Onko tämä liian paljon vai vähän?
eläkettä tulee puhtaana 2000e
33
114
Vastaukset
- Vastaus2
Aika sopivasti, riittää normaaliin elämään, saattaa jäädä jotain säästöönkin.
- Riittävän.rikas
Minulla tulee verojen jälkeen noin 2500 euroa. Väkisin jää säästöön halusin tai en. Hyväntekeväisyyteen annoin viime vuonna yli 100 tuhatta euroa enkä tunne itseäni sen köyhemmäksi. Jos rahat meni huijarille, hän palakoon ikuisesti Helvetin tulessa; minä tein parhaan osaamiseni mukaan.
Rikkain ei ole se jolla on eniten vaan se jolta puuttuu vähiten. - läket
1300 puhtaana riittää kaikille.
Sieltä voi ottaa liiat pois!- Riittävän.rikas
Riittäisi minullekin. Vaan kenelle ne ylimenevät pitäisi antaa? Sinulleko?
Eläkkeethän maksetaan ymmärtääkseni eläkeyhtiöitten keräämistä eläketurvamaksuista ja yhtiöitten tekemistä pörssikeinotteluvoitoista kun eläkeyhtiöitten johdon ja henkilökunnan ökypalkat on kaavittu päältä pois. Ja eläkeyhtiöitten johtajat ainakin saavat mahtavat tulot ja yhtiöt pärjäävät enemmän kuin hyvin. Miksi ne eläkkeet pitäisi rajata siihen 1300 euroon ja kenelle sen yli menevät rahat menisi? Eläkeyhtiöitten päälliköillekö veroparatiiseihin, vai?
Riippuu täysin omista tarpeistasi! Jollekin se on paljon, toiselle kiusallisen vähän.
Vaimoni on täysin tyytyväinen omaan eläkkeeseensä, 955,47€ netto.- Rvaleit
Kerro hommat, mistä karttunut.
- helpolla
Keplottelulla
- Riittävän.rikas.silti
Rehellisestä palkkatyöstä. Yli 30 vuotta keskeytymätöntä vuorotyötä ja kokoaikaista vittuilun ja kaikenlaisen sortamisen kestämistä hammasta purren. Enemmänkin olisi tullut kun olisin pitempään ollut, mutta läksin pois heti kun pääsin. Tästäkin yritettiin napata osa pois ja osa saatiinkin. Asialla muuan ahneudestaan kuulu suuryhtiö joka ei ole mainettaan rehellisyydellä ansainnut muutenkaan. Vaan onpahan sen johtajilla miljoonatulot, joista tuskin veroja maksavat. Eliitillähän on omat, salaiset verolakinsa ja juristit ajamassa etujaan.
- tasoitusta
Kansalaispalkka kaikille, mikä se olisi, ehkä 1500-2000 euroa kuussa.
Eläkkeellä ei tarvitse enää rikastua, rikkaat saaneet aikanaan omaisuutta, se riittäköön.
Nykyinen eläkkeeni on 1300 puhtaana ja pakollisten maksujen jälkeen ei paljon käteen jää.
Aina tulee yllättäviä menoja, koneet menevät rikki jotain muuta yllättävää, ei säästöön riitä, matkoista puhumattakaan.
Miten selviää he joilla suuret lääkekulut?
Sitten vielä,yksin eläkkeellä elävä on tiukilla verrattuna pariskuntiin, samat pakolliset menot on yhden eläkkeestä maksettava, tässä olisi helpotuksen paikka, ruokamenot ei paljon suuremmat kahdella.
Eläkeläinen maksaa veronsa, ostaa ja kuluttaa, siis yhteiskunnalle tärkeä. - jhrtoåpo
Yhteen tallinan seksimatkaan varmaankin riittää sillä 70v saa mielettömän ihanaa seksikästä huippusekstistisiä palveluja Toisilla ei ollut riittänyt sekään.
- Jyrkijyrä
Riittävän.rikas.silti kirjoitti:
Rehellisestä palkkatyöstä. Yli 30 vuotta keskeytymätöntä vuorotyötä ja kokoaikaista vittuilun ja kaikenlaisen sortamisen kestämistä hammasta purren. Enemmänkin olisi tullut kun olisin pitempään ollut, mutta läksin pois heti kun pääsin. Tästäkin yritettiin napata osa pois ja osa saatiinkin. Asialla muuan ahneudestaan kuulu suuryhtiö joka ei ole mainettaan rehellisyydellä ansainnut muutenkaan. Vaan onpahan sen johtajilla miljoonatulot, joista tuskin veroja maksavat. Eliitillähän on omat, salaiset verolakinsa ja juristit ajamassa etujaan.
Miinhän miekin homman koin. Pomo sanoi jo nuorena, että ikäsi olet jyrän alla.
Psykopaatti pomo. Läksin pari vuotta etuajassa eläkkeelle. Nappasivat pari
satosta pois eläkkeestä. Palakoon helvetin tulessa pomoni M. Savolainen.
- kehukehuri
Käyttelytililleni loksahtaa kuukausittain 3020,97€. Kokonaisuudessaan kuluvan vuoden kuukausitulot ovat 1332€ netto.
Olen ansainnut jokaisen €:n.- kehukehu
Siis 3320€!
- kysymystämäkin
eläkettä tulee puhtaana 900e Onko tämä liian paljon vai vähän?
- roletaari
Onhan sattunut soma tasasumma?!
- Waarivaan
Eipä ole koskaan aikaisemmin jäänyt niin paljon säästöön kuukaudessa kuin nykyään alle 2000 euron nettotuloilla. Säästötilillä pitkästi toistasataatuhatta jo. Ja kasvaa koko ajan vaan.
Pitäisi kai keksiä joku järkevämpi paikka säästöille kuin pelkkä pankkitili.
Olisko ehdotuksia muita kuin joku pankin ehdottama hajautettu sijoitus? - nimimerkkiX
1150 netto ja hyvin riittä, on velaton koti, auto ja hyvin riittää, autoa käytän joka päivä vaikka mitään pakollisia menoja ei olisikaan ajelen ja nautin, valokuvaan käyn joka päivä syömässä milloin missäkin.
Olen aivan tyytyväinnen - köyhempikuinkirkonrotta
Kannattaa olla ihan tyytyväinen. Minulle on kertynyt vasta laskennallisesti se 5 ekee kuussa, ja kohta olen taas työtön. 40-kymppinen olen ja tuskin tavoitan tuota 10 euroa kuukausieläkkeeksi ;) Valitettavasti joudutte elättämään mut.
Turha rehvastella eläkkeillä, on suuri enemmistö joka saa alle 1000€ käteen kuussa.
- Riittävän.rikas.yhä
Tiedetään ja tunnetaan sellaisiakin. Eikä tämä ole rehvastelua vaan kertomusta siitä, miten menee.
Tunnen sellaisiakin, entisiä työkavereita, jotka saavat huomattavasti suurempaakin eläkettä. Nämä ne suurimpaan ääneen köyhyyttään huutavat ja ruikuttavat. - vm..39
Mistähän se "suuri enemmistö" löytyy? Jos noin olisi, niin ei täällä paljon kauppakaan kävisi. Olisi köyhä köyhän perässä.
- raha-reiät
Brutto 3247€ - 30% vero netto 2273€.
Maksettu on ikkunaremontti, julkisivujen kunnostus, ym ym, nyt säästetään putkiremonttia varten.- roletaari
Tuon tason eläkkestä olisi luullut jäävän kuluttamatta sen verran, ettei remontteihin tarvitse erikseen säästää.
Minä maksoin pienemmästä eläkkeestä vuoden sisällä hiukan alle 100000€:n ylimääräiset kulungit tarvitsematta muuttaa kulutustottumuksia tai suunnitelmia. - hyvä-me
100 000€ ylimääräiset kulungit vuodessa alle 2000€ eläkkeellä maksoit, onnittelen.
- roletaari
hyvä-me kirjoitti:
100 000€ ylimääräiset kulungit vuodessa alle 2000€ eläkkeellä maksoit, onnittelen.
En ole väittänytkään, että ko. summa tulisi maksettavaksi jokainen vuosi. Enkä ole väittänyt, että maksoin sen yhden vuoden eläkkeillä. Mietihän sitten vaihtoehtoja!
Luottamukseni eläkejärjestelmään alkoi horjumaan jo 80-luvulla jolloin, vielä työelämässä ollessamme, totesimme vaimon kanssa, että on syytä hieman varautua loppuvuosien omakustanteiseen joutoaikaan.
Ei se sen kummallisempaa ole.
Luovutimme työpaikkamme nuoremmille 2000 / 2001. 57v / 52v. Solidaarinen, jalo teko. Nuorille työpaikat ja itselle pienet eläkkeet, sitten kun niitä alkoi saamaan.
- mietinpähän-vain
Aloittaja kysyi, että onko hänen eläkkeensä pieni vai suuri. Riippuu siitä, miltä kantilta asiaa katselee. Tarja Halosen eläke on 126 000 euroa puhtaana käteen. Veroja e peritä. Sitä luokkaa lienee Koiviston ja Ahtisaarenkin eläkkeet,
Näitä kun katselee, eläkkeesi on melko pieni, mutta joku sano saavansa 900 euroa, niin siihen verrattuna eläkkeesi on suuri.
Mitähän nuo presidentit tekevät noin suurilla rahamäärillä? Miljoona tulee vuodessa. On se kohtuutonta.
En ole kateellinen, mutta olisi kohtuullista jakaa noita valtionrahoja hieman tasaisemmin. Eläkkeitten ylärajaa pitäisi roimasti laskea.- alexandrowitsch
Käteen tulee noin kolme ja puoli tuhatta. Tulee sillä toimeen eikä yhteiskunnan apua tarvita, mikä on laita alle 1000 euroa eläkettä saavilla.
Presidenttien eläkkeistä kirjoittavalle (nimim.mietinpähän-vain) on todettava , että hänelle on tullut laskuvirhe, kun hän kirjoittaa että "miljoona tulee vuodessa". Hänen mainitsemansa summa 126000 tarkoittaakin nimittäin vuotuista eläkettä! mietimpähän-vain kirjoitti, että olisi kohtuullista jakaa noita valtion rahoja tasaisemmin, mutta ei onneksi...tai harmiksi, että kenelle ne pitäisi jakaa, jos vuosi- ja kuukausitulotkin menee sekaisin.
Aika moni muukin täällä urputtaa johtajien suurista tuloista, mutta ounastelen, että johtajiksi heistä ei olisi, koska ovat "ryssineet" elämänsä siihen malliin, että valtion pitäisi maksaa heidän elantonsa nyt.
Valtiohan on jakanut rahaa liikaakin, koska suuri joukko ihmisistä elelee mieluummin valtion varoin pistämättä tikkua ristiin ja heti suuri napina, jos jotain pitäisi tehdäkin ilmaisen rahan eteen.
Tietenkin nyt kärjistän tätä kirjoitustani niihin, mielestäni luusereihin, jotka tietoisesti käyttävät hyväkseen yhteiskunnan suomia etuuksia tarvitsematta niitä välttämättömästi ja ruinaavat johtajien palkkoja bonuksia ilmeisesti itselleen?
ps. aloittajan pointti on ilmeisesti kehua kohtuullisella eläkkeellään, riippuen tietenkin siitä, kehen vertaa. Omat menoni on noin 700,-€/kk ja joskus siitä jää ns. säästöön, jonka tuhlaan tarvittaessa. Sisältää kaikki menot.- edelleen900nettoeläke
alexandrowitsch kirjoitti:
Käteen tulee noin kolme ja puoli tuhatta. Tulee sillä toimeen eikä yhteiskunnan apua tarvita, mikä on laita alle 1000 euroa eläkettä saavilla.
Presidenttien eläkkeistä kirjoittavalle (nimim.mietinpähän-vain) on todettava , että hänelle on tullut laskuvirhe, kun hän kirjoittaa että "miljoona tulee vuodessa". Hänen mainitsemansa summa 126000 tarkoittaakin nimittäin vuotuista eläkettä!eikä yhteiskunnan apua tarvita, mikä on laita alle 1000 euroa eläkettä saavilla.
En ole yhtään euroa saaqnut yhteiskunnan tukea näinä 9 vuotena, kun olen eläkkeellä ollut. - unohtuikoetuudet
edelleen900nettoeläke kirjoitti:
eikä yhteiskunnan apua tarvita, mikä on laita alle 1000 euroa eläkettä saavilla.
En ole yhtään euroa saaqnut yhteiskunnan tukea näinä 9 vuotena, kun olen eläkkeellä ollut.Yhteiskunta korvaa sairaskulut lähes kokonaan kaikilta, paljon muutakin saa, esim ilmaiseksi ajaa maanteitä.
- Yhäti.riittävän.rikas
Kyllä minä kuule maksan ne maantiet omalta osaltani ainakin kymmenkertaisesti niin että älä urputa. Sairaskulutkin olen maksanut yli 40 vuotta vaikka en ole monta kertaa yhteiskunnan apuja siihen saanut tai tarvinnut.
Ottaisit sinäkin vähän asioista selvää ennenkuin alat urputtamaan. Vai joko se dementia sinunkin aivoistasi on reikäjuustoa tehnyt?
- kummakysymys
Mikä mahtaa olla pointtisi? Itse tiedät onko liikaa vai liian vähän. Joillekin ei riitä mikään ja toiselle riittää pienikin tulo. Mahdatko käydä ns "täysillä"kun moista kysyt ... tuli vaan mieleen..
- vieläparempi
Naapurini saa eläkettä käteen 2400e/kk. On tehnyt työuransa rakennustöissä. Kovapalkkaista työtä ollut, käsittääkseni raudotushommissa ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1063761
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413193- 2302809
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?392366- 351676
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241486Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411476- 141361
- 181335
- 221271