Maalaustyön hinta per seinäneliö?

Maalaustyön_tilaaja

Kuitilla ja veroineen mitä keskimäärin maksaa maalaustyö, pelkkä työ, per seinäneliö, kun kohteena on tavallisen kerrostalo-asuinhuoneiston seinät? Kyse olisi toisesta pintamaalikerroksesta, joten suojaukset ym. olisi jo asennettu, pohjamaali ja pinta kertaalleen vedetty. Työn tekisi sama maalari kuin edelliset kerrokset. Sopisin lisätyön hinnan etukäteen siltä varalta, jos kolmas maalikerros tasoitteen päälle olisi tarpeen.
Kohde on pääkaupungissa.

19

14961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BauHerr

      6 € per m2 on liton urakkataksa.

      Miklsi näitä kysellään, kun tieto on jo verkossa?

      Googlaa!

      • Iisakki44r

        Työtön maalari tekee 15€/h ja laatu erittäin korkeatasoista.


      • Ketjun_aloittaja

        Kiitos tiedosta, vaikka en sitä netistä löytänytkään. Voitko laittaa linkin tietoon?

        Kolmannen lisäkerroksen hinnaksi 6e/m2 tuntuu kovin tyyriiltä. Jos ekasta maalikerroksesta olis kyse, suojauksIin kuluu ehkä enemmän aikaa kuin selvään telaamiseen ja hinnan ymmärtäisi, mutta kolmannelle ei.


      • BauHerr
        Iisakki44r kirjoitti:

        Työtön maalari tekee 15€/h ja laatu erittäin korkeatasoista.

        Työttömän maalarin palkka voi olla 15 euroa per tunti. Sivukulujen ja verojen jälkeen tuntihinta onkin sitten 50 euroa. Se 35 euroa siinä palkan päällä on sitä "hyvinvointiyhteiskuntaa".

        Maalarille jää palkasta käteen 10 euroa ja yhteiskunta kerää 40 euroa.

        Ottamatta kantaa siihen, onko tuo suhde oikein ja voiko Suomi pyöriä kyseisellä talousmallilla, niin keskimääräiseksi neliöhinnaksi tulee 6 euroa.

        Hinnalla ei ole juuri mitään tekemistä maalaustyön kanssa. On täysin hukkaan heitettyä aikaa fundeerata onko joku kallista vai halpaa.

        Urakkatyön tuntihinnat löytyvät verkosta. Googlaa, kiitos.


      • Ketjun_aloittaja
        BauHerr kirjoitti:

        Työttömän maalarin palkka voi olla 15 euroa per tunti. Sivukulujen ja verojen jälkeen tuntihinta onkin sitten 50 euroa. Se 35 euroa siinä palkan päällä on sitä "hyvinvointiyhteiskuntaa".

        Maalarille jää palkasta käteen 10 euroa ja yhteiskunta kerää 40 euroa.

        Ottamatta kantaa siihen, onko tuo suhde oikein ja voiko Suomi pyöriä kyseisellä talousmallilla, niin keskimääräiseksi neliöhinnaksi tulee 6 euroa.

        Hinnalla ei ole juuri mitään tekemistä maalaustyön kanssa. On täysin hukkaan heitettyä aikaa fundeerata onko joku kallista vai halpaa.

        Urakkatyön tuntihinnat löytyvät verkosta. Googlaa, kiitos.

        Kuten jo sanoin, GOOGLASIN ENKÄ LÖYTÄNYT.
        Tunnut tuntevan alaa paremmin kuin ekaa kertaa eläkeiässä maalarin palveluja ostava nainen, kun enää ei uskalla keikkua tilkailla. Joten, laita linkki pliis, kun se sinulle on helppoa.

        Olen ostamassa maalarin palveluja eikä työttömien hyväksikäyttö liity kysymyksiini. Haen asiallista tietoa urakkaneuvottelujen pohjaksi. Mummoja on niin helppo kusettaa.


      • BauHerr
        Ketjun_aloittaja kirjoitti:

        Kuten jo sanoin, GOOGLASIN ENKÄ LÖYTÄNYT.
        Tunnut tuntevan alaa paremmin kuin ekaa kertaa eläkeiässä maalarin palveluja ostava nainen, kun enää ei uskalla keikkua tilkailla. Joten, laita linkki pliis, kun se sinulle on helppoa.

        Olen ostamassa maalarin palveluja eikä työttömien hyväksikäyttö liity kysymyksiini. Haen asiallista tietoa urakkaneuvottelujen pohjaksi. Mummoja on niin helppo kusettaa.

        Ai jaa, olisi ollut hyvä harjoittelukohde googlaukselle. Tuossa on 1 linkki: http://rakennusliitto.fi/wp-content/uploads/2014/11/rakennusalantes2014.pdf

        Voisin lainata ruiskua ja kompressoria, niin eläkeläinen voisi maalata itse jalat tanakasti lattialla.


      • Ketjun_aloittaja
        BauHerr kirjoitti:

        Ai jaa, olisi ollut hyvä harjoittelukohde googlaukselle. Tuossa on 1 linkki: http://rakennusliitto.fi/wp-content/uploads/2014/11/rakennusalantes2014.pdf

        Voisin lainata ruiskua ja kompressoria, niin eläkeläinen voisi maalata itse jalat tanakasti lattialla.

        Heh heh! Tarkoitus on kyllä työllistää maalari eikä ottaa huoneistoa joksikin kokeilukentäksi opettelemalla ruiskumaalausta. Taidat olla aika nuori mies etkä vielä ymmärrä, miten vanheminen rajoittaa elämää ja kykyjä fyysisiin suorituksiin, jota myös suojausten asennus ja ruiskumaalaus on. Jos kaikki tekis remppahommat itse, mihin maalareita enää tarvittais?


      • Ketjun_aloittaja
        BauHerr kirjoitti:

        Ai jaa, olisi ollut hyvä harjoittelukohde googlaukselle. Tuossa on 1 linkki: http://rakennusliitto.fi/wp-content/uploads/2014/11/rakennusalantes2014.pdf

        Voisin lainata ruiskua ja kompressoria, niin eläkeläinen voisi maalata itse jalat tanakasti lattialla.

        Toi on työehtosopimus eli maalausfirman ja tämän työntekijöiden välinen sopimus. Ei maalaustyöt tilaaja ole yrittäjä vaan palvelun ostaja. Jään vielä kaipaamaan tietoa, mihin tuo 6e/h perustuu.


      • remonttimies1
        Ketjun_aloittaja kirjoitti:

        Toi on työehtosopimus eli maalausfirman ja tämän työntekijöiden välinen sopimus. Ei maalaustyöt tilaaja ole yrittäjä vaan palvelun ostaja. Jään vielä kaipaamaan tietoa, mihin tuo 6e/h perustuu.

        Jaa, nyt se muuttui jo 6e/h, aloitus oli 6e/m2, tuo ei ole sama asia enään.


      • Ketjun_aloittaja
        remonttimies1 kirjoitti:

        Jaa, nyt se muuttui jo 6e/h, aloitus oli 6e/m2, tuo ei ole sama asia enään.

        Kai ymmärsit, että kyseessä on kirjoitusvirhe? Lähetin välittömästi perään korjauksen, mutta se ei ole mennyt läpi.


    • Halpaa

      Maalaa itse. Maksaa vain maalit ja hyvät sutit. Samaa linjaa ylhäältä alas, ettei tule raitaa kuivumisesta. Maalia reilusti joka paikkaan. Seinä menee telalla, reunat pensselillä teippien kanssa.

      • Ketjun_aloittaja

        Ei ole mahdollista mun terveydentilalla. Miten se voi olla niin vaikea käsittää? Eli minä teetän työn, mutta haluan tietää, missä asiallinen verollinen hinta maalaustyölle/m2, nimenomaan tuolle viimeistelykerrokselle menee. (Lue aloitus). Jos se on 6 e/m2, niin missä on lähde?

        Kun vielä nuorempana itse seiniä telalla maalasin, niin on kokemusta työhän menevästä ajasta. Ja ammattilaisen tulisi suoriutua hommasta satunnaismaalaria, maallikkoa nopeammin. Jos sillä perusteella lasken ajassa hinnan (40-45e/h) ja vertaan, mitä saan hinnaksi 6e/m2, niin neliöhinnoittelu tuntuu kalliimmalta.


      • Ketjun_aloittaja

        Joten, voisko tähän vastata joku, joka ammatikseen maalaa asiakkaalla?


    • mitallirintaan

      Sinulla on kait pari- kolmekymmentä nliötä maalattavaa ja et jaksa mitenkään ymmärtää, että se on 200-300 euron keikka.

    • 200008

      Joo toi hinta on ihan eli yhden huoneen 6x6 niin ei siinä enempää 4 h sekoa aikaa
      ja jos vaikka se ois sen 15eur sivukulut niin semmoinen 100 työn osuus
      pitäis olla aikaslähellä totuutta . No oonhan itsekin nähny netissä mainoksia että yhden huoneen maalaus 600 jne

      kokemusta 25vuotta kiinteistö ja maalauksista eli

    • Poliizair

      Täällä taas huudellaan. Alkuperäinen kysymys oli asiallinen, johon ei yhtään järkevää vastausta vielä...

    • maalauksen_neliöhinta
    • maalarmestari

      Varoitan. Älä kysy täältä. Jo ensimmäinen vastaus oli älytön. Liton taksa? Pitäisi olla kaiketi liiton . Sellaista taksaa ei ole olemassakaan. Työehtosopimuksen urakkahinnoittelun mukaisella, työntekijän saamalla hinnalla ei taas ole sama kuin urakoitsijan asiakkaalta veloittama hinta. Jos paikalla oleva, aiemmat käsittelykerrat tehnyt tekijä on tähän asti ollut luotettava, eikä hinnoittelu ole ollut kohtuutonta niin kysely on tarpeetonta.

    • Jokainen alan ammattilainen antaa oman hinnan millä tekee työn. Ei voi hirveen vaikeata olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe