Hei, uutta eukkoa katselemassa?

Järjen-voitto

Me voimme auttaa.
Täältähän se entinen pääministerikin löysi uuden Ruususen.

(V*ddu mikä typerä mainos)

Kyllä niitä hömelöitä on, että ostavat edelleen Ikean pahvimööpeleitä. MItä olen kuullut ja lukenut tarinoita, kuinka esimerkiksi Ikean keittiöt, muutaman kuukauden käytön jälkeen, alkaneet turpoamaan kuin syöttö-porsaat ja oikeasti, Ikeassa suurin osa kalusteista on päälle pinnoitettua kenno-pahvia. Massiivista puuta hyvin harvoissa kalusteissa.
Nuoret velkaiset kodin perustajat, unohtamatta aikuisia tyhmiä ja mielenterveysongelmaisia sekä dementoituneet eläkeläiset (bussilasteittain) rynnivät Ikea nimiseen "paratiisiin" hah hah haa.

20

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eieukkoaminulle

      Jaa niin, Mattihan alkuun kertoi heidän tavanneen Ikeasta, en muistanukkaan. No joo, Suomi puumaana voisi kyllä alkaa tuottamaan edullisempia umpipuukalusteita. Onkos tuo DW se Matti, kun puhuu aina niistä perunoista.
      Sekin muuten, että uuniperunoita voisi kasvattaa. Kanttarellisipulitäytteellä, nams.

      • Vanhanen-pelasi-peliä

        Mitä sellaisina sopivina annoksina olen katsellut ja lueskellut =DW= nimimerkin avauksia ja kannanottoja, hän kattaa kaiken loispummeista hallitukseen. Maanviljelyksistä yhdeksän tähden gourmet keittiöihin. Kymmenellä tähdellä keittiö olisi niin tulikuuma, että palaisi.
        Itsetunto lie kohdillaan. Hällä. Tai sitten hölisee hölisemisen ilosta. Mutta niin sen olla pitää. Sana suomessa on (lähes) vapaa.


      • eieukkoaminulle
        Vanhanen-pelasi-peliä kirjoitti:

        Mitä sellaisina sopivina annoksina olen katsellut ja lueskellut =DW= nimimerkin avauksia ja kannanottoja, hän kattaa kaiken loispummeista hallitukseen. Maanviljelyksistä yhdeksän tähden gourmet keittiöihin. Kymmenellä tähdellä keittiö olisi niin tulikuuma, että palaisi.
        Itsetunto lie kohdillaan. Hällä. Tai sitten hölisee hölisemisen ilosta. Mutta niin sen olla pitää. Sana suomessa on (lähes) vapaa.

        Vanhanen taitaa olla oikein vanhan ajan pelimies. Tämä Mertalakin meni vipuun, fiksun oloinen nainen. DW:llä näyttää kyllä olevan hyvä yleistieto asiasta kuin asiasta. Melkein kade olen välillä, mutta sitten sieltä paukahtaa joku liian karkea sana ja tulen ajatelleeksi, että tänä aikana ei tarvii kaikkea tietääkään, tietoa saa niin helposti. Mutta ne umpipuuhuonekalut, minusta ne vois olla karkeampitekosiakin, semmosia että nuorillakin olisi varaa ostaa.


      • Kumpaan te nyt käännytte, eukon etsintään ja / vai Ikean laatuun?
        Anyway minulla on Ikeaa ja hyvin pelaa, siis hintaansa nähden.....
        Aloittajalle sana eukko on halventava - oikeasti..........


    • ö-Öö

      Kiintoisa aloitus.

      Joskaan en käsitä, miksi mun nimimerkki otettiin puheemaiheeksi, meitsi kun vaan kirjoittaa, ei ole sellaista fanijengin keräämis ideaa, kuin jossain fasessa. Sana vapaa, anonyyymillä saitilla.

      Noin aloitukseen siis. Aika hupaisa mielikuva vertaamalla ruotsalaista lastulevykauppaa politiikkaan. Täytyy myöntää nerokasta.

      Kyllähän politiikka on kaupantekoa. Mun mielestä nyt koitetaan nimenomaan vaihtaa sitä kertakäyttökulttuuria ja hetken tavoittelua kestävämpiin asioihin. Velka kasvaa jatkuvasti ja kaikki mätänee päälle. Tulevat sukupolvet todella kusessa nyt kertyneen velan kanssa. Suomessa satsattu sukupolven ajan esim. kertakäyttöisiin rakennuksiin. Rahaa palanut aivan hitosti. Minnekkö? No savuna ilmaan.

      Toi oli vaan yks esimerkki, miten on tuhlattu rahat kertakäyttökulttuuriin. Ois pitänyt enenpi katsoa tulevaisuteen. Mutta suuret loispummi-ikäluokat ajattelivat ainoastaan omaa etuaan. Sekä elelivät velaksi, jotka nuoremmt sukupolvet maksavat. Kestävää ja säilyvää ei välttämättä ei tehdä halvalla, muutamat vuosikymmenet, tehty määrää ei laatua.

      Tarkoitan, että vähän kaikessa pikarahastuksen ja imppauksen maku. Jotkut elelevät ihan pintaliidossa, ajattelematta tulevia aikoja tai tulevia sukupolvia. Kaikki pasja kasaantuu ja jonkun ne on siivottava. Kenen, se ei kiinnosta pummeja, kunhan on mökki espanjassa ja kundifrendi jossain hollannissa ja nukkekotikin.

      Kun nukkekotielo täällä elellään, Kaikki kiva mulle, nyt ja heti. Se on ollut vuosikymmenet suomessakin metodina elämiseen. Seinä alkaa olla vastassa. Oneksi loispummieläkeläiset ei siihen itse törmää :DDD

      Puusta puhuen. Ei nykyisin tahdo saada kunnollista puukalustetta. Lähes kaikki puu on nykyisin kasvtettua. Lannoitteilla, nopeasti ja tehokkaasti. Puu kehnolaatuista. Vuosikasvua nopeutetaan sahamitta tulee nopeammin. Katso vuosirenkaita vanhasta ja uudesta puusta, ero valtava. Käytännössä luulisin olevan pikemminkin niinpäin, kunnon lastulevykaluste kovempaa puuta, kuin kaupoissa myytävä "kokopuu".

      =DW=

      • tietty

        Puusepät osaa ostaa puun sieltä mistä saa oikean laista materiaalia, ei ne viitsi mistä tahansa värkkää.


      • ö-Öö
        tietty kirjoitti:

        Puusepät osaa ostaa puun sieltä mistä saa oikean laista materiaalia, ei ne viitsi mistä tahansa värkkää.

        Jep

        Käsipuusepät, jota ei tee bulkkikamaa ostaa puut suunnilleen ite metsästä yksitellen valikoiden. Samaten soittimien rakentajat. Hyvä, tiheä, hitaasti lannoittamatta kasvanut puu alkaa olemaan hakusessa suomessakin. Ja kelonahan myydään ties mitä vanhoja aidanseipäitä. Se ei tee puusta keloa, että se on harmaa. Ois pitkäkin juttu aiheesta, ei jaksa kirjoittaa.

        Se toi tehometsätalous lisää kyllä määrää, mutta ei tosiaankaan laatua. Sellu on tämän päivän hittituote puunjalostukselle. Sitä varten kasvatetaan kyllä puuta. Mutta kun ois sitä muitakin puun tarvitsijoita, joitten puitten pitäis niinkuin kasvaa hitaasti ja kauan.

        =DW=


      • ettästiedät
        ö-Öö kirjoitti:

        Jep

        Käsipuusepät, jota ei tee bulkkikamaa ostaa puut suunnilleen ite metsästä yksitellen valikoiden. Samaten soittimien rakentajat. Hyvä, tiheä, hitaasti lannoittamatta kasvanut puu alkaa olemaan hakusessa suomessakin. Ja kelonahan myydään ties mitä vanhoja aidanseipäitä. Se ei tee puusta keloa, että se on harmaa. Ois pitkäkin juttu aiheesta, ei jaksa kirjoittaa.

        Se toi tehometsätalous lisää kyllä määrää, mutta ei tosiaankaan laatua. Sellu on tämän päivän hittituote puunjalostukselle. Sitä varten kasvatetaan kyllä puuta. Mutta kun ois sitä muitakin puun tarvitsijoita, joitten puitten pitäis niinkuin kasvaa hitaasti ja kauan.

        =DW=

        mitä vielä, on ostettu keloa pystyyn sahatavaraa varten


      • polttopuut-ostan

        klapei halkoi vaikko aidanseipäit varten sitä keloo haloo on tullut ostetuksi?
        puu pystyst kesään kelost ei päivääkään vai mitens se västäräkki lauloi?


      • ö-Öö
        ettästiedät kirjoitti:

        mitä vielä, on ostettu keloa pystyyn sahatavaraa varten

        Kelosta.

        Kaikki harmaa puu ei ole keloa. Sattui aikanaan duunissa. Oli yks projekti, missä nyt tarvittiin keloa. Ei liity rakentamiseen, mutta asiaan. Tuli rekallinen "keloa" lapista. Asia sinällään ei paljon mua koskettanut. Vilkaisin kamaa ja totesin, että "vanhoja aidanseipäitä". Hirvee jurputus mulle. Noh, asiakas ei huolinut aikanaan sitten kamaa. Koska se oli tilannut keloa ja meitin firma toimitti sille vanhoja aidanseipäitä :DDDDDDD

        Muutenkin puun laadusta. Lannoitteilla kasvatettu puu eri asia, kuin itsekseen hitaastai kasvanut puu. Sen näkee kuka tahansa, kun katsoo vuosikasvua renkaista. Paljon puuseppiä, jotka vaatisivat kova puuta, vähän katteluksessa. Esim. soitinrakentajat erityisen ongelmissa hyvälaatuisen materiaalin löytämisen kanssa.

        Suomessa kasvatetaan paljon sellupuuta ja kehnoa kuitupuuta rakentamiseen ja paperiteollisuuteen. Hyvin harva antaa puun kasvaa itekseen hitaasti tiukkasyiseksi huonekalu tai just soitin materiaaliksi. Raha mielessä Ihan sama kelon kanssa, väärennykset enenpi sääntö, kuin poikkeus. Naapuri väsää tossa "kelosaunaa". Mitä lie tukiksi kelpaamatonta puuta. Se on kuorinut net ja antaa ajan harmautttaa, sitten se salvaa siitä "kelosaunan" ja myy jollekin typerykselle.

        Itellä muuten yks savusaunaprojekti "työn alla". Pitäis korjata 1800- luvun hirsisauna. Tarvitaan kunnon hirttä. On kasa, saman ajan navetasta purettua. Pitäis vaan löytää joku kundi, jolla pysyy kirves kädessä, että osais kengittää sen vanhan kehikon.

        Hittolainen, jos jos jostain löytäis kunnollista aikhia sopuhintaan, tekisin kesäaitan.

        =DW=


      • 1eero
        ö-Öö kirjoitti:

        Kelosta.

        Kaikki harmaa puu ei ole keloa. Sattui aikanaan duunissa. Oli yks projekti, missä nyt tarvittiin keloa. Ei liity rakentamiseen, mutta asiaan. Tuli rekallinen "keloa" lapista. Asia sinällään ei paljon mua koskettanut. Vilkaisin kamaa ja totesin, että "vanhoja aidanseipäitä". Hirvee jurputus mulle. Noh, asiakas ei huolinut aikanaan sitten kamaa. Koska se oli tilannut keloa ja meitin firma toimitti sille vanhoja aidanseipäitä :DDDDDDD

        Muutenkin puun laadusta. Lannoitteilla kasvatettu puu eri asia, kuin itsekseen hitaastai kasvanut puu. Sen näkee kuka tahansa, kun katsoo vuosikasvua renkaista. Paljon puuseppiä, jotka vaatisivat kova puuta, vähän katteluksessa. Esim. soitinrakentajat erityisen ongelmissa hyvälaatuisen materiaalin löytämisen kanssa.

        Suomessa kasvatetaan paljon sellupuuta ja kehnoa kuitupuuta rakentamiseen ja paperiteollisuuteen. Hyvin harva antaa puun kasvaa itekseen hitaasti tiukkasyiseksi huonekalu tai just soitin materiaaliksi. Raha mielessä Ihan sama kelon kanssa, väärennykset enenpi sääntö, kuin poikkeus. Naapuri väsää tossa "kelosaunaa". Mitä lie tukiksi kelpaamatonta puuta. Se on kuorinut net ja antaa ajan harmautttaa, sitten se salvaa siitä "kelosaunan" ja myy jollekin typerykselle.

        Itellä muuten yks savusaunaprojekti "työn alla". Pitäis korjata 1800- luvun hirsisauna. Tarvitaan kunnon hirttä. On kasa, saman ajan navetasta purettua. Pitäis vaan löytää joku kundi, jolla pysyy kirves kädessä, että osais kengittää sen vanhan kehikon.

        Hittolainen, jos jos jostain löytäis kunnollista aikhia sopuhintaan, tekisin kesäaitan.

        =DW=

        Vai hirsitöitäkö, se onnistuu kun on jonkunverran ollu puun kanssa tekemisissä.
        80 luvun alussa ostettii porukkamökille kurkuun menossa oleva hirsitalo, mökin pihalle tuli valtava kuorma siitä valkattiin parraat hirret ja loput polttopuuksi.
        Paperille suunnittelin minkä kokonen aitta tulisi. Tuumasta toimeen en ollu enne hirsisalvoksia tehdy, tietoa ja neuvoa tuli kylän ukoilta, yhen kesän veistelin harjakorkeuteen minkä töiden ohella jousin. Seuraavana kesänä katto, väliseinät sisäpanelointi ym. Senverran iso, kaksihuonetta yliset nukkumista varten, jos viitteelisyyttä ja aikaa niin varmasti syntyy melkein vähäkin taitavalta.
        Sitte noista kelopuusta, usseimpi vuosi takaperin olin kenttäsirkkeli apumiehenä sitä vastaan että pystykelot jotka tiesin olevan hänen mailla sienireissuilla kahtonut valmiiksi siis työpalkaksi. Tuli muuten kuivaa hyvän näköstä lankkua ja lautaa ym. Tässä tällä kertaa en viiti enempää jaaritella.


      • eieukkoaminulle

        Katsos kun olet sellainen potunvihaaja. Tiedä vaikka itse Matti olisit, jos häntä alkoi närästää ne perunat oikeudenkäyntien myötä. Siis =DW= :lle oli tämä.


    • OooooohhhohohhhoooO

      Poikkean Ikeassa aina välillä ohikulkiessani, koska siellä on paljonkin hyvää tarjolla. Kun joutuu kävelemään läpi ainakin osan tavarataloa, saa uusia ideoita kodin piristämiseen ja näkee mitä kaikkea nykyään on alalla tarjolla. Sisustuslokerot ovat suht. pieniä ja runsaita, joten pienelläkin kävelylenkillä näkee paljon.

      Siellä on monenlaisia todella edullisia sisustustarvikkeita, astioita, leluja yms. Monet astiat, kukkamaljakot, lasit ja koriste-esineet muistuttavat ulkonäöltään merkkituotteita, mutta hinta on ihan eri luokkaa. Viherkasveja ja kukkia saa myös melko halvalla.

      Aamupalan tai aterian saa muutamalla erolla. Monenlaisia herkkuja saa hieman kotikauppoja edullisemmin.

      Viimeksi hain yhteisöllisiin tarpeisiin runsaasti hyviä lautasliinoja, koska ne ovat hyviä ja 100 tai 50 kappaleen paketti isoja ruokaliinoja maksaa väristä riippuen senttiä vaille kaksi euroa. Samalla ostin vähän kukkia ja herkkuja kotiin sekä pysähdyin katselemaan vilkasta ja iloista eloa kahvilassa. Lapsia oli paljon ja he saivat syödä ilmaiseksi yhtä ja toista aikuisten mukana. Mainoksessa näkyvät ehdottavan, että isovanhemmat ottaisivat lapset mukaan.

      Tuo täysin tietämätön, ikävästi parjaava aloitus sai minut kirjoittamaan ärtyneenä todellisen mainostekstin vastapainoksi. - Tuollaiset negatiiviset ja typerät tekstit ovat onnistuneet varmasti karkoittamaan palstalta moniakin muitakin kirjoittajia kuin minut. Poikkean vain välillä katsomassa ja saatan heittää jonkin pallon nikittömänä.

      Toivottavasti tyyli muuttuu joskus. Hyvää kesää kaikille ja kiitos asiallisille kirjoittajille, jotka jaksavat jatkaa.

      • tosi-synkkää-kesää-juu

        öh itse näen avauksen pelkkänä vitsinä ikean typerästä keittiö mainoksesta mukailtuna.
        palstan kurttunaama tosikot taas vauhdissa. tutkitusti 99 prossaa palstan vakkareista on 50 luvulle jämähtäneitä tosikkoja


      • 1eero

        Ikeassa on osattu lokeroitua tilat niin hyvin, huono suuntavaistoinen eksyy sinne kun uupuneena vihdoin selviää ulos on tullut ostettua itsensä köyhäksi.


      • ent.siivoojaparka

        Tulitikkuja myymällähän Ingvar Kamprad sen liikemiesuransa aloittikin kuusivuotiaana.
        Tulitikuiksi muuttui myös yksi likan Ikealta ostettu keittiötuoli kesken kahvinjuonnin. Yhtäkkiä likka alkoi vajoamaan pöydän toisella puolella ja kun nousin katsomaan, minne hän hävisi, niin istui tikkuläjässä lattialla. Niin pieniksi pirstaleiksi en ole koskaan nähnyt tuolin menevän. Onneksi ei käynyt huonosti vaikka oli justiin kotiutunut sairaalasta mahaleikkauksesta.


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tulitikkuja myymällähän Ingvar Kamprad sen liikemiesuransa aloittikin kuusivuotiaana.
        Tulitikuiksi muuttui myös yksi likan Ikealta ostettu keittiötuoli kesken kahvinjuonnin. Yhtäkkiä likka alkoi vajoamaan pöydän toisella puolella ja kun nousin katsomaan, minne hän hävisi, niin istui tikkuläjässä lattialla. Niin pieniksi pirstaleiksi en ole koskaan nähnyt tuolin menevän. Onneksi ei käynyt huonosti vaikka oli justiin kotiutunut sairaalasta mahaleikkauksesta.

        Justiinsa, joitakin vuosia takaperi ostin lepotuolin kesken juhlinnan hajosi, kyllä seuruetta nauratti kourallinen ruuveja meni kasatessa istuin kuntoon, tällä hetkellä varastossa oli vähällä etten vieny roskikseen. Vuos sitten ostin Kuopion ikeasta kahden istuttavan vuodesohvan se on ollu iha moitteeton.


      • OoooohhhohohoooO
        tosi-synkkää-kesää-juu kirjoitti:

        öh itse näen avauksen pelkkänä vitsinä ikean typerästä keittiö mainoksesta mukailtuna.
        palstan kurttunaama tosikot taas vauhdissa. tutkitusti 99 prossaa palstan vakkareista on 50 luvulle jämähtäneitä tosikkoja

        Puhu vaan omasta puolestasi. Ainakin minä olen aina kulkenut etujoukoissa ja avannut latuja muillekin. Toistaiseksi ei ole tilanne muuttunut, vaikka välillä väsyttää.


    • http://farm4.static.flickr.com/3591/3381504987_6c054e95ae.jpg
      http://farm4.static.flickr.com/3564/3381504949_e55c092d1e_o.jpg

      Mulla kaksikin IKEAA suhteellisen lähellä ja kyllä tulee käytyä.
      Useimmiten katsomassa mitä uutta roinaa esim. jouluksi ta muina vuodenaikoina, kesähuonekaluja verannalle, astioita, verhoja jne sisustustavaraa. Yksinkertaista, halpaa, usein kestävää peruskamaa. Sopii hyvin aloittaville perheille ja köyhille eläkeläisille. Olen ostanut jopa nahkasohvani IKEASTA, hyvin kestäneet ja edellinenkin kesti kaksikymmentä viisi vuotta.
      Laatu vaihtelee halvimmasta lastulevystä ihan kunnolliseen puuhun ja halvasta muovista parhaaseen nahkaan.

    • niiskuta-nessuusi

      Jaa, Puustellin mies se taas itkee kun ei ylihintaisten kalusteiden kauppa enää käy. Ei pääse maaseudun mummojakaan höynäyttämään kun nyt mummelit pääsee kimppabusseilla Ikeaan. Monta hyvää ostosta olen Ikeasta tehnyt, ja monta huonoa jättänyt tekemättä. Sitä pitää vähän itse katsoa mitä ostaa ja mitä ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe