Olen yläasteikäinen poika, en sano tarkkaa ikääni. Mulla on muutama ajatus rakkaudesta (ja vähän ihastumisesta), ja toivon, että te jotka luette tän ette tuomitte mua ihan täysin, koska nää on vaan jotain mun ennen unen saantia tulleita mietteitä. :)
Ihastuessa sydämessä on pieni kolo sille henkilölle, johon olet ihastunut. Siellä se ihastus asuu, mutta kolo pienenee kokoajan. Kohta se on niin pieni se kolo, että ihastus lennähtää pois (eli et ole enää ihastunut tähän henkilöön). Sitten sitä koloa ei enää ole. Rakkaudessa se kolo puolestaan pysyy aina, se saattaa kasvaa tai sitten pienentyä, mutta siellä se rakkauden kohde on silti aina (tiiän, aika huono vertaus mutta kuitenki :S).
Mun mielestä toista ihmistä ei voi sanoa rakastavansa, jos se 'rakkauden' kohde ei rakasta sua. Esimerkiksi, jos on tavallista teippiä, ja painaa sormensa niihin kahteen puoleen kiinni, se toinen sormi jää kiinni mutta toinen ei. Ne sormet ei oo yhessä. Se toinen haluaisi niiden kahden sormen välille rakkautta, mutta se toinen ei, joten ne ei rakasta toisiaan. Mutta jos ois kaksipuolista teippiä, ne jäis molemmat kiinni, ne ois yhessä ja ne rakastais toisia (mitä ihmettä selitän :D). Rakkaus on mun mielestä kaksipuolinen (sori, en keksiny tähän parempaa sanaa ku kaksipuolinen) tunne.
Nyt. Lukekaa. Tarkasti.
Minä en tiedä, mitä mieltä olette ajatuksistani, mutta sanon nyt: nämä ovat vain MINUN ajatuksiani. Sinä saatat olla eri mieltä ja tiedän että moni on eri mieltä. Mutta ymmärtäkää, nämä on mun pään sisällä muodostuneita ajatuksia, tiiän itekki että saatan olla täysin väärässä! Mutta toivottavasti edes joku on edes vähän samaa mieltä :)
Ajatuksia rakkaudesta
7
196
Vastaukset
- jeijea
Toi teippivertaus oli oikeesti hyvä. (:
- perhos.tyttö
Ihania ajatuksia. Tuo sun tyyli kirjoittaa on mahtava. (:
Oon monesti miettiny ihan samalla tavalla tuosta ihastumisesta. Monet kerrat on ihastunut johonkin, mutta vain kahteen ihmiseen oon rakastunut, eli oikeasti ihastunut. Toinen on varattu, mutta edelleen oon jollain tavalla ihastunut siihen henkilöön, koska se opetti luonteellaan ja itsellään mulle paljon asioita elämässä. Muistan sen pojan ikuisesti. Tietämättään opetti mulle paljon.
Toisen pojan kohdalla välillä tunnen suurempaa rakkayttaja välillä en juuri mitään. Mutta sydämessä se ihminen vielä asuu.
Yleensä kun ihastuu johonkin niin se on pian ohi menevää, mutta rakastuminen on pidempiaikaista.
Tuota teippijuttua en ihan allekirjoita... Emt.Ei voi muuta kuin sanoo et ihan sama tilanne: oon ollut elämässäni pari kertaa ihan oikeesti rakastunut.
Toinen on just tollanen, että välillä hänellä on paikka mun sydämessä, välillä ei.
Ja se toinen tyttö taas - just niinkuin sulla, se tyttö on opettanut niin paljon mulle elämästä ja rakkaudesta ihan vaan sillä olemuksellaan. Ihan tietämättään. Tällanen on vaan nin ärsyttävää, koska just sen takia kun mä tiedän millanen se tyttö on, oon tavallaan ihastunut. Toisaalta, mä tiedän että meidän parisuhde ei ikinä toimis. Sen mä oon tavallaan jo sisäistänyt, mut silti. Ei sellasta tyttöö vaan voi unohtaa joka on oikeestti ollut sulle tosi tärkee. Viel ikävämmän täst tilanteesta tekee se, et meiän ystävyyskään ei oikeen toimi. Tai siis, ollaan hyvissä väleissä ja meil on aina hauskaa ku törmätään jossaki mut ei me nähdä toisiamme kahestaan melkeen ikinä :( Tiiän, et helpointa olis, jos pystysin vaan kokonaan unohtamaan sen tytön. Se onnistuukin multa, niin kauan kun hän ei pistä mulle viestiä. Jos tyttö pistää mulle viestiä, mä en vaan osaa olla vastaamatta. Mun mielestä se on vaan tosi ilkeetä...
- jkhhjdaskdjh
"Mutta jos ois kaksipuolista teippiä, ne jäis molemmat kiinni"
Ei jäisi, vaan kuten normaalissakin teipissä, toinen sormi lähtee irti ja teipinpätkä jää toiseen sormeen roikkumaan.
"Mun mielestä toista ihmistä ei voi sanoa rakastavansa, jos se 'rakkauden' kohde ei rakasta sua"
Ei tämä ole mielipidekysymys, tottakai voi. Kaiken mahdollisen järjen mukaan.
"Rakkaus on mun mielestä kaksipuolinen (sori, en keksiny tähän parempaa sanaa ku kaksipuolinen) tunne"
On, jos molemmat rakastaa. Se on myös yksipuolinen tunne, kun vain toinen rakastaa.
"mitä ihmettä selitän :D"
En todella tiedä. - oonjokuihmetyyppi
Anteeksi. Mua hävettää mitä oon kirjottanu tänne. Hävettää, ja ihan hirviän paljon. Ei oo ikinä hävettäny näin paljo.
- jmg01
Noi sun teoriat on ihan hyvii itekki oon yläasteel tosin tyttö mut mietin kans kaikkii tollasii juttui joille keksin vertaus kuvallisii sovituksii ja tossa sun tekstissä on ihan hyvii faktoi mut jätä ens tekstis noi ittesmollaamus kommentit pois
- heikottaa
Syvällinen jätkä... :ooooo mun elämältä romahti pohja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492348- 262263
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161574Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271555- 1241447
- 191103
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva334897