Olen tässä autoa katellu, ja tuo neoni 2001-2002 on pyöriny mielessä, kyseistä autoa näyttää saavan alta 2000€ ajettu 170000-270000km.. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä autosta, onko millainen käytössä/kestävyyden puolesta?
Mimmoinen bensan kulutus? Kertoilkaa kokemuksianne, vai kannattaako skipata koko auto ja katella jotain muuta vaihtoehtoa? Budjetti autoon olisi maks 2000€
neon 2001-2002
6
65
Vastaukset
- Paljonparempiakinon
Kierrä kaukaa tuollaiset vikapesät.Katsastustilastotkin osoittaa kiistatta sen ettei kannata ostaa !
- Jenkkionmukava
Kelpo pikkujenkki, tosin tuossa hintaluokassa on paljon valinnanvaraa eri merkeissä. Hyvillä varusteilla ja vähän ajettu...miksi ei? Itsellä vei bensaa n. 8,5l/100km.
- Rysy
2000-3000 eurolla saa jo vähänajetun 2004 LX:n. Nahat ja kaikki herkut.
Näissähän on tinkivaraa pirusti kun ei saa muuten myytyä.
Kun katsot ja koeajat, selvitä onko jäähdytin vaihdettu. Jos ei, katso, että laatikko pelaa ja öljyt ei oo sekaisin syylärinnesteiden kanssa. On meinaan tyyppivika, omasta meni 130tkm ajettuna ja laatikko porsi. No, auto myytiin eteenpäin kun oireet alkoi.
Neon on kiva auto ajaa pidempääkin matkaa (LX-mallissa vakkari), mutta bensaa vie pirusti eikä 40 litran tankki kovin mukava oo, kun saa täyttää koko ajan. Kesärajoituksilla ilmastointi päällä vakiokokoisilla 15" renkailla tankki meni lähes tyhjäksi HKI-TRE-HKI -ajolla, eli motarikulutuskin lähes kymppiä. Kaupunkiajossa tota sai täyttää jatkuvasti.- märkäpohja
Syylärissä on myös moottorin vesiputkiston lisäksi vaihteiston öljyn jäähdytysputkisto elikkä näissä automaateissa vedellä jäähdytettään automaatilootan öljyt. Elikkä lienevät sitten semmottiset 80 asteiset ne öljytkin mikäli systeemiin eli tule vikaa. Vian huomaa ajossa kun heittä repeytyneestä syyläristä vedet ja öljyt pihalle. Näin käy siinä onnellisessa tapauksessa kun vika ei ole piilevä vaan kerta kaputti. Lisäksi ainakin joskus syttyy myös aiheesta varoitusvalo, joka kertoo että just nyt stoppi. Hinausvakuutus kannattaa ottaa. Kysellä voi vakuutus yhtiöistä liikenevakuutuksen lisäksi. Tarkoitan ettei täyskaskoa aina sitten enää tule aina otettua. Uusi syyläri maksaa semmoiset 80 ekeä plus asennus päälle. Lisäksi jotkut ovat kuulemma vaihtaneet kierrot silleen, että asentaneet vaihteistolle oman ilmajäähdytteisen kennon. Tässä sydeemissä taas ei ole tietoa minkä lämpöiset vaihteistoöljyt ovat. Kuulemma pelittää hyvin. Vaihteisto sinänsä on vahva ja toimintahäiriöt yleensä kertovat, että öljyt pakenevat, mikä edellyttää pikaista ajonkeskeytystä ja hinausauton paikalle kutsumista. Tikusta voi katsella. Öljy ei saisi lisääntyä. Siks koska se olisi vettä. Syylärin vaihtoa 100 tkm välein ei näytä olevan huoltokirjassa, mutta syylärillä ei kannata tappiinsa ajaa. Tankillisellä ajaa Stadista Jyväskylään ja takasin elikkä ei sitä tarvitse täyttää koko ajan. Tietysti tällöin noudatetaan nopeusrajoituksia. Talvella voi johtua talvirenkaista johtuen tankkaamaan enempi. Etupään pyörien tukien puslat ja raidetangon pää menee vaihtoon 80 tkm välein. Niitä ei jossain japseissa tarvitse vaihtaa. Tiedän kun japsi toisena autona. Kyllähän neonia joutuu korjaamolla eli pajalla käyttämään. Mukava sill on ajella.
- Rysy
märkäpohja kirjoitti:
Syylärissä on myös moottorin vesiputkiston lisäksi vaihteiston öljyn jäähdytysputkisto elikkä näissä automaateissa vedellä jäähdytettään automaatilootan öljyt. Elikkä lienevät sitten semmottiset 80 asteiset ne öljytkin mikäli systeemiin eli tule vikaa. Vian huomaa ajossa kun heittä repeytyneestä syyläristä vedet ja öljyt pihalle. Näin käy siinä onnellisessa tapauksessa kun vika ei ole piilevä vaan kerta kaputti. Lisäksi ainakin joskus syttyy myös aiheesta varoitusvalo, joka kertoo että just nyt stoppi. Hinausvakuutus kannattaa ottaa. Kysellä voi vakuutus yhtiöistä liikenevakuutuksen lisäksi. Tarkoitan ettei täyskaskoa aina sitten enää tule aina otettua. Uusi syyläri maksaa semmoiset 80 ekeä plus asennus päälle. Lisäksi jotkut ovat kuulemma vaihtaneet kierrot silleen, että asentaneet vaihteistolle oman ilmajäähdytteisen kennon. Tässä sydeemissä taas ei ole tietoa minkä lämpöiset vaihteistoöljyt ovat. Kuulemma pelittää hyvin. Vaihteisto sinänsä on vahva ja toimintahäiriöt yleensä kertovat, että öljyt pakenevat, mikä edellyttää pikaista ajonkeskeytystä ja hinausauton paikalle kutsumista. Tikusta voi katsella. Öljy ei saisi lisääntyä. Siks koska se olisi vettä. Syylärin vaihtoa 100 tkm välein ei näytä olevan huoltokirjassa, mutta syylärillä ei kannata tappiinsa ajaa. Tankillisellä ajaa Stadista Jyväskylään ja takasin elikkä ei sitä tarvitse täyttää koko ajan. Tietysti tällöin noudatetaan nopeusrajoituksia. Talvella voi johtua talvirenkaista johtuen tankkaamaan enempi. Etupään pyörien tukien puslat ja raidetangon pää menee vaihtoon 80 tkm välein. Niitä ei jossain japseissa tarvitse vaihtaa. Tiedän kun japsi toisena autona. Kyllähän neonia joutuu korjaamolla eli pajalla käyttämään. Mukava sill on ajella.
Jep, juuri tuota laatikon öljyä meinasin. Oma tosiaan kotipihaan kurvatessa laski alleen marjapuuron väriset nesteet, laatikko ei oireillut ennen tuota lainkaan. Nesteitä tarkistelin viikoittain. Sen verran olin foorumeita lukenut, että tiesin heti homman nimen ja tilasin hinurin viemään auton korjaamolle, jossa syylari vaihdettiin, vaihdelaatikko huuhdeltiin ja lopuksi ölpät sisään ja kaikki kiinni.
Laatikko oli sitten kuitenkin ottanut sen verran siipeensä, että vaihteet elivät välillä omaa elämäänsä, ts. laittoi nelosta sisään jo hyvinkin matalissa nopeuksissa tasakaasulla. Luisti.
Auto läks kiertoon.
Erillisiä öljynjäähdyttimiä jotkut on laittaneet ja mikäs siinä jos toimii, eipähän tarvi stressata. Ajettais mekin varmaan kyseisellä autolla edelleen jos se ei olisi ollut niin ongelmainen.
Meillä myös nuo samat jutut, eli puslat meni kahteen kertaan ja raidetangon pää kertaalleen tuolla ajolla. Airbag-valo temppuili myös, valitti kuskin puolen sivuairbagia. Välillä puoli vuotta pois ja sitten taas viikkoja päällä. Autokeskus ei saanut tarkkaa vikaa selville koodeista, olisi kaivannut autosähkömiestä, joka taas olisi maksanut aivan sairaasti, joten jätettiin väliin.
Mitä kulutukseen tulee, täytyy myöntää, että kyllä se Hesa-Tre väli usein meni n. 140kmh, Neon kun on kiva auto ajaa korkeammallakin nopeudella. Jyväskylään ja takaisin ei kyllä millään silti voinut 40 litraa riittää, vaikka rajoitusten mukaan ajaisikin. Ei ainakaan 4-portaisella automaatilla.
Katselen edelleen tasaisesti Neoneja, vaimo aina myös kaipailee sitä takaisin, kun tykkäsi ajaa kyseistä autoa paljon. Voi kuitenkin olla, että ostamatta jää. - märkäpohja
Rysy kirjoitti:
Jep, juuri tuota laatikon öljyä meinasin. Oma tosiaan kotipihaan kurvatessa laski alleen marjapuuron väriset nesteet, laatikko ei oireillut ennen tuota lainkaan. Nesteitä tarkistelin viikoittain. Sen verran olin foorumeita lukenut, että tiesin heti homman nimen ja tilasin hinurin viemään auton korjaamolle, jossa syylari vaihdettiin, vaihdelaatikko huuhdeltiin ja lopuksi ölpät sisään ja kaikki kiinni.
Laatikko oli sitten kuitenkin ottanut sen verran siipeensä, että vaihteet elivät välillä omaa elämäänsä, ts. laittoi nelosta sisään jo hyvinkin matalissa nopeuksissa tasakaasulla. Luisti.
Auto läks kiertoon.
Erillisiä öljynjäähdyttimiä jotkut on laittaneet ja mikäs siinä jos toimii, eipähän tarvi stressata. Ajettais mekin varmaan kyseisellä autolla edelleen jos se ei olisi ollut niin ongelmainen.
Meillä myös nuo samat jutut, eli puslat meni kahteen kertaan ja raidetangon pää kertaalleen tuolla ajolla. Airbag-valo temppuili myös, valitti kuskin puolen sivuairbagia. Välillä puoli vuotta pois ja sitten taas viikkoja päällä. Autokeskus ei saanut tarkkaa vikaa selville koodeista, olisi kaivannut autosähkömiestä, joka taas olisi maksanut aivan sairaasti, joten jätettiin väliin.
Mitä kulutukseen tulee, täytyy myöntää, että kyllä se Hesa-Tre väli usein meni n. 140kmh, Neon kun on kiva auto ajaa korkeammallakin nopeudella. Jyväskylään ja takaisin ei kyllä millään silti voinut 40 litraa riittää, vaikka rajoitusten mukaan ajaisikin. Ei ainakaan 4-portaisella automaatilla.
Katselen edelleen tasaisesti Neoneja, vaimo aina myös kaipailee sitä takaisin, kun tykkäsi ajaa kyseistä autoa paljon. Voi kuitenkin olla, että ostamatta jää.Joo, tietty vaikuttaa mistä kohden Stadia lähtee J:kylään. Siitä tulisi noin 540 km eestakas. 2004-mallissa on 47 litran tankki. Niitä pienempiä 40 litraisiakin tais olla ku edellinen oli 96-malli (joka söi vähempi ilman ilmastointia ja painoa 100 kg vähempi). Kyllä kannattaa etsiytyä bensa-asemalle kun lamppu syttyy. Varoitusvalon kanssa ajaa vielä n. 80 km. Elikkä Nevadassa on kyltti, että tankaa nyt ja ota juomavettä pari litraa kun seuraava huoltis on 200km päässä. Päivälämpö on semmoset 41 ulkona ja autossa sisällä vähempi, jos pelittää,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108