Saako ilmakiväärillä ampua ?

naapuriräiskii

Saako ilmakiväärillä ampua omalla pihalla variksia ja rastaita ? Talo sijaitsee haja-asutusalueella. Tiedän että moni tuota tekee, mutta mitä sanoo laki.

8

245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisaa

ei saa

• xyzoäö

ite olen ampunut

• Niinpäjuu

Tässä kysyttiinkin että mitä LAKI sanoo. Ei sitä, että mitä SINÄ teit.

• nykvist

• forestman10

..ja varsinkaan nyt sillä on parhaillaan kaikkien eläinten rauhoitusaika poikkeuslupia lukuun ottamatta, rauhoitusaika loppuu tietyillä eläimillä 31.07.

"Metsästysajat" hakusanalla saa tarkempaa tietoa mutta impulla ei kannata mitään eläintä ammuskella vaikkakin moni sitä tekee, siitä jos jää kiinni niin sakot saa ja imppu lähtee.

Ihmettelen jos jotakuta räkättirastaat häiritsee, meilläkin pihalla räksiä todella paljon ja marjapensaille kyllä suojia olemassa eikä räksistä mitään ongelmaa ole, mahtuvat pesimään ja vaikka metsästäjä olen en räksiä ole koskaan ampunut, turhaan en ammu mitään, ammun ainoastaan saadakseni lihaa ruokapöytään koska pidän riistalihaa parempana kuin markettien marinadissa olevia liha/jänne-klönttejä, marinadilla peitetään se että liha on teuraspöytien jätteitä.
        Ainoastaan naturel-lihat on hyvää mutta hintakin on paljon kalliimpi. Toki räksääkin voi syödä.

• bird_killer

Kyl niit lintui o hienoo ampuu ku elävää kohteesee saa päästellä!

• justse2

Itse tiputtelin tänäänkin mansikkapellolta parikymmentä räksää ILMAKOLLA. Kissoillehan siittä ruokaa tulee ja minulle mansikoita :p

• idiooteistavittuuntunu

Mistä näitä sairaita riittää. Ilmakiväärillä ei ammuta mitään elävää ja sen asian on oltava selvä. Rauhoittamattomien eläimien pesintää on kunnioitettava. Jopa petolinnut kunnioittavat lähellä olevan pikkulinnun pesärauhaa. Asialliseen metsästämiseen on mahdollisuuksia aivan riittävästi kaikilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      188
      9393
    2. Sofian kylppärikuva.

Pyllistys! Miten voi tuon ikäinen nainen olla noin pissis ja lapsellinen? Hoh hoijaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      2701
    3. 574
      2305
    4. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      149
      2211
    5. Haittaako se, että olen sua nuorempi?

Mulle ikäerolla ei ole mitään väliä, mutta voiko naista se haitata, jos on vanhempi miestä?
      Ikävä
      129
      1568
    6. Iso vaalee vauhdissa

Onko hyvä vai paha jotta tällä muutamalla taitaa olla aika huono itsetunto kun pitää jokapaikassa ja tilanteessa tuoda oma erinomaisuutensa ja muiden
      Suomussalmi
      16
      1085
    7. Illat ilman sua (mies)

ovat niin turhia! Toivittavasti sulla on kaikki hyvin. Miettii yksi pieni sydän ikävissään!
      Ikävä
      105
      1083
    8. Rikoin sun sydämen.

Se oli silti sulle oikein.
      Tunteet
      85
      1047
    9. Jos meistä tulis jotain,

niin sulle mies pitäis eka opettaa hieman käytöstapoja. Mut ootkohan sä liian vanha oppimaan yhtään mitään? 🤔
      Ikävä
      63
      1033
    10. Hoosiannaa samban tahdissa

Tallensin tänä aamuna klo 10 Helsingin Paavalin kirkosta (Hermannissa) tulleen Adventti-jumalanpalveluksen. Aloitus, eli kirkkoherra Kari Kanalan ja
      Luterilaisuus
      81
      967
    Aihe