Onko sinkkuus syntiä?

Teppo

Kun kerran ehkäisy on syntiä mm. siksi, että Jumala käski ihmisten lisääntyä ja täyttää maa, eikö kaikkien tosiuskovien pitäisi mennä naimisiin voidakseen toteuttaa kyseistä käskyä?

27

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin väärin

      mene joutuin naimisiin vaikka lähimmän puhelinpylvään kanssa. Äläkä kerro kenellekään, että olit sitä ennen sinkku.

      • saa

        tikkuja persiiseen rakastellessa ja lapsista tulee puupäitä. en suosittele.


      • ???

        Miksi ei voi vastata asiallisesti?


      • vastaus
        ??? kirjoitti:

        Miksi ei voi vastata asiallisesti?

        millainen kysymys.


    • tulkinnasta

      ja tulkitsijasta. Joku saattaa hyvinkin tuota tulkita niin, että miehen ja naisen on lisäännyttävä ja näin ollen pariuduttava, oli tilanne mikä tahansa, joten siihen perustuen se olisi syntiö.

    • löydät vastauksen

      esim. Kor. 7:8
      Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä jos pysyvät sellaisina kuin minäkin, mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin..

    • Annelin

      Raamatun mukaan naimattomat tekevät oikein, kun eivät mene naimisiin, mutta eivät tee syntiä, vaikka menevätkin.

    • Deus vult

      ..itsekästä se on.

      • syntinen

        mitään en muuta niin haluaisi , kuin elämänkumppanin, mutta kun kukaan ei halua! uskottomaat kyllä, mutta uskovaisista ei tunnu löytyvän halukkaita.
        ruma en ole ;)
        joskus tuntuu että elämä on kohta ohi,-miksi minun täytyy elää se yksin?
        ja eipä nyt sekoteta samaa sukupuolta olevia ystäviä tähän,-se ei nimittäin ole sama asia!
        haluaisin vain NIIIN rakastaa, ja saada vastarakkautta,- mutta tämä on niin JULMAA!!!


      • Anonyymi
        syntinen kirjoitti:

        mitään en muuta niin haluaisi , kuin elämänkumppanin, mutta kun kukaan ei halua! uskottomaat kyllä, mutta uskovaisista ei tunnu löytyvän halukkaita.
        ruma en ole ;)
        joskus tuntuu että elämä on kohta ohi,-miksi minun täytyy elää se yksin?
        ja eipä nyt sekoteta samaa sukupuolta olevia ystäviä tähän,-se ei nimittäin ole sama asia!
        haluaisin vain NIIIN rakastaa, ja saada vastarakkautta,- mutta tämä on niin JULMAA!!!

        Ota sitten uskomaton ja koeta kasvattaa hänestä uskova. Toimivaksi testattu ratkaisu.


      • Anonyymi
        syntinen kirjoitti:

        mitään en muuta niin haluaisi , kuin elämänkumppanin, mutta kun kukaan ei halua! uskottomaat kyllä, mutta uskovaisista ei tunnu löytyvän halukkaita.
        ruma en ole ;)
        joskus tuntuu että elämä on kohta ohi,-miksi minun täytyy elää se yksin?
        ja eipä nyt sekoteta samaa sukupuolta olevia ystäviä tähän,-se ei nimittäin ole sama asia!
        haluaisin vain NIIIN rakastaa, ja saada vastarakkautta,- mutta tämä on niin JULMAA!!!

        Näin se on. Uskovaisia vaaditaan pitämään vakaumuksensa piilossa, mutta ateistit saavat huutaa vakaumustaan kovaan ääneen julkisesti samalla solvaten uskovaisia. Syntyy kohtaamisongelma eivätkä omaa elämäänsä hiljaisesti toteuttavat uskovaiset tunnista enää toisiaan moraalittomien ateistien joukosta. Ainoastaan ateistien suurimman vihan kohteet, vapaiden suuntien edustajat uskaltavat olla pystypäin ateistien edessä välittämättä ateistien syrjinnästä toteuttaen omaa uskonnollisuuttaan arkielämässä.


      • Anonyymi
        syntinen kirjoitti:

        mitään en muuta niin haluaisi , kuin elämänkumppanin, mutta kun kukaan ei halua! uskottomaat kyllä, mutta uskovaisista ei tunnu löytyvän halukkaita.
        ruma en ole ;)
        joskus tuntuu että elämä on kohta ohi,-miksi minun täytyy elää se yksin?
        ja eipä nyt sekoteta samaa sukupuolta olevia ystäviä tähän,-se ei nimittäin ole sama asia!
        haluaisin vain NIIIN rakastaa, ja saada vastarakkautta,- mutta tämä on niin JULMAA!!!

        Minusta on varsin julmaa, että jaottelet ihmisiä uskomattomiin ja uskoviin. Ja todennäköisesti vielä käyttäen kriteereitä, jotka puhujasedät ry:llä ovat takoneet kalloosi.


    • tila

      Lainaus on Vanhasta testamentista,joten se ei sinällään päde. Paavali halusi kaikkien olevan sinkkuja.
      Naimisiinmeno ruokkii vain lihallisia tarpeita, lisäksi naimisissa olevat joutuvat kärsimään erilaisia vaivoja, joista Paavali halusi meidät pelastaa.
      Naimisiin meno ei ole syntiä.

      • paavalitar

        Minua joskus kovasti huvittaa nuo Paavalin siteeraukset. Siis ensinnäkin P halusi että kaikki pysyisivät naimattomina. No siis paavali siinä ajatteli että tehkääpä yhtä viisaasti kuin minä. Ja että paavali halusi säästää meidät vaivoilta. Mitä se paavali parisuhteen onnesta ja kärsimyksestä sinkkumiehenä tiesi?
        Aivan sama vaikka pyhänä miehenä pidettäisiin, mutta ei sillä P:lla ollut käytännön tajua parisuhteessa elämisestä.

        Onneksi eletään paavalin kanssa eri aika-avaruudessa. Miten minusta tuntuu, että en olisi tullut tuommoisen teoreetikon kanssa toimeen ollenkaan. Miten itse nykyaikana suhtaudutte ihmiseen, jolla ei ole käytännön kokemusta asiasta, mutta neuvoja piisaa muillekin asti. Hoh hoi paavali. Kuinka monesta egestä veikka, se mies olisi puhunut naimiisinmenon puolesta, jos olisi itse naimissa ollut.


      • tiesi
        paavalitar kirjoitti:

        Minua joskus kovasti huvittaa nuo Paavalin siteeraukset. Siis ensinnäkin P halusi että kaikki pysyisivät naimattomina. No siis paavali siinä ajatteli että tehkääpä yhtä viisaasti kuin minä. Ja että paavali halusi säästää meidät vaivoilta. Mitä se paavali parisuhteen onnesta ja kärsimyksestä sinkkumiehenä tiesi?
        Aivan sama vaikka pyhänä miehenä pidettäisiin, mutta ei sillä P:lla ollut käytännön tajua parisuhteessa elämisestä.

        Onneksi eletään paavalin kanssa eri aika-avaruudessa. Miten minusta tuntuu, että en olisi tullut tuommoisen teoreetikon kanssa toimeen ollenkaan. Miten itse nykyaikana suhtaudutte ihmiseen, jolla ei ole käytännön kokemusta asiasta, mutta neuvoja piisaa muillekin asti. Hoh hoi paavali. Kuinka monesta egestä veikka, se mies olisi puhunut naimiisinmenon puolesta, jos olisi itse naimissa ollut.

        Ei siihen paljon tietoa tarvita kun katsoo nykyisinkin avioerotilastoja.

        Ensinnäkin Paavali ei itse näitä oppeja keksinyt vaan hän Pyhän Hengen ohjaamana lausui sen mikä on Jumalan tahto.

        Toiseksi tottakai hän hengen miehenä keskusteli ihmisten kanssa, ja sai näin käytännön tietoa ko. asiassa.

        Itse olen ollut naimisissa, ja kyllä voin sanoa että Paavali puhuu järkeä.


      • paavalitar
        tiesi kirjoitti:

        Ei siihen paljon tietoa tarvita kun katsoo nykyisinkin avioerotilastoja.

        Ensinnäkin Paavali ei itse näitä oppeja keksinyt vaan hän Pyhän Hengen ohjaamana lausui sen mikä on Jumalan tahto.

        Toiseksi tottakai hän hengen miehenä keskusteli ihmisten kanssa, ja sai näin käytännön tietoa ko. asiassa.

        Itse olen ollut naimisissa, ja kyllä voin sanoa että Paavali puhuu järkeä.

        "Itse olen ollut naimisissa, ja kyllä voin sanoa että Paavali puhuu järkeä"

        Kannattaisikohan olla naimissa uudelleen, niin voisit kokea kummempaakin kuin ehkä koit. Minäkin satuin seurustelemaan erään persoonallisuushäiriöisen kanssa kerran, mutta en silti väitä että no niin, sellaisia ne kumppanit ovat, pysykää kaukana kaikista.

        Kannattaisi varmasti olla valikoiva. Siitä se paavali olisi voinut sen sanaisen arkkunsa aukaista. Että miettikää kahdesti jos kolmestikin, ja tuntekaa itsenne ennen kuin parisuhdetta pykäätte.

        Niin ja nuo evioeroluvut. Voihan niillä mässäillä. Miksi ei koskaan puhuta siitä kuinka moni onnistuu ja voi hyvin. Siksi luultavasti, koska tuo valittaminen ja voivottelu on niin luterilaista ja varsinkin suomalaista.


      • miettis
        paavalitar kirjoitti:

        "Itse olen ollut naimisissa, ja kyllä voin sanoa että Paavali puhuu järkeä"

        Kannattaisikohan olla naimissa uudelleen, niin voisit kokea kummempaakin kuin ehkä koit. Minäkin satuin seurustelemaan erään persoonallisuushäiriöisen kanssa kerran, mutta en silti väitä että no niin, sellaisia ne kumppanit ovat, pysykää kaukana kaikista.

        Kannattaisi varmasti olla valikoiva. Siitä se paavali olisi voinut sen sanaisen arkkunsa aukaista. Että miettikää kahdesti jos kolmestikin, ja tuntekaa itsenne ennen kuin parisuhdetta pykäätte.

        Niin ja nuo evioeroluvut. Voihan niillä mässäillä. Miksi ei koskaan puhuta siitä kuinka moni onnistuu ja voi hyvin. Siksi luultavasti, koska tuo valittaminen ja voivottelu on niin luterilaista ja varsinkin suomalaista.

        Hienosti sanottu, mutta minun kohdalla se tie on loppuun käyty.
        Raamattu sanoo jos et enää ole naimisissa, niin älä etsi itsellesi uutta.

        "Niin ja nuo evioeroluvut. Voihan niillä mässäillä. Miksi ei koskaan puhuta siitä kuinka moni onnistuu ja voi hyvin. Siksi luultavasti, koska tuo valittaminen ja voivottelu on niin luterilaista ja varsinkin suomalaista."

        Kun se avioliitto on tarkoitettu koko loppu iäksi, niin se on itsestään selvyys ,että se kestää. Avioero on poikkeavaa joten siitä ehkä sen vuoksi puhutaan enemmän.
        Totta kirjoitat, että onnistuminen on hieno asia, ja on kyllä kiittämisen arvoinen.


    • olla yksin

      mutta jos on avioliitossa, on eri asia.

    • Anonyymi

      Muinaisista kirkkoisistä monikin piti avioitumatta jättäytymistä ja seksuaalisista teoista täydellistä pidättäytymistä tavoiteltavana. Oli jopa yhdynnästä pidättäytyviä vihittyjä ylimyspariskuntia, taivaaseen pääsyn tavoittelu otettiin vakavasti.
      Avioliiton ainoa hyvä puoli oli jonkun 1000-luvun kirkkoisän mielestä, että se tuotti lisää neitsyitä lasten muodossa.
      Syvimmin uskovissa ylimysperheissä osa lapsista saatettiinkin luovuttaa kirkolle tuleviksi munkeiksi tai nunniksi.

      Suositan tutustumaan kristinuskon historiaan. Varsinkin alkuvuosisadat absurdeine oppikiistoineen ovat intressantteja.

    • Anonyymi

      Pitäähän nunnat olla

    • Anonyymi

      Vastaus: Eivätköhän kaikki tosiuskovat menekin naimisiin silloin, jos ovat vakuuttuneita siitä, että nyt on löytynyt se oikea ja on oikea aika mennä naimisiin? Eivät he avoliitossa elä, vaan tosiuskovat elävät avioliitossa ja ottavat lapset vastaan, jos niitä on tullakseen.

      • Anonyymi

        Tosiuskovat hankkivat niin monta lasta kuin heille sopii, tuon vastaanottohöpötyksen saatte jo lopettaa.

        Jumala EI aseta ketään avioparia suurten lapsilaumojen eteen vastoin omaa kantokykyä, eikä mailmakaan kestä loputonta liikakansoitusta.

        eikä Raamatussa ole sanaakaan tuon vastaaottopuheen tueksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiuskovat hankkivat niin monta lasta kuin heille sopii, tuon vastaanottohöpötyksen saatte jo lopettaa.

        Jumala EI aseta ketään avioparia suurten lapsilaumojen eteen vastoin omaa kantokykyä, eikä mailmakaan kestä loputonta liikakansoitusta.

        eikä Raamatussa ole sanaakaan tuon vastaaottopuheen tueksi.

        puhuja veli sanoi seura puheessa että lapset ovat jumalan lahja ja että ehkäisyä ei saa käyttää
        siks me ollaan vaimon kaa pantu luomuna ja lapsia on jo 16 ja uus on tulossa
        jostain syystä vaimo on aika haluton sängyssä mutta olen käskeny sen tehhä parannusta
        sossu antaa ruokarahaa ja lapset kasvataa toinen toisiaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiuskovat hankkivat niin monta lasta kuin heille sopii, tuon vastaanottohöpötyksen saatte jo lopettaa.

        Jumala EI aseta ketään avioparia suurten lapsilaumojen eteen vastoin omaa kantokykyä, eikä mailmakaan kestä loputonta liikakansoitusta.

        eikä Raamatussa ole sanaakaan tuon vastaaottopuheen tueksi.

        "eikä Raamatussa ole sanaakaan tuon vastaaottopuheen tueksi. "

        Minun Raamattuni taitaa olla hieman epävireinen, koska se kertoo Jeesuksen sanoneen 'Sallikaa lasten tulla'?


    • Anonyymi

      Sinkkuus ei toki ole syntiä, se on vain paha tapa.

    • Anonyymi

      Sinkkudessa vältellään vaivoja ja haetaan oman mukavuuden juttuja.

      Ei haluta olla kasvattamassa maksimaalisesti srk-valtakunnan ziionia. Se on syntiä.

      Ei muka löydy sopivia partnereita. Ei sitä ennenkään oltu ronkeleita ja itsekkäitä.

      #Turhaan kukkineita# kuten aikoinaan veljet niin kalliisti saarnasivat on enempi ja enempi. Voisi lisätä tasa-arvon kunniaksia että myös #Turhan tapin kantajia# on liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1964
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1663
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      245
      1570
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1534
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      17
      1250
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1187
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      34
      987
    Aihe