Papit ateisteja

TotuusPelottaa

Amerikassa on tutkittu ateistipappeja

http://newsweek.washingtonpost.com/onfaith/Non-Believing-Clergy.pdf

Kaikki haastatellut olivat liberaalipappeja. Jotkut ovat vielä pappeina koska kokevat että he voivat auttaa ihmisiä tätä kautta. Jotkut taas toimivat vielä pappeina koska heillä ei ole koulutusta muuhan ja eivät ole löytäneet muuta ammattia jolla elättää heidän perheensä. Jotkut halusivat ohjata seurakuntaa liberaalimpaan suuntaan esim. lukemalla Piispa John Shelby Spong:in teoksia. Yhteistä kaikille haastatelluille oli suuri yksinäisyys joidenkin puolisokaan ei tiennyt että he eivät usko jumalaan.

Haastatellut papit olivat sitä mieltä että he ovat pelkkä jäävuorenhuippu ja kirkot ovat täynnä ateistipappeja.

3

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Varmasti pappeja on moneen lähtöön, mutta en ihan usko ateistipappeihin, ainakaan Suomessa.
      Liberaalipapistoa on kyllä huomattavan paljon ja siihen lukeudun kai itsekin.
      Kaisa-pappi

• SeRehellinen

Sinun uskomukset tiedetään jo. Ne eivät ole tähänkään asti perustuneen mihinkään tutkittuun tietoon, joten se siitä sinun uskomuksista.

• rgfdesw
        SeRehellinen kirjoitti:

Sinun uskomukset tiedetään jo. Ne eivät ole tähänkään asti perustuneen mihinkään tutkittuun tietoon, joten se siitä sinun uskomuksista.

Saatujen tietojen mukaan mm ruotsissa on noin 50% vapaamuurareita.
        Googlaamalla saa faktaa siihen ryhmään kuuluvien asenteista, rituaaleista jne...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2296
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      115
      1781
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1439
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1397
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1238
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1057
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      982
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe