Ostin veneen, jossa on kaksi vuotta sitten tehty täysi pohjaremontti. Sillon maalattu pehmeä valkoinen antifouling? maali alkaa paikoin olemaan kulunut ja uusi kerros pitäisi maalata tilalle. Mitä toimenpiteitä minun pitää tehdä ennen uuden myrkkymaalikerroksen maalaamista? Mitä minun tulee ottaa huomioon toimenpiteitä tehtäessä?
Myrkkymaali vanhan päälle?
7
3159
Vastaukset
- VilleVesilinja
Teräsharjalla rapsuttele pohja läpi, jotta lohkeileva maali irtoaa. Sitten vaan uutta maalia päälle. Vesilinja kannattaa teipata. Myös mahdolliset sinkit yms. potkurit kannattaa suojata.
- pohjamaalari
Itse olen hvaiannut, että vanha irtoava maali lähtee myös hyvin irti mikäli vetää kunnolliset teolliset kumihanskat käteen ja hankaa pohjan läpi karkealla märällä karhunkielellä. Sitten vielä pesee pohjan kunnolla vedellä ennen uuden maalin maalaamista. Itse otan myös ja ohennan aina reilusti maalia, ennekun maalaan pohjan. Tällöin välttää sitä, että kerrostumista ja lohkeamista pääsee syntymään.
- Seppomartti
Taitaa olla aivsn turhaa hangata vanhaa itsekiillottuvaa pois enempää kuin mikä on selvästi irti.
Suomen olot on kovin erilaiset kuin etelässä. Täällä voi laimentaa myrkkymaalia ja pyrkiä välttämään kerrospaksuuksia. Etelässä laimentamaton Mille kolme kerrosta ei riittänyt vuodeksi
Kun hankaatte irti niin otatte tietenkin talteen, ettei joudu luontoon?- Albinisti
Vanha maali on sen verran ohutta, että se ei edes halkeile. Eli hionta ja suoraan uutta maalia päälle? Jos pohjaa huuhtelee vedellä, kuinka paljon sen pitää antaa kuivua ennen uuden maalin maalaamista?
- seppomartti
Albinisti kirjoitti:
Vanha maali on sen verran ohutta, että se ei edes halkeile. Eli hionta ja suoraan uutta maalia päälle? Jos pohjaa huuhtelee vedellä, kuinka paljon sen pitää antaa kuivua ennen uuden maalin maalaamista?
Eli EI hiontaa vaan maalia. Tai ei sitäkään jos kerran on ehjä maalikerros. Miksi hioisit ja miksi maalaisit?
- Albinisti
Jos vanha maali ei riitä pitämään pohjaa puhtaana joten sen takia ajattelin siihe kerroksen tai kaksi maalata. Hionta paremman tartuntapinnan saamiseksi. Mitä mieltä olette?
- JokisenJussi
Mistä päättelet että maali on kulunut? Pohjaan tarttuu aina jotain jos vene on vähällä käytöllä loppukaudesta. Jos primer kuultaa läpi, sitten ao kohdat on syytä paikkamaalata: EI hiontaa vaan pelkkä paikkamaalaus 50% ohennetulla maalilla ts 2 x enemmän ohennusta kuin maalin ohje. Reilulla ojennuksillaan vältetään kerroksen paksuuntuminen joka johtaa helposti maalin lohkeiluun primeria myöten ja sitten onkin iso työ edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2366220Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492745Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne542654- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651435- 821434
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o251351Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351311Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091017