Hemmetin tarjouskauppa

tarjouskaupatveks

Ärsyttää nuo tarjouskaupat. Just kun löytyy itseä kiinnostava omakotitalo se onkin jonkinlaisessa tarjouskaupassa. En suostu sellaiseen sähläykseen joten kaikki nuo jää automaattisesti pois listalta. Kuinkakohan moni jättää kiinnostumatta talosta tuon tarjouskaupan takia.. ja miksköhän noi silti on niin käytettyjä. meikäläinen ei todelllakaan rupee noihim

17

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarjouskaupatveks

      kas tuli toinenkin postaus sittenkin läpi samalla iaheella. luulin ett eivät päästä läpi kun otiskossa sana hemmetti. no tuplasti sama ärsyyntyminen

    • 333fdf

      Sama mullakin, oli talo mikä vaan niin en ala huutokauppaan. Pari potentiaalista jo hylännyt sen takia...

    • EItarjouskaupalle

      Etsimme okt uudeltamaalta ja tarjouskauppakohteet on automaattisesti pois!!

      Samoin, tässä yhtiössä, missä asutaan nyt, yksi osakas laittoi asuntonsa tarjouskauppaan ja aivan sika halvalla alkusummalla eli 40 000 € oikeasta hinnasta. Välittäjä oli kiinteistömaailma, jotka ottaa n. 6000 € heti palkkiota kun laitat tarjouskauppaan. Ja sitä rahaa et takasin saa, kävi miten kävi!
      No, ei sitä asuntoa kukaan ostanut tarjouskaupasta, joten sama firma laittoi asunnon normaaliin myyntiin ja hinta ylös oikeaksi. Mielestäni eivät saaneet myytyä vieläkään ja ilmeisesti jatkavat asumista siinä asunnossa.

      Näillä ihmisillä oli vain tarjouskaupan maksujen maksamisen ilo!

    • Minniss

      Se tosiaan ihmetyttää, että miksi ihmiset laittaa asuntonsa huutokauppaan?

    • diipa.daapa.duu

      Jos kohde onkin mielestäsi kiinnostava juuri alhaisen hinnan vuoksi ja se hinta paljastuukin vain huutokauppahinnaksi.

      • klsjdlasdkjf

        Sikäli kyllä, että mulla (en ole aloittaja) oli parin vuoden ajan haku etuovi.comissa, yhtenä hakukriteerinä hinta. Hakuun tarttui säännöllisesti tarjouskauppakohteita, joissa lähtöhinta oli asetettu merkittävästi asunnon arvoa alemmas. Eivät herättäneet kiinostusta, kun heti näki, ettei niihin kuitenkaan ole varaa.


    • Kovalaa

      Samoin meni kiinteistömaailman kaupat kiville vuosi muutama sitten, ihan pikkasen vedättämisen makua ja kauppojen kalastelua kun hinta oli puhuttu ja vielä yritti nostaa ja kun tapasin enetisen asukin muuta kautta olikin hinta jo se minkä ite oli tarjonnut.

      Mutta ei aina potki onni kaupoissa niin ei kai muutenkaan, joillekin vaan on onni myötä josta esimerkki; kun olin vuonna 2002 eronnut ja siitä siiten omaan kämpän ostoa oli pankki sitä mieltä että metallimies 40 v. ei saa lainaa osuupankista kuin 55 000e lainaa jolla ostin nokian seudulta rivikaksion.

      Sattumalta samassa työssä samoilla ansioilla samaan aikaan oli työkaverini ensimmäisen asunnon ostoaikeissa ja sai pankista yli 120 000 euroa lainan jolla osti melkein näsijärven rannasta rivikaksion johon rakensi kevyt-takan ja asensi muutamat trendikkäät tapetit ja lattiaan korkit joka meni kaupaksi 188 000 eurolla kun meikän nokian kämppä pienemillä vastikkeilla ja jopa energialuokallaan parempana, josta sain 90 000 euroa ja kun meidän lyhennyssummat olivat tismalleen samat paitsi kaverin vastike kallis kaiken maailman kuusiston isännöimänä, sääntöjen luojana.

      Näis se pankki jakaa meitä.
      Saati ahneet välittäjät.

    • eitullumittään

      Juuri katosi taas yksi unelma tarjouskauppa kikkailun vuoksi, hinta karkasi yli oman budjetin. Lieköhän nuo muut edes oikeita tarjoajia...

    • Tarjouskauppahan on ostajan kannalta loistava asia. Turussa tehdyssä väitöskirjassa tutkittiin tarjouskauppakohteiden toteutuneita hintoja verrattuna perinteisellä kaupalla myytyjen kohteiden hintoja ja tarjouskaupassa toteutuneet kauppahinnat olivat 5 % alempia kun perinteisessä kaupassa. Eli kannattaa ottaa alennus talteen.

      Itse työskentelen yrityksessä jossa yritämme maksimoida myyjän saaman rahamäärän, siksi emme käytä tarjouskauppaa.

      • Rosterix

        Kuka sanoo, ettei myyjä ole tehnyt diiliä jonkun kolmannen osapuolen kanssa, joka vedättää hintaa ylös siinä kohtaa jos kohteesta on muutama ulkopuolinen tarjoaja. Toki näidn on pitänyt sopia, että myyjä ei hyväksy tämän vedättäjän tarjousta.


      • Koska silloin kukaan ei tarjoa bulvaanin tarjoamaa markkinahintaa ylittävää hintaa. Mikä siinä markkinahinnassa on liian vaikea käsittää, vapailla markkinoilla ei ole alennushintaisia asuntoja. Vaikka itse kokisit ostaneesi halvalla, niin olet kuitenkin maksanut enemmän kun kukaan toinen kiinnostunut!


    • eihuutokauppaa

      Taas se nähtiin kotikylilläni, pari ostajaa jäi siihen huutokauppa lankaan ja hinta karkasi aivan päättömäksi. Tarjouskaupat on välittäjien loputtoman ahneuden tulosta, eihän niissä näy olevan edes mitään määräaikoja, koska se huuto päättyy.
      Minun osalta nämä on nyt loppu, en edes avaa linkkiä jos se on tarjouskauppa. Minä teen tarjouksen ja jos myyjä tekee vastatarjouksen niin sitten harkitaan. Tk:ssahan sitä ei voi edes tehdä...

      • Tietäjätär

        Miten se voi olla välittäjän ahneutta jos myyjä saa näin paremman hinnan?


      • eihuutokauppaa
        Tietäjätär kirjoitti:

        Miten se voi olla välittäjän ahneutta jos myyjä saa näin paremman hinnan?

        Myyjälle parempi hinta=välittäjälle parempi hinta. Ostajalle se on hevonpaskaa. Alhainen lähtö on houkuttimena että ostajat alkaa huutelemaan tarjouksia.
        Sen ainoan kerran kun elämässäni tulin erehdyksessä osallistuneeksi tähän pelleilyyn, kauppahinnaksi tuli lopulta 51% lähtöä korkeampi hinta. Eli se todellakin on myyjän ja välittäjän bisnes ja toisekseen tämähän on tietääkseni ostajien palsta, en ole täällä hehkuttamassa myyjin saamaa hyvää hintaa.


      • OlliOstaja

        Myös minä kierrän kaukaa nämä tarjouskauppakohteet. Haluan tietää valmiiksi mikä on myyjän tavoitehinta. Normaalissa kaupankäynnissä ilmoitetussa hinnassa on yleensä pieni tinkivara, mutta pystyn arvioimaan onko hinta mielestäni kohdallaan ja voin alkaa miettiä, olisko juuri tuo minua kiinnostava kohde.

        Tarjouskaupassa oleva kohde voi hyvinkin olla kiinnostava, mutta en jaksa alkaa arvuuttelemaan myyjän tavoitehintaa, joka voi todellakin olla vaikka 30-50% enemmän kuin ilmoitettu, vaan siirryn suosiolla tutkimaan seuraavaa kohdetta.

        Jollekin myyjälle/ostajalle/välittäjälle voi sopia, mutta ei minulle.


    • lkvlkvLKVllkv

      Sinua kiinnosti se okt vain siksi että se on tarjouskaupassa hinnoiteltu himottavaksi mitä se ei lopulta todellakaan ole

    • kjbnökjbökb

      Olen törmännyt sopimuksiin, joissa myyjä joutuu maksamaan välityspalkkion, jos asunnosta on tullut hinnan X ylittävä tarjous hyväksyttynä tai ei.

      ===6000e meni maksua tarjouskaupasta kun ei saanut sopimusta ääliö luettua etukäteen????????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe