Voiko myyntityöpuolelle olla pääsemättä???

en_halua_tradenomiksi

Voiko amk tradenomi myyntipuolelle olla pääsemättä? Pelkään, että pääsen nyt tuohon kouluun. Olen idiootti, kun tein sen kokeen... mutta aiheeseen. 

Turun amk. Katsoin tilastotietoa 2013. N. 70 pistettä tarvitaan. Sisään päässeet 55/204 (eli 204 ensisijaista hakijaa)

Vaikuttaa tilaston mukaan siltä, että kaikki eivät pääse.... mutta, koe oli aivan älyttömän helppo (yhtään kärjistämättä). Ala-astetason matikkaa kirjaimellisesti. (Ja vielä se, että väh. 2/10(!) tehtävää tarvii mennä oikein, herättää epäilykset) vrt. Olen luonnostaan huono matikassa/ lukio lyhyt ka. 7.. ja sitten se, että luulin, että pieni ja surullisen helppo aineisto on vain n. 80 sivua, mutta jälkeenpäin huomasin, että siitäkin piti lukea vain n. 40 sivua yht. !!! 

Tajusin viikonloppuna,ettei kannata edes lukea siihen kokeeseen, koska se on mulle 2 vaihtoehto. Yliopistoon tulee ensikertalaiskiintiöt. Nyt kuitenkin pelkään, että pääsen vahingossa tuohon kouluun, koska koe oli niin älyttömän helppo... olisi pitänyt vastata tahallaan väärin... (muutamaan jätin vastaamatta, olin selannut koko aineiston muutama päivä sitten läpi tutustumismielessä ja silti osasin)

Saan vielä yo todistuksesta/lukion arvosanoista aika hyvät pisteet... en tiedä paljonko ne vaikuttaa.. 

Hakeeko kukaan tiettävästi tosissaan tradenomikouluun myyntipuolelle??? Olen oikeasti hämmentynyt. Taisin pilata tulevaisuuteni kun hain siihen kouluun? :( 

Olen vielä niin ymmärtänyt, että liiketalouspuoli on suosittu niin siksi jotenkin kuvittelin myyntipuolen jotenkin erilaiseksi.

Melkeen kaikki lähti kokeesta tunnin jälkeen eli heti kun sai lähteä. Hakeeko siihen kouluun vain sellaset, jotka ei millään jaksaisi istua koulun penkillä ym. ? Herää kysymyksiä..

Tänä vuonna hakijat/opiskelupaikat: 132/40
Mikä tarkoitus koko ko. koulutusohjelmalla edes on? Auttakaa?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en_halua_tradenomiksi

      Sanon nyt kuitenkin vielä, että tarkoitukseni ei ole loukata myyntityön opiskelijoita.

      Olen vain hämmentynyt ja järkyttynyt, kun oli niin helpot pääsykokeet ja muotoilin asian niin kuin se päässäni on... kauhulla odotan tuloksia.. ja toivon, etten pääse.

      Näin ei saisi käydä. Kahteen paikkaan pitää hakea, mutta kakkosvaihtoehtoon ei saisi päästä... olenpahan idiootti ja itseäni saan syyttää.

    • Aleks225

      Osa hakee varmasti sen takia kun ei muutakaan ole keksinyt tai sosiaalinen/taloudellinen paine on pakottanut hakemaan. Osa taas on mennyt sieltä mistä aita on matalin niin lukiossa kuin ammattikoulussa ja hakee toissijaisena vaihtoehtona yliopistolle. Näitä on valtaosa. En tunne yhtään ihmistä, joka olisi välttämättä ensisijaisena vaihtoehtona halunnut tradenomiksi. Toki näitä voi olla. Nekin, jotka näin väittävät, ovat yleensä niitä, jotka ovat kumminkin istuneet myös yliopiston pääsykokeissa huonolla menestyksellä.

      Koe on helppo ihan tarkoituksella. En itse lukenut vuosia sitten yhtään ja lähtöpisteet olivat huonosta yo -todistuksesta huolimatta jo melko korkeat. Riitti kun jotain paperille sitten "pääsykokeissa" piirteli. Ja jos koe tuntuu helpolta niin odottakaa vain miten helppoa itse opiskelu on. Opettajia ei kiinnosta tai eivät osaa, tuntiopetusta vähennetään, koska säästöjä pitää repiä, loputtomia ryhmätöitä, naurettavan helppoja tenttejä jne.. Siinä voi sitten kysyä, miksi tutkintoa ei arvosteta.

    • Susanna1234

      Tuohon edelliseen: kyllähän tradenomin tutkinto on arvostettu? Työllistyminen on lähes varmaa (voit tehdä töitä millä alalla tahansa lähes poikkeuksetta)!
      Terveisin myyntityön AMK- pääsykokeissa Haaga-heliassa juuri käynyt.
      Kokeet olivat tosiaan helpot. Itselläni ongelmana oikeastaan se, että samapa tuo pääsenkö sisään, sillä tajusin vasta hetki sitten etten tahdo kyseiselle alalle ollenkaan. Sairaanhoito/ensihoito kutsuu!

      • onseon

        Joo, kyllä jotkut arvostavat traden tutkintoa. Jotkut jopa väittävät sen olevan yliopistotutkinnon tasoinen ja osaamisen parempaa kuin kauppatieteen maisterilla. Näitä tradenomeja olen nähnyt. Työttöminä.

        Työttöminä tosiaan, vaikka moniin töihin pääsee ilman mitään tutkintoa. Olisikohan traden tutkinto suorastaan dismeriittiä.


      • onseon kirjoitti:

        Joo, kyllä jotkut arvostavat traden tutkintoa. Jotkut jopa väittävät sen olevan yliopistotutkinnon tasoinen ja osaamisen parempaa kuin kauppatieteen maisterilla. Näitä tradenomeja olen nähnyt. Työttöminä.

        Työttöminä tosiaan, vaikka moniin töihin pääsee ilman mitään tutkintoa. Olisikohan traden tutkinto suorastaan dismeriittiä.

        Tradenomin tutkinto liiketalouden linjalta (ns. yleis-Trade) on se murheenkryyni. Erikois-tradenomit, kuten myyntityön ja logistiikan tradenomit, työllistyvät paljon paremmalla prosentilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe