Mikä maidonkorvike paras iholle?

315

Mikä maidonkorvike paras lievästä aknesta kärsivälle? Olen vähentänyt ja pyrin edelleen vähentämään maitotuotteita, mutta millä maito kannattaisi korvata, jos haluaa ajatella ihoaan? Ei tarvi juoda sellaisenaan, mutta osana jotain ruokaa käyttäisin.

6

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • humpuukijuttua

      Ei maitotuotteet finnejä aiheuta..Jos aiheuttaisi,niin miksi sellaisellakin on,joka ei oikeastaan koskaan käytä maitotuotteita??

      • tosi-asiaa

        Riippuu ihan tapauksesta.. toisilla toimii toiset jutut, toisilla toiset, ja pahentaahan monen muunkin elintarvikkeen käyttö aknea/aiheuttaa epäpuhtauksia ihoon.
        Moni on sanonut kokeilujen kautta, että on päässyt finneistä eroon, kun jätti maitotuotteet ja kun taas jatkoi käyttöä, finnit palasivat.


      • Maitoa

        Maitotuotteet on yksi pahimmista aknen aiheuttajista, ehkäpä pahin. Maidossa on hormoneja, jotka aiheuttavat aknea monilla, sillä se vaikuttaa kehon hormonitasapainoon. Lisäksi maidossa on muuta roskaa.

        Itse käytän mantelimaitoa, vaikka se onkin kallista. Tykkään sen mausta. Soijamaitoa ei kannata käyttää, sillä soijassa on aineita, jotka matkivat hormoneja, soija on pahempaa kuin normimaito. Ja kauramaitoa en voi käyttää, koska keliakia. Sitte on vielä riisimaitoa, mutta se on aivan liian makeaa.


      • 533535
        Maitoa kirjoitti:

        Maitotuotteet on yksi pahimmista aknen aiheuttajista, ehkäpä pahin. Maidossa on hormoneja, jotka aiheuttavat aknea monilla, sillä se vaikuttaa kehon hormonitasapainoon. Lisäksi maidossa on muuta roskaa.

        Itse käytän mantelimaitoa, vaikka se onkin kallista. Tykkään sen mausta. Soijamaitoa ei kannata käyttää, sillä soijassa on aineita, jotka matkivat hormoneja, soija on pahempaa kuin normimaito. Ja kauramaitoa en voi käyttää, koska keliakia. Sitte on vielä riisimaitoa, mutta se on aivan liian makeaa.

        Toiset lähteet kertoo, että soija on happamuutta neutraloiva ruoka-aine, joka on hyväksi iholle. Tri Tolonen suosittelee soijan isoflavonoideja aknen hoitoon.


    • Jezzz

      Tosiaan maitotuotteet on omiaan pahentamaan aknea ja monia muita vaivoja. Itse siirryin vegaaniin ruokavalioon ja monet vaivat kuten nappylainen ja rasvoittuva iho, turvotus, raskas olo ruuan jalkeen seka muut ruuansulatusvaivat katosivat.

      Itse kaytan mantelimaitoa, se maistuu parhaalta omaan makuun, mutta soija, kaura ja riisimaitoakin voi kokeilla :)
      Itse jos jaksaa tehda, niin mantelimaidon saa aika helpolla itse tehtya.

    • mantelimaito

      Miksi aikuisen ihmisen pitäisi juoda maitoa? Ilmankin pärjää oikein hyvin.

      Laadukkaat juustot, voi, kerma ja monet hapatetut maitotuotteet sitä vastoin ovat ok tai jopa todellista terveysruokaa. Esimerkiksi useista juustoista saa arvokasta K2-vitamiinia, joka on todellinen ihmevitamiini.

      Markkinoilla on olemassa myös mainioita maidon korvikkeita. Kokeilemisen arvoisia ovat ainakin kauramaito, cashew-maito, seesammaito, hamppumaito, mantelimaito, pähkinämaito, kvinoamaito ja riisimaito, joita voi kaikkia tehdä itse kotona ja todella edullisesti laadukkaista luomuaineksista sauvasekoittimella (hiutaleita vettä sauvasekoitin = maito) tai blenderillä. Soijamaito ei sovi läheskään kaikille. Mantelin (Sallinen myy jauhetta) kalsiumin imeytymiskyky on huippuluokkaa , parempaa kuin esimerkiksi maitotuotteilla.

      http://www.lily.fi/blogit/kiitos-hyvaa/muu-maito

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe