Ollaan vain ja eletään

eipä.muuta

Olen yksin mökilläni, odotan miesystävääni, ei se siitä johdu että mitään odotettavaa olisi, olen vain tottunut siihen että hän saapuu kuin kello viikonlopuksi.
Tykkään hänestä, mutta en tiedä miksi, on kuitenkin parempi kuin yksin.
Ei hän käytä minua hyväkseen jos joku kuvittelee sellaista.

83

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä.en

      Pelkäätkö yksinoloa
      ?

    • siilimuori

      Ja aloituksen aihe oli?

      • Vissiin-kuin-lelu-kello

        Viikonloppumies.


      • siilimuori
        Vissiin-kuin-lelu-kello kirjoitti:

        Viikonloppumies.

        "mutta en tiedä miksi, on kuitenkin parempi kuin yksin."
        Mitä ajattelisit jos lukisit itsestäsi kirjoitettavan noin? Siis tyhjää parempi?
        Mula saattais olla että seuraavana viikonloppuna kello jätättäis tai paremminkin pysähtyisi kokonaan eli jättäisin menemäti.


      • Vissiin-kuin-lelu-kello

        En ole avautuja. Olen vastaaja. MIES, pienellä kirjoitettuna. Ehken minäkään en alkaisi pelkäksi viikonloppumieheksi, riippuisi tilanteen keveydestä tai vakavuudesta?


      • siilimuori
        Vissiin-kuin-lelu-kello kirjoitti:

        En ole avautuja. Olen vastaaja. MIES, pienellä kirjoitettuna. Ehken minäkään en alkaisi pelkäksi viikonloppumieheksi, riippuisi tilanteen keveydestä tai vakavuudesta?

        Voihan sitä viikonloppumieskin olla tai nainen mutta kiinnitin huomioni tuohon että aloittaja ei tiennyt muuta arvoa hälle kuin sen ettei tartte olla yksin. Ei mittää kunnioitusta.


      • Ajatuksen-tynkä-oli

        Nii-in. Aloittaja käy sekamelskaa päänsä sisällä ollako yksin vain pari päivää kaksin vai ollako eikö ollenkaan ja rivin päältä voi lukea, ettei se mieskään taida täyttää parisuhteen mittaria? On vain mukava käyttää sanaa miesystävä. Tjaa...jospa se onkin vain ystävä, arkisin kaukainen, viikonloppuisin kellokorttimaisen läheinen?

        Kyllä ne päätökset elämän suhteen on tehtävä siellä mökillä. Ratkaisuja ei synny keskustelupalstalla, ellei hae vahvistuksia ajatuksilleen. Mutta eipä tuossa selvinnyt, mitä hän ajattelee alku- pää- ja jälki- peleissä?


      • siilimuori
        Ajatuksen-tynkä-oli kirjoitti:

        Nii-in. Aloittaja käy sekamelskaa päänsä sisällä ollako yksin vain pari päivää kaksin vai ollako eikö ollenkaan ja rivin päältä voi lukea, ettei se mieskään taida täyttää parisuhteen mittaria? On vain mukava käyttää sanaa miesystävä. Tjaa...jospa se onkin vain ystävä, arkisin kaukainen, viikonloppuisin kellokorttimaisen läheinen?

        Kyllä ne päätökset elämän suhteen on tehtävä siellä mökillä. Ratkaisuja ei synny keskustelupalstalla, ellei hae vahvistuksia ajatuksilleen. Mutta eipä tuossa selvinnyt, mitä hän ajattelee alku- pää- ja jälki- peleissä?

        No näin minähi alunpittäin aattelin et mihin hän niin kuin aloituksellaan tähtäsi?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Voihan sitä viikonloppumieskin olla tai nainen mutta kiinnitin huomioni tuohon että aloittaja ei tiennyt muuta arvoa hälle kuin sen ettei tartte olla yksin. Ei mittää kunnioitusta.

        Niin justiinsa. Olla sellainen "paremman puutteessa". Ajattelee pidellä niin kauan, kunnes löytää paremman ja sellaisen, jota myös itsekin rakastaa.
        No ei aloittaja varmaan ole ainut sitä itsestään epävarmaa lajia, mutta kuka haluaisi olla sellaisena hätävarana kenellekään odottelemassa koska tulee lähtö taikka olla rinnakkaisrakastajana tai -rakastajattarena toisten kanssa.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niin justiinsa. Olla sellainen "paremman puutteessa". Ajattelee pidellä niin kauan, kunnes löytää paremman ja sellaisen, jota myös itsekin rakastaa.
        No ei aloittaja varmaan ole ainut sitä itsestään epävarmaa lajia, mutta kuka haluaisi olla sellaisena hätävarana kenellekään odottelemassa koska tulee lähtö taikka olla rinnakkaisrakastajana tai -rakastajattarena toisten kanssa.

        No ei kukkaa tai sitten sellainen jolle myös on hällä väliä on kuka on niin kauan kuin on, Ja jos ei sitten enää oo ei silläkää väliä vaan uutta matoa koukkuun :D.


    • aikansakutakin

      En ole enää mökkielämään ihastunut, pikaisesti voin poiketa, mutta pois on päästävä.

      Elämä sykkii muualla. Kaipaan uusia vaikutteita, tapahtumia, kokemuksia, vieraita maita, vieraita kansoja.

      Onneksi voin toteuttaa mielihaluni.

      • Aloittaja.ja.minä

        Voi kunpa osaisin, ei ole rahasta kiinni, en vain osaa irtaantua. Olen jämähtänyt, tiedän. Mikä saa ihmisen kiinnostumaan? Kaikkea on mutta mikään ei kiinnosta. Olen varmaan tyhmä??


