Onko joku käyttänyt kuvaasi luvatta Facessa?

vihdoinkin

10

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt

      On käyttänyt ja olen mielissäni siitä, että kuvani ovat niin hyviä, että mut haluavat käyttää ja näyttää niitä. Minulle ei ole ollut kuvien käytöstä mitään haittaa.
      Joku kyseli miksi näytän kuvia joita muut haluavat varastaa? Vastasin, että kaikki halukkaat saavat käyttää jos en erikseen kiellä

      • Ömlöh

        Sun kannattaa pitä asia omana tietonasi.


      • Ömlöh kirjoitti:

        Sun kannattaa pitä asia omana tietonasi.

        Olen hyvin paljolti samaa mieltä "käyttänyt" nikin kanssa. Nettiin ei kannata laittaa kuvia koko erottelulla vaan pitkäsivu 1000 - 2000 pikseliä jolloin siitä saa kymppi- tai nettikuvan mutta ei se riitä mihinkään todelliseen.

        "Ömlöh" taitaa olla vain kateellinen! Nikki taitaa kuvata hänen ÄO:nsa suuruutta!


      • harmillista

        Harmi ettei kaikki osaa arvostaa kuviaan.


      • käyttänyt
        harmillista kirjoitti:

        Harmi ettei kaikki osaa arvostaa kuviaan.

        Onko se arvostamista, että laittaa kuvia fb:n ja sitten pelkää niiden varastamista? Saako tuollaisesta pelkäämisestä jotakin tyydytystä?
        Arvostan aivan erityiseti niitä kuviani joita muut haluavat käyttää ja näyttää. Ilmeisesti muutkin arvostavat kun niitä ”lainaavat”


    • ilmiantaa

      Miksi fb:n kannattaa laittaa kuvia joita pelkää muiden varastavan?
      Entä jos joku varastaa sanoja joita olen kirjoittanu tai puhunut nettiin? Siinä menee ammattikirjoittajilta ja -puhujilta asiakkaat kun harrastelija polkee hintoja jakamalla sanojaan ilmaiseksi.

    • LesBettti

      koskahan tulee eka oikeudenkäynti, jossa joku lahjaton canon-lispetti on pöllinyt jonkun muun kuvan ja laittabnut sen fb: ja sit joku mainostoimisto tms on ostanut kuvan FB:ltä ja sitten kuvan alkuperäinen omistaja haastaa oikeuteen.

      • Laskuperään

        Joitain tapauksia on ollut, todella harva päätyy käräjäsaliin koska laki on selkä ja lähes 98 % tapauksista hoituu rahallisella korvauksella.


    • rapsuttulee

      Italialainen oikeuslaitos otti kantaa Facebookissa julkaistujen kuvien käyttöoikeuksiin; sanomalehti tuomittiin kuvien kuvien luvattomasta julkaisusta.

      “Posting photos on the Facebook page by the person who has taken "does not involve the complete sale of photographic rights". That required by section IX of the Rome Court , which in practice recognizes the copyright for the pictures posted on the social network.
      Newspaper sentenced.
      Freedom of use of the content posted by users by setting 'Publish' do not concerns the users’ rights covered by intellectual property , for which the only license is the non-exclusive, transferable, granted to Facebook "says the Court. Under this principle the author of some pictures, assisted by Studio Lipani Catricalà & Partners, won damages from a newspaper that had published the same photo without permission.
      Moral and financial damages.
      The section of the Capitoline Court, specialized in corporate and intellectual property, in fact, acknowledged the refundability of both the financial damage and moral damages related to the failure to recognize the paternity of the photographs and, therefore, established the 'existence of injury caused by the publication of the photos without permission and without the indication of his name.
      Private shots become public.
      The case stems from pictures posted on their Facebook page by a photographer, taken in a Roman nightclub. The photos were then appeared, unknown to the author, in a national newspaper in support of a series of newspaper articles, related to the phenomenon of frequenting nightclubs by persons of young age and subsequently re-used by some television programs of national importance.
      Setting 'publish' does not give license to use.
      The judgment first made clear that the publication of a photograph in the personal Facebook page, in the absence of evidence to the contrary, is " a serious, precise and concordant presumption " of ownership of the photographic rights by the holder of the page in which it is published.
      That said, the Court, after examining the license terms of Facebook, has stated that "the possibility of use of the information published by setting 'Publish' on the social network is not licensed for general use and exploitation of content covered by property rights in favor of any third party who accesses the Facebook page ". On the contrary, freedom of use "applies only to information and not the content, that is covered by intellectual property rights."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe