Kiusaaminen

MrJuha82outolintu

Onko muilla kokemuksia kiusaamisesta?
Miten reagoitte siihen?
Ite olin nuorena hyvin herkkä koulupoika.
Nykyään kasvattanut kovan kuoren.
Oon kuitenki työkyvyttömyyseläkkeellä, mut toimin tässä firmassa;
Tmi ternijaloste R.Oikari

Mun mielipide se, ettei ainakaan kiusaamalla Suomi nouse huipulle.
Yhä enemmän ja enemmän ihmisiä eläkkeelle ja mm kiusaaminen yleisin syy.
Sitte jotkut höpöttävät, että otettaisiin tuet pois niiltä työttömiltä ja eläkeläisiltä, mut ne ovat yleensä tietämättömien puheita/möläytyksiä.
Se ei ole edes mahdollista.
Sampo Terho vastasi mulle niin facebookissa, kun kysyin.
Sampo Terho on persujen kansanedustaja.

Yleisimpiä haukkumakommentteja, joita oon saanu ovat mm;
Kehitysvammainen
tyhmä
idiootti
lahjaton
valehtelija
läski
narsisti

Kun kysyin kerran psykiatrian erikoislääkäriltä, että voisinko olla esim lievästi kehitysvammainen, niin erikoispsykiatri vastasi heti, että et oo Juha mikään kehitysvammainen, sillä se on aivan varma juttu, ettet oo semmonen.
Halusin vain kysymyksellä varmistaa sen ja samalla viestittää kiusaajille, että ovat nolosti väärässä, että saan aihetta huutonauruun.

Paras lääke kiusaamista vastaan on suora puhe ja kylmästi sivuuttaa ne.
Jompikumpi vaihtoehto.
Oon netissä kyllä puolustanut itteeni suorasanaisesti ja auttanut muita kiusattuja.
Esimerkillinen pitää olla.
Psykiatri kehuikin mua siitä, mut sano myös, että ei kannata liikoja riidellä kuitenkaan.
Otin kerran yhteen sen Pasi Viherahon kanssa, joka tekee youtubessa videoita.

Sittemmin olen vähentänyt riitelyä, mutta kyllä aina välillä pitää auttaa muita ja sanoa tylyt sanat kiusaajatyypeille.
Mun mielestä ne ansaitsevat sen.
Eikä enää sen jälkeen vastaa niille, jos ne hermostuvat.
Sehän on hieman trollaamisen makua, mutta näin oon tehny.

45

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niskamies100

      Joo Juha oot hieno mies.
      Tunnen sut.
      Olet mun mielestä suorasanainen, rehellinen ja oma persoona hyvällä tapaa.
      Sinussa on paljon voimaa kaikin puolin.
      Oot hyvin taistellu elämässäsi.

      Olen sun puolella.

    • guyguyrfubp

      Et puhu kellekään juuri mitään.
      Miksi näin?
      Mutta oot rohkeimpia ja omapäisimpiä miehiä, joita tiedän.

    • Narsistiko

      Et kyllä oo narsisti, mutta hieman narsistin piirteitä.
      Muistan sut nuoruudesta Juha Pohjola.
      Olit silloin vähäpuheinen ja rauhallinen, mutta ku suutuit, niin olit pelottava näky ja taisitpa hakata selvästi kaksi kiusaajaasi.

      Nykyään kehua retostelet hieman liikaa ja ostelet upouusia autoja.
      Mutta arvostan sitä, että käyt töissä.
      Työ ku työ on aina arvokas.
      Älä jää koskaan tuleen makaamaan!

    • kyssäri___

      Missä sua on Juha kiusattu ja ootko tosiaan pieksiny kiusaajiasi?

      • MrJuha82outolintu

        Ala-ja yläasteella sekä ammattikoulussa.
        Ammattikoulussa hakkasin yhden Haapajärvisen.
        Yläasteella hakkasin yhden jäbän vaan.

        En yleensä koskaan tapellut, mutta kun suutuin, niin suutuin kovasti.


      • MrJuha82outolintu

        Oon siis vähemmän aggressiivinen, sillä mun tappeluiden määrä oli vain joku 2-4 koko kouluaikojeni.
        Moni muu tappeli koko ajan.


    • MrJuha82outolintu

      Nautin siitä, kun nimeni näkyy jokapuolella internettiä, koska en oikein muualla oo saanu huomiota vaan haukkuja ja syrjimistä.
      Saan melkein orgasmin siitä, kun oma nimi näkyy kaikkialla =) XD.

      Juha P/ Nivala

    • Marja623

      vitun autistinen pelle

      • MrJuha82outolintu

        Marja kuusi - Kurja maasi


    • kiusauslapsia

      Kiusaaminen pitäs tehdä rikoslakiin ihan oma pykälä muutoin siltä suljetaan silmät. Niin kouluissa kuin julkisella puolellakin. Kukaan ei puolusta eikä ymmärrä kuinka kauas kantoiset seuraamukset sillä on kiusatun mielenterveyteen. Vanhemmat sitä mieltä ei meidän lapsi ja vähätellään asioita ei niin pahasti ei tarkottanut tosissaan jne......kiusatun koko loppuelämä voi olla pilalla ja itsetunto nollassa ja se ei nouse koskaan enään ennalleen sieltä. Vanhempien pitäisi kasvattaa lapsensa noin että ei räkytetä meitä ihmisiä on monenlaisia pyöreitä ja laihoja viisaita ja väjän yksinkertasempia. Hyväksyttäs kaikki omana itsenään. Kepulaisille uusi lakiehdostus sillä tää loppus ku joutus vastuuseen ja vuosien maksumieheksi kun terveys menee kiusattuna vuosia olemisesta.

      • sivusta

        Koulu kiusaajat ja työ paikka kiusaajat toimittaa heti vaikka pakko hoitoon .kiusaaminen tulee yhteiskunnalekki kalliksi kun tulee mielen vikaisuutta ja masennusta kiusaamisesta ,eli kiusaajat on ala arvoista porukkaa ja hoitoon mars mars ja heti .


    • Mrjuuso02

      Mrjuha82 isompana haluan olla samanlainen kun sinä :) XD
      T mrjuuso02

    • MrJuha82outolintu

      Sinusta ei tule ikinä minun veroista tyhmä lapsi

      • eiHYVÄÄpäivää___

        Oliko tuo nyt kovin fiksusti sanottu, mikä luulet olevasi? Vai kuuluuko tuokin ns. "taudin kuvaan" luulet että kaikki kiusaa sua jopa lapset...


      • JuhaPohjola82
        eiHYVÄÄpäivää___ kirjoitti:

        Oliko tuo nyt kovin fiksusti sanottu, mikä luulet olevasi? Vai kuuluuko tuokin ns. "taudin kuvaan" luulet että kaikki kiusaa sua jopa lapset...

        Ei ole mun viesti tuo vaan joku toinen kirjoittanut mun nimimerkillä. TErveisin oikea Juha Pohjola/MrJuha82outolintu. Sehän on tosi helppoa tehdä noin.


    • kiusaajillaeiseiso

      En tunne sinua aloittaja, mutta pidä tuo tyyli. Osta hieno auto, jos pystyt. Se ei ole keneltäkään pois. Älä koskaan unohda kiusaajiasi, he ovat alemmalla asteella kuin sinä. Olet hyvä tyyppi!

    • MrJuha82outolintu

      Ei kiinnosta
      Olen ylemmällä tasolla kun sinä :)

      • Tuomitsija

        Jos oot tosiaan ollu tommonen kusipää kouluaikoinaskin niin en kyllä sääli yhtään, että oot joutunu kiusatuks. Useimmiten tuomitsen koulukiusaamisen mutta sinun kaltaisten ylimielisten narsistien kiusaamisen voin hyväksyä. Et tietenkään ylimielisinä itse ole huomannut sitä, että sinusta on tullut kiusaaja.


      • JuhaPohjola82
        Tuomitsija kirjoitti:

        Jos oot tosiaan ollu tommonen kusipää kouluaikoinaskin niin en kyllä sääli yhtään, että oot joutunu kiusatuks. Useimmiten tuomitsen koulukiusaamisen mutta sinun kaltaisten ylimielisten narsistien kiusaamisen voin hyväksyä. Et tietenkään ylimielisinä itse ole huomannut sitä, että sinusta on tullut kiusaaja.

        Tuo ole minun viesti vaan joku muu kirjoittanut tuon viestin. Sehän on tosi helppoa tehdä noin, etenkin kun en ole rekisteröitynyt tänne käyttäjäksi.


    • oletouto

      En arvostakaan sinua enää.

      • outoaonjoo

        Se saattaa kuulua autistiseen sairauteen kun on kokenut kiusaamista niin sitte vuosien jälkeen kun ei ole käsitellyt asioita ja hoitanut itseään kuntoon niin on katkera ja haluaa esittää olevansa Jumalasta seuraava.

        Ehkä ois kannattanut ajoissa ottaa härkää sarvista ja saattaa kiusaajat oikeuteen eikä padota pahaa sisälleen ja sitten katkeroitua netissä. Kiusaaminen pitäis saada loppumaan muttei kyllä Juhankaan käytös ihan fiksua ole kun alentuu samalle tasolle kiusaajien kanssa...


      • JuhaPohjola82

        Joo siis on tosi helppoa kirjoittaa samalla nimimerkillä, jos ei ole rekisteröitynyt nimimerkillä ,kuten en ole elikkä siis tuo viesti ei ole mun viesti vaan joku muu kirjoittanut tuon viestin. Aito Juha Pohjola/MrJuha82outolintu tuomitsee kyllä tuommoisen kirjoittelun. Ei kuulu tapoihini.


      • Anonyymi
        JuhaPohjola82 kirjoitti:

        Joo siis on tosi helppoa kirjoittaa samalla nimimerkillä, jos ei ole rekisteröitynyt nimimerkillä ,kuten en ole elikkä siis tuo viesti ei ole mun viesti vaan joku muu kirjoittanut tuon viestin. Aito Juha Pohjola/MrJuha82outolintu tuomitsee kyllä tuommoisen kirjoittelun. Ei kuulu tapoihini.

        Kannattas rekisteröityä ,näitä veijareita piisaa....


    • rerwerwerwerwe

      Oot Juha ihan vitun hieno mies.

    • renkinä

      Taksiasemalla on kiusaaminen jokapäiväistä

    • Vellu82

      Muistan myös Juhan yläasteelta. Näin sitä Juhan kiusaamistakin jonkunverran. Kerroin asiasta kerran yhdelle opettajalle, joka ei tosin välittänyt hirveänä puheistani. Olisin myös halunnut auttaa sinua niissä kiusaamistilanteissa mutta en uskaltanut, olin hirveän pienikokoinen yläasteella ja pelkäsin saavani turpaan, nykyään olen vähän alta 190cm. Harmittaa hiukan kun vain katsoin vierestä. Mutta hyvä kuulla, että olet ottanut härkää sarvista, niin sitä pitää. Muista myös kohdella itseäsi ja muitakin hyvin ja kunnioittavasti. Kyllä Suomessa koulu ja muukin esim. työpaikkakiusaaminen ovat sellaisia asioita joihin ei ole puututtu tarpeeksi hyvin. Kahden lapsen isänä olen myös kuullut juttua koulusta jossa lapseni käyvät, että siellä kiusataan muita ja opettajat eivät puutu asioihin juurikaan ollenkaan vaikka vanhemmat yrittävät saada opettajia puuttumaan niihin. Erityisesti yksi tapaus jäi mieleeni kun nuori poika joutui vaihtamaan koulua eri paikkaan vaikka hänen kaikki hyvät kaverit olivat tuolla koulussa. Suomen koulujen mukaan kiusattu joutuu luopumaan kavereista ja vaihtamaan koulua, miksei niin päin, että kiusaajat ajetaan pois koulusta, jossa kiusaa? En ymmärrä tätä Suomen oikeudenmukaisuutta... mm. tuomiot raiskauksistakin ovat ihan typeriä.

      • JuhaPohjola82

        Minä siirryin pois sosiaalisen median julkisesta kommentoinnista, mutta päätin vastata tässä ketjussa vielä. En muista nyt ketään Vellua. Oletko siis Veli /Vellu oikealta nimeltäsi ja ootko syntynyt vuonna 1982?? Vai onko tuo Vellu82 keksitty nimimerkki? Kävitkö samaa luokkaa siis mun kanssa? Oletko se eräs Ari?Eikös sinuakin kiusattu silloin?

        Kun oon voinu antaa aiemmin sosiaalisessa mediassa itsestäni kuvan tosi vähäpuheisena ja autistimaisena, niin ei ihan kokonaan pidä paikkaansa. Annan esimerkin eli mun äitini miehen sisko, jonka kanssa puhun kuin papupata eli kyllä tosiaankin minusta löytyy myös se puhelias puoli(se on kyllä toisaalta totta, että en liiku juuri missään, perinyt sen kai isältäni, joskin isä liikkuu hieman enemmän yhteisössä ,kun se valmentaa nuoria). Se kai riippuu ehkä seurasta. Se miten aistii ihmisen läsnäolon. En osaa sanoa. Toisien kanssa en puhu niin paljoa. Yleensä mitä enemmän ihmisiä ympärilläni, yleensä silloin oleb myös vähäpuheisempi. Kouluaikoina ne saattoi puuttua vähäpuheisuuteeni. En tiedä syytä. Olen antanut jo kauan sitten anteeksi kiusaajilleni. Antti ja Lauri jotkut muutkin on saaneet mun puolesta anteeksi. Ei ole kaunaa heitä kohtaan. Ei vain ole oma elämä menny täysin putkeen. Työkokeilut yleensä menneet puihin. Ollu semmosta heikkohermoisuutta , ettei meinaa jaksaa tehdä pitkää työpäivää. Kyllähän varmasti siis kiusaamisen takia pitkälti en ole sopeutunut oikein joukkoon. En ole välttämättä kovin sopeutuvaista sorttia, vaikka en myönnä olevani tosikko. Sarkasmihuumoriakin jopa ymmärrän nykyään. Noi asiat ei vain ole menneet putkeen elämässäni. Vuonna 2014 sain eläkepaperit taskuuni. Onhan sen myöntämiseen eri syitä. Ei välttämättä päälle päin minusta huomaa juuri mitään. En usko. Ihmisen sisintä ei välttämättä näe eikä näekään. Dokaajatyyppiä en oo. En käytä mitään päihteitä. Joskus voin ottaa viiniä tai olutta. Ei se tippa tapa toki. En yleensä koske. Ei kannatakaan koskea, kun popsin masennuslääkkeitä , niin ei ole viisasta. Väkivaltaisuuksia ei ole ollut myöskään. Olen välttänyt elämäni aikana ne rikokset/väkivaltaisuudet.


      • Vellu82_

        Olen kyllä. Se samainen Ari, jota kiusattiin.


      • Anonyymi
        Vellu82_ kirjoitti:

        Olen kyllä. Se samainen Ari, jota kiusattiin.

        Okei muistan kyllä sinut. Ihan fiksu ja rento tyyppi olit meijän luokalla.

        Kyllähän siis mun piti katsoa ihteeni peiliin somekäyttäytymiseni takia ja lopettaa hyvän sään aikana. En toki ole kirjoittanut tässä ketjussa/otsikossa noita ihan kaikkia kommentteja omalla nimimerkilläni vaan joku muu kirjoittanut mun nimimerkkiä käyttäen. Kyllä jokaisen ihmisen pitää myös mennä itseensä. Ei tässä kukaan ole täydellinen. Päätin tosiaan lopettaa pitkäaikaisen somekommentoimiseni. Kyllhän se oli semmosta elämänkoulua, jos rehellisiä ollaan.

        Oma älykkyystaso on vaihteleva. Kouluissa muutamat saattoi puuttua ns aivopieruihini. Toisaalta multa on löytynyt etenkin vanhemmalla iällä myös paljon älykkyyttä joissakin asioissa. Vaihtelee tosin älykkyystaso. Oon vanhemmalla iällä suhtautunut aivopieruihini huumorilla, itseironialla, se on paras tapa suhtautua. Niille omille aivopieruille voi nauraa. Se on mukavaa.


    • Manaus

      Kiroan täten kaikki koulukiusaajat alimpaan helvettiin. Tuokoon tulevaisuutenne teille ainoastaan tuskaa, kärsimystä ja ahdistusta. Sääliä ette saa

    • Ykspimu

      Kyllä kokemusta on ja paljon... :( kiusaajia on edelleenkin ja se ottaa päähän. :(

    • Kiusattu24567

      Kerron tässä nyt omia kookemuksia kiusaamisesta. Olen 6-luokalla. Minua haukutaan runkkariksi koska minusta on levitetty kuvia nettiin alasti. Se on hyvin perseestä että joku jaksaa käyttää aikaa siihen että vaan haukkuu toisia.

      • alquaidaa

        mitä vittua? levitetty sinusta kuvia nettiin kun olet alasti...
        No tee perkele rikosilmoitus niin kyllä ne ip osoitteista kiinni jäävät.
        toi on väärin toi homma nimittäin, satavarma juttu että saat korvauksia vielä
        kunhan prosessi etenee.
        ja se että olet "runkkari" niin sanopas niille seuraavalla kerralla kun sua haukkuu,
        että runkkaaminen on terveen miehen hommaa ja sellainen kuka ei oo runkannut,
        ei ole pilluakaan nähny.
        vetele vaan rauhassa käteen ja menet miehenä sanomaan poliiseille että
        levittävät paskaa sinusta nettiin mikä todellakaan ei sinne kuuluisi.
        tällaista tää on nykyään, mutta tsemppiä sulle!