      • aikansakutakin

        Jämähtäminen on varmaan luonnekysymys.

        Tilaa hotelli vieraasta kaupungista, matkalippu uuteen maahan, pääsylippu ennen näkemääsi tilaisuuteen tai marssi erilaiseen ilmaistapahtumaan.
        Kokeilemalla oppii maistuuko vai ei.

        Minulle elämä on seikkailu.


      • Korppis1
        aikansakutakin kirjoitti:

        Jämähtäminen on varmaan luonnekysymys.

        Tilaa hotelli vieraasta kaupungista, matkalippu uuteen maahan, pääsylippu ennen näkemääsi tilaisuuteen tai marssi erilaiseen ilmaistapahtumaan.
        Kokeilemalla oppii maistuuko vai ei.

        Minulle elämä on seikkailu.

        Meillä oli eilen ajatus lähteä tänäiltana kirkolle johonkin terassille Petzen kanssa.

        Asuimme kevään Hollannissa kiertelimme vilkkaissa kaupungeissa istuen vilkkailla terasseilla, into loppui kun ei vain kiinnosta Korven terassit ne kaksi tai kolme, jossa ihmiset töllistelee toisiaan ja kittaavat kaljaa tai killittävät viiniä.

        Rakastan tätä mökin rauhaa.

        Syksylle teimme uusia suunnitelmia, Josko nyt lennettäisiin Roomaan sinne olemme olleet menossa jo monta vuotta. Kuulostellaan.


      • Kokenut-pettynyt-mies

        Rooma on parhaimmillaan vain haaveissa, paras paikka kun ei käy siellä.
        Paikan päällä haaveet romuttuu. Pettymys saattaa vallata sielun.
        Kyllä korpien kylä-baarien kahviterassit pesee Rooman pölyiset ja likaiset terassit mennen tullen.
        Matkailtua on tullut paljon. Mutta on minulla suomalainen mökkikin.


      • Korppis1
        Kokenut-pettynyt-mies kirjoitti:

        Rooma on parhaimmillaan vain haaveissa, paras paikka kun ei käy siellä.
        Paikan päällä haaveet romuttuu. Pettymys saattaa vallata sielun.
        Kyllä korpien kylä-baarien kahviterassit pesee Rooman pölyiset ja likaiset terassit mennen tullen.
        Matkailtua on tullut paljon. Mutta on minulla suomalainen mökkikin.

        Olen toki kuullut sekä negatiivistä, mutta pääasiassa positiivista kertomaa Rooman matkalaisilta. Olen itsekin kierrellyt maailmaa ja nähnyt yhtä sun toista. Pettynyt en ole ollut yhteenkään paikkaan. En haaveile, olen realisti. Ei ole paikkaa joka on muita parenpi, ei edes korpi.


      • Korpi-korpeaa-kokenut

        Kyl Korpi on parempi kuin pohjois-Korea ja yksi Korpi luistelee ja yksi Korpi on jääkiekkovalmentaja. Taitaa joku Korpi ajaa F-Hevos ykkösiäkin? Tai, ajoi ainakin joskus. Tai, mitä ajamista hevosissa on, niitähän ohjataan valjaimista vai mitä remmejä ne on ajajan käsissä ja tuhmille hevosille annetaan piiskaa, että juoksisivat sassimmin. Ja korvessa täytyy yksinlaulaa biisiä "kuulkaa korpeimme kuiskintaa jylhien järvien läiskintää" ja korvessa pitää olla nälkä kuin nälkämaan laulussa.


      • Korppis1
        Korpi-korpeaa-kokenut kirjoitti:

        Kyl Korpi on parempi kuin pohjois-Korea ja yksi Korpi luistelee ja yksi Korpi on jääkiekkovalmentaja. Taitaa joku Korpi ajaa F-Hevos ykkösiäkin? Tai, ajoi ainakin joskus. Tai, mitä ajamista hevosissa on, niitähän ohjataan valjaimista vai mitä remmejä ne on ajajan käsissä ja tuhmille hevosille annetaan piiskaa, että juoksisivat sassimmin. Ja korvessa täytyy yksinlaulaa biisiä "kuulkaa korpeimme kuiskintaa jylhien järvien läiskintää" ja korvessa pitää olla nälkä kuin nälkämaan laulussa.

        Tässä vertaukseni korpeen ei ollut sitä, että pitäisin sitä ainuana autuaaksi tekevänä paikkana elämässäni. Korpi on minulle kesäpaikka. Kuulun viihin onnellisiin, jotka voivat vaihtaa asumista vuoden eri aikoina, jämähtämättä yhteen paikkaan. Olen varma, että kyllästyisin hyvin äkkiä kuoliaaksi jos joutuisin asumaan täällä korvessa talvisyömmen. Menisin mielelläni vieraisille vaikka Pohjois-Koreaan jos tietäisin maan olevan turvallinen turistikohde. Erilaisuus on kiehtovaa.


      • ent.siivoojaparka
        Korppis1 kirjoitti:

        Tässä vertaukseni korpeen ei ollut sitä, että pitäisin sitä ainuana autuaaksi tekevänä paikkana elämässäni. Korpi on minulle kesäpaikka. Kuulun viihin onnellisiin, jotka voivat vaihtaa asumista vuoden eri aikoina, jämähtämättä yhteen paikkaan. Olen varma, että kyllästyisin hyvin äkkiä kuoliaaksi jos joutuisin asumaan täällä korvessa talvisyömmen. Menisin mielelläni vieraisille vaikka Pohjois-Koreaan jos tietäisin maan olevan turvallinen turistikohde. Erilaisuus on kiehtovaa.

        Likan kaveri oli viikon vai kaksi Pohjois-Koreassa. Kyllä hän sieltä hengissä tuli takaisin. Ensin oli tuntunut vähän onealta, kun ei ollut mitään mahdollisuutta pitää yhteyttä ulkomaailmaan, mutta ajan mittaan oli alkanut tuntua vapauttavallekin olla ilman internettiä ja kännykkää (mikä otettiin talteen heti sinne saavuttua kuten passikin).


      • Korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Likan kaveri oli viikon vai kaksi Pohjois-Koreassa. Kyllä hän sieltä hengissä tuli takaisin. Ensin oli tuntunut vähän onealta, kun ei ollut mitään mahdollisuutta pitää yhteyttä ulkomaailmaan, mutta ajan mittaan oli alkanut tuntua vapauttavallekin olla ilman internettiä ja kännykkää (mikä otettiin talteen heti sinne saavuttua kuten passikin).

        Esikoinen oli Etelä Korean puolella rajalla ja otti kuvia. Kuvissa Etelä Korean sotilaat seisoivat ja tuijottivat Pohjois Korean sotilaita. No, hupinsa kullakin ; )


    • eppu2

      Minä taas tässä oikein odotan, että, kun mökki tyhjenee sunnuntaina saisin olla koko viikon omassa rauhassani siellä. (Suvun kanssa kyllä mikään ei ole varmaa)

      • Parasta-yksin-olla-mies

        Samat sanat. No, oma mökki on tyhjä, nyt ja seuraava suku saapuu heinäkuussa. Joten matkaan käyn. Ja häivyn ennen niitä.


    • siilimuori

      Pitäsikös sun hommata joka päivälle oma mies. Siis maanantai-mies, tiistai-mies jne ;)? Sinä taidat käyttää tuota nykyisitä miestä hvväksesi, kun ei muuutakaan ole,

      • 1eero

        Jos hää tykkää hyväksi käytöstä kumpikin käyttä toista mielittynä ja kaikki hyvin.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Jos hää tykkää hyväksi käytöstä kumpikin käyttä toista mielittynä ja kaikki hyvin.

        No onhan se näin jotta kukin tyylilleen sopivasti. Mut luulis aikuisen ihmisen nyt tietävän et miksi tykkää. Eikö mittää muuta hyvääsanottavaa riitä kuin se et eipähän ainakaa tartte olla yksin? Suis kuhan on, joku ?


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        No onhan se näin jotta kukin tyylilleen sopivasti. Mut luulis aikuisen ihmisen nyt tietävän et miksi tykkää. Eikö mittää muuta hyvääsanottavaa riitä kuin se et eipähän ainakaa tartte olla yksin? Suis kuhan on, joku ?

        Kyllä viihdyn väliin yksin viikonkin, mökillä jos porukka empi en viihdy matkustelu ei enään kiinnosta, hyvä jos voi valita olomuotonsa.
        Nyt on lepposta aurinko paistaa radiosta tulee hyvää musiikkia istuessa lepotuolissa.


      • siiimuori
        1eero kirjoitti:

        Kyllä viihdyn väliin yksin viikonkin, mökillä jos porukka empi en viihdy matkustelu ei enään kiinnosta, hyvä jos voi valita olomuotonsa.
        Nyt on lepposta aurinko paistaa radiosta tulee hyvää musiikkia istuessa lepotuolissa.

        Joo. Oma rauha on enempi kuin tarpeen varsinkin kun välillä joutuu olemaan hälinässä ja ottamaan kantaa sinne ja tänne. Onko se näin et vanhentuessa sitä käpertyykin enempi ihteesä eikä kaipaa sillain jatkuvasti ympärilleen mitään isoa hälinää ja hyörinää. Ja onkos se näinkin että sitä vielä enempi itsenäistyä eikä tarvitse olonsa pönkittämiseksi sillain ketään et olisi jostain riippuvainen? En tiiä.

        Juts uutisissa sanoivat et Mikkeli tämän päivän lämpimin paikkakunta. Lähit siis lämpöä vesile karkuun :D. Minä taas saan lähteä tuonne kylille. Onhan se kiva tuntea olevasna tarpeellinen, puolin ja toisin :). Minä saan rahhaa elämiseen ja toiset saa palveluja.


      • Mökki-köpelö

        Edellisviikolla kävin läpi listaa, mitä tarpeellista puuttuu mökiltä ja vähän varaosiakin eli sellaista loppulaittoa, täydennystä tehtyyn remonttiin, niin huomasin että juurikin mökkiradio puuttuu. Siellä on ullakolla pahvilaatikollinen suvun jättämiä 70 ja 80 lukujen jotain kasettinaururi-radioita joissa saattaa olla antennina vaikka rautalankaa.
        Huomasin tilata uuden matkaradion. Senhän kuuluu soida ja tuottaa sävelradiota, taustalla toimien, niin sisällä kuin ulkona, juuri sen verran, että sen kuulee. Eikä tasatuntiuutisetkaan ole pahitteeksi. Telkkari kun on lähinnä koriste-esine keskellä päivää ja osan iltaakin.


      • 1eero

        Mökki pitäs olla sellanen ettei mikään työmaa sileitä kallioita yksinkertainen huusolli, kotona taas saa olla jouten kun ei aina puunaa paikkoja.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Mökki pitäs olla sellanen ettei mikään työmaa sileitä kallioita yksinkertainen huusolli, kotona taas saa olla jouten kun ei aina puunaa paikkoja.

        Mulleiole mökkiä eikä Tuu. Tuossa vakinökissä on ihan loppuiäksi näperreltävää. Tai ainaki siihen asti ku lähtee siitä senioriasuntoon.


      • etsinvaanenlöydä
        1eero kirjoitti:

        Mökki pitäs olla sellanen ettei mikään työmaa sileitä kallioita yksinkertainen huusolli, kotona taas saa olla jouten kun ei aina puunaa paikkoja.

        Jonkin aikaa olen jo myynti-ilmoituksia selaillut, hakusessa olisi luonnontilassa oleva rantapalsta vaatimaton mökki. Mustikkaa, kanervaa, puolukkaa, sammalta, kalliota ja mäntyjä. Vähäinen on tarjonta. Mitä hittoa varten mökillä tarvii olla nurmikenttä?


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Mulleiole mökkiä eikä Tuu. Tuossa vakinökissä on ihan loppuiäksi näperreltävää. Tai ainaki siihen asti ku lähtee siitä senioriasuntoon.

        Minäpä rakensin isosta ressusta n. 40 neliön katosen rannalle olemista varte, jos vettä sataa ja vähä pitempää tällä paikalla.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Minäpä rakensin isosta ressusta n. 40 neliön katosen rannalle olemista varte, jos vettä sataa ja vähä pitempää tällä paikalla.

        Venneessäkö te nukutta siellä?


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Venneessäkö te nukutta siellä?

        Venneessä ulkosalla on väljempi oleskella, suututtaa väliin kun yhteys ei toimi napputtelun jälkeen ei viesti lähekkään niiku äsken. Kävit leipätyössä eppäilen.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Venneessä ulkosalla on väljempi oleskella, suututtaa väliin kun yhteys ei toimi napputtelun jälkeen ei viesti lähekkään niiku äsken. Kävit leipätyössä eppäilen.

        Joo, välliin tää takkuilee enempi ja välliin vähempi.

        Leipätyössä hyvinni. Nyt pitäs kohta mennä nukkumaan et jaksaapi taas leipätyössä aamulla. Saapa nähä otetaanko meitä tämä muinaisjäänne pois eli pyhätyökorvaukset. Moniko lähtee töihin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin pelkällä tavistuntipalkalla. eppäilen ettei ole tulijoita näihin ammatteihin sen jälkeen.

        Mukavata ku aurinko paistaa ja taivas on sininen. Kohta se alkaa päiväki lyhetä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Joo, välliin tää takkuilee enempi ja välliin vähempi.

        Leipätyössä hyvinni. Nyt pitäs kohta mennä nukkumaan et jaksaapi taas leipätyössä aamulla. Saapa nähä otetaanko meitä tämä muinaisjäänne pois eli pyhätyökorvaukset. Moniko lähtee töihin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin pelkällä tavistuntipalkalla. eppäilen ettei ole tulijoita näihin ammatteihin sen jälkeen.

        Mukavata ku aurinko paistaa ja taivas on sininen. Kohta se alkaa päiväki lyhetä.

        Noin on lukenut tuskin kukaan sen tähen työstä jää pois.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Noin on lukenut tuskin kukaan sen tähen työstä jää pois.

        Kyllä nuo korvaukset on joillekin lähes kolmasosa palkasta. Ei ehkä ole mahiksia jäädä pois töistä mutta uusia tulijoita alalle se ei tai paljoa houkuttaa, jos palkka pienenee useita satoja euroja kuussa muutoinkin pienestä palkasta.


    • Viatonsivullinen

      Ymmärrän aloittajaa kyllä, itsellä on myös ystävä, tosi pitkäaikainen.
      Suhteemme on ystävyystasolla, entinen rakkaussuhde, annan vaan olla.
      En kysele hänen menojaan eikä hän minun, olemme molemmat vapaita.
      Meillä on vain pitkä pätkä yhteistä historiaa takana. Ei olla koskaan asuttu yhdessä.
      Tämänkaltainen tilanne saattaa lykätä uuden suhteen etsimistä.
      Ei kannattaisi jäädä sivuraiteelle. Elämä on lyhyt ja ainoa!

      • Latvasta-tyveen-päin

        Mitä enemmän vuosirenkaita kertyy, sen vähemmän alkaa olla tunkua sulho ehdokkaista. Ja sama toisin päin.


      • Aloitt.aja

        Viaton sivullinen<

        Olen aloittaja. Juuri tuollainen on meidänkin suhteemme. Olen varmaan yksin loppuelämäni jos tämä pitkä suhteemme loppuu.
        Huomasin kirjoittaneeni ajattelemattomasti aloituksessani, arvostan ja kunnioitan häntä miehenä ja ihmisenä. Tuo purkaus johtuu todennäköisesti siitä että olen muuttunut, oikeastaan haluaisin elää yksin nykyisin kun tarkemmin ajattelen. Vaan ei lopettaminenkaan ole helppoa. Kai aika tekee tehtävänsä ja pulmat ratkeaa omalla painollaan.


      • siilimuori
        Aloitt.aja kirjoitti:

        Viaton sivullinen<

        Olen aloittaja. Juuri tuollainen on meidänkin suhteemme. Olen varmaan yksin loppuelämäni jos tämä pitkä suhteemme loppuu.
        Huomasin kirjoittaneeni ajattelemattomasti aloituksessani, arvostan ja kunnioitan häntä miehenä ja ihmisenä. Tuo purkaus johtuu todennäköisesti siitä että olen muuttunut, oikeastaan haluaisin elää yksin nykyisin kun tarkemmin ajattelen. Vaan ei lopettaminenkaan ole helppoa. Kai aika tekee tehtävänsä ja pulmat ratkeaa omalla painollaan.

        Mullakkait tuli paha mieli sen sun miesystävän puolesta. Hää hyvillä mielin tullee siun luokses viikonloppuisin ja sie et haluaiskaa vaan haluaisit olla yksin. Ite tuossa tilanteessa ainaski toivoisin rehekllsuuýyttä vaikka se ensin sattuisikin. Ootatko että löyvät uuven ja sitten kun on jo uus katottuna, heivaat vanhan? Ettei tarttis olla yksin?


      • aloit.taja
        siilimuori kirjoitti:

        Mullakkait tuli paha mieli sen sun miesystävän puolesta. Hää hyvillä mielin tullee siun luokses viikonloppuisin ja sie et haluaiskaa vaan haluaisit olla yksin. Ite tuossa tilanteessa ainaski toivoisin rehekllsuuýyttä vaikka se ensin sattuisikin. Ootatko että löyvät uuven ja sitten kun on jo uus katottuna, heivaat vanhan? Ettei tarttis olla yksin?

        Minähän kirjoitin että mikäli meillä loppuu kokonaan elän loppuelämäni yksin. Ei ole minkäänlaista mielenkiintoa etsiä ketään "parempaa". Ihmiset muuttuu, en ole sama ihminen kuin suhteemme alussa. Ollaan keskusteltu asiasta monesti, kunnon ratkaisuun ei olla vielä päästy.


      • siilimuori
        aloit.taja kirjoitti:

        Minähän kirjoitin että mikäli meillä loppuu kokonaan elän loppuelämäni yksin. Ei ole minkäänlaista mielenkiintoa etsiä ketään "parempaa". Ihmiset muuttuu, en ole sama ihminen kuin suhteemme alussa. Ollaan keskusteltu asiasta monesti, kunnon ratkaisuun ei olla vielä päästy.

        Kirjoitit: oikeastaan haluaisin elää yksin nykyisin. Siis oletkos sanonut et haluaisit olla yksin? Siis suoraan ja rehellisesti. Jos mulle sanottais noin, ymmärtäisin kyllä pysyä poissa ja jatkaa elämää toisaalla. Minkälainen nyhverö tulee aina ja aina vaan kuin kello, jos toinen sanoo haluavansa olla yksin? Ja mitä sinä saat kun hän aina tulee?


      • eiainamiltänäyttää
        siilimuori kirjoitti:

        Kirjoitit: oikeastaan haluaisin elää yksin nykyisin. Siis oletkos sanonut et haluaisit olla yksin? Siis suoraan ja rehellisesti. Jos mulle sanottais noin, ymmärtäisin kyllä pysyä poissa ja jatkaa elämää toisaalla. Minkälainen nyhverö tulee aina ja aina vaan kuin kello, jos toinen sanoo haluavansa olla yksin? Ja mitä sinä saat kun hän aina tulee?

        Entä jos hän on hyvä remonttimies tai jotain?
        Aina on syitä, olet liian suoraviivainen.


      • siilimuori
        eiainamiltänäyttää kirjoitti:

        Entä jos hän on hyvä remonttimies tai jotain?
        Aina on syitä, olet liian suoraviivainen.

        En ymmärrä. Remontinpersollakos se aloittaja ei osaa tehdä päätöstä ja pitää viikonloppumiehestä löysässä hirressä. Toinen remppaa ja odottaa milloin se naisystävä tekee lopullisen päätöksen siitä, haluaako olla yksin vai kaksin. Asiasta on oikein keskusteltukin :DD. Sittenkö päätös tehdään kun mitään rempattavaa ei enää ole?

        Ja kyllä vaan, tässä kohden olen suoraviivainen. Paappa kohalle, jos sun ystävä sanois sulle et minusta on alkanut tuntua siltä et haluaisin olla yksin, menisitkös mökille kuin kello remppaamaan joka ikinen viikonloppu? Kai se sitten on niin että minä en menisi. Jos haluaa olla yksin niin sitten saa olla yksin. Yksinkertaista.


      • aloittja.ihmettelee
        siilimuori kirjoitti:

        En ymmärrä. Remontinpersollakos se aloittaja ei osaa tehdä päätöstä ja pitää viikonloppumiehestä löysässä hirressä. Toinen remppaa ja odottaa milloin se naisystävä tekee lopullisen päätöksen siitä, haluaako olla yksin vai kaksin. Asiasta on oikein keskusteltukin :DD. Sittenkö päätös tehdään kun mitään rempattavaa ei enää ole?

        Ja kyllä vaan, tässä kohden olen suoraviivainen. Paappa kohalle, jos sun ystävä sanois sulle et minusta on alkanut tuntua siltä et haluaisin olla yksin, menisitkös mökille kuin kello remppaamaan joka ikinen viikonloppu? Kai se sitten on niin että minä en menisi. Jos haluaa olla yksin niin sitten saa olla yksin. Yksinkertaista.

        En tarvitse remonttimiestä, pystyn maksamaan ammattimiehelle, se vasta kamalaa olisi jos pitäisi sietää ihmistä että saa kämppänsä ja mökkinsä remontin teetettyä. Vaikka kyllä hänellä vasara ja ruuvimeisseli kädessä pysyykin.
        Joku teki omat johtopäätöksensä :)
        Pitänee etsiä virikkeitä vaikka matkan muodossa kesälomalla, kiintymystä on molemmilla vielä, se on vain muuttunut niin paljon alkuajoista, ehkä pelkäänkin sitä että hänestä tuntuu samalta?


      • siilimuori
        aloittja.ihmettelee kirjoitti:

        En tarvitse remonttimiestä, pystyn maksamaan ammattimiehelle, se vasta kamalaa olisi jos pitäisi sietää ihmistä että saa kämppänsä ja mökkinsä remontin teetettyä. Vaikka kyllä hänellä vasara ja ruuvimeisseli kädessä pysyykin.
        Joku teki omat johtopäätöksensä :)
        Pitänee etsiä virikkeitä vaikka matkan muodossa kesälomalla, kiintymystä on molemmilla vielä, se on vain muuttunut niin paljon alkuajoista, ehkä pelkäänkin sitä että hänestä tuntuu samalta?

        No huoks.

        Ei kai mikään suhde ole samanlainen kuin alussa, se muuttuu ja elää ja lienee paljon tahtokysymyskin. Siis tahdonko olla vai enkö. Ja jos en tahdo, miksi. Ja toisaalta mikä on hyvää ja säilyttämisen arvoista. Onko sinulla muita ihmisiä ympärilläsi kuin tämä miesystävä. Jos lataatkin häneen liikaa odotuksia, jotta hän täyttäisi elämäsi tyhjät kolot?


    • Viatonsivullinen

      Jos minun ystäväni löytäisi itselleen rakkauden, olisin iloinen hänen onnestaan. Luulen että hänkin olisi iloinen jos minä löytäisin uuden rakkauden. Aika kummallinen tilanne, me ollaan kun sisko ja veli, huolehditaan toisistamme.

      • No-mutta-tämä-idea

        Etsikää kumppanit - toisillenne. Sinä hänelle, hän sinulle. Marssitatte ehdokkaita esiin vuoronperään.


      • porukalla
        No-mutta-tämä-idea kirjoitti:

        Etsikää kumppanit - toisillenne. Sinä hänelle, hän sinulle. Marssitatte ehdokkaita esiin vuoronperään.

        Sit vois harrastaa nelistään jotain mukavaa.


      • aloit.taja

        Voi kuinka samanlaista meilläkin on, "viaton sivullinen".
        Suhde on ollut rakkaus suhde, nyt ollaan kuin sisko ja veli, tai joskus tuntuu kuin äiti ja poika. Ei hän silti ole mammanpoika, itse olen huolehtiva hössöttäjä, kai hän on tottunut siihen että kanssani on helppo ja mukava olla. Ihan mielelläni soisin hänelle uuden kumppanin. Vaikea selittää näitä asioita ilman ettei tule väärinymmärretyksi.


      • Viatonsivullinen
        aloit.taja kirjoitti:

        Voi kuinka samanlaista meilläkin on, "viaton sivullinen".
        Suhde on ollut rakkaus suhde, nyt ollaan kuin sisko ja veli, tai joskus tuntuu kuin äiti ja poika. Ei hän silti ole mammanpoika, itse olen huolehtiva hössöttäjä, kai hän on tottunut siihen että kanssani on helppo ja mukava olla. Ihan mielelläni soisin hänelle uuden kumppanin. Vaikea selittää näitä asioita ilman ettei tule väärinymmärretyksi.

        Nää on niitä asioita joita ei kannattaisi täällä jutella, ymmärtäjää ei löydy muilta kun saman kokeneilta, heilläkään ei yleensä ole ratkaisua
        ongelmaan. Jonkinlainen ongelma se on kun ystäväksi muuttunut rakastettu on mies. Mies jota on vaikea toisen miehen voittaa, jos niin vertaisi. Meillä on tilanne tavallista vaikeampi ollut viimeiset kolme vuotta. Jääköön nyt sanomatta.
        Muille kommentin antaneille sanoisin että, jos tilanne olisi helppo hoitaa se olisi hoidettu jo aikoja sitten, kun on tunteet.


      • Viatonsivullinen kirjoitti:

        Nää on niitä asioita joita ei kannattaisi täällä jutella, ymmärtäjää ei löydy muilta kun saman kokeneilta, heilläkään ei yleensä ole ratkaisua
        ongelmaan. Jonkinlainen ongelma se on kun ystäväksi muuttunut rakastettu on mies. Mies jota on vaikea toisen miehen voittaa, jos niin vertaisi. Meillä on tilanne tavallista vaikeampi ollut viimeiset kolme vuotta. Jääköön nyt sanomatta.
        Muille kommentin antaneille sanoisin että, jos tilanne olisi helppo hoitaa se olisi hoidettu jo aikoja sitten, kun on tunteet.

        "Viatonsivullinen"

        Jos minulle olisi joskus käynyt niin surkeasti kuin lipsautit, vaikka sun ei
        pitänyt sanoa.
        Niin olisin etsinyt tunteisiini sopivan laulun, tehnyt siihen esi-puheen ja
        sanoittanut sen omien tunteitteni sanoin.

        "Virta vahvana kiisi, sen pinta lyijynä kiilti
        oli mietteeni yhtä raskaat.

        Vei virta sielustain palan
        antoi voimansa voimaksi kalan.

        Jossain syvällä kyntää mun perhoni nyt
        paljon rakasta olen menettänyt"

        Toivotan voimia päiviksesi, iloa sunnuntaisiksiki.
        Ah! Kuinka helppoa minun on asettautua tueksi murtuneille sieluille :)

        H.


      • Viatonsivullinen
        hunksz kirjoitti:

        "Viatonsivullinen"

        Jos minulle olisi joskus käynyt niin surkeasti kuin lipsautit, vaikka sun ei
        pitänyt sanoa.
        Niin olisin etsinyt tunteisiini sopivan laulun, tehnyt siihen esi-puheen ja
        sanoittanut sen omien tunteitteni sanoin.

        "Virta vahvana kiisi, sen pinta lyijynä kiilti
        oli mietteeni yhtä raskaat.

        Vei virta sielustain palan
        antoi voimansa voimaksi kalan.

        Jossain syvällä kyntää mun perhoni nyt
        paljon rakasta olen menettänyt"

        Toivotan voimia päiviksesi, iloa sunnuntaisiksiki.
        Ah! Kuinka helppoa minun on asettautua tueksi murtuneille sieluille :)

        H.

        Niin kaunis ja surullinen on riimisi, Hunksz...


    • enmilläänkeksi

      Bööö! :p miksi täällä miehiä lellitään - miehille naiset kirjoittavat lellitellen kuin vauvoille.
      miksi aloittajaa mollataan mutta yksi-lierolle leperrellään, vaikka hänellä on munat rikki.
      https://www.youtube.com/watch?v=3NCqaxupg6k

      • ent.siivoojaparka

        Niinhän se on yleensäkin, että siinä missä nainen on huntsu, niin mies on macho.


      • Aloit.taja

        Todella hyvin oivallettu videon pätkä :)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinhän se on yleensäkin, että siinä missä nainen on huntsu, niin mies on macho.

        "ent.siivoojaparka"

        Miksen se voi minä olla :)
        Hunksu tms.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "ent.siivoojaparka"

        Miksen se voi minä olla :)
        Hunksu tms.

        H.

        Sinulla on se k t:n paikalla, koska et lultavasti ole nainen.


    • Korppis1

      Aloittaja ja viatonsivullinen kirjoitatte asiaa. Pitkässä avoliitossa olevat eivät uskalla tunnustaa elävänsä vain ystävinä. On sanomattakin selvää, että intohimo kuuluu rakkauteen, mutta vasta rakastuneen intohimoa emme enää saavuta. Ensirakkaus oli sitä "oikeaa" tulen palavaa rakkautta/intohimoa joka sai fyysiset ja psyykkiset tunteet räjähtämään. Jokainen uusi suhde ensirakkauden jälkeen on laimeampaa ja vaikka se ensirakkaus olisikin siinä vierellä se ei ole enää sitä mitä se oli vaan hyvää ystävyyttä. Tässä iässä on turha lähteä etsimään nuoruuteemme kuulunutta rakkaussuhdetta.

      • eppu2

        Niin, se hormoonimyrsky kestää korkeintaan kaksi vuotta, sitten viimeistään, joko suhde muuttuu kiintymykseksi tai erkaneminen alkaa. Kumpikin vaihe voi kestää vuosia, jopa vuosikymmeniä.


      • äläpatoasisällesi

        Toiseen voi ärsyyntyä välillä, näköjään sitä ei se kannattaa pitää omana tietonaan.


      • äläpatoasisällesi

        Eikun nimenomaan kannattaa pitää omana tietonaan.


    • Heikunkeikku

      Minä voisin osallistua tähän ketjuun.
      En vaan tarkalleen tiedä, mistä aloittaja tahtoisi keskustella.
      Vai tekiskö rönsynpätkän häh:)
      Aloittaja kirjoittaa, että tykkää miehestä. Hän ei vaan tiedä, että Miksi tykkää.
      Se on kaiken AA ja OO, että tietäis minkätakia hää on tykkäämisen arvoinen.
      No joo, ku se on funtsittu et miks tykkää, niin sitte alkaisin funtsimaan, että miks on tunne, ettei mitään odotettavaa ole. Voihan se olla niinkin, että kumpikaan ei viitsi tai halua tai huvita edes miettiä mitään kivaa yhteistä ajanvietettä, tylsyyden karkoitusta.
      Pitäis vetästä hatusta joku TRADAAAA-juttu. "Tehtäskö sitä, tehtäskö tätä, hutsisko sua se, vai mentäskö häh, voitasko me sillee tällee tollee". Jotenkin noin.
      Olis viikonloppuna kivaa tekemistä ja pikkuhiljaa alkaisi oikein odottamaan viikonloppua.
      Ajattelen niin, että parisuhteen eteen tarttee tehdä pikkusen työtä, ettei suhde latistu littanaksi-lättänäksi ja tylsäksi olemiseksi. Olis tylsää jos olis tylsää.

    • Viatonsivullinen

      Onhan sitä alussa vähän sekaisin molemmat, jotain hormoneja jyllää. Tästä nyt voisi kirjoittaa vaikka kirjan, ainakin
      pienehkön. Kyllä ensirakkaus on pieni nuotio, verrattuna vähän vanhempaan kokeneemman ihmisen juhannuskokkoon.
      Kyllä minä kaikkein kuumimmat jutut olen kokenut neljästäkympistä
      ylöspäin.
      Se on kyllä tosi, jos suhde ei etene se menee taaksepäin, kunnes loppuu.
      Niin se loppuu, meillä ei vaan ole lopullista katkeamista tullut.

      • Korppis1

        Ilmeisesti tarkoitit vain seksuaalista juhannuskokkoa. Mutta minä tarkoitin kokonaisvaltaista rakastumista fyysisten ja psykkisten tunteiden kuohua, en yksistään seksiä. Tottakait aikuisiän seksisuhteet ovat antoisampia kuin nuoruuden ujot opettelut.


      • Viatonsivullinen

        Jokaisella ilmeisesti omat kokemuksensa nuoruudestakin, ei voi oikein vertailla. Joskus voi nuoruus olla jokasuhteessa elämän vaikeinta aikaa. Voi vapautua elämään täysillä vasta myöhemmin. Erilaisia ollaan, olen huomannut.


      • ent.siivojaparka
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Jokaisella ilmeisesti omat kokemuksensa nuoruudestakin, ei voi oikein vertailla. Joskus voi nuoruus olla jokasuhteessa elämän vaikeinta aikaa. Voi vapautua elämään täysillä vasta myöhemmin. Erilaisia ollaan, olen huomannut.

        Jotkut ovat tulleet niin riippuvaisiksi niistä kokoista ja roihuista, etteivät he erota niitä todellisesta rakkaudesta. Heti, kun se ensimmäinen ihastumisen/rakastumisen roihu alkaa hiipua, niin ollaan kaipaamassa/etsimässä uutta roihua jostakin ja luullaan rakkauden muuttuneen pelkäksi ystävyydeksi.


      • 174899631
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Jokaisella ilmeisesti omat kokemuksensa nuoruudestakin, ei voi oikein vertailla. Joskus voi nuoruus olla jokasuhteessa elämän vaikeinta aikaa. Voi vapautua elämään täysillä vasta myöhemmin. Erilaisia ollaan, olen huomannut.

        sinulle Viatonsivullinen
        Minulla ainakin omani, jossa en tuntenut mitään "ensiroihua", vaan pakonomaista tunnetta saada aviomies, koska "vanhapiika" oli jo 20 ikäisenä, ...silloin.


        Sattuikin sitten sellainen kohdalleni ja yhdessä on nyhjätty ja naitu, rakasteltu, mutta se onkin sitten eriasia, kun ...."taivas rävähtää" ja vieressä ei olekaan oma mies??

        Korppis kuvasikin hyvin tätä aikusiän sexiä taholtaan, sillä tuskin 80 mies voi kovinkaan peitota 40 miehen? Tai tiedä´häntä, mitä Hollantilainen pystyy?

        Olihan tuossa taas hyvä vertaus, kun katselin Päätalosta filmin. "On se Luojassa, jolle suuri mulkku kasvaa, mutta kai sitä pienellä "pirrilläkin" saa asiansa sekaisin"? Näinhän se setä Kalle totesi Kallelle! Kalle Päätalo kuvasi kirjoissaan sitä todellista elämää.

        Se ainakin on varmaa, että näillä palstoilla emme pysty totuutta saamaan esiin rakkaudesta, lasten kasvatuksesta ja etenkään lastenlasten elämästä muuta kuin toteamalla, että noinhan se sittenkin meni.


    • kirjoitanko jotain mikä pitää karsia, kun pitää poistua sivulta

    • tnää

      Ota Liettuasta jokin remonttimies lataio laittamaan.

    • uiefa

      Juu, että sulla mökki jonne odotat seuraa. Kivat sulle, jos joku sattuu poikkeamaan. Ei ne tänä päivänä tule mökin toivossa. Pidä itsestäsi huolta ja nauti.

    • GordonBleu

      Se nyt vaan on luonnonlaki, että nainen kaipaa miehen seuraa. Nainen ilman miestä on vähän niin kuin kala ilman polkupyörää.

    • kylmätotuus

      Aloittaja kerrot pitäväsi miesystävästäsi. Se lienee tärkeintä. On toisarvoista pohtia miksi!
      Jos viihdytte toistenne seurassa, se on jo kullanarvoista.

      Hyvää kesää teille!

      • aloitta.ja

        Kiitos. Sattui huono hetki, tuli kirjoitettua ensin ja ajateltua jälkeenpäin.


    • nähtyjakoettu

      vaikka kuinka töitä tekis parisuhteen hyväksi, aina on uskottomia jotka hekee vaan uutta roihua ja pitävät entistä kaiken varalta....

    • vaeniin

      Minäkin saisin varmaan miesystävän jos olisi mökki, vaan kun ei ole.

      • määsain

        Eikö muka miesystävää ilman mökkiä saa ;)


      • hyvinonnistui

        Minä otin miehen jolla on mökki.


      • Heikunkeikku
        hyvinonnistui kirjoitti:

        Minä otin miehen jolla on mökki.

        Minä puolestani voisin harkita miestä, jolla olis kunnon vene.
        Ei mikään soutuvene tai pikku purtilo, vaan reilun kokoinen tukeva vesimenijä.:)


      • Saiturinpörssistäostin

        Tämäpä sattui; minulla on varastossa ihan käyttämätön kumivene. Painoa meillä saisi olla yhteensä korkeintaan 170kg. Jospa kertoisit oman painosi ensin, niin kerron sitten onko meillä mitään mahdollisuutta. Vesimenijähän se kumivenekin on, riippuu tietysti kuinka rivakasti jaksat soutaa.


      • Heikunkeikku
        Saiturinpörssistäostin kirjoitti:

        Tämäpä sattui; minulla on varastossa ihan käyttämätön kumivene. Painoa meillä saisi olla yhteensä korkeintaan 170kg. Jospa kertoisit oman painosi ensin, niin kerron sitten onko meillä mitään mahdollisuutta. Vesimenijähän se kumivenekin on, riippuu tietysti kuinka rivakasti jaksat soutaa.

        Minulla on myös kumivene jossakin saaren liiterin nurkassa. Iso. Mahduttiin hyvin siihen neljästään. On myös kajakki. Itse en sillä ole koskaan mennyt, tuntuu liian kiikkerältä. Lapset nuorena harrastivat kanoottikerhossa tuommosta touhua.
        Soutuvenekin on ja soutamaan oon hyvä. Sitten on isompi vene, ratista tyyrätään ja ratin vierestä kaasua työnnetään. Se vene on maissa ja oon ajatellut myydä sen. En ole saanut aikaseksi. Kylläpä se mun pojan autotallin takana pysyy, että ei sen puoleen.
        Vain se ISO kunnon vene puuttuu. Iso vene meillä (mulla ja aviomiehelläni) oli aina, mutta myin sen mieheni kuoleman jälkeen, kun en sitä olisi osannut kunnolla käyttää.
        Elikkä noup noup. Kumiveneesi ei innosta:) Hanki kunnon vene ja ota sitten uudestaan asia puheeksi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe