Volvon savu?

ei-muista-googlekaan

Kyseessä Volvon malli 2003. Minusta se on savuttanut hiukan aiempaa enemmän tänä vuonna. Savu on valkoista. En nyt millään muista, mitä sen valkoisen savun sanottiin indikoivan, oliko kyseessä vesi polttoaineessa? Mutta toisaalta senhän pitäisi jäädä suodattimeen?
Musta savu ymmärtääkseni merkitsee polttoaineen vaillinaista palamista tai voiteluöljyn pääsyä palotilaan.

Toisaalta vesi on aika kylmää, eli kävisikö kone normaalia kylmempänä? Vaikuttaako tällainen savunmuodostukseen?

9

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16ja4

      Valkoinen savu on vesihöyryä. Vettä pakoputkeen tulee jäähdytysvedestä, ei polttoaineesta. Jos jäähdytysvettä ei tule riittävästi, ovat moottorin pakoäänet voimakkaammat ja valkoista vesihöyryä voi olla normaalia enemmän. Onko impelleri kunnossa? Onko rikkoutuneen impellerin palasia jossain estämässä jäähdytysveden kulkua?

      • ei-muista-googlekaan

        Impellerin vaihdoin tänä keväänä, vanhakin oli ihan OK. Vettä näyttäisi kyllä tulevan ihan normisti. En ainakaan huomaa, että pakoäänet olisivat voimistuneet.


    • Acegi

      Vesihöyryy,vai valkoisen harmaata,kylmänäkö ilmenee?

      • ei-muista-googlekaan

        Kyllä sitä on ihan monituntisen ajomatkan ajan. Ei minun värisilmäni riitä sanomaan eroa valkoisen tai valkoisenharmaan välillä, valkoiseksi minä sitä savua kutsuisin. Äkkiä se haihtuu, muutaman metrin veneen perästä, ei jää leijumaan sen enempää.


      • ei-muista-googlekaan kirjoitti:

        Kyllä sitä on ihan monituntisen ajomatkan ajan. Ei minun värisilmäni riitä sanomaan eroa valkoisen tai valkoisenharmaan välillä, valkoiseksi minä sitä savua kutsuisin. Äkkiä se haihtuu, muutaman metrin veneen perästä, ei jää leijumaan sen enempää.

        Pysyykö jäähdytysnesteen määrä vakiona?


    • O.Lavi

      Volvo savuttaa...se ei ole vika vaan ominaisuus ! ( volvo minullakin )

    • Matkapurjehtija

      Savutuksen lisääntyminen voi johtua myös siitä, kone käy hiukan normaalia kylmempänä juuri arvelemasi veden kylmyyden takia.

    • Acegi

      Volvot savuttaa kyllä.On siis vesihöyryä jos perästä heti häviää ei siis savua,vesi on viileää vielä.Harmaan sininen kielii suutin ongelmista,harmaa taas veden pääsystä palotilaan,sininen savu taas ilmoittelee että liikoja öljyjä palaa mukana,kevyt musta savu on terveen koneen merkki kun kaasu on pohjassa ,koneesta on otettu siis lähes kaikki hevot tai ponit ulos.

    • vettä pakoputkeen tulee sekä polttoaineen palamistuloksena että jäähdytysveden poistona.
      Vesihöyryä tulee putkesta aina enemmän tai vähemmän, sen näkyvyys riippuu siitä missä muodossa se on , höyrynä se on näkymätöntä mutta jos pitoisuus on riittävän suuri tai lämpötila alhainen, se tiivistyy pisaroiksi ja näkyy valkoisena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2221
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      90
      979
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      106
      974
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe