Myrkkymaali vanhan päälle?

Albinisti

Ostin veneen, jossa on kaksi vuotta sitten tehty täysi pohjaremontti. Sillon maalattu pehmeä valkoinen antifouling? maali alkaa paikoin olemaan kulunut ja uusi kerros pitäisi maalata tilalle. Mitä toimenpiteitä minun pitää tehdä ennen uuden myrkkymaalikerroksen maalaamista? Mitä minun tulee ottaa huomioon toimenpiteitä tehtäessä?

7

3159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VilleVesilinja

Teräsharjalla rapsuttele pohja läpi, jotta lohkeileva maali irtoaa. Sitten vaan uutta maalia päälle. Vesilinja kannattaa teipata. Myös mahdolliset sinkit yms. potkurit kannattaa suojata.

• pohjamaalari

Itse olen hvaiannut, että vanha irtoava maali lähtee myös hyvin irti mikäli vetää kunnolliset teolliset kumihanskat käteen ja hankaa pohjan läpi karkealla märällä karhunkielellä. Sitten vielä pesee pohjan kunnolla vedellä ennen uuden maalin maalaamista. Itse otan myös ja ohennan aina reilusti maalia, ennekun maalaan pohjan. Tällöin välttää sitä, että kerrostumista ja lohkeamista pääsee syntymään.

• Seppomartti

Taitaa olla aivsn turhaa hangata vanhaa itsekiillottuvaa pois enempää kuin mikä on selvästi irti.
      Suomen olot on kovin erilaiset kuin etelässä. Täällä voi laimentaa myrkkymaalia ja pyrkiä välttämään kerrospaksuuksia. Etelässä laimentamaton Mille kolme kerrosta ei riittänyt vuodeksi
      Kun hankaatte irti niin otatte tietenkin talteen, ettei joudu luontoon?

• Albinisti

Vanha maali on sen verran ohutta, että se ei edes halkeile. Eli hionta ja suoraan uutta maalia päälle? Jos pohjaa huuhtelee vedellä, kuinka paljon sen pitää antaa kuivua ennen uuden maalin maalaamista?

• seppomartti
        Albinisti kirjoitti:

Vanha maali on sen verran ohutta, että se ei edes halkeile. Eli hionta ja suoraan uutta maalia päälle? Jos pohjaa huuhtelee vedellä, kuinka paljon sen pitää antaa kuivua ennen uuden maalin maalaamista?

Eli EI hiontaa vaan maalia. Tai ei sitäkään jos kerran on ehjä maalikerros. Miksi hioisit ja miksi maalaisit?

• Albinisti

Jos vanha maali ei riitä pitämään pohjaa puhtaana joten sen takia ajattelin siihe kerroksen tai kaksi maalata. Hionta paremman tartuntapinnan saamiseksi. Mitä mieltä olette?

• JokisenJussi

Mistä päättelet että maali on kulunut? Pohjaan tarttuu aina jotain jos vene on vähällä käytöllä loppukaudesta. Jos primer kuultaa läpi, sitten ao kohdat on syytä paikkamaalata: EI hiontaa vaan pelkkä paikkamaalaus 50% ohennetulla maalilla ts 2 x enemmän ohennusta kuin maalin ohje. Reilulla ojennuksillaan vältetään kerroksen paksuuntuminen joka johtaa helposti maalin lohkeiluun primeria myöten ja sitten onkin iso työ edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      236
      6220
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2745
    3. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      54
      2654
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2272
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1789
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      165
      1435
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1434
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      25
      1351
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1311
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1017
    Aihe