      • hoidakuntoon
        alquaidaa kirjoitti:

        mitä vittua? levitetty sinusta kuvia nettiin kun olet alasti...
        No tee perkele rikosilmoitus niin kyllä ne ip osoitteista kiinni jäävät.
        toi on väärin toi homma nimittäin, satavarma juttu että saat korvauksia vielä
        kunhan prosessi etenee.
        ja se että olet "runkkari" niin sanopas niille seuraavalla kerralla kun sua haukkuu,
        että runkkaaminen on terveen miehen hommaa ja sellainen kuka ei oo runkannut,
        ei ole pilluakaan nähny.
        vetele vaan rauhassa käteen ja menet miehenä sanomaan poliiseille että
        levittävät paskaa sinusta nettiin mikä todellakaan ei sinne kuuluisi.
        tällaista tää on nykyään, mutta tsemppiä sulle!

        tosin enhän minä sitä tiedä oletko tyttö vai poika, painatko vai vedätkö ihan sama, mutta asia kuuluu silti poliisille,
        joka saa touhulle lopun.
        se on kiusaamista ja myös kunniasi loukkaaminen tulee kyseeseen.


    • neekerimeister

      Juha saatanan pelle XDDD vituttaako olla tuommoinen vähä älyinen burgeri??

      • käypäkysymäsäsiltä

        jättikö sut äiti vai isi vai onko jompikumpi haudassa mikä ihmeen lätisijä sinä olet?


      • Anonyymi

        No kukas viisas kirjoittaja sinä olet lätisijäkö?


    • Kiusaamistaonmonenlaista

      Kiusaamista on monenlaista. Ystävättäreni tytär on alakoulussa ja viettää välitunnit yksin. Hänellä ei ole kavereita. Kukaan opettajista ei puutu siihen. Minusta se on kiusaamista opettajien taholta.

    • lapseteikouluakaipaa

      ei ne kerkiä joka paikkaan vaikka haluaisi.
      siellä pihalla pitäisi olla ohjaaja, joka on koulutettu niin että huomaa syrjään jääneet.

      lapset on suomessa pääosin kusipäitä, siksi erilaisten seura ei kelpaa.
      sille ei mahda oiken mitään ellei raippaa anna perseelle ja pakota ymmärtämään
      asia.
      ohjaaja siis tarvitaan ja se ei ole opettaja.
      yleensä ohjaajat eivät tajua paskaakaan koko asiasta.
      ryhmätyöt tunneilla ihan sama juttu.
      tuossa iässä on porukka täysi apinoita vielä joten kuri ne opettaa
      pysymään seurassa joten ei jää kukaan yksin.

      sääntösuomi tosin on mennyt muutenkin pään silittelyksi.
      vittuako kukaan siellä koulussa mitään tekee jos se ei edes kiinnosta.
      pitäisi olla muita vaihtoehtoja/valintoja kuin tuollainen saatanan
      muurahaislauma jota voi verrata helvettiin.

    • ei_löydy_enää

      Minne Juha on kadonnut Youtubesta?

    • astettakovempaa

      olispa oma lapsi jota kiusattas ni pääsis selvittelee asiaa paikan päälle.
      voisi tulla kitisijöille nenukka kipeäksi.

    • HALUSITiETÄÄ
    • LakiSiis

      Ruskeille miehille syyte kiihottamisesta kansanryhmää (romaneita) vastaan.

    • myönteinenasenneauttaa

      Kiusaamista esiintyy kyllä vähän kaikkialla. Onneksi tämä on mennyt näin onnellisesti. Kaikkien kannattaa pyrkiä näkemään niitä iloisia asioita. Ulkopuolisena lisäisin, että Nivala on lopultakin erinomainen paikkakunta asua ja elää. Kaikkien asukkaiden kannattaa arvostaa tätä, elää ja asennoitua myönteisesti lähimmäisiin ja elämään.

    • Anonyymi

      Viimeksi toissa yönä on jonkin sortin kiusaamista ollut Nivalassa. Isolla porukalla humalassa on räkytetty ja ahdisteltu yksin liikkuvaa alaikäistä nuorta. Uhkailtu tappamisella ja käyty käsiksi. Rikottu silmälasit. Kiusatun soitettua läheiselle, tämä soitti 112:een, mutta poliisi ei ehtinyt paikalle, liekö käynyt edes. Asiasta on sopu saatu ainakin parin kanssa. Mikä nykynuoria riivaa? Käydään syyttä muiden kimppuun. Kukaan ei auta eikä puutu vaan katsotaan vierestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe