Piinaavat pakko ajatukset

Yksinoloapelkaava

Sain Ekan kerran panko ajatuksia ollessani teini ikäinen (olen nyt 24) ja ne poistuivat vuoden aikana aika hyvin terapian avulla. Nyt raskauksien ja äidiksi tulon aikana olen alkanut jälleen kärsiä
Nöistä ocd jutuista vaikka tiedostan että olen aina ollut todella neuroottinen kaikesta mm. Järjestelmällinen ja palannut katsomaan ajoinko jonku päältä, tarkistuspakko töissä, lasten elintoimintojen tarkkailu mutta kaikki vielä suht pienissä tekijöissä..
Mut nyt Tarvinen varmaan taas terapiaa koska oma apu (kirjat) ja opamox ei auta oikein ja pelkään olla yksin ktpna, pari paniikkiakkin on iskenyt.
Pelot ja ajatukset on täysin vaikka todellisuuspohjaa
tiedän sen .. Onko muilla ollut pelkoa ja jatkuvaa pakko ajatusta että joku hyökkää kotiin ja tarkkailee? Mä luulen että meidän entisen talon naapuri aiheutti tämän käymällä
Meidän pihalla kielloista huolimatta ja lopulta muutettiin pois metsän keskelle ja siellä
Tapahtui varkaus naapurustossa jokin aika sitten. Nyt pöössä on soinut pari kk vaan "joku on selän takana" lause ja totta Pirussa se on jo vainoharhaisen kuuloista eikä TÄLLASTA oo ennen ollut. Lisöksi on toki muita ihan tavallisia pakko ajatuksia ..

6

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama12388894

Lisäyksenä pahoittelut huonosta tekstistä, puhelin oikutteli ja oli kiire.

• 5vuottakärsinyt

Itselläni on luultavasti ocd ollut ala-aste iästä lähtien, yleensä sellaista että yritän tehdä mielikuvaa pääni sisällä jostain asiasta, mutta ei ole sinänsä nykyään muita oireita kuin täydellisyyden tavoittelu kaikissa pikkuasioissan. Esim. moottorissa lukee öljymäärä 0.7l niin laitan aivan tarkasti sen määrän ja jos en laita niin jälkeenpäin mieleen toistuu että olisikohan pitänyt laittaakkin vähän enemmän. Päätöksenteot tuntuvat mahdottomilta ja ahdistavilta ja joskus ne jäävät jälkikäteen päähän junnaamaan tyylillä "mitä jos olisin valinnut toisin". Yleensä pakkoajatukset minulla ovat mielikuvia joita on vaikea luoda mutta pakonomaisesti toistan niitä kokoajan, tai sitten hoen jotain sanaa useaan kertaan. Välillä helppoja jaksoja ja oireilu ollut oikeastaan kokonaan poissa ja nyt kun se alkoi taas niin luulen että sain oman pääkoppani taas haltuun, tiedostin ettei pakkoajatuksien toistaminen johda mihinkää ja lopetin vain ne. Nyt kun ajattelen jotain yritän olla luomatta mielikuvia asioista jottei ne rupea jumittamaan pään sisällä, se auttaa. Eli ajattelen asioita niin etten näkisi mielikuvia ollenkaan koska ei se mitään hyödytä muutenkaan.

• 0154

Kahvia ja sokereita vähemmälle ja huolehtikaa b-vitamiinien, magnesiumin, omega 3:n ja sinkin riittävästä saannista! Ei välttämättä poista mutta helpottaa pakko-oireita!

• santsu1

Hei Yksinoloapelkäävä!

Minulla on samantyyppisiä pakkoajatuksia, jotka on ahdistavia nimenomaan siksi, että ne ovat toisinaan niin vainoharhaisia. Ymmärrän, että ne ovat vain ajatuksia, todellisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä... Olisitko halunnut vaihtaa ajatuksia sähköpostitse?

• hullutyttö

Minullakin on pakkoajatuksia ehkä hieman oudommista asioista... Nimittäin minulla on pakottava tarve kokoajan ajatella, että olen elokuvassa tai omaan yliluonnollisia kykyjä. Olen myös hyvin varma, että joku tulee kommentoimaan tähän: "Vähemmän leffoja!" mutta kun se ei siitä auta.... Minä myös pelkään yötä. Se ilmenee siten, että iltaisin/öisin yrittäessäni nukahtaa, kääriydyn peittoon ja vilkuilen kokoajan ympärilleni. Pelkään, että nään jotain luonnotonta, vaikka järjelläni ajattelen ettei aaveita tai mitään vastaavaa ole olemassa.

• pelkoväistyy

Sinä "hullutyttö" muovaat epämääräiset pelkosi ja turvattomuuden mielikuviksi. Sinulla on jollakin tavoin hyvin turvaton olo. Kyllä henkimaailmakin on olemassa ja sinullakin on suojelusenkeli, mutta sinä tarkoitat kokemallasi mielen muovaamia pelkoja.
      Pelottaako sinua tulevaisuus. Oletko herkkä. Onko lapsuutesi ollut turvallinen?
      Kannattaisi puhua jonkun ymmärtävä kanssa mieltä askarruttavista asioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      101
      3258
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      3
      2628
    3. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      75
      2506
    4. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      72
      1483
    5. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      92
      1472
    6. Valkoinen Golf

Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      16
      1055
    7. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      975
    8. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      334
      964
    9. Moottorisahalla kauppaan

Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s
      Kajaani
      10
      877
    10. Jos olisit kaivattusi

Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      50
      834
    Aihe