New Beetle kakkosautoksi?

Turbiini

No niin, nyt on tultu siihen, että vaimo tarvitsisi menopelin. Auton pitäisi olla kuulemma pieni, mutta kuitenkin niin suuri, että sinne mahtuisi esim. yhdistelmärattaat.

Miten on, onko New Beetle hyvä vaihtoehto? En ole vielä käynyt koeajamassa, mutta ajattelin käydä. Tekniikka on tuttua, tällä hetkellä perheessä on Passat 1.8T -03.

22

13529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei nimimerkkiä

      En tiedä miten vakavasti olet asian kanssa liikkeellä mutta turha edes miettiä vaunujen mahduttamista Beetlen takaluukkuun. Takaluukku ko. autossa on lähinna vitsi. Luulen että Minin takakontti on samaa kokoluokkaa.

      Auto on hyvä ajaa kunhan pitää huolen että talvella on hyvät nastarenkaat alla. Polttoaine maistuu eikä ole mikään raketti mutta tärkeintähän tässä kulkineessa on ulkonäkö. Itselläni oli sisältä aukaistavan tankinluukun kanssa talvella suuria ongelmia.

      Suosittelen miettimään vielä kerran..

      • sanat

        Meillä oli kans beetle 2.0 -99. Ja sinne on todellakin turha edes haaveilla änkevänsä rattaita. Bensaa menee niin paljon kun kerkiää kantaa ja samoin meni ainakin meillä aika reilusti tota öljyä,elikkä sai lisätä vähä väliä ennen huoltoja, vaikka autolla oli ajettu vain 60 tkm ennenkuin se meni vaihtoon. Samoja ongelmia oli ympäri vuoden sen bensaluukun kanssa. Samoja ongelmia löyty myös takaluukusta joka ei meinannu välillä pysyä kiinni. Auto oli kylläkin todella hyvä ajaa, mutta talvella piti olla kyllä hyvät renkaat alla. Samat sanat kuin edellisellä kirjoittajalla, että mieti vielä toisen kerran ja ehkä kolmannenkin jos päädyt siihen että otat tuollaisen.


      • Turbiini
        sanat kirjoitti:

        Meillä oli kans beetle 2.0 -99. Ja sinne on todellakin turha edes haaveilla änkevänsä rattaita. Bensaa menee niin paljon kun kerkiää kantaa ja samoin meni ainakin meillä aika reilusti tota öljyä,elikkä sai lisätä vähä väliä ennen huoltoja, vaikka autolla oli ajettu vain 60 tkm ennenkuin se meni vaihtoon. Samoja ongelmia oli ympäri vuoden sen bensaluukun kanssa. Samoja ongelmia löyty myös takaluukusta joka ei meinannu välillä pysyä kiinni. Auto oli kylläkin todella hyvä ajaa, mutta talvella piti olla kyllä hyvät renkaat alla. Samat sanat kuin edellisellä kirjoittajalla, että mieti vielä toisen kerran ja ehkä kolmannenkin jos päädyt siihen että otat tuollaisen.

        Tätä vähän pelkäsinkin. Mutta yhtälö on kieltämättä aika vaikea, kun auton pitäisi olla pieni, samlla tietysti suuri ja trendikäs. Eipä ole paljon vaihtoehtoja sitten.

        Ajattelin kuitenkin käydä kokeilemassa, minkälainen auto on, mutta jo näiden palautteiden perusteella lienee turhaa edetä asiassa.

        Kiitoksia asiallisista vastauksista!


      • Tojota
        Turbiini kirjoitti:

        Tätä vähän pelkäsinkin. Mutta yhtälö on kieltämättä aika vaikea, kun auton pitäisi olla pieni, samlla tietysti suuri ja trendikäs. Eipä ole paljon vaihtoehtoja sitten.

        Ajattelin kuitenkin käydä kokeilemassa, minkälainen auto on, mutta jo näiden palautteiden perusteella lienee turhaa edetä asiassa.

        Kiitoksia asiallisista vastauksista!

        Joo,takatiloiltaan ei todellakaan mikään tilaihme,mutta ajettavuudeltaan LOISTAVA. Bensaa paloi,mutta kannattaa muistaa auton älytön omapaino(yli 1300kg),eli ei se ilmaiseksi liiku. turvallinen,euro ncap testissä 4 tähteä,se oli harvinaista 5v sitten... takaluukun ja bensaluukun jäätymisen esti hyvä silikoni ja lukot vahvassa öljyssä. Ajoin omalla (vm.99) 132tkm. Ei ongelmia (paitsi liian matala). Nyt corolla vvt-i, ikävä beetlen symppis peliä.


    • Audisti

      Eikse ole niin että kaikki Volkkarit on kakkosautoja??!!!Jos haluut ykkösauton niin osta Nissan.

    • Toledo 1999

      Varmasti se uusi kupla on laatupeli, ja toimii hienosti. Eikö kuitenkin olisi yhtä järkevä valinta esimerkiks Chrysler PT-Cruiser? Sinne varmaan sopii ne tuplarttaatkin. Tai jos haluaa Volkkrin, niin sitten varman farmari-Golf olisi aika järkiratkaisu...en sitten tiedä, miten trendikäs se on... Mutta PT On ainakin ihan mukava auto. Ei myöskään mikään tykki, mutta ihan OK ajettava. Ja vakiona on sellaiset vausteet, että en tiedä saako Beetlen edes rahalla. Ilmastointi, CD-kasetti-radio, Sähkölasit edessä ja takana, ja se monikäyttöisyys...

      • heidi

        Se on todellakin aikakautemme rumin "coveri", siis tämä chrysleri. New beetle on ihan ok naiselle(vaikka itse en haluaisi), mutta rattaita turha tosiaan edes haaveilla saavansa sisään. Eli ei siis mikään perheauto. Mites ois vaikka vw golf/polo taikka vaikka uusi fiiat brava/punto? Ei hinnalla pilattu ja sopivia naiselle. Itse olen menevämpää sorttia oleva nainen ja olen tyytynyt gti golffiin... on loistava=)


      • löytyi
        heidi kirjoitti:

        Se on todellakin aikakautemme rumin "coveri", siis tämä chrysleri. New beetle on ihan ok naiselle(vaikka itse en haluaisi), mutta rattaita turha tosiaan edes haaveilla saavansa sisään. Eli ei siis mikään perheauto. Mites ois vaikka vw golf/polo taikka vaikka uusi fiiat brava/punto? Ei hinnalla pilattu ja sopivia naiselle. Itse olen menevämpää sorttia oleva nainen ja olen tyytynyt gti golffiin... on loistava=)

        Eikö noihinkin saa vetokoukkua? Ruosteinen muuli perään ja sinne ne kärryt kolisemaan, näin se homma toimii.


      • Varusteisiin

        Kyselet saako beetleen edes rahalla niitä varusteita..? Jos tutustut asiaan huomaat että kaikki muu on vakiona paitsi ilmastointi,automaattiloota,nahka sisustus. On sähkölasit,soitin,abs,esp,asr,ebv,lukot ja paljon muuta.


      • Kerro minulle
        heidi kirjoitti:

        Se on todellakin aikakautemme rumin "coveri", siis tämä chrysleri. New beetle on ihan ok naiselle(vaikka itse en haluaisi), mutta rattaita turha tosiaan edes haaveilla saavansa sisään. Eli ei siis mikään perheauto. Mites ois vaikka vw golf/polo taikka vaikka uusi fiiat brava/punto? Ei hinnalla pilattu ja sopivia naiselle. Itse olen menevämpää sorttia oleva nainen ja olen tyytynyt gti golffiin... on loistava=)

        niin missä ?? EI MISSÄÄN ÄÄLIÖ tunnut "tietävän" sen autoista minkä isi on sinulle opettanut joten menehän vielä lukemaan lisää niitä autolehtiä.


      • Jope

        Kun kaveri taitaa haluta vaimolleen auton, ei mitään jenkkien romua.


    • Nimetön

      kyllä volkkari kannatti!siis New Beetle.jos vielä epäröit,voit katsoa sitä:www.volkswagen.fi

    • vinkit?

      Hyviä ohjeita tuntuu satelevan: Osta Audi jos haluat maksaa aivan turhasta, Nissan, jos haluat sulautua täydellisesti massaan ja Chrysler, jos haluat sikatörkeen rumiluksen!!

      • sitä jotain!

        Just niin, osta vaan Beetle, varmasti hieno peli ajella ja erotut liikenteessä!


      • Sitä
        sitä jotain! kirjoitti:

        Just niin, osta vaan Beetle, varmasti hieno peli ajella ja erotut liikenteessä!

        Kun eivät rattaat sinne mahdu? Mitä vittua sitä erottumaan muista auton pitää olla KÄYTÄNNOLLINEN JA SITÄ EI BEETLE OLE


    • Urkki

      Hankittiin kesällä vaimolle New Beetle vm 2000. Auto on nätti kuin karamelli, tehtaan kattoluukku jne. Vaimo on autoonsa erittäin tyytyväinen. Huolia ei ole ollut, vaikka autolla on jo ajettu 95 tkm, joista vaimon toimesta 10 tkm. Bensaa kuluu noin 8-9 l/100 km, öljyä ei vie. Voin suositella lämpimästi. Loistava ajaa, persoonallinen ja kauppareissut tms voi aina hoitaa perheen ykkösellä.

      • Manu

        Eikö se nyt olisi aika kätevää että kauppareissut lasten kanssa voisi ajaa myös "kakkosautolla"?


    • Helinä

      Hankin vastikään 1.8T:n koneella Saksasta ja ei voi kuin suositella. Tuolla koneella toki hiukan enempi voimaa mutta ajettavuus, sisätilat ja ulkokuori kaikki ykkösluokkaa nekin. Takapenkillä ei kyllä mitään tee.

      • satuli

        Hei vaan! Minulla myös beetle -99 ja olen samaa mieltä tuon bensaluukun jäätymisen kanssa.
        Nyt tahtoisin tietää saako täältä suomesta mistään uusia penkinsuojia kun autossani olevat vaaleat ovat niin arat väriltään että ei kyllä lapsien kuskaamiseen oikein sovellu...


      • zapatta

        Mulla 99 Beetle (100 tkm). Korjauksiin mennyt tolkuttomasti rahaa (made in mexico). Jos vikoja ei lasketa, muuten loistava peli: hyvä ajettava ja penkit kääntyy farmariksi.


      • I love her :)
        zapatta kirjoitti:

        Mulla 99 Beetle (100 tkm). Korjauksiin mennyt tolkuttomasti rahaa (made in mexico). Jos vikoja ei lasketa, muuten loistava peli: hyvä ajettava ja penkit kääntyy farmariksi.

        Nyt ajettu n. 150 tkm, vm. myös -99, 2 litran koneella. Toiminut tosi hyvin. Hyvin varusteltu, mm. sähköikkunat, varashälytin, ilmastointi jne....
        Ja tosi hyvä ajettava. Lisäksi vielä täyssinkitty kori. Tykkään- tosi kaunotar :)


      • PP
        zapatta kirjoitti:

        Mulla 99 Beetle (100 tkm). Korjauksiin mennyt tolkuttomasti rahaa (made in mexico). Jos vikoja ei lasketa, muuten loistava peli: hyvä ajettava ja penkit kääntyy farmariksi.

        Olisin tarkemmin kysellyt kokemuksia paljollako kannattaa varautua New Beetlen huolto-/korjauskuluihin vuodessa? Muutama kommentti kun ollut niiden olleen selvästi normaalia uutta autoa korkeammat. Olen hankkimassa 2005-vuosimallin noin 70000 km ajettua Beetleä. Omistajan mukaan maantieajossa vie bensaa vain 5-6l ja kaupunkiajossa 8-9l, voiko pitää paikkaansa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe