Monetan keräilyrahojen arvo

TorppariAnttila

Herätän tässä uudelleen keskustelun rahapaja Monetan tuotteista.
Siis onko niin, että tämän yrityksen rahoilla, uusilla ja vanhoilla ei ole käytännössä mitään keräily- tai myyntiarvoa ?
Luin aikaisempaa viestiketjua jossa tämmöistä puhuttiin vakavasti. Olen itse yksi "uhri" ja olisin kiinnostunut onko muutamilla seteleilläni ja kolikoillani mitään todellista arvoa, en siis ole sijoittanut suuria summiaa, mutta kuitenkin...
Pidän outona sitä että ko yritys voi jatkaa toimintaansa, eli on laillinen ja normeja ja lakeja noudattava yritys, muutenhan toiminta lopetetaan viranomaisten toimesta.
Eräs toinen rahojen myyjä sanoi tylysti, ettei Monetaa osteta, myy Torissa, siis onko Monetan rahat jotenkin eri asia kun muut keräilyrahat ?
Toivon asiallisia vastauksia, nämä trollipuheet saa olla omassa arvossa !

6

4157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make100000000

      omalla kohdalla kävi ainakin huonosti.aikoinaan ostin ja keräsin ensimmäiset (12) euro hopeakolikot.joka euro maasta 1 kolikko nimellisarvo väliltä 1/2 -25€. kolikot muistaakseni maksoi noin 50 € kpl paitsi 1 mikä maksoi 125€ lopulta päätin myydä ne pois.netissä 1 tarjous tuli olikohan 20€. sitten kaupassa tarjosin maksuksi ostoksista mutta ei sinne kelvannut edes nimellis arvosta.myös pankissa kävin turhaan.lopulta annoin kolikot veljenpojalle.

      • maailmamuuttuu

        Niinpä, minäkin meinasin silloin alkuvuosina hairahtaa johonkin monetan kolikkotarjoukseen. Onneksi kolikoita oli vain rajallinen määrä ja jäin ilman. Eli silloin taisivat vielä muutkin noihin tarjouksiin uskoa.


    • Kerräilijä

      Kylläpä tuo Moneta pitää aika reilua ylihintaa rahoille. Jos sieltä ostaa, niin ei varmaa tule saamaan ikinä rahojaan takaisin. Onhan se tosin vaivatonta keräilyä, kun posti tuo kotiin melkein joka viikko paketin laskun kera. Itse en kyllä maksaisi niistä tuotteista penniäkään. Jos viitsii selailla huutokauppoja ja alan liikkeitä, niin saa varmasti halvemmalla. En suosittele tuolta ketään ostamaan yhtään mitään.

      • TorppariAnttila

        Niinpä, jos pelkästään keräilee, niin luultavasti tietää mitä ostaa, kuten minäkin. Keräilyinto vaan loppui muista syistä, joten siksi haluan päästä eroon niistä muutamista hankkimistani rahoista. Toki saamani info Monetasta on vaikuttanut myös.


    • Onhan niillä Monetan myymillä kolikoilla toki sama arvo kuin vastaavilla muiden myymillä. Niitä ostaneen kannalta ainoa ongelma on, että kukaan ei maksa niistä vapailla markkinoilla läheskään samaa hintaa kuin Moneta otti ne myydessään.

      Varsinkin euromääräiset juhlarahat ovat olleet Monetalla niin kalliita, etteivät ostajan perillisetkään saa niistä todennäköisesti ostohintaa pois, vaikka säilyttäisivät kolikkoja sata vuotta. Eri maissa on myös lyöty euroajan juhlarahoja niin suuret määrät ja pakattu monet niistä jo rahapajalla kapseleihin tai muovikalvojen väliin, että keräilijöiden ja kauppiaiden varastot ovat täynnä huippulaatuisia kappaleita.

      Oma hintaa alentava tekijänsä on, että juhlarahat käyvät maksuksi vain lyöntimaassa. Toisin sanoen esimerkiksi ranskalainen juhlaraha ei ole käypää rahaa meillä, eikä suomalaisten kauppojen tarvitse (eikä kannata) ottaa sitä vastaan.

      Poikkeuksena vain kahden euron erikoisrahat, joilla on täysi ostoarvo.

      Jos haluaa ostaa euroajan juhlarahoja, kannattaa tilata niitä vaikka saksalaisilta alan liikkeiltä, joilla on postimyyntiä. Saksasta saa myös ostaa sikäläisiä uusia juhlarahoja heti myyntiin tulon jälkeen nimellishinnalla postikuluilla, toisin kuin Suomesta ja monista muista maista. Nimellishinnalla myydyissä vain on määrärajoitus hamstrauksen estämiseksi.

    • harrastenumismaatikko

      Kyllä noilla Monetan rahoilla voi olla positiivistakin arvokehitystä. Myyvät paljon kuitenkin samoja rahoja kuin muutkin keräilyrahaliikkeet. Aikanaan myivät Monacon Grace Kelly rahaa noin 400 eurolla. Nykyisin hinta on 2000 eurosta ylöspäin. Osa rahoista on hyviä sijoituksia. Osa ei. ei keräilyrahat sinänsä eroa muusta sijoittamisesta. Tietääkseni valtaosa ei edes harrasta rahojen tai jonkun muun keräilyä bisneksen ja arvon nousen takia. Keräilijöitäkin on monenlaisia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe