En halua imettää.

Imettämätönäiti

Minulla on laskettuaika marraskuussa, ja ajattelin aluksi että voisin imettää lasta.
Asiaa tarkemmin miettiessäni, ja siitä tietoa etsiessäni tulin kuitenkin siihen tulokseen, että mieluummin syötän lasta pullosta kuin imetän.
Syitä tähän on moniakin, ensimmäisenä se etten halua tuhota rintojeni ulkonäköä. Ei ole varaa niitä myöhemmin korjata leikkauksella, ja parempi keino on olla imettämättä, jos tällä tavalla pystyn rintojen rupsahtamisen estämään.
Kommentteja siitä kuinka huono ja pinnallinen äiti olen en kaipaa, imetys on jokaisen yksityisasia, ja jos päätän olla imettämättä se on oma päätökseni. Lapsi kyllä pärjää myös korvikkeella.
Toisekseen imetys kuulostaa minusta niin vaikealta, ja lisäksi epäilen sairastavani mastopatiaa. Vasemmassa rinnassa tuntuu kyhmyä, joka on todella kipeä ja sitä vihloo välillä yhtä kovaa kuin puukolla iskettäisiin.. Nyt raskausaikana rinnat ovat kokoajan olleet todella kipeät ja kyhmyiset, sama toistui ennen raskautta aina hiukan ennen kuukautisia.
Jos päätän olla imettämättä vauvaa, pitäisikö tästä jo sairaalassa ilmoittaa, vai onko parempi siellä ollessa imettää ja heti kun on kotiin päässyt lopettaa imetys? Voiko imetyksen sitten noin vaan lopettaa..? Olen kuullut, että joissakin sairaaloissa voidaan antaa joku lääke, joka estää maidon nousun.. Miten muut, jotka olette päättäneet olevan imettämättä olette toimineet?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mamatobaby

      No ei kai sun sitä salata tarvitse, ettet halua imettää. On niitä varmaan muitakin. Imetyksen helppous tai vaikeus riippuu monesta asiasta. Mun huonekaverit alkoi saman tien imettämään ilman mitään ongelmia, kun mulla taas meni rintojen mallin takia pitkään ennen kun sujui. Mutta ei mulla kyllä imetys ole vaikuttanut rintojen ryhdikkyyteen mitenkään. Jos et imetä ollenkaan, voi olla ettei sulla edes nouse maitoa. Mullakin käynnistettiin maidontuotanto väkisin sairaalassa pumppaamalla pitkään sähköpumpulla. Vasta sen jälkeen seuraavana aamuna alkoi tulemaan maitoa. Ja tosiaan, ei se korvikkeen antaminen susta huonoa äitiä tee. Mäkin "joudun" antamaan korviketta imettämisen lisäksi, kun ei tuota maitoa tule kuin pisara enää. Annan lapsen imeä rintaa huvikseen, kun se sitä toivoo, vaikka näen kyllä ettei nielemistä juurikaan tapahdu. Ja otin jo alusta asti sen asenteen, että ei se haittaa vaikka imetys ei sujuisikaan. Kyllä se korvikkeellakin kasvaa.

    • Mammukka79

      Hei. Tee vaan ihan oma päätös. Imetys ei tosiaan kaikilla edes heti lähdekkään alkuun kuin tilattu ja myös toisinpäin ettei lopu ihan heti, kun haluaisi. Jos tiedät jo nyt halusi, voit reilusti kertoa sen sairaalassa. Omalta osaltani imetin 5 kk, jouduin lopettamaan oman lääkityksesn vuoksi. Vauva kasvaa korvikkeellakin

    • hsfre

      Vauvan vuoksi olisi hyvä imettää vaikka edes muutaman viikon ajan, niin vauva saisi rintamaidon kautta tehopaketin monenmoisia tarpeellisia vasta-aineita tulevan elämän varrelle. Niitä kun ei korvikkeesta saa. Jos imetyksen kanssa on ihan ehdoton ei, siitä huolimatta mitä etuja siitä on sinulle ja muksulle, niin sairaalassa ollessa voit kätilösi kanssa keskustella maidonnousua ehkäisevästä lääkityksestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe