Hund rätter

Njam

I går jag gick till Prisma att köpa en 20 kg säck Pedigree-hundmat. På kassan en damen bakom mig frågade om jag äger en hund. Vad i helvete är mannen rätt tänkt, är det elefant skulle jag ha hemma?

Tja, jag bestämde mig för att krydda upp ditt tråkiga liv. Jag berättade för henne att nej, jag har inte en hund - men jag bestämde mig för att börja om igen Pedigree-diet. Jag tillade att det inte kan vara en bra idé, eftersom den sista gången jag kom till sjukhuset, men å andra sidan hade jag förlorat 25 kilos när jag vaknade upp makten avdelningen droppar i båda händerna och slang i varje hål av din kropp vad du kan hitta.

Jag berättade för henne att diet fungerar så att de fyllda fickor med Pedigree, och när känslan av hunger kommer att överraska kastat in ett par till mun. Pedigree är en komplett och balanserad mat, så diet fungerar mycket bra. (Vid denna punkt, hela kassakö lyssnade)

Hon frågade om jag var bara förskräckt inkräkta på eftersom jag hade fått en förgiftad hundmat. Jag svarade att jag inte på något sätt; Jag slarvigt klev in vägbanan nosa söt golden retriever röv, och bilen körde över oss båda.

Framför mig rödbrusiga kille skrattade så hårt att jag var ganska säker på att han får en hjärtattack.

Butikens direktören tillkallades och jag blev bannad från Prsma.

Idag tänkte jag gå till K-market....

3

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Njam

Jag är glad om någon kan vänligen liten "fixa" min dålig svensk, jag försökte skriva där sketsi på svenska...

• finterapi

Njaa,inte så illa..forsätt du att skriva på svenska.Om du skall besöka en massa olika butiker så har du program för hela sommaren.(och din "publik " får sig ett gott skratt )

• Ishmael

Nä, det var bra, märkte inga fel - mycket bättre än finlandsvenskarnas berättelser på finska. Normalt många objektfel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      49
      1857
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1658
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1388
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      211
      1252
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1147
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1096
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1067
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe