http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015061219842427_at.shtml
Kommee peli!
Uus Avensis
44
79
Vastaukset
- 2.4STWNätti on mutta kun auto on käytännössä kuin sama kuin vielä liikkeissä oleva niin ei oikein nappaa. Ongelmia siis edelleen ratin säädöt ja voiman puute. Tietysti myös suuret päästöt automaateissa. 
 Eipä tule tälläkään kertaa Aveen siirryttyä.
 Jos olisi n. 170-180cm mittainen hakisi edullista hyvin varusteltua perheautoa niin tuollaisen ostaisin. Nykyäkseen vaan vaatimustaso on itsellä vähän noussut.
 Jos 1.8L bensa manuaalilla täyttää voiman tarpeen niin voisi olla jopa paras kompromissi Active varusteisena mitä markkinoilta löytyy. Ei se sen nuhaisempi ole kuin Superb/Passat 1.6 dieselillä.- yönsilmäRulaaVai nätti, no makuja on monia ja silmäkin voi olla jossain ihan muualla kuin naamassa. 
- Möly_KommariVanha malli uudelleen muotoiltuna eli ns. facelit. Kaikki edellisen mallin heikkoudet edelleen tallella. Minusta se on muotoilultaan vähemmän kaunis. 
 
- Kalevi2Kävin tutustumassa paikallisessa toyota liikkeessä uuteen avensikseen ja oletin uuden mallin uudistuvan enemmän. Käsitykseni mukaan 1,8 avensiksen moottori sama kuin edellisessä ja sivuprofiili samalainen. Muutosta oli keulassa ja peräosassa sekä auton sisällä. 
 Kiinnostaa vain tietää, että onko ensi vuoden puolella tulossa uusi malli avensiskesta vai onko tuo sama malli edelleen. Nyt käytössä avensis vm. 2010 ja harkinnassa sen vaihtamista uuteen toyotaan esim. corolla,auris yms. mutta kuitenkin saisi olla 1,8 koneella.- 2018saakkaTuolla menee loppuun asti, sitten vaihtuu mallinimi/malli. 
 
- iiikkkkkToyota moottorin vääntö hukassa! Pitäisi jo olla turbokone! - luottoautoBensaturboissa turbo hajoaa taatusti aina ennen kuin kone. Pari tonnia maksaa 
 remontti. Vikavaakenit tekevät poikkeuksen . Niissä koko kone rysähtää kun
 jakopää antautuu. Silloin maksaa enemmän. Toyota on todettu luotettavimmaksi autoksi monissa tutkimuksissa ja säilyttää siksi parhaiten arvonsa. Vain idiootti ostaa vanhan bensaturbon.
- HöpöHöpöHöpöluottoauto kirjoitti:Bensaturboissa turbo hajoaa taatusti aina ennen kuin kone. Pari tonnia maksaa 
 remontti. Vikavaakenit tekevät poikkeuksen . Niissä koko kone rysähtää kun
 jakopää antautuu. Silloin maksaa enemmän. Toyota on todettu luotettavimmaksi autoksi monissa tutkimuksissa ja säilyttää siksi parhaiten arvonsa. Vain idiootti ostaa vanhan bensaturbon.Bensaturbot kestävät hyvin. Olen ajanut bensaturboilla jo 90-luvulta lähtien. 
 VW-tuotteet kelpaavat ammattikäyttöön, Tojot eivät.
- itälaatualuottoauto kirjoitti:Bensaturboissa turbo hajoaa taatusti aina ennen kuin kone. Pari tonnia maksaa 
 remontti. Vikavaakenit tekevät poikkeuksen . Niissä koko kone rysähtää kun
 jakopää antautuu. Silloin maksaa enemmän. Toyota on todettu luotettavimmaksi autoksi monissa tutkimuksissa ja säilyttää siksi parhaiten arvonsa. Vain idiootti ostaa vanhan bensaturbon.Tollolootan turbo(diesel)koneissa pettää kannentiiviste ja itse moottori kun on tinasta thety, se ei kestä kannen avaamista &kiinnitystä uudelleen -> vaihtoon koko kertakäyttäömoottori. 
 Bensaturbojen paluutakin on saatu odotella. Ongelmia oli niissäkin, öljynvaihtoväli 7,5 tkm ja silti konerikkoja (palstalta löytyy mm. tarina mäntään palaneesta reijästä).
 
- HylättyteroAika paljon antaa Ave tasoitusta kun käyttää edelleen 90-luvulla julkaistua koppaa. Pahimmat kilpailijat ovat uunituoretta tavaraa. 
 Turhan kallis noin vanhaksi autoksi kun parempaakin on tarjolla samaan hintaan.
 Toyotaa ei näytä Eurooppa paljoa kiinnostavan.- ProoaaveMutta uutta Proavea on lupailtu tulevaksi. Ja ilmeisesti yhteistyömalli Citroën C5:n kanssa ja mahdollisesti tulisi tämän faceliftin rinnalle vähän kalliimpana mallina. 
- OmassaUniversumissaProoaave kirjoitti:Mutta uutta Proavea on lupailtu tulevaksi. Ja ilmeisesti yhteistyömalli Citroën C5:n kanssa ja mahdollisesti tulisi tämän faceliftin rinnalle vähän kalliimpana mallina. Tämähän on se tämän palstan kesto"vitsi". Ekan vuoden se oli melkein hauska. 
 Mitään tämän palstan ulkopuolista elämää tälle faktalle ei taida olla olemassa.
- VanhajuttuhhhOmassaUniversumissa kirjoitti:Tämähän on se tämän palstan kesto"vitsi". Ekan vuoden se oli melkein hauska. 
 Mitään tämän palstan ulkopuolista elämää tälle faktalle ei taida olla olemassa.Yhtä vanha ja väsynyt juttu kuin Avensis on autona. 
- liki_liippaaProoaave kirjoitti:Mutta uutta Proavea on lupailtu tulevaksi. Ja ilmeisesti yhteistyömalli Citroën C5:n kanssa ja mahdollisesti tulisi tämän faceliftin rinnalle vähän kalliimpana mallina. Sehän tässä vielä puuttuu. Nimittäin Hdi163 automaatilla. Suoraan C5:n nokalta, tai ProAcesta. Luulisi, että tämän vanhaan koneen voisi jo myydä Toyotallekin, kun PSA on jo käyttämässä uudempaa BlueHdi180 moottoria. 
 
- Kiinnostus_loppuuNykyisessä Avessa on hiukan arvokkuutta tavoiteltu ja saavutettukin. Tuleva face-shitti taas vie muotoilin keulan osalta irvokkaaseen ja surkuhupaisaan suuntaan. Muutenhan auto on entisensä eli aikansa ennen elänyt. Jos jotain positiivista sanottavaa pitäisi keksiä, se olisi konepellin muodon viilaus pois vessanpöntön kantta muistuttamasta. 
 Ei ole vaikea arvata, että tuo vuosituhannen alun perustalle moneen kertaan uusitun mallin toinen face-lift ei tuo Toyotalle lisää asiakkaita, päinvastoin.- Huono.se.onEi tule menemään kaupaksi Suomen ulkopuolella. Täällä vielä joku Tojohörhö saattaa moisen rakkineen ostaakin riesakseen. 
 
- sfdafasdadaaKyllä tekemäni koeajon perusteella muutosta on tapahtunut muuallakin kuin muotoilussa. Ajo-ominaisuudet ovat uudessa Avensiksessa selvästi vanhaa paremmat varsinkin mitä tulee suuntavakauteen, myös penkit ovat aiempaa mukavammat. - OudonoutoaTuo parempi ohjaustuntuma oli kai se ainoa kehu mikä koeajosta IL:ltä irtosi. 
 Ihme juttu miksi sitä olisi pitänyt fixata kun siinä ei monen mielestä ole ollut tähänkään asti mitään vikaa.
- luottoautoOudonoutoa kirjoitti:Tuo parempi ohjaustuntuma oli kai se ainoa kehu mikä koeajosta IL:ltä irtosi. 
 Ihme juttu miksi sitä olisi pitänyt fixata kun siinä ei monen mielestä ole ollut tähänkään asti mitään vikaa.Autohuolet ainakin meiltä loppuivat kun Avensis tuli pihaan. Melkein neljä vuotta palvellut ilman huolen häivää. Ei rouskuta vialliset jakoketjut eikä DSG-laatikot pätki ja arpo vaihteita. Miellyttävä ja luotettava. Seuraavakin autoni on Avensis jos ajo-ominaisuudet ovat vieläkin paremmat. Sitikka olisi Renun kanssa vihonviimeinen valinta jota en todellakaan haluaisi. 
- hyväparempiOudonoutoa kirjoitti:Tuo parempi ohjaustuntuma oli kai se ainoa kehu mikä koeajosta IL:ltä irtosi. 
 Ihme juttu miksi sitä olisi pitänyt fixata kun siinä ei monen mielestä ole ollut tähänkään asti mitään vikaa.Senpä tähden Toyota on aina maailman suosituimpien joukossa kun se tekee hyvästäkin vielä parempaa. Samasta syystä sitikat ja relluttimet ei kelpaa kuin ranskalaisille 
- Eiriitäaveluottoauto kirjoitti:Autohuolet ainakin meiltä loppuivat kun Avensis tuli pihaan. Melkein neljä vuotta palvellut ilman huolen häivää. Ei rouskuta vialliset jakoketjut eikä DSG-laatikot pätki ja arpo vaihteita. Miellyttävä ja luotettava. Seuraavakin autoni on Avensis jos ajo-ominaisuudet ovat vieläkin paremmat. Sitikka olisi Renun kanssa vihonviimeinen valinta jota en todellakaan haluaisi. Neljä vuotta ilman ongelmia ei riitä vielä mihinkään. Sen lisäksi vaadin huippuluokan ajo-ominaisuuksia ja tehokasta moottoria. 
 Siksi ajan eurooppalaisella.
- eiriitäeurorotteloPäivitäs tämäkin papukaija tietonsa, mutta taitaa olla liian vaikeeta. Missäs välissä sinä niistä euro ajoominaisuuksista, haaa hooo, nautit kun tahtoo ne eurorottelot olla pajalla odottamassa korjaus vuoroan kerran kuukaudessa. 
- EiRiisipussialuottoauto kirjoitti:Autohuolet ainakin meiltä loppuivat kun Avensis tuli pihaan. Melkein neljä vuotta palvellut ilman huolen häivää. Ei rouskuta vialliset jakoketjut eikä DSG-laatikot pätki ja arpo vaihteita. Miellyttävä ja luotettava. Seuraavakin autoni on Avensis jos ajo-ominaisuudet ovat vieläkin paremmat. Sitikka olisi Renun kanssa vihonviimeinen valinta jota en todellakaan haluaisi. Eipä tulisi mieleenkään ostaa Aven rotteloa. Ajo-ominaisuudet, ergonomia, ruosteenesto ym. ala-arvoinen. Citikassa ja Renussa nekin ovat kunnossa kuten kaikissa eurooppalaisissa. Lisäksi Avessa on lyhyt huoltoväli ja on riisipussi. Moottorit patalaiskoja ja penkit surkeita. Ja on karmean ruma. 
- Eiriitäaveeiriitäeurorottelo kirjoitti:Päivitäs tämäkin papukaija tietonsa, mutta taitaa olla liian vaikeeta. Missäs välissä sinä niistä euro ajoominaisuuksista, haaa hooo, nautit kun tahtoo ne eurorottelot olla pajalla odottamassa korjaus vuoroan kerran kuukaudessa. Olen ajanut eurooppalaisella kohta 30 v ilman korjaamokäyntejä. Kyllä on ollut aikaa ja mahdollisuuksia nauttia. 
 Toyotalla sellainen olisi jäänyt vähemmälle. Ei voi valittaa.
 
- AvetonnaJarruttoman kärryn vetopaino farkussa (automaatti) ruhtinaalliset 500kg. Siinä jää hyötykuormaa liki 300kg kun EUroissa jää vaivaiset 550kg. 
 Kiihtyvyyskin on räjähtävä 10s. Auto on kuitenkin vain 152hp kun taas 9s kiihtyvässä Mersun pienessä E-sarjalaislilliputissa on sentään 136hp.
 Kyllä on Toyota tehnyt hurjan laitteen.- Ihan.susiKyllä on kertakaikkiaan surkea auto. Veltto kori niin vetopainotkin ovat pienet. Vaan eipä noilla tehottomilla moottoreilla viitsisi kärryä vetääkään. 
- Toyotalla_suomi_kulettaaTerveiset perille varmasti. 
 
- rapiariisikuppiEilen tuollainen esittelyauto tuli vastaan. Olihan luonnossa vielä rumempi kuin kuvissa, kuin sammakko jolla on cd-levy suussa. Vielä joku oksennuksen värinen. Onneksi tässä maailmassa on vielä varaa valita, kyllä tuollaisen kierrän kaukaa. Ominaisuudet varmaan taattua Toyota-tasoa eli sikahuonot. Surkea ajettavuus, laiskat janoiset moottorit, ruostuvat metalliosat, nitisevä muovikojelauta... 
- wqewqwqweqweJa siinä taas VAG trollit kävivät vastaiskuun. Harmittaako kun uuden Aven myötä meni viimeinenkin syy kenellekään rationaaliselle ihmiselle ostaa Passattia? Uusi Ave tarjoaa samaa mukavuutta ja ajettavuutta säilyttäen silti Toyotalle ominaisen korkean laadun ja luotettavuuden. Toyotan perinteiset vapaastihengittävät myös kestävät toisin kuin TSI miniturbot, DSG vikapesää ei nyt sovi edes verrata Toyotan luotettavaan automaattiin. 
 Ajakaa te niillä eurooppalaisilla hikisillä pikkuturboillanne jotka pitää vaihtaa aina 100k kilometrin välein, tosimies ajaa vaparilla ikuisesti. Aasian ja Yhdysvaltojen kasvavilla markkinoilla joissa ihmisillä riittää rahaa eivät VW:n pikkuturbot paljon juhli, siellä ihmisillä on varaa parempaankin toisin kuin uppoavassa Euroopassa.- AinaaveAve on suorastaan ylivoimainen. Ei yhtään heikkoa kohtaa, paitsi tietysti maksetuissa testeissä, jotka alkavat olla naurettavia kehuessaan heikkolaatuisia euroautoja. 
- AsiatTietäväAinaave kirjoitti:Ave on suorastaan ylivoimainen. Ei yhtään heikkoa kohtaa, paitsi tietysti maksetuissa testeissä, jotka alkavat olla naurettavia kehuessaan heikkolaatuisia euroautoja. Testit eivät ole koskaan maksettuja. Aina löytyisi toimittaja joka paljastaisi asian. Ave ja yleensäkin Toyotat ovat yksinkertaisesti huonoja autoja. 
 Ave on varmasti kokoluokkansa huonoin auto. Sehän on täynnä heikkoja kohtia. Huonot ajo-ominaisuudet, huono ruostesuojaus, heikko suorituskyky, suurehko kulutus, lyhyet huoltovälit, pienet vetopainot, huono ergonomia, huonot penkit, mitoitettu kääpiöille ja todella ruma. Ei varmasti löydy muista autoista noin paljon heikkouksia. Eipä ihme, ettei kelpaa ammattiautoilijoille.
- EiIkinäAveaEn aja Volkkarilla mutta en keksi yhtään syytä miksi ostaisin Avensiksen Passatin sijaan. Passattihan on loistoauto Avensikseen verrattuna kaikilla mittareilla mitaten. 
 Kannattaa muuten vilkaista vaikka niitä Kiinan markkinoita. Volkkari myy ylivoimaisesti eniten mutta Toyotan myynti on jyrkässä alamäessä.
 
- asdasdwrqw"En aja Volkkarilla mutta en keksi yhtään syytä miksi ostaisin Avensiksen Passatin sijaan. Passattihan on loistoauto Avensikseen verrattuna kaikilla mittareilla mitaten." 
 Miten niin kaikilla mittareilla, kaikkien saatavilla olevien tilastojen perusteella Passat tulee pidemmän päälle paljon kalliimmaksi omistaa, kaikenlaista vikaa ilmaantuu huomattavasti enemmän kuin Toyotaan.
 "Kannattaa muuten vilkaista vaikka niitä Kiinan markkinoita. Volkkari myy ylivoimaisesti eniten mutta Toyotan myynti on jyrkässä alamäessä."
 Niin, kiinalaiset alkavat hankkimaan niitä ensiautojaan ja valitsevat halvimman vaihtoehdon, eli siis VAG:in. Toyotan myynti Kiinassa ei ole alamäessä, sen suhteelinen osuus myynnistä saattaa kylläkin olla kun köyhälistökin alkaa hankkimaan autoja. Yhdysvalloissa jossa ihmisillä on jo nyt varaa parempaan VAG ei myy juuri mitään Toyotaan verrattuna.- AsiatTietäväPassateilla ajetaan huomattavasti enemmän kuin Avensiksilla ja vähemmillä huolloilla. Passat kelpaa ammattikäyttöön, Avensis ei. Tuosta voi päätellä kumpi auto on oikeasti toimiva. 
 Maaliskuussa Toyotan myynti Kiinassa romahti kappalemääräisesti 21 %.
 USA:ssa Toyota on köyhälistön merkki. Esim. Camry on huomattavasti halvempi kuin samankokoinen Ford Fusion. Camry on kuin Lada Suomessa aikoinaan. VW on kallis USA:ssa, siitä huolehtii verotus. VW on kaikilla markkinoilla kalliimpi auto kuin Toyota.
 Suomessa VW-konserni myy noin kolminkertaisesti Tojo-konserniin verrattuna, Ruotsissa 4.5-kertaisesti ja muualla Euroopassa ero on monissa maissa yli 10-kymmenkertainen Volkkarin hyväksi.
 Toyotistit ovat sellaisia mutu-miehiä jotka eivät perusta mielipiteitään faktoihin vaan luuloihin. Asiat on kuitenkin helppo tarkistaa.
 
- asddasadwq"Passateilla ajetaan huomattavasti enemmän kuin Avensiksilla ja vähemmillä huolloilla. " 
 Ja olisikos tähän jotain muutakin lähdettä kuin se mutu?- NumerotKertovatSuuntaa voi ottaa huolenpitosopimusten hinnasta. TSI/DSG yhdistelmälle ja 25.000km vuodessa kolmen vuoden sopimuksella. 
 Passat 54 €/kk. Avensis 56€/kk. Lisäksi VW antaa sopimuskauden jälkeen käyttämättömät rahat takaisin. Se on kuitenkin se yleisin tapaus ettei mitään ylimääräistä tule. VW sopimuksen saa myös neljäksi vuodeksi tai pidemmällekin jos haluaa, Toyotalle se ei onnistu.
 Aika selkeä osoitus siitä että TSI/DSG VW ajaa riskittömästi halvemmalla kuin Avella.
 
- juujuueiei67890Köyhä varustelu ja vanhanaikainen tekniikka. Verratkapa Ave Activea uuteen karvalakkimallin Suberbpiin. Toyota on kalliimpi mutta heikommin varusteltu, ahtaampi ja vanhempaa tekniikkaa. Kalliimat huollot joita tarvitaan useammin. Toyota Plus-lehdessä oli tarinaa vanhan aven 2 h kestävästä huollosta joka maksoi lähes auton arvon verran eli yli 500 e. - Vanhanaikainen.romuAve on kuin jäänne viime vuosituhannelta verrattuna melkein mihin tahansa autoon. 
 
- AutoPelleMikä tällä hirveällä dissaamisella on tarkoitus? 
 Mitäpä jos jokainen dissaaja kertoisi mikä se oma auto on ja miksi Aven dissaaminen on itselle niin tärkeää.- ToisinpäinkinToisinpäin voisi kysyä miksi teroilla on tarve ottaa esiin muiden autojen keksityt luotettavuusongelmat jos joku sanoo että Ave on saanut testeissä huonot arviot. 
- KatsastustarkastusAjan Corollalla. Seuraan autotekniikan kehitystä ja auton vaihtaminen alkaa olla ajankohtaista. Corolla vaihtuu luokkaa isompan, merkistä ja mallista en vieölä tiedä. Tilaa en tarvitse enempää mutta melua toivon vähemmän kuin corollassa.. Uutta Avea on hehkutettu joka mediassa runsaasti varustelluksi ja luokassaan edulliseksi. Uudet moottorit, uusi sukupolvi. Pulsittiä sanon minä. Pelkkä facelift, vanhat moottorit ja kilpailijoita kalliimpi. Toyotassa on kalliit huollot joissa toimenpiteinä on öljyn vaihto ja valohoito. 
 
- qwweqqweqwePerus suoli24 meininkiä, asiallista keskustelua ei tältä palstalta löydä, ei varsinkaan autopuolelta. 
- Toyota_nro1Täällä dissaajat ovat lippalakkipäistä nuorisoa, joilla on vasta mopoauto. Kävin eilen koeajamassa uuden Avensiksen. Hieno peli edulliseen hintaan. - KokenutAutoilijaKyllä "dissaajilla" on autoista paljon kattavampi kokemus kuin Toyotan omistajilla keskimäärin. 
 "Uusi" Ave ei ole uusi. Siinä on sama korin kuin aikaisemmin. Sama akseliväli, raideleveys kuin aikaisemminkin. Kyseessä siis vanha malli. Ulkomailla saanut tylyn vastaanoton jo.
 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424885
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161673
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2001407
- 1521311