HanMooDo

lootus

Jes, Han Moo Do on huippulaji; notkea, joustava, toimiva, monipuolinen, hauska, tehokas... todetkaa itse.

56

12611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

      Han Moo Do on tosiaan kerrassaan hieno laji, monipuolinen ja harrastaminen on mukavaa. Siihen liittyvä, kaikille avoin foorumi on nyt myös avattu! Sinne saavat tulla kaikki seurasta tai harrastuksesta riippumatta, myös lajista muuten vaan kiinnostuneet sohvaperunat!

      http://hanmoodofoorum.board.dk3.com

      • 3. kup

        Juu, hyvä juttu tuo foorumi, rupeat vain mainostamaan sitä että tulee tunnettuutta.


      • Hapkika
        3. kup kirjoitti:

        Juu, hyvä juttu tuo foorumi, rupeat vain mainostamaan sitä että tulee tunnettuutta.

        Paras on hanmoodo ,meitsi treenas ennen hipahapkido,mutta sit löyty aidon mestarin laji han Moodo, se on paras ja matsissa voitin kaikki hapkido kaverit ja yks kaveri oli karaten nuorten sm-hopealla mä voitinsen ottelussa.
        han moodo on paras ja tunnetuin laji ja tulee mediaan varmasti mestari suk on sen perustanut ja sillä on 40. vuotta kokemusta kamppailulajista.
        Hesassa mä kuulin ettäne kravmaga miehetkin käy han moodo treenissä kun mestari opettaa, koska se on paras.


      • tuskin
        Hapkika kirjoitti:

        Paras on hanmoodo ,meitsi treenas ennen hipahapkido,mutta sit löyty aidon mestarin laji han Moodo, se on paras ja matsissa voitin kaikki hapkido kaverit ja yks kaveri oli karaten nuorten sm-hopealla mä voitinsen ottelussa.
        han moodo on paras ja tunnetuin laji ja tulee mediaan varmasti mestari suk on sen perustanut ja sillä on 40. vuotta kokemusta kamppailulajista.
        Hesassa mä kuulin ettäne kravmaga miehetkin käy han moodo treenissä kun mestari opettaa, koska se on paras.

        Harrastan itsekin HMD:a ja pidän sitä hyvänä lajina, mutta tuskinpa sitä sentään parhaaksi voi sanoa. Lajeja on vaikea pistää mihinkään paremmuusjärjestykseen, mihin se perustetaan? Kisavoittoihin? Alemmista vöistä tuskin voi sanoa että ne harrastajat olisivat sen parempia kuin muidenkaan lajien - lisäksi esim. eräs valmentajani, joka harrastaa ja on harrastanut useampia kamppailulajeja tietääkseni yli kymmenen vuotta, on sanonut että esim. jiu jitsu on paljon kovempaa vöiden puolesta - HMD:ssa saa aika helposti ainakin alempia vöitä, korealaiset eivät ymmärtääkseni ole tässä ihan yhtä tiukkoja kuin japanilaiset.

        Saattaako tää nyt olla trolli? Tai joku keltanen vyö jolle on noussu päähän?


      • set
        Hapkika kirjoitti:

        Paras on hanmoodo ,meitsi treenas ennen hipahapkido,mutta sit löyty aidon mestarin laji han Moodo, se on paras ja matsissa voitin kaikki hapkido kaverit ja yks kaveri oli karaten nuorten sm-hopealla mä voitinsen ottelussa.
        han moodo on paras ja tunnetuin laji ja tulee mediaan varmasti mestari suk on sen perustanut ja sillä on 40. vuotta kokemusta kamppailulajista.
        Hesassa mä kuulin ettäne kravmaga miehetkin käy han moodo treenissä kun mestari opettaa, koska se on paras.

        jaa-a. Koitappa seuraavan kirjoittaa selvemmin. Nyt saa sellaisen käsityksen, että siellä on joku trolli huvittelemassa. Lajeja ei oikein voi laittaa mihinkään järjestykseen, sillä tuskin kenelläkään on tarpeeksi kattavaa kuvaa kaikista lajeista jotta saisi tarkan spekulaation aikaiseksi. Ja elä anna kimmota hattuun sitä että olet voittanut sen ja sen. Sillä kun ei ole loppujen lopuksi pas**kaan merkitystä. BTW oot aika monipuolinen kirjoittaja, olet vain harvakseltaan tehnyt saman kirjoitusvirheen kahdesti.


      • tumppu
        Hapkika kirjoitti:

        Paras on hanmoodo ,meitsi treenas ennen hipahapkido,mutta sit löyty aidon mestarin laji han Moodo, se on paras ja matsissa voitin kaikki hapkido kaverit ja yks kaveri oli karaten nuorten sm-hopealla mä voitinsen ottelussa.
        han moodo on paras ja tunnetuin laji ja tulee mediaan varmasti mestari suk on sen perustanut ja sillä on 40. vuotta kokemusta kamppailulajista.
        Hesassa mä kuulin ettäne kravmaga miehetkin käy han moodo treenissä kun mestari opettaa, koska se on paras.

        ...noinkin laajassa ja asiantuntevassa tekstissä. Kuka laskisi asiavirheet?

        -T


      • hiphei
        Hapkika kirjoitti:

        Paras on hanmoodo ,meitsi treenas ennen hipahapkido,mutta sit löyty aidon mestarin laji han Moodo, se on paras ja matsissa voitin kaikki hapkido kaverit ja yks kaveri oli karaten nuorten sm-hopealla mä voitinsen ottelussa.
        han moodo on paras ja tunnetuin laji ja tulee mediaan varmasti mestari suk on sen perustanut ja sillä on 40. vuotta kokemusta kamppailulajista.
        Hesassa mä kuulin ettäne kravmaga miehetkin käy han moodo treenissä kun mestari opettaa, koska se on paras.

        ai paras vai..mihin perustat väitteesi,siihenkö et Han Moo Do reeneissä on maailman kivin käydä vai oikeaan kokemukseen maailman kaikista itsepuolustuslajeista?Te lajin harrastajat ootte laulannu tota samaa laulua jo monta vuotta,ja uskoisinkin et en oo ainua jota se jo kyllästyttää..totta tosin et Young Sukilla varmasti taitoa löytyy,onhan hän osan osaamisestaan suorittanut kuulemma kirjekurssin välityksellä:)Tarkoittaako kommenttisi myös sitä, että muilla lajeilla ei ole aitoja mestareita..mielenkiintoisen kapea näkökulma!!

        Ps.Kokemusta lajista löytyy kyllä eli älkää käskekö kokeilemaan:)


      • mulli
        tumppu kirjoitti:

        ...noinkin laajassa ja asiantuntevassa tekstissä. Kuka laskisi asiavirheet?

        -T

        pidäppäs turpas tukos


    • hanski

      Kyllähän han moodo on osoittanut kaapin paikan, monille muille lajeille, mestarin korkea taso näkyy lajin kehityksessä ja lajin pariin ovat hakeutuneet jo monet muihin lajeihin turhautuneet, koska on turha polkea paikallaan, jos han Moodossa saa huippuopetusta lajin perustajalta, harva voi sanoa samaa, muut lait ovatkin kaukana juuristaan, tämä tekee han Moodosta ylivoimaisen, laji aloitetaan jo aivan pienenä, koska nuorisotyö on vahvaa ja niinpä nuorimmat mustan vyön suorittajat ovat olleet 11. vuoden iässä, eli laji on vahvasti suomalaisessa budomaailmassa.
      Hanski 2.kup

      • julli

        höpö.
        "Mestarin korkea taso"
        - Kyseenalainen tkd 1. dan, sukulaisen antama kuudes tai seitsämäs dan hjms:ssa, itse annettu 7. dan tässä lajissa. Osaaminen ei juuri ketään han moo do -uskovaisten lisäksi mairittele

        Samaan liittyen: "muut lait ovatkin kaukana juuristaan, tämä tekee han Moodosta ylivoimaisen"
        - Mihin verrattuna? Hapkidoon, Krav Magaan tai Jujutsuun verrattuna aivan pellelaji, noin niin kuin esimerkiksi..

        "Muihin lajeihin turhautuneet"
        - Siis eivät ole pikavauhtia saaneet vöitä

        "nuorimmat mustan vyön suorittajat ovat olleet 11. vuoden iässä, eli laji on vahvasti suomalaisessa budomaailmassa."
        - Mitä noilla kahdella lauseella on keskenään tekemistä?


      • tuskin
        julli kirjoitti:

        höpö.
        "Mestarin korkea taso"
        - Kyseenalainen tkd 1. dan, sukulaisen antama kuudes tai seitsämäs dan hjms:ssa, itse annettu 7. dan tässä lajissa. Osaaminen ei juuri ketään han moo do -uskovaisten lisäksi mairittele

        Samaan liittyen: "muut lait ovatkin kaukana juuristaan, tämä tekee han Moodosta ylivoimaisen"
        - Mihin verrattuna? Hapkidoon, Krav Magaan tai Jujutsuun verrattuna aivan pellelaji, noin niin kuin esimerkiksi..

        "Muihin lajeihin turhautuneet"
        - Siis eivät ole pikavauhtia saaneet vöitä

        "nuorimmat mustan vyön suorittajat ovat olleet 11. vuoden iässä, eli laji on vahvasti suomalaisessa budomaailmassa."
        - Mitä noilla kahdella lauseella on keskenään tekemistä?

        Perustelisitko tuon "pellelajin"?


      • tuskin

        Lajin kehityksestä huomaa mielestäni eniten sen, että se on vielä hyvin nuori ja sen kehittäjä yhä elossa, eli sitä on myöskin helppo korjata, parantaa ja tehostaa. Se taas että voi saada opetusta lajin perustajalta ei sinänsä tee lajia tai opettajaa hyväksi (en siis nyt puhu Young Sukista, enkä myöskään In-Seonista). Mitä aloittamisikään tulee, "aivan pienenä" on mielenkiintoinen käsite. Ehkä joku on aloittanut aivan pienenä, mutta ainakin meidän seurassamme ikäraja on 14 - mistä muuten löysit nämä 11-vuotiaat mustat vyöt? Uskon kyllä, jos näytät ne nettisivut/vastaavat joilta tämä tieto löytyy, vaikka vähän epäilyttää; 50km juoksu, 11-vuotias?

        Jos joku pystyy todistamaan väitteeni vääriksi, myönnän toki virheeni.


      • Billy the ugly

        Eiköhän nyt voisi jo lopettaa tän: "hmd on paras ja monipuolisin laji" hypetyksen. Se että yleensä ei seuroilla ole ala ikärajaa näkyy turhan usein foorumien keskusteluissa... Itsekin hmd:tä harrastaneena en todellakaan lähtisi muita lajeja arvostelemaan varsinkaan kun kokemusta muista lajeista ei ole(ainakaan alkeiskurssia pidempää... Totta tosiaan on että leireillä saa todella hyvää ja asiantuntevaa opetusta.


      • hmm..
        tuskin kirjoitti:

        Lajin kehityksestä huomaa mielestäni eniten sen, että se on vielä hyvin nuori ja sen kehittäjä yhä elossa, eli sitä on myöskin helppo korjata, parantaa ja tehostaa. Se taas että voi saada opetusta lajin perustajalta ei sinänsä tee lajia tai opettajaa hyväksi (en siis nyt puhu Young Sukista, enkä myöskään In-Seonista). Mitä aloittamisikään tulee, "aivan pienenä" on mielenkiintoinen käsite. Ehkä joku on aloittanut aivan pienenä, mutta ainakin meidän seurassamme ikäraja on 14 - mistä muuten löysit nämä 11-vuotiaat mustat vyöt? Uskon kyllä, jos näytät ne nettisivut/vastaavat joilta tämä tieto löytyy, vaikka vähän epäilyttää; 50km juoksu, 11-vuotias?

        Jos joku pystyy todistamaan väitteeni vääriksi, myönnän toki virheeni.

        Nuorimmat mustanvyön saaneet ovat olleet 16-17 vuotiaita..Tämän tiedon olen saanut juteltuani muiden mustavöisten kanssa.


      • Kroku
        Billy the ugly kirjoitti:

        Eiköhän nyt voisi jo lopettaa tän: "hmd on paras ja monipuolisin laji" hypetyksen. Se että yleensä ei seuroilla ole ala ikärajaa näkyy turhan usein foorumien keskusteluissa... Itsekin hmd:tä harrastaneena en todellakaan lähtisi muita lajeja arvostelemaan varsinkaan kun kokemusta muista lajeista ei ole(ainakaan alkeiskurssia pidempää... Totta tosiaan on että leireillä saa todella hyvää ja asiantuntevaa opetusta.

        Muutama vuosi sitten oli jopa lehdessä artikkeli pohjanmaalta, kuvassa poseerasivat hanmoodon mustat vyöt veljekset, toinen oli 11 ja toinen 13.v(suomalaisia9 antoihan mestari Hwang pojilleenkin mustan vyön hyvin varhain, tämä on korealaisten tapa.
        tarkistakaa tietonne Hmd:n alkuajoilta lakeuksilta!


      • vank
        Kroku kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten oli jopa lehdessä artikkeli pohjanmaalta, kuvassa poseerasivat hanmoodon mustat vyöt veljekset, toinen oli 11 ja toinen 13.v(suomalaisia9 antoihan mestari Hwang pojilleenkin mustan vyön hyvin varhain, tämä on korealaisten tapa.
        tarkistakaa tietonne Hmd:n alkuajoilta lakeuksilta!

        Vuosi oli 1994 ja kyseessä oli ns.juniori vyö,eli virallisen mustavyön he saisivat 17-vuotiaina,koska nuoresta iästä johtuen he eivät saaneet suorittaa kokeeseen kuuluvia murskauksia.Tämä kyllä tehtiin heille selväksi ennen koetta.


      • hip hei

        siis...hä..mitä..taso..huippuopetus..missä..
        ylivoimainen..kuka..kaapin paikka on muuten valittu ihan itse!!


      • kung fu miäs
        hmm.. kirjoitti:

        Nuorimmat mustanvyön saaneet ovat olleet 16-17 vuotiaita..Tämän tiedon olen saanut juteltuani muiden mustavöisten kanssa.

        ojasta allikoon.. vai että 16 v. Oujeea, tämän takia han mo do on paras laji.


      • julli
        tuskin kirjoitti:

        Perustelisitko tuon "pellelajin"?

        Siinä ne perustelut olivat pellelajiin ihan koko kontekstissa.


      • ---

        Paras!!?!
        Olen harrastanut 2 vuotta ja olen 5kup. Vaikka HMD onkin mielestäni hieno laji, monipuolinenkin, niin minusta ei ole mitään hienoa siinä, että 11-vuotias voi olla musta vyö. Tuossa iässä monetkaan harrastajat eivät vielä ymmärrä, mitä koulun pihalla nujakoidessa voi sattua, jos kaveri ei osaa kaatua oikealla tavalla etc... Mestarin taso on toki korkea, ja leireillä saatu oppi, ja virheiden löytyminen vastaavat ainakin parin (alakanttiin?) viikon harjoittelua. Aloitin lajin harrastamisen 16-vuotiaana. Minusta harjoittelun aloittamiseen paras ikä ei kuitenkaan ole 5 -vuotiaana. Antakaa anteeksi jos aliarvioin teitä, mutta: kehittyykö harrastajan ajattelu tuossa iässä yhtä nopeasti kuin hänen lyöntinsä/potkunsa?

        Sissi 5kup.


      • Muistelisin
        kung fu miäs kirjoitti:

        ojasta allikoon.. vai että 16 v. Oujeea, tämän takia han mo do on paras laji.

        Vasta äskettäin luin joskus 90-luvun loppupuolella ilmestynyttä Oriental Moo Do -lehteä, jossa oli sivumainintana kerrottu nuorukaisesta(suomalaisesta), joka suoritti Han Moo Do:n mustanvyön 11 vuotiaana. En ole 100% varma, mutta näin muistelisin siinä lukeneen. Tietenkään nykyään en usko kenenkään pystyvän siihen noin nuorena, mutta silloin saattoi kriteerit olla erilaiset/helpotetut. Siihen en tosin sen syvällisemmin ota kantaa, koska ei ole asiasta tietoa. Ainoastaan arvailuja :)


      • Eizei
        Muistelisin kirjoitti:

        Vasta äskettäin luin joskus 90-luvun loppupuolella ilmestynyttä Oriental Moo Do -lehteä, jossa oli sivumainintana kerrottu nuorukaisesta(suomalaisesta), joka suoritti Han Moo Do:n mustanvyön 11 vuotiaana. En ole 100% varma, mutta näin muistelisin siinä lukeneen. Tietenkään nykyään en usko kenenkään pystyvän siihen noin nuorena, mutta silloin saattoi kriteerit olla erilaiset/helpotetut. Siihen en tosin sen syvällisemmin ota kantaa, koska ei ole asiasta tietoa. Ainoastaan arvailuja :)

        Pitääpi paikkansa. Knaapilan veljekset saivat hyvin nuorena, muistaakseni 11v, mustat vyöt. Kriteerit olivat ilmeisesti jossain muualla kuin siinä missä ovat suurimman osan ajasta olleet. Onhan noita junnuvöitä...

        Nuori laji, erilaiset ratkaisut. Eipä se ensimmäisten mustien vöiden taso varmaan silloin päätä huimannut muutenkaan.


      • Hah

        "Kyllähän han moodo on osoittanut kaapin paikan, monille muille lajeille"

        Heheheh.. Sori, mutta ei vaan pystynyt olla nauramatta :D:D


      • pone
        julli kirjoitti:

        Siinä ne perustelut olivat pellelajiin ihan koko kontekstissa.

        itse harrastanut monta eri lajia ja olen sen huomannut että pelkästään kadulla oppii enemmän taistelua. hjms/tolkido oli helvetin hyvä ennen kun mr Young tuli ja teki kaikesta rahastusta, nykyään kaikki on vaan enemmän ollu jotain ..tun aerobikkiä. kaikki on vaan kilpailua varten nykyään, hyvin vähän "oikeaa" taistelua. olen tosiaan paljon harrastanut ja omasta mielestä han moo do on aivan leikkiä, suorastaan korealaisten turhaa vouhotusta, kyseinen laji on haukuttu jopa omassa maassaan. kaikkea ei pidä aina uskoa.


    • 9.kup

      onko kellään mitään tietoo kuinka nopeasti keltaisestavyöstö pääsee nouseen seuraavalle eli vihreellevyölle?

      • hip hei

        Lajissahan ei tietääkseni/muistaakseni ole käytössä mitään tiettyjä vyönpito aikoja,joten vihreen saat kun "mestari" vaivaantuu paikkakunnallesi pitämään jotakin leiriä.Lajissa parasta on, et jos haluat ja Young Sukilla on hyvä päivä, niin sinulla on mahdollisuus suorittaa useampia vyöarvoja yhdessä vyökoetilaisuudessa:)

        Ps.Kannattaa myös muistaa että jos vuori ei tule profeetan luokse, menee profeetta vuoren luokse!!


      • hiphui
        hip hei kirjoitti:

        Lajissahan ei tietääkseni/muistaakseni ole käytössä mitään tiettyjä vyönpito aikoja,joten vihreen saat kun "mestari" vaivaantuu paikkakunnallesi pitämään jotakin leiriä.Lajissa parasta on, et jos haluat ja Young Sukilla on hyvä päivä, niin sinulla on mahdollisuus suorittaa useampia vyöarvoja yhdessä vyökoetilaisuudessa:)

        Ps.Kannattaa myös muistaa että jos vuori ei tule profeetan luokse, menee profeetta vuoren luokse!!

        Kaksi vyötä per.vuosi syksyllä ja keväällä.


      • hip hei
        hiphui kirjoitti:

        Kaksi vyötä per.vuosi syksyllä ja keväällä.

        itseasiassa omassa seurassa(olen siis kylläkin jo lopettanut) suoritettiin yhdessä vyökoetilaisuudessa Sukin johdolla oranssi ja violetti vyö peräkkäin..tieto on siis kyllä korrekti mutta myönnetään et saattaa olla samalla myös vanhentunutta. Hyvä näin jos moiseen ei ole enää mahdollisuutta:)


      • tuskin
        hiphui kirjoitti:

        Kaksi vyötä per.vuosi syksyllä ja keväällä.

        Itse asiassa kolme vyötä vuodessa on mahdollista. Ne jotka aloitti meillä peruskurssin tammi-helmikuussa sai keltasen huhtikuussa, vihreen elokuussa ja oranssin joulukuussa. Tietysti välit on suurempia korkeammilla vöillä.

        Ja tämän keskustelun tarkoitus tuskin oli jälleen ruveta kyseenalaistamaan Young Sukin daneja.


      • huihoijo
        tuskin kirjoitti:

        Itse asiassa kolme vyötä vuodessa on mahdollista. Ne jotka aloitti meillä peruskurssin tammi-helmikuussa sai keltasen huhtikuussa, vihreen elokuussa ja oranssin joulukuussa. Tietysti välit on suurempia korkeammilla vöillä.

        Ja tämän keskustelun tarkoitus tuskin oli jälleen ruveta kyseenalaistamaan Young Sukin daneja.

        Itse Suoritin hoi jeon moo soolissa kolme vyötä samalla kertaa siniseen asti.


      • Jokunen
        huihoijo kirjoitti:

        Itse Suoritin hoi jeon moo soolissa kolme vyötä samalla kertaa siniseen asti.

        Vöillähän osoitetaan yleensä se että miten hyvä lajissa olet..

        Eli jos vyö järjästelmä on täysin järkevästi tehty niin voit suorittaa vaikka puolen vuoden treenin jälkeen mustan vyön..Harvassa lajissa sitten loppujen lopuksi näin viisaasti ajatellaan..


      • hip hei
        Jokunen kirjoitti:

        Vöillähän osoitetaan yleensä se että miten hyvä lajissa olet..

        Eli jos vyö järjästelmä on täysin järkevästi tehty niin voit suorittaa vaikka puolen vuoden treenin jälkeen mustan vyön..Harvassa lajissa sitten loppujen lopuksi näin viisaasti ajatellaan..

        hmm..osittain kyllä,tai niin sen pitäisi ainakin olla, onhan totta et mitä tummempi vyö ympärillä on sitä enemmän sinusta otetaan mallia, useimmat meistä nyt eivät kuitenkaan omaksu/opi asioita niin nopeesti et sen mustan saaminen olis ajankohtaista ees kahden tai kolmen vuoden jälkeen. Oman kokemukseni mukaan sillä vyönvärillä ei ole monesti juurikaan tekemistä harrastajan osaamisen kanssa.

        Muistuu mieleen eräskin Han Moodon punaisen vyön koe jossa kokelaalle opetettiin liike vyökokeen aikana, kun ei se oikee mennyt. Herää kysymys onko tällä tavalla suoritettu vyö sitten minkään arvoinen, saatikka vuodessa suoritettu dan arvo?

        Itse kannatan pientä itsekritiikkiä vöiden suorittamisen suhteen, totuushan on kuitenkin et taso laskee koko ajan mitä nopeemmin vyöt suorittaa,ja henk.koht. pidän parempana olla hyvä alempi vyö kuin huono ylempi.

        Mitä vielä tulee tuohon vyöarvo/osaaminen niin jokusen vyökokeen olen nähnyt ja taso on ollut, sanoisinko..vähintäänkin kirjava, eikä siinä mitään,en ala arvostelemaan vyönmyöntäjiä, mutta kyllähän ainakin Han moodon piirissä oli välillä sellanen fiilis et riitti kun makso kokeen ja oli samassa huoneessa Sukin kanssa niin läpi pääsi:)


      • nony
        Jokunen kirjoitti:

        Vöillähän osoitetaan yleensä se että miten hyvä lajissa olet..

        Eli jos vyö järjästelmä on täysin järkevästi tehty niin voit suorittaa vaikka puolen vuoden treenin jälkeen mustan vyön..Harvassa lajissa sitten loppujen lopuksi näin viisaasti ajatellaan..

        Mul on se musta jo 10 vuotta ja tason voi tulla arvioman millon vaan.


      • walli
        huihoijo kirjoitti:

        Itse Suoritin hoi jeon moo soolissa kolme vyötä samalla kertaa siniseen asti.

        nykyään ei enää suosita tollasii monen vyön suorittamisii kerralla... Viime leirillä kertovat... tuppaa jäämää oppi jälkeen.. eikä niillä vöillä ole itseisarvoa jokainen taidot ratkaisee...


      • paska housu

        vihreen vyön saamiseen kestää noin vuosi


    • kung fu miäs

      han mo do on paras laji

      • vesa

        Kunfumies mee vaasaan älä koskaan tuu mua vastaan terävine kommetteinesi käy poika kerran kehässä ota häkkinen ja andy mukaan.Sen jälkeen puhu jotain lajeista.Säpilät on perseestä


      • kung fu miäs
        vesa kirjoitti:

        Kunfumies mee vaasaan älä koskaan tuu mua vastaan terävine kommetteinesi käy poika kerran kehässä ota häkkinen ja andy mukaan.Sen jälkeen puhu jotain lajeista.Säpilät on perseestä

        kyllä minä jossain kehissä olen käynyt. Mutta vapaaottelu on vielä edessä.
        Jussilla on ihan hyvää tietoa mutta Andy on vain kusipää ja en minä Säpilöistä paljoa itsekään välitä.


    • orange

      mitä kaikkee kuuluu oranssinvyönkokeen kuntotestiin? punnerrukset,selkä jne vai? vaaditaanko joku tietty toisto määrä eri lihaskunnoista?

      • 1.kup

        Ainkin Han moo Dossa kuului 1. kupin kokeeseen 50. kontaktiottelua, 300. punnerrusta, selkä, vatsa, edellisenä päivänä 25. kilometrin juoksu, veitsimiehistä selviytyminen, koe kesti 12. tuntia se juoksu.
        Laji on todella rankka, säältti ne 12. vuotiaat, jotka teki parhaansa saadakseen mustan vyön, heilä oli vielä rankempaa, kokelaista oli 20 ja 18 läpäii testin, kaksi joutui luovuttamaan kun kunto ei kestänyt. Taso on kova han moo dossa


      • markku
        1.kup kirjoitti:

        Ainkin Han moo Dossa kuului 1. kupin kokeeseen 50. kontaktiottelua, 300. punnerrusta, selkä, vatsa, edellisenä päivänä 25. kilometrin juoksu, veitsimiehistä selviytyminen, koe kesti 12. tuntia se juoksu.
        Laji on todella rankka, säältti ne 12. vuotiaat, jotka teki parhaansa saadakseen mustan vyön, heilä oli vielä rankempaa, kokelaista oli 20 ja 18 läpäii testin, kaksi joutui luovuttamaan kun kunto ei kestänyt. Taso on kova han moo dossa

        Kunnon trolli. Sulla on varmaan iteksiään ihan v***n hauskaa. Ihan varmaan hihittelet kuin pikkutyttö ja koskettelet itteäs samalla kun kirjoittelet noita juttuja. Toi sun juttus ois hauska jos joku ottais sen tosissaan. Mutta on niin WANHA että ei jaksa enää naurattaa


      • Eizei

        Voeluoja...

        Täähän on vähän niinku puolustusvoimissa. Kun pääsee sinne kaikenmaaiman talipäiden keskelle, huomaa ettei omaa peliä ole vielä menetetty...

        Hyvä jätkät! Jatkakaa samaan malliin! Sanan säilä... Se se vasta on jotain! :)


      • flam'ee
        Eizei kirjoitti:

        Voeluoja...

        Täähän on vähän niinku puolustusvoimissa. Kun pääsee sinne kaikenmaaiman talipäiden keskelle, huomaa ettei omaa peliä ole vielä menetetty...

        Hyvä jätkät! Jatkakaa samaan malliin! Sanan säilä... Se se vasta on jotain! :)

        Ala, Eizei, sheriffiksi.. ;D


      • Eizei
        flam'ee kirjoitti:

        Ala, Eizei, sheriffiksi.. ;D

        ...gonna häpön... ;D

        -born witha star onna chest-


      • harrastaja
        1.kup kirjoitti:

        Ainkin Han moo Dossa kuului 1. kupin kokeeseen 50. kontaktiottelua, 300. punnerrusta, selkä, vatsa, edellisenä päivänä 25. kilometrin juoksu, veitsimiehistä selviytyminen, koe kesti 12. tuntia se juoksu.
        Laji on todella rankka, säältti ne 12. vuotiaat, jotka teki parhaansa saadakseen mustan vyön, heilä oli vielä rankempaa, kokelaista oli 20 ja 18 läpäii testin, kaksi joutui luovuttamaan kun kunto ei kestänyt. Taso on kova han moo dossa

        Mitä lajia itse olet harrastanut, kun katsot kerran asiaksesi arvostella muita lajeja? Aika naurettavaa, ei kukaan ota noita mielipiteitä vakavissaan. Minkä PAI-MEIN luulet jakavan daneja muiden lajien perustajille? Jostain kaiken on aloitetteva. HMD:tä arvostellaan yleensä vain siksi, että se on uusi laji. Ei pidä kuitenkaan lähteä vertailemaan tuoretta ja vanhaa. Monien muiden lajien juuret ovat kaukana, HMD:n juuret ovat lähellä ja siksi se kehittyy. Mieti sitä, millainen laji Han Moo Do on sitten, kun se on ollut olemassa kauan, ja Opettajasta on tullut muinoin elänyt legenda!


      • harrastaja
        harrastaja kirjoitti:

        Mitä lajia itse olet harrastanut, kun katsot kerran asiaksesi arvostella muita lajeja? Aika naurettavaa, ei kukaan ota noita mielipiteitä vakavissaan. Minkä PAI-MEIN luulet jakavan daneja muiden lajien perustajille? Jostain kaiken on aloitetteva. HMD:tä arvostellaan yleensä vain siksi, että se on uusi laji. Ei pidä kuitenkaan lähteä vertailemaan tuoretta ja vanhaa. Monien muiden lajien juuret ovat kaukana, HMD:n juuret ovat lähellä ja siksi se kehittyy. Mieti sitä, millainen laji Han Moo Do on sitten, kun se on ollut olemassa kauan, ja Opettajasta on tullut muinoin elänyt legenda!

        Han Moo Dossa on kova taso LAJIN IKÄÄN NÄHDEN!


      • asdsds
        harrastaja kirjoitti:

        Mitä lajia itse olet harrastanut, kun katsot kerran asiaksesi arvostella muita lajeja? Aika naurettavaa, ei kukaan ota noita mielipiteitä vakavissaan. Minkä PAI-MEIN luulet jakavan daneja muiden lajien perustajille? Jostain kaiken on aloitetteva. HMD:tä arvostellaan yleensä vain siksi, että se on uusi laji. Ei pidä kuitenkaan lähteä vertailemaan tuoretta ja vanhaa. Monien muiden lajien juuret ovat kaukana, HMD:n juuret ovat lähellä ja siksi se kehittyy. Mieti sitä, millainen laji Han Moo Do on sitten, kun se on ollut olemassa kauan, ja Opettajasta on tullut muinoin elänyt legenda!

        Nyt on kyse siitä, että minkälainen se laji on nyt(!).

        Jotkut vain hakevat eri asioita kamppailulajeista. Itse olen harrastanut HMD:a ja huomasin, ettei se sovi minulle (haen enemmän taistelutaitoihin painottavaa lajia).

        Muistaakseni Suk on myös kertonut kiinnostavia mielipiteisään kung fusta ja kuinka "hanmoodo much better".


      • ainakin
        harrastaja kirjoitti:

        Han Moo Dossa on kova taso LAJIN IKÄÄN NÄHDEN!

        lajin suomenmestaruuskisoissa, joissa matseissa käytettiin TODELLA realistisia hyppytpotkuja ;)


      • masa
        Eizei kirjoitti:

        ...gonna häpön... ;D

        -born witha star onna chest-

        Vyöt pitävät housuja ylhäällä!! Onko mitään väliä minkä värinen vyö lanteilla liehuu. Jos ei pysty TAISTELEMAAN, vaan epätoivoisesti yrittä pönkittää lajinsa mainetta. Mainetta jota ei edes OLE!


      • turo
        ainakin kirjoitti:

        lajin suomenmestaruuskisoissa, joissa matseissa käytettiin TODELLA realistisia hyppytpotkuja ;)

        viis vuotta oon seurannu ja oon ehkä alle viis hyppypotkua nähny HMDkisoissa. Jokainen ilmataistelija taidettiin ampua alas ;)


      • jossu
        masa kirjoitti:

        Vyöt pitävät housuja ylhäällä!! Onko mitään väliä minkä värinen vyö lanteilla liehuu. Jos ei pysty TAISTELEMAAN, vaan epätoivoisesti yrittä pönkittää lajinsa mainetta. Mainetta jota ei edes OLE!

        Eipä sitä kukaan taida mitään mainetta puolustaa, kun kerta sellaista ei ole :S. Pitäsköhän sitä kasvattaa mainetta esim. sellanen ois kiva että: oon kova jätkä, kukaan ei pärjää mulle ja mun laji on kaikista kovin ja pahoin, mää tökin silmiin ja hakkaan kaikki jotka oon kaatunu maahan... ei mulla muuta


    • Minä=)

      Ite oon harrastanu 4 vuotta ja oon ollu tyytyväinen. Ei ole tyttöjen väheksyntää (olen tyttö itsekin, jos joku ei tajuu.....!!!!!).

    • _Hollow_

      En tiedä mitenkä muualla Suomessa, mutta ainakin Tampereella päin hanmoodossa lyöntejen opetus on kussut sukille. Uskoisin, että sama koskee muita kaupunkeja. Lyönnit opetetaan niin, että ne pitäisi tehdä mahdollisimman renotan jolloin voima jää hyvin vähäiseksi ja näin ollen lajin realistinen puoli jää hyvin olemattomaksi... joka on tainnut olla muutenkin aika olematon, sillä lajihan on enemmän urheilu- ja kuntoilulaji kuin tehokas itsepuolustuslaji.

      Kävin tuossa viikonloppuna katsomassa vapaaotteluita ja yksi osanottaja oli hanmoodota harrastava sälli. Hänen lyöntinsä kusivat pystyyn näin suoraan sanottuna eikä muutenkaan tuntunut olevan mitään käsitystä kovasta matsaamisesta. Tämähän ei sinäänsä sano, että hanmoodo on huono laji, mutta tuntien sen harjoitustavat ja painotuksen lihaskuntoon, sanoisin, että laji ei sovellu vapaaotteluun eikä itsepuolustukseen.

      • jotenkuten

        Itsepuolustukseen kyllä.Toiset osaa lyödä toiset ei.Vaparimatseja ei pelkällä hmd reeneillä voiteta se on totta ,tarvitaan vapari tyylistä reeniä.HMD seurojen harjoittelu poikkeaa paljonkin toisistaan riippuu vetäjistä.Voihan hmd harrastaja reenata nyrkkeilyä ,brassia, thaita yms.


      • _Hollow_
        jotenkuten kirjoitti:

        Itsepuolustukseen kyllä.Toiset osaa lyödä toiset ei.Vaparimatseja ei pelkällä hmd reeneillä voiteta se on totta ,tarvitaan vapari tyylistä reeniä.HMD seurojen harjoittelu poikkeaa paljonkin toisistaan riippuu vetäjistä.Voihan hmd harrastaja reenata nyrkkeilyä ,brassia, thaita yms.

        Kaikki näkemäni, pelkästään hmd harrastavat lyövät kuvaamallani tavalla, enkä näe mitään hyötyä siitä itsepuolustuksellisesti. Ehkä pistematsissa se toimii. Hmd mainostetaan paljon tehokkaana itsepuolustuslajina, mutta näkemäni perusteella väittäisin sen olevan puhtaasti kilpaurheilua ja kuntolaji.


      • jujiiiiiiii
        _Hollow_ kirjoitti:

        Kaikki näkemäni, pelkästään hmd harrastavat lyövät kuvaamallani tavalla, enkä näe mitään hyötyä siitä itsepuolustuksellisesti. Ehkä pistematsissa se toimii. Hmd mainostetaan paljon tehokkaana itsepuolustuslajina, mutta näkemäni perusteella väittäisin sen olevan puhtaasti kilpaurheilua ja kuntolaji.

        Höpöhopö minäkin lyön toisin ja kyllä kyllä toimii on testattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe