Saako ilmakiväärillä ampua omalla pihalla variksia ja rastaita ? Talo sijaitsee haja-asutusalueella. Tiedän että moni tuota tekee, mutta mitä sanoo laki.
Saako ilmakiväärillä ampua ?
8
825
Vastaukset
- eisaa
ei saa
- xyzoäö
ite olen ampunut
- Niinpäjuu
Tässä kysyttiinkin että mitä LAKI sanoo. Ei sitä, että mitä SINÄ teit.
- nykvist
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930666#P16
ja tuolla viitaaan ampuma-ase lain kohtaan
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980001#L1P6
ilmakiväärillä ei saa metsästää Suomessa, vaikka teho riittäisikin. - forestman10
..ja varsinkaan nyt sillä on parhaillaan kaikkien eläinten rauhoitusaika poikkeuslupia lukuun ottamatta, rauhoitusaika loppuu tietyillä eläimillä 31.07.
"Metsästysajat" hakusanalla saa tarkempaa tietoa mutta impulla ei kannata mitään eläintä ammuskella vaikkakin moni sitä tekee, siitä jos jää kiinni niin sakot saa ja imppu lähtee.
Ihmettelen jos jotakuta räkättirastaat häiritsee, meilläkin pihalla räksiä todella paljon ja marjapensaille kyllä suojia olemassa eikä räksistä mitään ongelmaa ole, mahtuvat pesimään ja vaikka metsästäjä olen en räksiä ole koskaan ampunut, turhaan en ammu mitään, ammun ainoastaan saadakseni lihaa ruokapöytään koska pidän riistalihaa parempana kuin markettien marinadissa olevia liha/jänne-klönttejä, marinadilla peitetään se että liha on teuraspöytien jätteitä.
Ainoastaan naturel-lihat on hyvää mutta hintakin on paljon kalliimpi. Toki räksääkin voi syödä. - bird_killer
Kyl niit lintui o hienoo ampuu ku elävää kohteesee saa päästellä!
- justse2
Itse tiputtelin tänäänkin mansikkapellolta parikymmentä räksää ILMAKOLLA. Kissoillehan siittä ruokaa tulee ja minulle mansikoita :p
- idiooteistavittuuntunu
Mistä näitä sairaita riittää. Ilmakiväärillä ei ammuta mitään elävää ja sen asian on oltava selvä. Rauhoittamattomien eläimien pesintää on kunnioitettava. Jopa petolinnut kunnioittavat lähellä olevan pikkulinnun pesärauhaa. Asialliseen metsästämiseen on mahdollisuuksia aivan riittävästi kaikilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783