Tehkää mulle saliohjelma!

Apuaa

Eli siis moi oon 13 v poika ja ajattelin alkaa käymään salilla lentopallo harrastuksen ohessa. Oon jonku verran ylipainone ja oon noin 170cm pitkä. Tarkotuksena olis et kävisin nyt kesäl ku ei oo reenejä nii kävisin 2-4 kertaa viikos ja sitten ku jatkuu reenit nii kerran 3 kertaa viikos reenit. Tarkotus oliks suurimmaks osaks saada lisää käsi ja jalkavoimaa ja sit tottakai polttaa rasvaa. Ja valkkukin sit suositeli alottaa et älkää vinkuku et oon liian nuori:)

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frjg

jonne

• 17vUrheilijaVammoja

Suosittelen et alotat salillakäymisen vasta 15-vuotiaana koska se voima ja lihas mitä nyt yrität hankkia ei hyödytä sinua yhtään enempää kuin se että kävisit vaikka lenkillä tai pyöräilemässä. Salilla treenaamisesta voi koitua vammoja jos treenaat väärin ja varsinkin tossa iässä aloittelijana sä oot tosi altis näille vammoille. Itellä on kokemusta näistä "valmentajista" jotka luulevat tietävänsä miten nuorten pitäisi treenata, mutta uutisissa on lähiaikoina kerrottu kuinka suomalaiset treenaavat ihan väärin johtaen vammoihin. Itelle tuli salin alottamisen jälkeen kyynerpäätulehdus koska nostelin puntteja väärin. Lisäksi mulla on ollu kantapää ja polvivaivoja "valmentajien" ohjelmien noudattamisesta.

Usko mua. Olet paljon ilosempi jos jätät salin peruskoulun jälkeiseen aikaan. Tulevaisuudessa kadut päätöstäsi aloittaa salin liian aikaisin.

• 10002

ite aloin käymään salilla ammattikoulun 1 vuonna ja ei ollu sillo mitää vaivoja. :) neuvosta kannattaa ottaa opiks

• Enkoviututpaljontietävä

Lihaksen kasvattaminen ja rasvan polttaminen ei sovi yhteen. Se ei vaan onnistu. Mielummin syöt iha helvetisti normiruokaa(ei mäkkii sipsii ymsyms. Niin paljonku jaksat nyt kesän aikana ja käyt salilla. Sitten alat syömään kesän jälkee normisti ja ku sul o treenit nii saat helposti poltettuu ne kesälläsaadut "ylimääräset" pois. jonka jälkeen sieltä paljastuu(jos oot tehny hyvin/oikeita liikkeitä) PALJON lihasta.

En kuitenkaan suosittele et aloitat salilla käymisen viellä tuossa iässä, mutta jos vältämättä haluat nii käy vaikka isän kanssa pari kertaa salil niin et se voi näyttää joitain liikkeitä. Netistä löytyy PALJON parempia vinkkejä mitä tuut täältä saamaan.
      Suosittelen Pakkotoistoa. Sieltä itse sain Paljon vinkkejä saliharjoitteluun.

Ja toi syöminen oikeesti kannattaa. Tuplasin mun syömisen määrän ku alotit salilla käymisen tein niin 4kk jonka aikana kävin salilla 6kert viikossa treenamassa eri lihaksia joka pv(et lihakset saa lepoo) "Lihoin" kyseisenä aikana 10kg . Ennen lihoamista rasvaprosenttini oli about 10%. Tämän jälkeen söin normaaliannoksia 2kk jollon laihdoin tosta 10kg 5kg pois mutta rasvaprosentti tippu 5%. Kaikki lihakset näkyy atm hyvin ja sillee.
      Nyt on lihasten kiinteytyskausi menossa. Syksyllä pitää taas nostaa kalorimäärät huippuunsa,

• nihhhhhhhhhhhhhh

13-vuotias poika harvemmin on valmis aloittamaan salitreeniä. Toki on poikkeuksiakin, esim. jos olet selkeästi kehittynyt aiemmin kuin ikätoverisi. Tossa iässä kun testotasokin on yleensä vielä sen verran alhainen ettei voimaa tai lihasta kerry vaikka siellä salilla kävisikin.

• ajattele

Niinkun aikasemmatkin on sanonut, tossa iässä saat parhaat tulokset treenamalla oman kehon painollas. Jos kuitenkin välttämättä HALUAT siellä punttiksella käydä, niin tärkeintä on että alotat pienillä vastuksilla ja tehoilla treenamiseen. Juuri tuttu personaltrainer kertoi että hän ei enää edes pysty menemään salille kun tekee niin pahaa katsoa kun ihmiset repii itteään monenkymmenen kilon painoilla niin että kohta joku välilevy pullahtaa ihon läpi ulos suunnilleen.
      Eli, tee niikun kaikki muutkin oikeat ja ammattimaiset treenaajat, aloita kevyestä, tee liikkeet, nostot yms. hallitusti ja hitaasti. Niin saat parhaita tuloksia ilman että sun lihakset ja keho kärsii.

• Pyydä jotain asioista tietävää paikallista ihmistä laatimaan se ohjelma. Sellaista ihmistä, joka pystyy myös näyttämään sinulle, että miten ne liikkeet tehdään oikein ja muutoinkin neuvomaan.

Netistä kyllä löytyy kasapäin tietoa ja varmaan myös videoita ja muita ohjeita oikeista suoritustavoista. En ole koskaan jaksanut tutkia asiaa. :)

• Asioistatietävä

Älä ainakaan tee sitä virhettä, että menet teinipalstan apinoilta kyselemään "ohjelmaa".
      Kuten jo tuossa edellä mainittiin, niin treenaile ihan ittekses. Kyllä sitä voimaa voi hakea täysin muutenkin kuin salilta. Nykypäivänä ihmiset tuntuu olevan niin tyhmiä, että ratkaisu kaikkeen heillä on sali.
      Uintia, kyykkyhyppyä, kääpiökävelyä, intervallisprinttejä, varsinki ylämäkeen, jne. Niin se on kestovoima hankittu ennenkin ja hankitaan vieläkin!
      Jos vaan tyhmät jonnet osaisivat ajatella itsenäisesti niin tämmöstä uusavuttomien neuvontapasltaa ei olisi olemassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3364
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      360
      2435
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      16
      2415
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      80
      1688
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1375
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1060
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      69
      956
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      73
      896
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      25
      732
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      684
    Aihe