Miten se lasketaan? Jos esim on alle 70 % pituuden mukaisen keskipainon niin on tosi laiha, mut miten se pituuden mukainen keskipaino lasketaan?
Pituuden mukainen keskipaino?
3
1177
Vastaukset
- helppova
Ihan vaan niin, että sentit, yli metrin, on noin suunnilleen se kilomäärä, eli 160cm= 60kg
siinä nyrkkisääntö! - painoindeksi
Painoindeksi (:
- Anonyymi
Nostan ylös tän vanhan kysymyksen, koska kumpikaan vastauksista ei uskoakseni ole oikea, mutta en tiedä mikä on. Eli miten lasketaan pituuden mukainen keskipaino? Jos se laskettais siten kun ensimmäisessä vastauksessa, 160cm pitkä nuori olisi anorektisessa painossa ollessaan 50 kiloinen. Silloin hänen painoindeksinsä olisi kuitenkin 19,5, joka on normaalipaino.
Toinen vastaus ehdottaa, että se on sama asia kuin painoindeksi, mutta ei se ole. Alle 16-vuotiailla anorektinen paino lasketaan pituuden mukaisen keskipainon mukaan, 16 vuotta täyttäneillä painoindeksin. Kun diagnostisissa kriteereissä kerrotaan näin, niin on aika selvää, ettei laskutapa voi olla sama.
Miten se siis lasketaan oikeasti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706