Mulla on tuommonen 12v lyijyhyytelöakku joka ollut riistakamerassa joskus. Nyt ostin sille uuden laturin kun alkuperäinen mennyt hukkaan. Kun kytken laturin akkuun ja pistokkeen seinään ja asetan jännitteen 12v (laturi siis 2v, 6v ja 12v akuille), niin laturissa oleva charge -valo ei syty, kuuluu vain pientä hurinaa.Yleismittarilla näyttää että tuo laturi antaa noin 14v kun jännite asetettu 12v eli se siis toimii normaalisti. Kun taas akkua pitää laturissa vähän aikaa ja katsoo mittarilla niin jännite on noussut jonkin verran (näytti on 4v muutaman minuutin latauksen jälkeen) mutta lukema tippuu kokoajan. Onkohan tuo akku sitten rikki? Ollut varmaa pari vuotta käyttämättä.
Riistakameran akku
4
390
Vastaukset
- sähvö
Jo yksi vuosikin riittää tuhoamaan lyijyakun joka on ilman latusta tuon ajan.
- NiCaymmm
Eipä taida olla lyijyakulle käypänen latauslaite.
Pienkoneakuille tarkoitettu (accuporat ym pienlaitteet) - 2-6-12V
NiCaymmm kirjoitti:
Pienkoneakuille tarkoitettu (accuporat ym pienlaitteet)Mistä niin päättelet?
- akku_pukku
NiCaymmm kirjoitti:
Pienkoneakuille tarkoitettu (accuporat ym pienlaitteet)Laturi on todennäköisesti aivan hyvin lyijyakulle sopiva vakiojännitelaturi, mutta se ei auta kun akku on kuollut.
Jos lyijyakun jännite pääsee laskemaan johonkin alle 8V lukemiin, saati että se ehtii tyhjänä seistä pitkään on sitä enää vaikea saada elvytettyä.
Uuden akun hankinta edessä. Oppirahoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782