Hei. Omistan vuoden 2012 E-Mersun jonka olen ostanut uutena vehosta.
Vaihdan auton yleensä uuteen kolmen vuoden välein.
Minua alkoi kiinnostaa C-Mercedes W205. Kävin koeajolla ja auto oli varsin mukava ajaa.
Käytiin myyjän kanssa varustelistaa läpi ja valitsin mieluiset lisävarusteet.
Nyt kuitenkin arveluttaa kun myyjä sanoi että uudet C mersun sedanit tehdään Eteläafrikassa. Vain farkut tulee Saksasta.
Luulisi noissa Afrikan malleissa ainakin ilmastoinnin toimivan hyvin.
Mitä mieltä arvoisat asiantuntijat olette, ostanko afrikkalaisen mersun.
Mersu afrikasta
18
2194
Vastaukset
- C63-AMG
taas tuli silkkaa paskaa teinarilippispäältä, meneppä nyt sinne riisikippoos, pörisemään. ei poijat keksi mitään parempaa
- Premiumiako
Hehe. AFRIKASTA. Ei helvetti, Tsekkihän on suorastaan premiumia valmistusmaana tuohon verrattuna.
- Faktaa
Etelä-Afrikan talous on lähes kaksinkertainen Tšekin talouteen verrattuna.
- uuttakehiin
Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.
Pyytäkääpä vaikka jotakin varakasta ystäväänne käymään Vehossa ja kysymään asiasta.
Teillähän ei ole asiaa kyseiseen firmaan. - Globaalia_meininkiä
Mercedeksen C-sarjan valmistus Stuttgartin liepeillä eteläisessä Saksassa on kuulemma päättynyt. C-Mersuja valmistetaan nykyisin saksalaisten lehtitietojen mukaan neljässä maassa: Pohjois-Saksan Bremenissä, USA:n Alabamassa, Etelä-Afrikassa ja Kiinassa.
Lankomies ajelee ML-sarjan maasturi-Mersulla, joka on valmistettu Tuscaloosassa, USA:n Alabamassa.
Minulla on parhaillaan C-sarjan farkku tilauksessa. Käsittääkseni auto tulee Bremenin tehtailta. Nykyinen autoni (ei Mersu) on valmistettu Meksikossa.- Globaalia_meininkiä
Linkki saks. lehtijuttuun:
http://www.autozeitung.de/auto-news/mercedes-c-klasse-2014-produktion-absatz-deutschland-usa-china-suedafrika - Globaalia_meininkiä
Seuraava linkki kertoo aivan samaa englanniksi kuin Autozeitung saksaksi: C-sarjaa valmistetaan neljässä maassa:
”The multi-award winning manufacturing plant is one of four plants in the world producing the C-Class (East London in South Africa, Tuscaloosa in the USA, Bremen in Germany and Beijing in China) – four continents, one passion.”
http://www.mercedes-benzsa.co.za/
Minulle on aivan yks' lysti. mistä maasta tilaamani C-farkku tulee. Etelä-afrikkalainen kelpaisi minulle yhtä hyvin kuin saksalainenkin. - ihansamamistätulee
"Minulla on parhaillaan C-sarjan farkku tilauksessa. Käsittääkseni auto tulee Bremenin tehtailta." Ja sen on turkkilainen karvaranne kasannut!
- Globaalia_meininkiä
Ei tietoisuus turkkilaisen työvoiman runsaudesta minua mitenkään haittaa, eikä edes ihokarvoituksen tuuheus.
Minulla oli aikoinaan saksalainen työkaveri, joka oli kotoisin Mercedeksen (Daimler AG:n) pääkonttorin tienoilta, Baden-Württembergin osavaltiosta. Hän oli vakuuttunut siitä, että Mersun laatu on parempaa kuin BMW:n – ja nimenomaan siitä syystä, että Turkista ja Balkanilta tulleet vierastyöläiset ovat asettuneet nimenomaan Baijeriin (BMW:n kotipaikkaan Müncheniin ja sen ympäristöön), kun taas Stuttgartin seudulla paiskitaan edelleen töitä perisaksalaisella työvoimalla.
Itse en jaksa oikein uskoa mokomaan. Robotithan noita autoja nykyään pääosin kasailevat. ja minulle on se ja sama, minkä maan passia harvalukuiset vaihetyöntekijät kantavat.
Suunnittelussa työskentelevän väen panos ratkaisee.
Minusta olisi joka tapauksessa ihan kiva juttu, jos tuleva autoni tulisi nimenomaan Bremenistä. Olen viettänyt tuossa kaupungissa yhteenlaskettuna varmaan 6–7 viikkoa elämästäni ja viihtynyt hyvin. Viimeksi yövyin Bremenissä melko tarkkaan vuosi sitten.
Vanhempi bremeniläispolvi puhuu vielä kunnioittavaan sävyyn Borgwardista. Oli kuulemma aikanaan parempi auto kuin Mercedes konsanaan. Tehtaat olivat juuri Bremenissä. Firmalle tuli noutaja konkurssin muodossa 1961.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Borgward
http://tinyurl.com/qhjfygx
- LaatuMese
Hahhah! Spekulointi ilmastoinnin toimivuudesta Afrika korps mesessä sai naurun irtoamaan. Kunnon apartheid mese sopii hyvin laatukuvaan. Jos on varaa uuteen mersuun niin on varaa siihen farkkusaku malliinkin.
- E220_CDI
Jotkut eivät näköjään tienneet ML:n (jatkossa GLE) koko tuotannon tulevan Tuscaloosan tehtaalta jo ensimmäisestä korimallista lähtien. Nyt tietävät. Sama homma myös GL, jatkossa GLS mallilla.
Mercedeksen Afrikan tehtaan olemassaolokin on huomattu. Nokkela havainto, se tehdas ei ole ollutkaan käynnissä kuin vasta reilut 50 vuotta.
Cee sedanien valmistus on siirtynyt Sindelfingenistä Bremenin aiemmin lähinnä erikoiskoreja valmistaneeseen Bremenin tehtaaseen.
Mikä tässä nyt on hätänä?- uuttakehiin
Cee sedanit Eurooppaan tehdään nimenomaan Etelä-afrikassa, vain Cee Farkut tehdään Bremenissä.
- Globaalia_meininkiä
uuttakehiin kirjoitti:
Cee sedanit Eurooppaan tehdään nimenomaan Etelä-afrikassa, vain Cee Farkut tehdään Bremenissä.
Kysyit aloituksessasi, tohtiiko C-Mersun ostaa, jos se on koottu Etelä-Afrikassa. Minä en ole ”arvoisa asiantuntija”, mutta tohtisin ilman muuta ostaa M-B C Sedanin, vaikka se sattuisikin tulemaan Etelä-Afrikasta. Päädyin Touringiin ja siis luultavasti bremeniläiseen tuotteeseen aivan käytännön syistä; nykyinen meksikolaiskärrynikin on farkkumallia. Mökkireissuille kun tuntuu tuota kampetta kertyvän enemmän kuin tarpeeksi eikä kärryäkään viitsisi raahata perässä...
Kyllä Mersu on minulle saksalainen auto, vaikka tulisi Kiinasta tai Vinku-Intiasta! - uuttakehiin
Itseänikin kiinnostaa C farkku. Kävin koeajolla ja oli miellyttävä kokemus.
Ehkä odotan vielä 9 vaihteista kun itselläni on jo kolmas 7 vaihteinen.
7 vaihteinen on aika nykivä varsinkin kylmänä. - E220_CDI
uuttakehiin kirjoitti:
W205 kokoonpanoa Bremenissä
https://www.youtube.com/watch?v=IJUquBoQsG8 - Globaalia_meininkiä
E220_CDI kirjoitti:
W205 kokoonpanoa Bremenissä
https://www.youtube.com/watch?v=IJUquBoQsG8Toukokuussa 2014 kuvattu video ei välttämättä takaa, että eri mallien valmistus jakautuisi eri tehtaiden välillä tänä päivänä samoin.
W205-mallin valmistus alkoi Bremenissä ja se alkoi Sedaneilla. Bremenin tehdas on edelleen C-sarjan valmistuksen ykköspaikka. Farkut tulivat markkinoille tuntuvasti myöhemmin.
Mielestäni olisi toki outoa, jos Euroopan markkinoille tarkoitetut C-Mersut tehtäisiin Sedanien (tai farkkujenkaan) osalta Etelä-Afrikassa, mutta ei kai se mahdotontakaan ole. Maailmanlaajuiset yhtiöt toimivat kuten toimivat eivätkä aina siten kuin niiden kuvittelisi toimivan.
Kun Nokia oli vielä maailmanlaajuisesti herra ja hidalgo matkapuhelimissa, sain lukea Suomessa ostamistani Nokia-tuotteista useinkin tekstin ”Made in China”.
- sieltaniitatulee
Daimlerilta olkaa hyvä
The Bremen plant flexibly manufactures the C-Class Sedan, the Estate, the Coupé, and the GLK on one production line.
The plant serves as the competence center for the new C-Class and manages the global ramp-up of this mass-produced model series.
South Africa
Since the production launch of the current C-Class in 2007, the facility has also been exporting left-hand drive vehicles to the U.S.
Starting in 2014, the East London plant also will produce the successor generation of the C-Class.- Globaalia_meininkiä
Okei, okei!
Tulukoonpa mistä hyvvään – minulle kyllä kelepaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie3416408Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta734184Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom433552Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole953460Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1293454Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut2443390Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll742987Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1032712Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2142419Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a102309