Kyseessä Volvon malli 2003. Minusta se on savuttanut hiukan aiempaa enemmän tänä vuonna. Savu on valkoista. En nyt millään muista, mitä sen valkoisen savun sanottiin indikoivan, oliko kyseessä vesi polttoaineessa? Mutta toisaalta senhän pitäisi jäädä suodattimeen?
Musta savu ymmärtääkseni merkitsee polttoaineen vaillinaista palamista tai voiteluöljyn pääsyä palotilaan.
Toisaalta vesi on aika kylmää, eli kävisikö kone normaalia kylmempänä? Vaikuttaako tällainen savunmuodostukseen?
Volvon savu?
9
104
Vastaukset
- 16ja4
Valkoinen savu on vesihöyryä. Vettä pakoputkeen tulee jäähdytysvedestä, ei polttoaineesta. Jos jäähdytysvettä ei tule riittävästi, ovat moottorin pakoäänet voimakkaammat ja valkoista vesihöyryä voi olla normaalia enemmän. Onko impelleri kunnossa? Onko rikkoutuneen impellerin palasia jossain estämässä jäähdytysveden kulkua?
- ei-muista-googlekaan
Impellerin vaihdoin tänä keväänä, vanhakin oli ihan OK. Vettä näyttäisi kyllä tulevan ihan normisti. En ainakaan huomaa, että pakoäänet olisivat voimistuneet.
- Acegi
Vesihöyryy,vai valkoisen harmaata,kylmänäkö ilmenee?
- ei-muista-googlekaan
Kyllä sitä on ihan monituntisen ajomatkan ajan. Ei minun värisilmäni riitä sanomaan eroa valkoisen tai valkoisenharmaan välillä, valkoiseksi minä sitä savua kutsuisin. Äkkiä se haihtuu, muutaman metrin veneen perästä, ei jää leijumaan sen enempää.
ei-muista-googlekaan kirjoitti:
Kyllä sitä on ihan monituntisen ajomatkan ajan. Ei minun värisilmäni riitä sanomaan eroa valkoisen tai valkoisenharmaan välillä, valkoiseksi minä sitä savua kutsuisin. Äkkiä se haihtuu, muutaman metrin veneen perästä, ei jää leijumaan sen enempää.
Pysyykö jäähdytysnesteen määrä vakiona?
Volvo savuttaa...se ei ole vika vaan ominaisuus ! ( volvo minullakin )
- Matkapurjehtija
Savutuksen lisääntyminen voi johtua myös siitä, kone käy hiukan normaalia kylmempänä juuri arvelemasi veden kylmyyden takia.
- Acegi
Volvot savuttaa kyllä.On siis vesihöyryä jos perästä heti häviää ei siis savua,vesi on viileää vielä.Harmaan sininen kielii suutin ongelmista,harmaa taas veden pääsystä palotilaan,sininen savu taas ilmoittelee että liikoja öljyjä palaa mukana,kevyt musta savu on terveen koneen merkki kun kaasu on pohjassa ,koneesta on otettu siis lähes kaikki hevot tai ponit ulos.
vettä pakoputkeen tulee sekä polttoaineen palamistuloksena että jäähdytysveden poistona.
Vesihöyryä tulee putkesta aina enemmän tai vähemmän, sen näkyvyys riippuu siitä missä muodossa se on , höyrynä se on näkymätöntä mutta jos pitoisuus on riittävän suuri tai lämpötila alhainen, se tiivistyy pisaroiksi ja näkyy valkoisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412468Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731776Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki811308- 651228
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171178TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901050Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42904- 70882