Mitä tehdä tomaatin siemenille ruoan..

kaiken käyttävä

olen tässä jo jonkin aikaa pohtinut miksi kaikissa ruokaohjelmissa televisiossa nykyään poistetaan tomaatin siemenet kun sitä käytetään ruoanvalmistuksessa. Minun mielestäni se on aivan täysin turhaa. Koska kaikki hyvä kuituaine jätetään käyttämättä hyödyksi. Tulee kieltämättä tomaatille hintaa, kun siitä heitetään osa pois...

9

2260

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nimeä

Älä heitä niitä pois!!

Katsos, joissakin ruoissa se on jopa lähes välttämätöntä, ettei tule hirveitä määriä nestettä. Jos teen jotakin tuollaista, johon ei saa tulla paljoa nestettä, niin poistan siemenet ja nesteet tomaatin sisältä. Helpoiten ne poistaa leikkaamalla tomaatin 4 osaan ja haukkaamalla siemenet yms pois, ja samalla ne tulevat syödyksi! Ei tosin kannata kertoa tuota siementenpoistotapaa heikkohermoisille. Kun ystäväni näki ensimmäisen kerran miten poistan tomaateista siemenet, hän melkein kävi kimppuuni, kun en ollut kertonut hänelle, mutta ei siksi, että se olisi epämiellyttävää vaan siksi, että se on paljon helpompaa ja järkevämpää kuin veitsen kanssa näpertely, jota tämä ystäväni oli aina harrastanut. Nyt hänkin käyttää samaa tekniikkaa.

No mutta, joka tapauksessa ne poistetut osat voi syödä, poisti ne sitten millä tavalla tahansa. Ne voi laittaa vaikkapa johonkin toiseen ruokaan, johon lisätään vettä, esim. keittoihin, patoihin jne.

• herkku

Nuolit siis tomaatin sisustaa ja syötit ruokaa sen jälkeen toisilla. Yök! Toivottavasti tomaattiruoka oli uuniruoka, koska muuten kyllä taudit leviävät. Viruksethan esim. (huuli)herpes tarttuu pisaratartuntana ja elää tuntejakin esim. lasin suussa.

• ei nimeä
        herkku kirjoitti:

Nuolit siis tomaatin sisustaa ja syötit ruokaa sen jälkeen toisilla. Yök! Toivottavasti tomaattiruoka oli uuniruoka, koska muuten kyllä taudit leviävät. Viruksethan esim. (huuli)herpes tarttuu pisaratartuntana ja elää tuntejakin esim. lasin suussa.

Niin joo. Yök! Se oli muuten salaatti.

Lienet vain jokin ylihygieninen ja bakteerikammoinen. Sellaiset aiheuttavat vain lapsilleen turhia allergioita. Sanotko aina Yök! kun näet esim ihmisten suutelevan tai halailevan ja kättelet ihmisiä kumihanskat kädessä? Oletko muuten nähnyt pölypunkin kuvaa? Jos et niin älä vaan katso, et pysty sen jälkeen nukkumaan. Jos tauti on tarttuakseen niin tarttuu se muutakin kautta kuin operoidusta tomaatista.

On se outoa kun olen koko elämäni elänyt niin "epähygienisesti" ja ei silti ole mitään allergioita ja tautejakaan ei ole juuri koskaan.

Hyvää elämää sinulle eristetyssä säiliössä!

• herkku
        ei nimeä kirjoitti:

Niin joo. Yök! Se oli muuten salaatti.

Lienet vain jokin ylihygieninen ja bakteerikammoinen. Sellaiset aiheuttavat vain lapsilleen turhia allergioita. Sanotko aina Yök! kun näet esim ihmisten suutelevan tai halailevan ja kättelet ihmisiä kumihanskat kädessä? Oletko muuten nähnyt pölypunkin kuvaa? Jos et niin älä vaan katso, et pysty sen jälkeen nukkumaan. Jos tauti on tarttuakseen niin tarttuu se muutakin kautta kuin operoidusta tomaatista.

On se outoa kun olen koko elämäni elänyt niin "epähygienisesti" ja ei silti ole mitään allergioita ja tautejakaan ei ole juuri koskaan.

Hyvää elämää sinulle eristetyssä säiliössä!

Tuohan kuuluu perushygienian taitoihin, että ruokaa laittaessa ei imeskellä sormia yms. Ei se ole mitään bakteerikammoa, vaan tervettä järkeä. Bakteerit voi parantaa antibiooteilla, mutta viruksiin ei ole mitään parantavia lääkkeitä. Jos sinulla on jo huuliherpes tai sukupuoliherpes suussa ja mononukleoosi, niin tuskin se sinua enää haittaa, vaikka ne tulisivat sinulle uudelleen. Ja voit olla (huuli)herpeksen oireeton kantaja. Jos oletetaan, että sinulla ei olisi huuliherpestä, niin haluaisitko, että kaverisi tartuttaisi sen sinulle tuontapaisella käytökselläsi. Ethän voi tietää toisten sairauksia. Tuollainen käytös on juuri sellaista riskikäytöstä, jonka takia maailmassa sukupuolitaudit leviävät. Ei myöskään ole mukava tartuttaa kavereille flunssaa tai imfluenssaa, jonka takia he joutuisivat olemaan pois töistä. Sinun käytöksesi ei ole vastuuntuntoista tai muita ihmisiä kunnioittavaa. Halailussa ei mitkään taudit tartu ja suutelussa suudeltavat saavat itse valita henkilön, jota suutelevat. Sinä et anna toisille mahdollisuutta valita. Tartuntatautien tahallinen levittäminen on rikos. Miksi kirjoitit tänne koko aiheesta, jos et halua kuitenkaan kuunnella toisten mielipiteitä ja olet niin aggressiivinen?

• ei nimeä
        herkku kirjoitti:

Tuohan kuuluu perushygienian taitoihin, että ruokaa laittaessa ei imeskellä sormia yms. Ei se ole mitään bakteerikammoa, vaan tervettä järkeä. Bakteerit voi parantaa antibiooteilla, mutta viruksiin ei ole mitään parantavia lääkkeitä. Jos sinulla on jo huuliherpes tai sukupuoliherpes suussa ja mononukleoosi, niin tuskin se sinua enää haittaa, vaikka ne tulisivat sinulle uudelleen. Ja voit olla (huuli)herpeksen oireeton kantaja. Jos oletetaan, että sinulla ei olisi huuliherpestä, niin haluaisitko, että kaverisi tartuttaisi sen sinulle tuontapaisella käytökselläsi. Ethän voi tietää toisten sairauksia. Tuollainen käytös on juuri sellaista riskikäytöstä, jonka takia maailmassa sukupuolitaudit leviävät. Ei myöskään ole mukava tartuttaa kavereille flunssaa tai imfluenssaa, jonka takia he joutuisivat olemaan pois töistä. Sinun käytöksesi ei ole vastuuntuntoista tai muita ihmisiä kunnioittavaa. Halailussa ei mitkään taudit tartu ja suutelussa suudeltavat saavat itse valita henkilön, jota suutelevat. Sinä et anna toisille mahdollisuutta valita. Tartuntatautien tahallinen levittäminen on rikos. Miksi kirjoitit tänne koko aiheesta, jos et halua kuitenkaan kuunnella toisten mielipiteitä ja olet niin aggressiivinen?

Hitto en pessyt muuten käsiäni äsken ennen kuin kävin laittamaan ruokaa. No onneksi ruoka on uunissa 200C ja 30min. Säästyt hermoromahdukselta.

Jos ystäväni tartuttaisi minulle herpeksen niin sanoisin että voi harmi, en alkaisi moralisoimaan hänen ruoanlaittotekniikoistaan. Kerron sinulle mikäli näin käy. Lähes joka päivä käyn ystäväni luona syömässä ja lähes joka kerta ruoassa on tomaattia ja tämä ystävänihän nykyään käyttää jo parhaaksi toteamaani siementenpoistotapaa, joten kaikki on mahdollista!

Ei ole pelkoa että tämä ystäväni olisi poissa töistä tartuttamani flunssan takia. Hän on työtön. Ei siis siitäkään haittaa. Ja kuten sanoi aikaisemmassa viestissäni niin kyllä se tauti ehtii tarttua jo ennen, kuin sitten vasta siemenettömien tomaattien välityksellä.

En pakota ystävääni tulemaan tänne syömään, hän tulee täysin omasta tahdostaan, eli annan mahdollisuuden valita.

Sinullahan tässä tuntuu olevan vaikeuksia kuunnella minun mielipidettä. Ei minulla ole mitään väliä miten sinä poistat tomaatista siemenet. Kerroin vain miten minä sen helpoiten teen ja sinä hyökkäsit sitä vastaan.

• herkku
        ei nimeä kirjoitti:

Hitto en pessyt muuten käsiäni äsken ennen kuin kävin laittamaan ruokaa. No onneksi ruoka on uunissa 200C ja 30min. Säästyt hermoromahdukselta.

Jos ystäväni tartuttaisi minulle herpeksen niin sanoisin että voi harmi, en alkaisi moralisoimaan hänen ruoanlaittotekniikoistaan. Kerron sinulle mikäli näin käy. Lähes joka päivä käyn ystäväni luona syömässä ja lähes joka kerta ruoassa on tomaattia ja tämä ystävänihän nykyään käyttää jo parhaaksi toteamaani siementenpoistotapaa, joten kaikki on mahdollista!

Ei ole pelkoa että tämä ystäväni olisi poissa töistä tartuttamani flunssan takia. Hän on työtön. Ei siis siitäkään haittaa. Ja kuten sanoi aikaisemmassa viestissäni niin kyllä se tauti ehtii tarttua jo ennen, kuin sitten vasta siemenettömien tomaattien välityksellä.

En pakota ystävääni tulemaan tänne syömään, hän tulee täysin omasta tahdostaan, eli annan mahdollisuuden valita.

Sinullahan tässä tuntuu olevan vaikeuksia kuunnella minun mielipidettä. Ei minulla ole mitään väliä miten sinä poistat tomaatista siemenet. Kerroin vain miten minä sen helpoiten teen ja sinä hyökkäsit sitä vastaan.

Ei ihme, että ystäväsi on työtön. Itsekin vaikutat olevan aivan sivistymätön. Ystävinä viihtyvät yleensä samanlaiset ihmiset. Ehkä ei kannata täällä kirjoitella, jos haluaa vain haastaa riitaa, eikä ole kuitenkaan kiinnostunut toisten mielipiteistä. Sinulla ehkä herpes huulessa on koristus, mutta yleensä ihmiset ovat kyllä eri mieltä. Täällä, jos kirjoittelee, niin pitäisi sitten pystyä kestämään eri mieltä olevat mielipiteet, eikä se ole mitään hyökkäämistä. Älä kirjoita, jos et kestä seuraamuksia.

• ei nimeä
        herkku kirjoitti:

Ei ihme, että ystäväsi on työtön. Itsekin vaikutat olevan aivan sivistymätön. Ystävinä viihtyvät yleensä samanlaiset ihmiset. Ehkä ei kannata täällä kirjoitella, jos haluaa vain haastaa riitaa, eikä ole kuitenkaan kiinnostunut toisten mielipiteistä. Sinulla ehkä herpes huulessa on koristus, mutta yleensä ihmiset ovat kyllä eri mieltä. Täällä, jos kirjoittelee, niin pitäisi sitten pystyä kestämään eri mieltä olevat mielipiteet, eikä se ole mitään hyökkäämistä. Älä kirjoita, jos et kestä seuraamuksia.

Hulluille ja järjettömille en ole koskaan yrittänyt viisaita puhuakaan.

• kokillako reikiä hampaissa
        ei nimeä kirjoitti:

Etenkin lapsille aiheutuu tuosta Karies eli reikiintyminen kun Streptococcus mutans -bakteeri pääsee niiden suuhun.Lapsille se on hyvin herkkää maitohampaiden puhkeamisen aikoihin. Varmaan aiheuttaa myös vahinkoa aikusen suuhunkin.

Bakteerin saa tartuntana sylkikontaktissa eli mahdollista tuossa älyttömässä tomaatti jutussa, kun tomaatti on huonohampaisen kokin suussa ja sitten se pistetään vielä se salattiin muiden syötäväksi.

Niin oletan, että kun hygenia ei ole kunnossa ruoanlaitossa ei kyseinen henkilö varmaankaan pese hampaitaan.

Niin eipä sitä tule ajatelleksikaan miten jotkut kokkaavat. Sanon YÖK ! tosin en ole ylisiisti ja en ole allerginen.

• nimettömälle
        ei nimeä kirjoitti:

Olet pultsariämmä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1600
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      105
      807
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe