Kahden kesken jääminen toisen kanssa pelottaa.

Sostressed

Kärsin valtavasti eräästä ongelmasta.
En muista milloin tää on alkanut, mutta ei mulla kyllä nuorempana näin ollut vaikeuksia selviytyä.
Asia on nimittäin se, että panikoin kun joudun toisen ihmisen kanssa kahdestaan johonkin tilanteeseen. Tilanne voi olla ihan normaali vaikka kauppareissu ystävän kanssa tai jos joku pyytää tupakalle mukaan.
En jotenkin osaa olla oma itseni, pelkään kiusallista hiljaisuutta ja sitä että en osaa puhua normaalisti toisen kanssa.
Tämä näkyy kaikkialla elämässäni ja tuo valtavaa haittaa.
Esimerkiksi töissä keksin aina jo aamulla kourallisen tekosyitä, ettei minun tarvitsisi mennä työkaverin kanssa samaa matkaa kotiin. Myös ruokatunnit ja tauot ovat tuskaa, jos paikalla on vain yksi työntekijä minun lisäkseni.
Tätä tapahtuu myös ihan lähimpien ystävien kanssa, joskin se ei ole niin pahaa. Tuntuu vaan että jos ollaan porukassa niin rentoudun paljon enemmän enkä niinkään välitä, vaikka en joka asiaan olisikaan kommentoimassa tai osallistuisi keskusteluun..
Johtuuko tämä nyt jostain sosiaalisten tilanteiden pelosta vai onko minulla vaan yksinkertaisesti niin huono itsetunto, että en luota pärjääväni kahdestaan toisen ihmisen kanssa?
Auttakaa joku tietämätöntä tai jakakaa omia kokemuksianne..

3

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkuhiljaavaanjoo

      Entä jos yrittäisit opetella olemaan vaikka kaksi minuuttia toisen kanssa?
      Sitten sanot että "sorry, pitää käydä veskissä, tai voi unohdin valot päälle, heippa, sorry tms". Niinkuin harjoittelet hissukseen pikkuhiljaa kestämään vähän pitempiä aikoja olla toisen kanssa. Ehkä sitten jossain vaiheessa huomaat, että eihän se niin kauheaa ollutkaan.

      Voit myös harjoitella erilaisia repliikkejä kuten: "no jopas ne siellä Turkissa/lue lehdestä missä/ rähjäävät tai taitaa tulla paljon mustikoita/sieniä tai onpas tuolla kissalla/koiralla/ ..jotain.

      Kun se on niin vain, että jos aiot päästä tuosta pelosta, niin sinun vain tarttee harjoitella. Kyllä se siitä!

    • savuttomuusonjees

      Lopeta tupakointi, se lieventää paniikkioireilua.

    • sostressed

      Kyllä mä aina jotaki heitänkin, en nyt sentään tuppisuuna istu, mutta tuntuu että joku lukko menee päälle eikä osaa olla oma itsensä.
      Tupakkaa en polta, tarkotin viestissä vaan että esim. baarissa jos joku pyytää tupakalle mukaan seuraks, ettei yksin tarvitse mennä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe