DNA:n kaapeliverkkojen muutos valmistuu 9.6.2015

Kanavanumerot_uusiksi

DNA:n tukisivulta lainattua.. Muualla verkot on jo päivitetty, mutta nyt on pääkaupunkiseutu vuorossa ensi tiistaina. Kanavanippujen modulaatio on jatkossa 256 QAM, joten tarkoituksena on varautua HD-kanavien lisäykseen..

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Helsingissä ja lähikunnissa 9.6.2015

DNA päivittää kaapeliverkon taajuuksia kaikilla kaapeliverkkopaikkakunnillaan kevään ja kesän aikana. Tiistaina 9. kesäkuuta vuorossa on DNA:n kaapeliverkko Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten, Keravan, Järvenpään, Kirkkonummen ja Tuusulan alueilla. Mikäli televisio tai digiboksi ei hae kanavia näkyviin automaattisesti, laitteelle tulee tehdä käyttöohjeen mukainen tehdasasetusten palautus. Lisätietoa muutoksesta sekä ohjeita löytyy osoitteesta www.dna.fi/kaapeli-tv-muutos.
Päivitys pääkaupunkiseudun kaapeliverkossa tehdään tiistaina 9.6.2015 klo 15 mennessä. Uudemmat televisiot ja digiboksit hakevat kanavat näkyviin automaattisesti, kun laite käynnistetään päivitysajankohdan jälkeen uudelleen. Jos kaikki kanavat eivät näy päivityksen jälkeen, laitteelle tulee tehdä tehdasasetusten palautus ja uusi kanavahaku. Tarkemmat ohjeet löytyvät laitteen käyttöoppaasta. Digiboksin ohjelmisto on hyvä päivittää uusimpaan versioon jo etukäteen, jos sellainen on saatavilla.
DNA pitää osan kanavista rinnakkaisjakelussa noin kahden viikon ajan muutoksen jälkeen. Näin varmistetaan, että suosituimmat peruskanavat ovat edelleen katsottavissa, vaikka digiboksin asetuksia ei olisikaan palautettu heti muutoksen jälkeen. Rinnakkaisjakelussa ovat Yle TV1, Yle TV2, Yle Fem, Yle Teema, MTV3, Nelonen, Sub ja JIM sekä digiboksilla vastaanotettavat radiokanavat Yle Puhe, Yle Mondo, Yle Classic.

7

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhassavara

      " Digiboksin ohjelmisto on hyvä päivittää uusimpaan versioon jo etukäteen, jos sellainen on saatavilla."

      Tämän jo kerran tein Topfield CRC-2400-boksille. Seurauksena Yle 1:n käännöstekstit lakkasivat näkymästä. Palasin vanhaan versioon.

    • dnanWelho

      Päivityksen myötä televisiossa rupesivat näkymään Fox ja Hero, jotka eivät ole aikaisemmin suostuneet näkymään. Mutta hävisivätkö mosaiikkikanavat kokonaan ? Itselläni ei ole varaa maksukanaviin , enkä halua latailla laittomasti netistä, joten paria sarjaa olen yrittänyt mosaiikista seurata. Kyllä tuostakin jotain tajuaa. Kurjaa, jos hävisivät,itse en ainakaan niitä löytänyt, mutta varmasti joku muukin on tuota samaa tehnyt. Ensi viikonloppuna näkyy sitten DNA Welholla joitakin MTV Totalin ja Viasatin kanavia ilmaiseksi.

    • Konflikti

      Nyt sitten uudelleenhaun jälkeen peruskanavat näkyy kaapelissa kahteen kertaan ja digiboksi valittaa konfliktista, kun numeronäppäimellä tuttuun tapaan yrittää valita kanavan.

    • Kanavanumerot_uusiksi

      Ihan helpolla eivät asiakkaat selvinneet DNA:n tekemästä muutoksesta. Digibokseja ja televisioita on niin montaa mallia, että kaikkiin ei toimivia ohjeitakaan ole saatavilla asiakaspalvelun suunnalta. DNA kantaa huolta lähinnä laitteista, jotka he ovat itse myyneet asiakkailleen ja muut laitteet ovatkin sitten asiakkaan omalla vastuulla. Aiheesta on enemmän keskustelua https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/paivitystoita-dnan-kaapeliverkossa-helsingissa-ja-/
      http://dvb.welho.fi/cable.php löytyy pääkaupunkiseudun verkon kanavaniput- ja numerot ja https://www.dna.fi/kaapeli-tv-muutos löytyy ohjeita mm. vanhojen Samsungien tehdasasetuksien hakuun.

    • toptop

      kuinka tehda uusi säätö Tiopfie,d digiboxilla ja Finnlux tv:llä?

      • tiopfieldi

        Menusta.


      • onnistui

        Mulla on Samsung LCD TV. En löytänyt ohjetta tehdasasetusten palauttamiseen ohjekirjasta enkä Samsungin nettisivuilta. Menin sitten Samsungin chat-sivuille ja sieltä sain oikean neuvon saman tien. Malli on LE32C455E1W, jos jollakin ohje hukassa, niin asetusten palautuksen voi aloittaa painamalla Exit-painiketta 5-8 sekuntia, kun TV on päällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe