ja tänä aamuna sain pitkästä aikaa pahoinvointikohtauksenkin. Kerrankin nautin siitä että olo on huono! ;)


      • säde
        MissR kirjoitti:

        Huomenta! Kiitti teille kaikille jotka mua ns. kannustitte pelkoni suhteen. En todellakaan ymmärrä miksi tuo sijainen mulle tollasta möläytti, ja kun hän vielä on todella mukava ja fiksu ihminen ja ollut jopa töissä sekä äitiys- että lastenneuvolassa. Ehkä hänelle muutaman kuukauden takainen tapahtuma on vielä liian arka ja halusi vain puhua asiasta, seurauksia sen kummemmin ajattelematta. En ole hänelle vihainen, ja rankkahan tuollainen kokemus on.

        Nyt uskon että mun vaavilla on kaikki hyvin, rinnat kun on edelleen arat ja isommat kuin aiemmin, ja tänä aamuna sain pitkästä aikaa pahoinvointikohtauksenkin. Kerrankin nautin siitä että olo on huono! ;)

        Mulla Rv 17 alkaa. Ei oireita, hyvä olo. Ja sitä se terkkarikin sanoi, elän raskauden parasta aikaa nyt. Torstaina kävin neuvolassa ja sydänääniä kuunneltiin. Se tieto helpotti tietysti. Liikkuu ihan hulluna kuulema, juuri siellä vedessä. On vaan vielä niin pieni ettei liikkeitä aisti..


    • tuitui

      itsellänikin hävisi raskausoireet tuossa vaiheessa, ihan yllättäin, onneksi!! nyt 18 viikolla ja kaikki hyvin, älä huolehdi sinäkään!

      soita neuvolaan. pyydä että pääsisit kuuntelemaan sydänäänet. ei ainakaan meidän neuvolassa ole ongelma, päässyt jo samana päivänä. saatpahan mielenrauhan :)

      onnea odotukseen

    • Anonyymi

      Eksyin keskusteluun, kun itse odotan tällä hetkellä esikoistani rv 15. Tuntuu käsittämättömältä että aloittajan "vauva" täyttää jo 16 vuotta. Mitenköhän heillä on mennyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe