Vaasa ja lappeenrannan pisterajat

Halutietääjne

Paljonko veikkaatte noiden yliopistojen pisterajojen nousua viime vuodesta? Kummalla noista on todennäköisesti korkeammat?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinperillä

Vaikea sanoa kumpi on tänä vuonna korkeammalla, pisterajat ovat olleet viime vuosina samaa luokkaa. Varmaa on kuitenkin se että pisteraja on molempiin 30-32p

• Kouluunkovaieikö

Toivottavasti ei yhtään yli 32.

• asioistaperilläoleva

Pelko pois ei ole. Noihin max 32p ja seuraava on sit jo tampere 33p

• jennnnn

Vaasaan pääsee aina joltain varasijalta 20 kun niin moni Aaltoon hylätyiksi tulleista ei halua sinne..

• mitä-

miksei muka??

• minämenenvaasaan

Vaasa on niin "kaukana" pk-seutulaisten mielestä :)

• mitä-

No voi huhhuh, mulla on vaasa kakkosena ja varmasti menen

• Vaasahooodz

Veikkaisin, että molempiin voisi olla rajana n.31 p. 32p ehkä jo liikaa, siin olis jo vähän yli neljän pojon nousut. LUTtia on mun mielestä promottu nyt hirveesti (kasvoiko hakijoiden määrä tänä vuonna?), sinne otetaan vähemmän sisään (140 tms? Vaasaan olisiko otettu jopa 230) eli LUTilla enemmän varaa valikoida hakijoistaan parhaat. Lappeenranta on myös huomattavasti lähempänä pk-seutua kuin Vaasa, joten oletusarvoisesti voisin veikata, että LUTiin voisi olla hieman korkeampi raja kuin Vaasaan.
      Mutta tosiaan korostan sanaa _hieman_, sillä Vaasallahan on tosi hyvä maine. Kaikki Vaasassa opiskelevat kaverini ovat tykänneet koulusta ja Vaasasta tosi paljon, vaikkei se mikään iso kaupunki olekaan (vain 1 baari Fona, jossa käydään). Tämän vuoksi itse hain ykkösenä Vaasaan, ja 36,5 pisteellä voisin jopa todeta, että siellä nähdään ;)
      Aaltoa en edes harkinnut, sillä mulle tärkeämpää on tiivis opiskelijayhteisö ja hyvä yhteishenki, versus kalliit vuokrat, kilpailuhenkinen ympäristö, mutta siltikin ihana ja kaunis Helsinki.<3 itse kotoisin pk-seudulta.

• Kiss-my-turku

Oisit hakenu turkuun! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      74
      2513
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1606
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1365
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1359
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1275
    6. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      154
      1142
    7. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1142
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      88
      1059
    9. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1048
    10. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1038
    Aihe