Hund rätter

Njam

I går jag gick till Prisma att köpa en 20 kg säck Pedigree-hundmat. På kassan en damen bakom mig frågade om jag äger en hund. Vad i helvete är mannen rätt tänkt, är det elefant skulle jag ha hemma?

Tja, jag bestämde mig för att krydda upp ditt tråkiga liv. Jag berättade för henne att nej, jag har inte en hund - men jag bestämde mig för att börja om igen Pedigree-diet. Jag tillade att det inte kan vara en bra idé, eftersom den sista gången jag kom till sjukhuset, men å andra sidan hade jag förlorat 25 kilos när jag vaknade upp makten avdelningen droppar i båda händerna och slang i varje hål av din kropp vad du kan hitta.

Jag berättade för henne att diet fungerar så att de fyllda fickor med Pedigree, och när känslan av hunger kommer att överraska kastat in ett par till mun. Pedigree är en komplett och balanserad mat, så diet fungerar mycket bra. (Vid denna punkt, hela kassakö lyssnade)

Hon frågade om jag var bara förskräckt inkräkta på eftersom jag hade fått en förgiftad hundmat. Jag svarade att jag inte på något sätt; Jag slarvigt klev in vägbanan nosa söt golden retriever röv, och bilen körde över oss båda.

Framför mig rödbrusiga kille skrattade så hårt att jag var ganska säker på att han får en hjärtattack.

Butikens direktören tillkallades och jag blev bannad från Prsma.

Idag tänkte jag gå till K-market....

3

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Njam

      Jag är glad om någon kan vänligen liten "fixa" min dålig svensk, jag försökte skriva där sketsi på svenska...

      • finterapi

        Njaa,inte så illa..forsätt du att skriva på svenska.Om du skall besöka en massa olika butiker så har du program för hela sommaren.(och din "publik " får sig ett gott skratt )


      • Ishmael

        Nä, det var bra, märkte inga fel - mycket bättre än finlandsvenskarnas berättelser på finska. Normalt många objektfel.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe