Piinaavat pakko ajatukset

Yksinoloapelkaava

Sain Ekan kerran panko ajatuksia ollessani teini ikäinen (olen nyt 24) ja ne poistuivat vuoden aikana aika hyvin terapian avulla. Nyt raskauksien ja äidiksi tulon aikana olen alkanut jälleen kärsiä
Nöistä ocd jutuista vaikka tiedostan että olen aina ollut todella neuroottinen kaikesta mm. Järjestelmällinen ja palannut katsomaan ajoinko jonku päältä, tarkistuspakko töissä, lasten elintoimintojen tarkkailu mutta kaikki vielä suht pienissä tekijöissä..
Mut nyt Tarvinen varmaan taas terapiaa koska oma apu (kirjat) ja opamox ei auta oikein ja pelkään olla yksin ktpna, pari paniikkiakkin on iskenyt.
Pelot ja ajatukset on täysin vaikka todellisuuspohjaa
tiedän sen .. Onko muilla ollut pelkoa ja jatkuvaa pakko ajatusta että joku hyökkää kotiin ja tarkkailee? Mä luulen että meidän entisen talon naapuri aiheutti tämän käymällä
Meidän pihalla kielloista huolimatta ja lopulta muutettiin pois metsän keskelle ja siellä
Tapahtui varkaus naapurustossa jokin aika sitten. Nyt pöössä on soinut pari kk vaan "joku on selän takana" lause ja totta Pirussa se on jo vainoharhaisen kuuloista eikä TÄLLASTA oo ennen ollut. Lisöksi on toki muita ihan tavallisia pakko ajatuksia ..

6

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama12388894

      Lisäyksenä pahoittelut huonosta tekstistä, puhelin oikutteli ja oli kiire.

    • 5vuottakärsinyt

      Itselläni on luultavasti ocd ollut ala-aste iästä lähtien, yleensä sellaista että yritän tehdä mielikuvaa pääni sisällä jostain asiasta, mutta ei ole sinänsä nykyään muita oireita kuin täydellisyyden tavoittelu kaikissa pikkuasioissan. Esim. moottorissa lukee öljymäärä 0.7l niin laitan aivan tarkasti sen määrän ja jos en laita niin jälkeenpäin mieleen toistuu että olisikohan pitänyt laittaakkin vähän enemmän. Päätöksenteot tuntuvat mahdottomilta ja ahdistavilta ja joskus ne jäävät jälkikäteen päähän junnaamaan tyylillä "mitä jos olisin valinnut toisin". Yleensä pakkoajatukset minulla ovat mielikuvia joita on vaikea luoda mutta pakonomaisesti toistan niitä kokoajan, tai sitten hoen jotain sanaa useaan kertaan. Välillä helppoja jaksoja ja oireilu ollut oikeastaan kokonaan poissa ja nyt kun se alkoi taas niin luulen että sain oman pääkoppani taas haltuun, tiedostin ettei pakkoajatuksien toistaminen johda mihinkää ja lopetin vain ne. Nyt kun ajattelen jotain yritän olla luomatta mielikuvia asioista jottei ne rupea jumittamaan pään sisällä, se auttaa. Eli ajattelen asioita niin etten näkisi mielikuvia ollenkaan koska ei se mitään hyödytä muutenkaan.

    • 0154

      Kahvia ja sokereita vähemmälle ja huolehtikaa b-vitamiinien, magnesiumin, omega 3:n ja sinkin riittävästä saannista! Ei välttämättä poista mutta helpottaa pakko-oireita!

    • santsu1

      Hei Yksinoloapelkäävä!

      Minulla on samantyyppisiä pakkoajatuksia, jotka on ahdistavia nimenomaan siksi, että ne ovat toisinaan niin vainoharhaisia. Ymmärrän, että ne ovat vain ajatuksia, todellisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä... Olisitko halunnut vaihtaa ajatuksia sähköpostitse?

    • hullutyttö

      Minullakin on pakkoajatuksia ehkä hieman oudommista asioista... Nimittäin minulla on pakottava tarve kokoajan ajatella, että olen elokuvassa tai omaan yliluonnollisia kykyjä. Olen myös hyvin varma, että joku tulee kommentoimaan tähän: "Vähemmän leffoja!" mutta kun se ei siitä auta.... Minä myös pelkään yötä. Se ilmenee siten, että iltaisin/öisin yrittäessäni nukahtaa, kääriydyn peittoon ja vilkuilen kokoajan ympärilleni. Pelkään, että nään jotain luonnotonta, vaikka järjelläni ajattelen ettei aaveita tai mitään vastaavaa ole olemassa.

    • pelkoväistyy

      Sinä "hullutyttö" muovaat epämääräiset pelkosi ja turvattomuuden mielikuviksi. Sinulla on jollakin tavoin hyvin turvaton olo. Kyllä henkimaailmakin on olemassa ja sinullakin on suojelusenkeli, mutta sinä tarkoitat kokemallasi mielen muovaamia pelkoja.
      Pelottaako sinua tulevaisuus. Oletko herkkä. Onko lapsuutesi ollut turvallinen?
      Kannattaisi puhua jonkun ymmärtävä kanssa mieltä askarruttavista asioista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe