Koskahan opetajille laitetaan

opettäydennytskoullun

pakollisia kesäkursseja. Tuntuu ettei niitä kouluteta lankaan, vaan porskuttavat vanhoilla tiedoilla vuodesta toiseen. JOs on valmistunu vaikka 1994 niin eihän ne taidot ole enää ajantasalla.
Opetttajille pitäisi olla joka kesä 2 kk pakollinen lisäkurssi päivittämään vanhat tiedot, ei ole ihme että mikään koulussa eimuutu kun tehdään viiksytvuotta vanhojen kaavojen mukaan.
Mutta laiskottelu on kivaa opettjista, kaljottelua kesälomalla ja soittoravintoiloissa on kviampi olla kuin kouluttamassa omia vanhoja oppeja.
Palkka on liian korkea, puolet pois ja sitten vasta pari eruoo lisää kun opit on päivetty. Aikaa heill on, mutta palkka on liian suuri, siksipä he eivät menekkään kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Mutta se on heidän ongelmansa, monet oppilaat nauttii kun asiat eimuutu vaan mennään samoilla kuin hediän siskonsa ja vanhempansa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei.mun.rahoilla

      Sinäkö sen kahden kuukauden kesäkurssin olet valmis maksamaan? Itse en veronmaksajana moiseen ryhdy, mutta sinä avaaja tuskin olet ansiotyössä, vaan elät juuri meidän työssäkäyvien siivellä ja luulet että raha kasvaa puussa.

    • Kenkkuope

      Taas näitä avauksia! Oli vähällä ettei Jägermeister mennyt väärään kurkkuun Kyproksella! Häpeä!

      Terveiset avaajalle täältä aurinkoiselta rannalta Ayia Napasta. Suosittelisin sinullekin opettajan uraa, mutta näytät olevan sen verran heikkotasoinen suomen kielessä ettei se luultavasti onnistu. Koeta löytää itsellesi jokin sopiva avun muoto, jolla pääset kaunoistasi eroon.

      Taidanpa käydä hakemassa parit tujaukset lisää...

    • opettajana30vuotta

      Minä ainakin halusin opettajaksi, koska voin määrätä, pitää pitkiä lomia ja palkka on todella suuri työmäärään nähden. On kiva ppitää tuako joka tunti, avustajat hoitaa tunnit muutenkin, ja työ on helppo ja voi teettää lapsilla kaikennäköistä jos väsyttää laittaa lapsille vaan kirjoitustehtäviä ja sitten itse voi nähän torkahtaa.
      Palkka ja lomat houkuttelivat, ei sen kummempaa.

    • opelomalla

      Minusta on kiva olla opettaja, pitkät loma ja helppo homma. Mulla on avustajat jotka laitan tekemään tyhmimmän hommat, aina ei jaksa jankkaa ja neuvoa uudestaan ja uudetaan, niin auvutajat sitten ottavat tuommoset lapset jotka ei ymmärrä kuin jankkaamalla.
      Rahaa tulee vaikke tarvi tehdämitään, kyllä tämä kannattaa.

      • voi_luoja_sentään

        Tuollaisille opettajille pitäis antaa potkut kun ei työt kiinnosta.
        opetus on työtänne ettekä jaksa tehdä sitäkään kunnolla ,hävetkää!
        Ei ole ihme ettei lapsetkaan innostu opiskelusta kun ei ole innostavaa opettajaa.
        Pitäis olla parempi "seula" ettei ketä tahansa tulisi valituksi tärkeään ammattiin..


    • MiettiiHän

      Luulen, että moni kesäksi lomautettu tai työttömänä oleva opettaja menisi oikein mielellään palkalliselle kurssille vaikka joka kesä. Nykyisinhän opettajat tuppaavat olemaan joka vuosi määräaikaisessa työsuhteessa ja kesät työttöminä (vailla varmuutta siitä onko syksyllä enää töitä).

      Vaan kerros, mitkä tiedot ja taidot opettajilla ovat vanhentuneet parissakymmenessä vuodessa?

    • lomallaonkivaa

      Laitanpa tähän asiallisen vastauksen, vaikka lienee turhaa. Opettajillehan on täydennyskoulutusta tarjolla, riippuu tietenkin kunnasta miten usein ja minkälaista. Osa jopa käy noilla kesäkursseilla omakustanteisesti.

      Jos opettajilla olisi 2 kk pakolliset kesäkurssit, siis tietenkin palkalliset ja mahdolliset kurssimaksut maksettu työnantajan pussista, olisi sitä kesälomaa opettajillakin vain pari viikkoa....se ei enää aiheuttaisi kateutta, mutta kylläkin tuo mahdollisuus lisäkoulutukseen alkaisi närästää muiden toimialojen työntekijöitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe