Aihe

Uus Avensis

VanhaAvensis

44

<50

    Vastaukset

    • Nätti on mutta kun auto on käytännössä kuin sama kuin vielä liikkeissä oleva niin ei oikein nappaa. Ongelmia siis edelleen ratin säädöt ja voiman puute. Tietysti myös suuret päästöt automaateissa.
      Eipä tule tälläkään kertaa Aveen siirryttyä.

      Jos olisi n. 170-180cm mittainen hakisi edullista hyvin varusteltua perheautoa niin tuollaisen ostaisin. Nykyäkseen vaan vaatimustaso on itsellä vähän noussut.
      Jos 1.8L bensa manuaalilla täyttää voiman tarpeen niin voisi olla jopa paras kompromissi Active varusteisena mitä markkinoilta löytyy. Ei se sen nuhaisempi ole kuin Superb/Passat 1.6 dieselillä.

      • Vai nätti, no makuja on monia ja silmäkin voi olla jossain ihan muualla kuin naamassa.


      • Vanha malli uudelleen muotoiltuna eli ns. facelit. Kaikki edellisen mallin heikkoudet edelleen tallella. Minusta se on muotoilultaan vähemmän kaunis.


    • Kävin tutustumassa paikallisessa toyota liikkeessä uuteen avensikseen ja oletin uuden mallin uudistuvan enemmän. Käsitykseni mukaan 1,8 avensiksen moottori sama kuin edellisessä ja sivuprofiili samalainen. Muutosta oli keulassa ja peräosassa sekä auton sisällä.
      Kiinnostaa vain tietää, että onko ensi vuoden puolella tulossa uusi malli avensiskesta vai onko tuo sama malli edelleen. Nyt käytössä avensis vm. 2010 ja harkinnassa sen vaihtamista uuteen toyotaan esim. corolla,auris yms. mutta kuitenkin saisi olla 1,8 koneella.

      • Tuolla menee loppuun asti, sitten vaihtuu mallinimi/malli.


    • Toyota moottorin vääntö hukassa! Pitäisi jo olla turbokone!

      • Bensaturboissa turbo hajoaa taatusti aina ennen kuin kone. Pari tonnia maksaa
        remontti. Vikavaakenit tekevät poikkeuksen . Niissä koko kone rysähtää kun
        jakopää antautuu. Silloin maksaa enemmän. Toyota on todettu luotettavimmaksi autoksi monissa tutkimuksissa ja säilyttää siksi parhaiten arvonsa. Vain idiootti ostaa vanhan bensaturbon.


      • luottoauto kirjoitti:

        Bensaturboissa turbo hajoaa taatusti aina ennen kuin kone. Pari tonnia maksaa
        remontti. Vikavaakenit tekevät poikkeuksen . Niissä koko kone rysähtää kun
        jakopää antautuu. Silloin maksaa enemmän. Toyota on todettu luotettavimmaksi autoksi monissa tutkimuksissa ja säilyttää siksi parhaiten arvonsa. Vain idiootti ostaa vanhan bensaturbon.

        Bensaturbot kestävät hyvin. Olen ajanut bensaturboilla jo 90-luvulta lähtien.
        VW-tuotteet kelpaavat ammattikäyttöön, Tojot eivät.


      • luottoauto kirjoitti:

        Bensaturboissa turbo hajoaa taatusti aina ennen kuin kone. Pari tonnia maksaa
        remontti. Vikavaakenit tekevät poikkeuksen . Niissä koko kone rysähtää kun
        jakopää antautuu. Silloin maksaa enemmän. Toyota on todettu luotettavimmaksi autoksi monissa tutkimuksissa ja säilyttää siksi parhaiten arvonsa. Vain idiootti ostaa vanhan bensaturbon.

        Tollolootan turbo(diesel)koneissa pettää kannentiiviste ja itse moottori kun on tinasta thety, se ei kestä kannen avaamista &kiinnitystä uudelleen -> vaihtoon koko kertakäyttäömoottori.

        Bensaturbojen paluutakin on saatu odotella. Ongelmia oli niissäkin, öljynvaihtoväli 7,5 tkm ja silti konerikkoja (palstalta löytyy mm. tarina mäntään palaneesta reijästä).


    • Aika paljon antaa Ave tasoitusta kun käyttää edelleen 90-luvulla julkaistua koppaa. Pahimmat kilpailijat ovat uunituoretta tavaraa.
      Turhan kallis noin vanhaksi autoksi kun parempaakin on tarjolla samaan hintaan.
      Toyotaa ei näytä Eurooppa paljoa kiinnostavan.

      • Mutta uutta Proavea on lupailtu tulevaksi. Ja ilmeisesti yhteistyömalli Citroën C5:n kanssa ja mahdollisesti tulisi tämän faceliftin rinnalle vähän kalliimpana mallina.


      • Prooaave kirjoitti:

        Mutta uutta Proavea on lupailtu tulevaksi. Ja ilmeisesti yhteistyömalli Citroën C5:n kanssa ja mahdollisesti tulisi tämän faceliftin rinnalle vähän kalliimpana mallina.

        Tämähän on se tämän palstan kesto"vitsi". Ekan vuoden se oli melkein hauska.
        Mitään tämän palstan ulkopuolista elämää tälle faktalle ei taida olla olemassa.


      • OmassaUniversumissa kirjoitti:

        Tämähän on se tämän palstan kesto"vitsi". Ekan vuoden se oli melkein hauska.
        Mitään tämän palstan ulkopuolista elämää tälle faktalle ei taida olla olemassa.

        Yhtä vanha ja väsynyt juttu kuin Avensis on autona.


      • Prooaave kirjoitti:

        Mutta uutta Proavea on lupailtu tulevaksi. Ja ilmeisesti yhteistyömalli Citroën C5:n kanssa ja mahdollisesti tulisi tämän faceliftin rinnalle vähän kalliimpana mallina.

        Sehän tässä vielä puuttuu. Nimittäin Hdi163 automaatilla. Suoraan C5:n nokalta, tai ProAcesta. Luulisi, että tämän vanhaan koneen voisi jo myydä Toyotallekin, kun PSA on jo käyttämässä uudempaa BlueHdi180 moottoria.


    • Nykyisessä Avessa on hiukan arvokkuutta tavoiteltu ja saavutettukin. Tuleva face-shitti taas vie muotoilin keulan osalta irvokkaaseen ja surkuhupaisaan suuntaan. Muutenhan auto on entisensä eli aikansa ennen elänyt. Jos jotain positiivista sanottavaa pitäisi keksiä, se olisi konepellin muodon viilaus pois vessanpöntön kantta muistuttamasta.
      Ei ole vaikea arvata, että tuo vuosituhannen alun perustalle moneen kertaan uusitun mallin toinen face-lift ei tuo Toyotalle lisää asiakkaita, päinvastoin.

      • Ei tule menemään kaupaksi Suomen ulkopuolella. Täällä vielä joku Tojohörhö saattaa moisen rakkineen ostaakin riesakseen.


    • Kyllä tekemäni koeajon perusteella muutosta on tapahtunut muuallakin kuin muotoilussa. Ajo-ominaisuudet ovat uudessa Avensiksessa selvästi vanhaa paremmat varsinkin mitä tulee suuntavakauteen, myös penkit ovat aiempaa mukavammat.

      • Tuo parempi ohjaustuntuma oli kai se ainoa kehu mikä koeajosta IL:ltä irtosi.
        Ihme juttu miksi sitä olisi pitänyt fixata kun siinä ei monen mielestä ole ollut tähänkään asti mitään vikaa.


      • Oudonoutoa kirjoitti:

        Tuo parempi ohjaustuntuma oli kai se ainoa kehu mikä koeajosta IL:ltä irtosi.
        Ihme juttu miksi sitä olisi pitänyt fixata kun siinä ei monen mielestä ole ollut tähänkään asti mitään vikaa.

        Autohuolet ainakin meiltä loppuivat kun Avensis tuli pihaan. Melkein neljä vuotta palvellut ilman huolen häivää. Ei rouskuta vialliset jakoketjut eikä DSG-laatikot pätki ja arpo vaihteita. Miellyttävä ja luotettava. Seuraavakin autoni on Avensis jos ajo-ominaisuudet ovat vieläkin paremmat. Sitikka olisi Renun kanssa vihonviimeinen valinta jota en todellakaan haluaisi.


      • Oudonoutoa kirjoitti:

        Tuo parempi ohjaustuntuma oli kai se ainoa kehu mikä koeajosta IL:ltä irtosi.
        Ihme juttu miksi sitä olisi pitänyt fixata kun siinä ei monen mielestä ole ollut tähänkään asti mitään vikaa.

        Senpä tähden Toyota on aina maailman suosituimpien joukossa kun se tekee hyvästäkin vielä parempaa. Samasta syystä sitikat ja relluttimet ei kelpaa kuin ranskalaisille


      • luottoauto kirjoitti:

        Autohuolet ainakin meiltä loppuivat kun Avensis tuli pihaan. Melkein neljä vuotta palvellut ilman huolen häivää. Ei rouskuta vialliset jakoketjut eikä DSG-laatikot pätki ja arpo vaihteita. Miellyttävä ja luotettava. Seuraavakin autoni on Avensis jos ajo-ominaisuudet ovat vieläkin paremmat. Sitikka olisi Renun kanssa vihonviimeinen valinta jota en todellakaan haluaisi.

        Neljä vuotta ilman ongelmia ei riitä vielä mihinkään. Sen lisäksi vaadin huippuluokan ajo-ominaisuuksia ja tehokasta moottoria.
        Siksi ajan eurooppalaisella.


      • Päivitäs tämäkin papukaija tietonsa, mutta taitaa olla liian vaikeeta. Missäs välissä sinä niistä euro ajoominaisuuksista, haaa hooo, nautit kun tahtoo ne eurorottelot olla pajalla odottamassa korjaus vuoroan kerran kuukaudessa.


      • luottoauto kirjoitti:

        Autohuolet ainakin meiltä loppuivat kun Avensis tuli pihaan. Melkein neljä vuotta palvellut ilman huolen häivää. Ei rouskuta vialliset jakoketjut eikä DSG-laatikot pätki ja arpo vaihteita. Miellyttävä ja luotettava. Seuraavakin autoni on Avensis jos ajo-ominaisuudet ovat vieläkin paremmat. Sitikka olisi Renun kanssa vihonviimeinen valinta jota en todellakaan haluaisi.

        Eipä tulisi mieleenkään ostaa Aven rotteloa. Ajo-ominaisuudet, ergonomia, ruosteenesto ym. ala-arvoinen. Citikassa ja Renussa nekin ovat kunnossa kuten kaikissa eurooppalaisissa. Lisäksi Avessa on lyhyt huoltoväli ja on riisipussi. Moottorit patalaiskoja ja penkit surkeita. Ja on karmean ruma.


      • eiriitäeurorottelo kirjoitti:

        Päivitäs tämäkin papukaija tietonsa, mutta taitaa olla liian vaikeeta. Missäs välissä sinä niistä euro ajoominaisuuksista, haaa hooo, nautit kun tahtoo ne eurorottelot olla pajalla odottamassa korjaus vuoroan kerran kuukaudessa.

        Olen ajanut eurooppalaisella kohta 30 v ilman korjaamokäyntejä. Kyllä on ollut aikaa ja mahdollisuuksia nauttia.
        Toyotalla sellainen olisi jäänyt vähemmälle. Ei voi valittaa.


    • Jarruttoman kärryn vetopaino farkussa (automaatti) ruhtinaalliset 500kg. Siinä jää hyötykuormaa liki 300kg kun EUroissa jää vaivaiset 550kg.

      Kiihtyvyyskin on räjähtävä 10s. Auto on kuitenkin vain 152hp kun taas 9s kiihtyvässä Mersun pienessä E-sarjalaislilliputissa on sentään 136hp.

      Kyllä on Toyota tehnyt hurjan laitteen.

      • Kyllä on kertakaikkiaan surkea auto. Veltto kori niin vetopainotkin ovat pienet. Vaan eipä noilla tehottomilla moottoreilla viitsisi kärryä vetääkään.


      • Terveiset perille varmasti.


    • Eilen tuollainen esittelyauto tuli vastaan. Olihan luonnossa vielä rumempi kuin kuvissa, kuin sammakko jolla on cd-levy suussa. Vielä joku oksennuksen värinen. Onneksi tässä maailmassa on vielä varaa valita, kyllä tuollaisen kierrän kaukaa. Ominaisuudet varmaan taattua Toyota-tasoa eli sikahuonot. Surkea ajettavuus, laiskat janoiset moottorit, ruostuvat metalliosat, nitisevä muovikojelauta...

    • Ja siinä taas VAG trollit kävivät vastaiskuun. Harmittaako kun uuden Aven myötä meni viimeinenkin syy kenellekään rationaaliselle ihmiselle ostaa Passattia? Uusi Ave tarjoaa samaa mukavuutta ja ajettavuutta säilyttäen silti Toyotalle ominaisen korkean laadun ja luotettavuuden. Toyotan perinteiset vapaastihengittävät myös kestävät toisin kuin TSI miniturbot, DSG vikapesää ei nyt sovi edes verrata Toyotan luotettavaan automaattiin.

      Ajakaa te niillä eurooppalaisilla hikisillä pikkuturboillanne jotka pitää vaihtaa aina 100k kilometrin välein, tosimies ajaa vaparilla ikuisesti. Aasian ja Yhdysvaltojen kasvavilla markkinoilla joissa ihmisillä riittää rahaa eivät VW:n pikkuturbot paljon juhli, siellä ihmisillä on varaa parempaankin toisin kuin uppoavassa Euroopassa.

      • Ave on suorastaan ylivoimainen. Ei yhtään heikkoa kohtaa, paitsi tietysti maksetuissa testeissä, jotka alkavat olla naurettavia kehuessaan heikkolaatuisia euroautoja.


      • Ainaave kirjoitti:

        Ave on suorastaan ylivoimainen. Ei yhtään heikkoa kohtaa, paitsi tietysti maksetuissa testeissä, jotka alkavat olla naurettavia kehuessaan heikkolaatuisia euroautoja.

        Testit eivät ole koskaan maksettuja. Aina löytyisi toimittaja joka paljastaisi asian. Ave ja yleensäkin Toyotat ovat yksinkertaisesti huonoja autoja.

        Ave on varmasti kokoluokkansa huonoin auto. Sehän on täynnä heikkoja kohtia. Huonot ajo-ominaisuudet, huono ruostesuojaus, heikko suorituskyky, suurehko kulutus, lyhyet huoltovälit, pienet vetopainot, huono ergonomia, huonot penkit, mitoitettu kääpiöille ja todella ruma. Ei varmasti löydy muista autoista noin paljon heikkouksia. Eipä ihme, ettei kelpaa ammattiautoilijoille.


      • En aja Volkkarilla mutta en keksi yhtään syytä miksi ostaisin Avensiksen Passatin sijaan. Passattihan on loistoauto Avensikseen verrattuna kaikilla mittareilla mitaten.

        Kannattaa muuten vilkaista vaikka niitä Kiinan markkinoita. Volkkari myy ylivoimaisesti eniten mutta Toyotan myynti on jyrkässä alamäessä.


    • "En aja Volkkarilla mutta en keksi yhtään syytä miksi ostaisin Avensiksen Passatin sijaan. Passattihan on loistoauto Avensikseen verrattuna kaikilla mittareilla mitaten."

      Miten niin kaikilla mittareilla, kaikkien saatavilla olevien tilastojen perusteella Passat tulee pidemmän päälle paljon kalliimmaksi omistaa, kaikenlaista vikaa ilmaantuu huomattavasti enemmän kuin Toyotaan.

      "Kannattaa muuten vilkaista vaikka niitä Kiinan markkinoita. Volkkari myy ylivoimaisesti eniten mutta Toyotan myynti on jyrkässä alamäessä."

      Niin, kiinalaiset alkavat hankkimaan niitä ensiautojaan ja valitsevat halvimman vaihtoehdon, eli siis VAG:in. Toyotan myynti Kiinassa ei ole alamäessä, sen suhteelinen osuus myynnistä saattaa kylläkin olla kun köyhälistökin alkaa hankkimaan autoja. Yhdysvalloissa jossa ihmisillä on jo nyt varaa parempaan VAG ei myy juuri mitään Toyotaan verrattuna.

      • Passateilla ajetaan huomattavasti enemmän kuin Avensiksilla ja vähemmillä huolloilla. Passat kelpaa ammattikäyttöön, Avensis ei. Tuosta voi päätellä kumpi auto on oikeasti toimiva.

        Maaliskuussa Toyotan myynti Kiinassa romahti kappalemääräisesti 21 %.
        USA:ssa Toyota on köyhälistön merkki. Esim. Camry on huomattavasti halvempi kuin samankokoinen Ford Fusion. Camry on kuin Lada Suomessa aikoinaan. VW on kallis USA:ssa, siitä huolehtii verotus. VW on kaikilla markkinoilla kalliimpi auto kuin Toyota.
        Suomessa VW-konserni myy noin kolminkertaisesti Tojo-konserniin verrattuna, Ruotsissa 4.5-kertaisesti ja muualla Euroopassa ero on monissa maissa yli 10-kymmenkertainen Volkkarin hyväksi.

        Toyotistit ovat sellaisia mutu-miehiä jotka eivät perusta mielipiteitään faktoihin vaan luuloihin. Asiat on kuitenkin helppo tarkistaa.


    • "Passateilla ajetaan huomattavasti enemmän kuin Avensiksilla ja vähemmillä huolloilla. "

      Ja olisikos tähän jotain muutakin lähdettä kuin se mutu?

      • Suuntaa voi ottaa huolenpitosopimusten hinnasta. TSI/DSG yhdistelmälle ja 25.000km vuodessa kolmen vuoden sopimuksella.
        Passat 54 €/kk. Avensis 56€/kk. Lisäksi VW antaa sopimuskauden jälkeen käyttämättömät rahat takaisin. Se on kuitenkin se yleisin tapaus ettei mitään ylimääräistä tule. VW sopimuksen saa myös neljäksi vuodeksi tai pidemmällekin jos haluaa, Toyotalle se ei onnistu.

        Aika selkeä osoitus siitä että TSI/DSG VW ajaa riskittömästi halvemmalla kuin Avella.


    • Köyhä varustelu ja vanhanaikainen tekniikka. Verratkapa Ave Activea uuteen karvalakkimallin Suberbpiin. Toyota on kalliimpi mutta heikommin varusteltu, ahtaampi ja vanhempaa tekniikkaa. Kalliimat huollot joita tarvitaan useammin. Toyota Plus-lehdessä oli tarinaa vanhan aven 2 h kestävästä huollosta joka maksoi lähes auton arvon verran eli yli 500 e.

      • Ave on kuin jäänne viime vuosituhannelta verrattuna melkein mihin tahansa autoon.


    • Mikä tällä hirveällä dissaamisella on tarkoitus?

      Mitäpä jos jokainen dissaaja kertoisi mikä se oma auto on ja miksi Aven dissaaminen on itselle niin tärkeää.

      • Toisinpäin voisi kysyä miksi teroilla on tarve ottaa esiin muiden autojen keksityt luotettavuusongelmat jos joku sanoo että Ave on saanut testeissä huonot arviot.


      • Ajan Corollalla. Seuraan autotekniikan kehitystä ja auton vaihtaminen alkaa olla ajankohtaista. Corolla vaihtuu luokkaa isompan, merkistä ja mallista en vieölä tiedä. Tilaa en tarvitse enempää mutta melua toivon vähemmän kuin corollassa.. Uutta Avea on hehkutettu joka mediassa runsaasti varustelluksi ja luokassaan edulliseksi. Uudet moottorit, uusi sukupolvi. Pulsittiä sanon minä. Pelkkä facelift, vanhat moottorit ja kilpailijoita kalliimpi. Toyotassa on kalliit huollot joissa toimenpiteinä on öljyn vaihto ja valohoito.


    • Perus suoli24 meininkiä, asiallista keskustelua ei tältä palstalta löydä, ei varsinkaan autopuolelta.

    • Täällä dissaajat ovat lippalakkipäistä nuorisoa, joilla on vasta mopoauto. Kävin eilen koeajamassa uuden Avensiksen. Hieno peli edulliseen hintaan.

      • Kyllä "dissaajilla" on autoista paljon kattavampi kokemus kuin Toyotan omistajilla keskimäärin.

        "Uusi" Ave ei ole uusi. Siinä on sama korin kuin aikaisemmin. Sama akseliväli, raideleveys kuin aikaisemminkin. Kyseessä siis vanha malli. Ulkomailla saanut tylyn vastaanoton jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      10063
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

      Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      285
      5201
    3. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

      Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      94
      3214
    4. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

      Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      67
      3149
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

      Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1486