peräaukon haavaumat ei parane

jofpfoewgo

eikä millään hiiva-voiteilla bebeanthenillä ei millään.
lääkäri määräs hiiva/koritsonikuurin 3vk. olen tuon 2 kertaa tehnyt ja 1-2vkossa oireet palaa. 7cm matkalta on nahka/iho ihan sileenä ja haavana. sen lisäks pienikin hiki kun valuu niin kirvelee tautisesti. teen myös jalkatreeniä ja sen jälkeen on pian melkoinen kuristus. en ole selvittänyt johtuuko nopeista sokereista vai mistä. verta ei pahemmin tule.

20

13549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskatar

      Itselläni on myös peräaukon haavauma, joka on todella kivulias ja repeää aina ulostettaessa. Kävin viikko sitten lääkärissä ja määräsi Nitro-voidetta, jota nyt olen kohta viikon käyttänyt, voide on ehkä hieman lievittänyt kipua, mutta tuskat on edelleen kovat., pelottaa vessassa käynti ja vaiva alkaa haitata jokapäiväistä elämää.
      Onko kellään kokemusta miten haavasta on päässyt eroon?
      Itse haudutan haavaa kylvyssä, olen syönyt sisäisesti sinkkiä ja C-vitamiinia, sekä luontaispuolelta siankärsämöä, huolehdin että vatsa toimii Ei ainakaan vielä ole mainittavasti tehonnut. Auttakaa hyvät ihmiset!

    • 1980

      Minulla oli peräaukon haavauma n. 30 v sitten. Menin lääkäriin ja arvostettu kirurgi sanoi että se ei tule paranemaan kuin leikkauksella, ja laittoi lähetteen sairaalaan.
      Haavauma leikattiin ja se parani. Elämä on ollut sen jälkeen todella ihanaa kun jatkuva kipu ja särky jäi. Kannattaa siis mennä kirurgille ei terveyskeskukseen.

    • Tksta et taida apua vaivaasi saada. Tai riippuu tietenkin kenen kynsiin joudut. Minulla on samanlaisia vaivoja. Ota mukaasi kaikki labra ym. tiedot ja ota selville privaattisektorilta gastrokirurgi jonka luokse menet. Se maksaa paljon. Hoitamattomana vaivasta voi saada vaikka pahanlaatuisen sairauden. Itse jouduin privaattisektorin kautta avun hakemaan ts. sain hoitopaikan yliopistollisesta sairaalasta.

    • Tuskatar

      Hei, Il Treno. Kuinka paljon kustannukset olivat privaattipuolella gastrokirurgille? Tehtiinkö sinulle leikkaus ja onko siitä ollut ongelmaa, esim.pidätysongelmaa?
      Itse kävin kyllä yksityisellä puolella lääkärillä, mutta ei ollut gastrokirurgi.
      Oletko päässyt vaivasta eroon? Miten pystyit menemään tutkimukseen,
      itselläni oli ainakin yhtä tuskaa koska haavauma on niin kipeä, puuduttiko lääkäri ennen tutkimista?
      Itselläni on huono rahatilanne ja jostakin pitää rahat saada kokoon että
      pystyn menemään gastrokirugille.
      Nimimerkki 1980: Onko sinulla vaiva pysynyt pois koko 30 vuotta leikkauksen jälkeen, ei siis ole tullut uudestaan? Jos näin niin hienoa!

      • 1980

        Tässä vastaus paljon myöhässä. Vaiva parani ja on pysynyt poissa.


    • kylläasfascfF

      Itsellä ollut myös ja kumma kyllä aukeaa aina silloin, kun alan syömään viljaa. Normaalisti en syö, mutta joskus on pakko, koska kouluruoka on mitä on. Olen pannut tämän merkille useasti, että juuri viljan syömisen aloittamisen jälkeen alkaa verta ilmestyä ulosteeseen ja vieläpä oikein tihkumalla valuu. Omalla kohdalla selvästi jokin viljassa oleva (luultavasti proteiinit) ärsyttävät peräaukkoani. Kätenikin kuivuvat jauhojen käsittelyn jälkeen.

    • m35kipu

      itse 35v mies.
      Haavauma ollut nyt n. 1kk verran. Ulostamisen jälkeen kipu aivan sietämätön. Kunnallisella puolella ei saanut erikoislääkäri aikoja 2kk joten menin yksityiselle lekurille. Totesi vaivan olevan anaalifissuura, haava kuulemma naurettavan pieni(mutta erittäin kivulias)

      Lääkkeksi määräsi diltiazem voidetta 3xpäivässä. Vieläkään ei ole vaiva parantunut. Syön erittäin terveellisesti (ennen en syönyt) elikkä kasviksia kuituja Vi-siblin. Ulosteen pitäisi olla pehmeempeä, mutta pa..t. Sulkijalihas, kun on krampissa niin pienikin määrän ulostaminen tuntuu et olisi tulossa kranaatti hanurista.

      6viikkoa pitäisi vielä jatkaa hoitoa ja mikäli ei auta niin yksityisellä puolella kirurgiseen toimenpiteeseen. Kunnallisella puolella leikkausjono kuulemma monta kuukautta. Ei oikein rahaa olisi, mutta tämän vaivan kanssa eläminen on yhtä helvettiä.

      Ostin myös pari viikkoa sitten aikuisten puhallettavan kylpyammeen mikä kyllä on helpottanut kipua paljonkin.

      Aamulla herätessä olo on hyvä, mutta aamu wc käynnin jälkeen ei TODELLAKAAN.

    • Qwerthg

      Itse kärsin samasta ongelmasta nelisen vuotta, lääkärille en uskaltanut jostain syystä mennä. Netistä luin siankärsämöyrttiuutteesta, jota nyt noin 3 viikon ajan juonut veteen lisättynä noin 10 tippaa. Aluksi kolme kertaa päivässä ja nykyään ehkä kerran päivässä lasillisen. Ja voin neljään vuoteen ensimmäisen kerran sanoa että elämä on helpottunut niiiin paljon. Viikon kuluttua litkun juomisen aloittamisesta ongelma on täysin poissa. Ei voi sanoa muuta kun että ihmeyrtti. Tietty joillakin ei varmaan vaikuta yhtään, mutta kannattaa pari viikkoa testata edes jossei vielä oo.

    • kbsökö

      Kokeilkaa myös vessapaperista luopumista. Joka käynnin jälkeen hellävarainen pesu suihkutellen. Itselläni toistaiseksi pysynyt oireet poissa tällä tavalla.

      Kaupan leivät ovat ainakin itselleni pahin mahdollinen ruoka. Itsetehdystä leivästä en oireita saa, kummallista kyllä.

    • ihanomavalintasion

      Mitä syöt?
      Millä peset?
      Millä pyyhit?
      Millä peset vaatteet?

      JÄTÄ VILJAT

      Taatusti lähtee oireet.

      Multa läks 30 vuoden ummetus, kun jätin kaikki viljat.

      Ruista lähinnä söin ja luomuna ja hapatettuna, mutta järkky ummetus aina.

      Nyt syön kunnon ruokaa ja moni muukin vaiva on poistunut. Edellispäivänä söin viljaa ja paljon. Ja heti kamala ummetus päällä.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

    • kokeileNäitä

      Kokeile Daktarin puuteria vähintään aamuin illoin puhtaaseen kuivaan haavan ja muutama viikon aluksi. Vessapaperi ei saa olla serlan keltaista josta saattaa tulla jopa virtsatulehdus. On myös kyseisestä tuotteesta voidetta ja liuostakin mutta saattavat hauduttaa haavaa, ainakin voide. Ei mitään stringipöksyjä vaan puuvillaista. Vatsan toiminta myös kuntoon esim. boulardiitapletteja luontaiskaupasta joka on hyvä hiivabrobiootti mitä suolisto tarvitsee.

    • Jose39

      Itsellä tämä vaiva oli nelisen vuotta sitten ja yhtä helvettiä oli yli vuoden verran elämä. Kipu säteili virtsarakkoon ja sai aikaaan jatkuvan virtsapakotuksen tunteen. Kävin sitten useilla lääkäreillä, sain voiteita ja neuvoja kunnes kirurgi sitten totesi että pitää leikata. Olisi ihme kyllä venyttänyt sulkijalihasta, menetelmä jota ei enää suositella, ellen olisi pyytänyt toista menetelmää, eli lihaksen osittaista viiltoa jolla lihaksen jännitys saadaan pois. Olo parani heti leikkauksen jälkeen mutta melkein vuoden kesti ennen kuin oireet kokonaan poissa.
      Mutta nyt täällä taas lukemassa aiheesta kun on tullut oireita jotka tuntuvat liian tutuilta...toivottavasti lukemani pitää paikkansa että nopeasti paranevat uudet haavat ovat yleisiä jos kerran on tästä piinasta jo kerran joutunut kärsimään.

    • Marjastajanainen53

      Itselläni ärtyvän suolen oireyhtymä. Näköjään erikoisesti ruisleipä ja vaalea pulla pahentavat. En myöskään voi käyttää valkaistua enkä keltaista wc paperia, ainoastaan luonnon ystävää, valkaisematonta. Suoli on välillä niin ärtynyt, että pitää käydä 5-6 kertaa vessassa, heti kun syö jotain. MUTTA, tuo saccharomuces boulardii hiivabropiootti, jota esimerkiksi apteekki myy Precosa nimisenä, auttaa parissa päivässä. Nyt en syö enää ruisleipää (tai hyvin harvoin kun mieliteko käy liian kovaksi). Enimmäkseen syön gluteenitonta näkkäriä, se ei ärsytä. Minulla siis haavaumaa tuli tuosta runsaista vessakerroista ja pyyhkimisestä, vaikka lisäksi olen käyttänyt noita vauvapesupyyhkeitä.

    • Anonyymi

      Kärsin ikävistä peräaukon haavaumista ja kutinasta vuosia. Käytin rasvoja, pesin ahkerasti ja söin terveellisesti salaatteja. Aina vain kutisi. Kunnes jostain syystä olin hetken syömättä tomaatteja. Kutina helpotti muutamassa päivässä, samoin haavaumat loppuivat. Kokeilin vielä tomaatin syöntiä muutamia kertoja mutta oireet palasivat heti. Kypsennetty tomaatti ei näytä aiheuttavan oireita.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta pistän omat kokemukset.

      Aina kun vatsa vähän kovemmalla, niin tulee pukamat/haavauma wc käynnin jälkeen. Kipu kestää tuntitolkulla... Voiteet auttaa, tai ns tappaa kivun... Voiteitten avulla ~ viikko niin alkaa hellittää.

      Tässä minun resepti pukamien/haavautumien hoitoon:
      1. KAURAPUURO AAMULLA, todella tärkeää. Lisätkää joukkoon vähän psyllium/visibliniä.
      2. Tämä oli minulle isoin apu, elikkä pureskele ruoka kunnolla! Minä aiemmin aina hotkin ja en pureskellut ruokaa tarpeeksi.
      3. Muista juoda kunnolla vettä tms.
      4. Rutiinit elämässä! Älä pidättele, ja älä ponnistele turhaan.
      5. Käytä käsisuihkua aina kun voit.
      6. Kuntoile enemmän, stressaa vähemmän. Stressi ainakin minulla on negatiivistä ruuansulatuksen kannalta.
      7. Jos teet työksesi istumatyötä, harkitse seisontapöytää. Muista pitää pienet tauot myös kahvitaukojen välillä.

      Ps, minulle ainakin sinkkivoide ja teepuuöljy auttoi haavauman paranemiseen.

      Toivottavasti tästä on jollekin apua...

      • Anonyymi

        Vanhaan ketjuun jatkoa...laitoitko sinkkivoidetta peräaukon sisään? Tämä on niin epätoivoista hoitoa, että kokeilisin vaikka mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaan ketjuun jatkoa...laitoitko sinkkivoidetta peräaukon sisään? Tämä on niin epätoivoista hoitoa, että kokeilisin vaikka mitä.

        Hei, täällää alkuperäiinen kirjoittaja (01.02.2022).

        Juu elikkä käytin sitä samanlaisesti kuten esim sheriproct/proctosedyl voidetta, eli sormella peräaukon sisällä ja vähän sen ulkopuolelle.

        En toki halua käyttää näitä voiteita liian kauan koska tekevät ihon ohuemmaksi.

        Voit myös koittaa dephanteeniä, saattaa myös auttaa..

        Tää on kyllä vi##umainen vaiva...


    • Anonyymi

      Olisiko lisäaineet, gluteeni, maito, ym epäsopiva suuhunpantava, eli poista ne ruokavaliostasi ja lisää öljyjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe