varastettu

POLKEVAA

polkupyörä oulussa 11.6
merkki MONTANA VOYAGER :VÄRI MUSTA
21 VAIHTEINEN
VARUSTUS:
MATKAMITTARITELINE
KAKSI VAIJERILUKKOA
LAMPUN TELINE

30

67

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähänrealisti

      Mitäv.. Kuka jaksaa vinkua jos 250 euroa - 380 euroa uutena maksanut pyörä pöllitään. Kuka jaksaa pölliä kyseisen pyörän joka on lukittu kahdella lukolla (yhtä huonolla kuin pyörä).

      Noita pyöriä saa uusina lähes ilmaiseksi kaupasta kuin kaupasta. Mars kauppaan vain..

      Eihän tuota jaksa edes kotivakuutuksesta hakea korvattavaksi.

      Pyörien normaalihinta lähtee reilusta tuhannesta eurosta, kunnon pyörän (vähintään 2000 euroa) katoaminen voisi jo laittaakin vinkumaan. Mutta sitä varten saa vakuutuksia.

      • roopela

        Mitäv.. Kuka jaksaa vinkua jos 250 euroa - 380 euroa uutena maksanut pyörä pöllitään. Kuka jaksaa pölliä kyseisen pyörän joka on lukittu kahdella lukolla (yhtä huonolla kuin pyörä).

        Noita pyöriä saa uusina lähes ilmaiseksi kaupasta kuin kaupasta. Mars kauppaan vain..

        Eihän tuota jaksa edes kotivakuutuksesta hakea korvattavaksi.

        Pyörien normaalihinta lähtee reilusta tuhannesta eurosta, kunnon pyörän (vähintään 2000 euroa) katoaminen voisi jo laittaakin vinkumaan. Mutta sitä varten saa vakuutuksia.

        mitä se rosvo vinkuu täällä.
        mitä se sulle kuuluu jos joku laittaa ilmotuksen
        vedä käteen.


      • paljonrealis

        hei Vähänrealisti
        tässä on varmaan kysymyksessä sinunlaisesi varkaan estäminen
        ettet varastas toisten omaa.


      • Vähänrealisti
        paljonrealis kirjoitti:

        hei Vähänrealisti
        tässä on varmaan kysymyksessä sinunlaisesi varkaan estäminen
        ettet varastas toisten omaa.

        Minun ei tarvitse varastaa, en ole pihi tai ylivelkaantunut. Vaikka olen pienituloinen niin ostan parin vuoden välein aina uuden 3000 - 5000 euron pyörän. Käy sinäkin koeajamassa kunnon pyörä, niin ei vituta jonkun halvan rimpulan katoaminen.


    • UncleBen

      En lähtisi mollaamaan ”Vähänrealisti” tavalla aloittajaa sillä perusteella ettei pyörän arvo ole huikea. Sillä saattaa olla aloittajalle suurikin arvo työ-/opiskelupaikalle tai mielekkääseen liikuntaharrastukseen pääsyyn.
      Aloittajalle se voi olla myös periaatekysymys. Pyöriä varastetaan aivan sikana eli vuosittain n. 13.000. Kaikkia ei edes ilmoiteta, koska a) omavastuu suurempi kuin pyörän arvo ( usein omavastuu 500 eur ) ja b) vain 10% saadaan takaisin. Olisi hyvä, jos enemmän saataisiin oikeisiin käsiin. Se saattaisi rauhoittaa varastelun kohteeksi vain arvopyöriä eikä niinkuin nykyään, että varkaille kelpaavat kaikenlaiset pyörät lukuunottamatta ruosteista mummopyörää.
      Varkauksien täytyy olla suurelta osin järjestäytynyttä toimintaa Suomen sisällä, koska pakun täysiä pyöriä tuskin paljoakaan pystyy viemään ulkomaille tullin kiinnostumatta. Monella tämänkin lukijalla saattaa olla varastettu pyörä.
      Eräs poliisi teki varkauksista selvitystä runkonumeroiden perusteella ja löysi ison määrän pyöriä takaisin eri puolilta Suomea, kun tunnisteissa oli omistajan ilmoituksen virheen takia sekoitettu esim. 0 ja O tai ykkönen ja seiska ilman poikkiviivaa ( oli kummallinen episodi tässä välillä kirjoittaa kynällä 7 ilman poikkiviivaa ). Huolellisesti tunniste talteen.
      Kaikki eivät halua investoida suuria summia pyörään, koska eivät välinebrassaile, jossa pyörän ostohinta ratkaisee. Sillä ostohinnalla taas ei ole tekemistä sen kanssa kuinka paljon henkilö ansaitsee. Olen tavannut tyyppejä, joilla on todella kallis fillari, mutta todellisuudessa ovat persaukisia, joilla sitten ei muuta omaisuutta olekaan kuin känny ja reppu, ja hyvin varakkaita kundeja, jotka ajavat 200 eur vehkeellä. Loppujen lopuksi harva iskettävä daami ymmärtää pyörien päälle niin, että 2t euron pyörällä olisi enemmän katu- ja kutu-uskottava.

      • Trollisetä

        Älkää ruokkiko trollia.


      • Vähänrealisti

        Omavastuu on yleensä reilusti alle 200 euroa, usein polkupyörän kaltainen omaisuus korvataan ilman omavastuun vähentämistä ja polkupyörä arvotetaan aina sen todellista arvoa korkeammaksi. Usein vakuutusyhtiö korvaa vanhan rimpulan upouuden astetta paremman rimpulan hinnalla.


      • alottaajaa
        Vähänrealisti kirjoitti:

        Omavastuu on yleensä reilusti alle 200 euroa, usein polkupyörän kaltainen omaisuus korvataan ilman omavastuun vähentämistä ja polkupyörä arvotetaan aina sen todellista arvoa korkeammaksi. Usein vakuutusyhtiö korvaa vanhan rimpulan upouuden astetta paremman rimpulan hinnalla.

        mulla on 200 omavastuu sain 400 vakuutuksesta


      • UncleBen
        Vähänrealisti kirjoitti:

        Omavastuu on yleensä reilusti alle 200 euroa, usein polkupyörän kaltainen omaisuus korvataan ilman omavastuun vähentämistä ja polkupyörä arvotetaan aina sen todellista arvoa korkeammaksi. Usein vakuutusyhtiö korvaa vanhan rimpulan upouuden astetta paremman rimpulan hinnalla.

        ”Omavastuu on yleensä reilusti alle 200 euroa, usein polkupyörän kaltainen omaisuus korvataan ilman omavastuun vähentämistä ja polkupyörä arvotetaan aina sen todellista arvoa korkeammaksi. Usein vakuutusyhtiö korvaa vanhan rimpulan upouuden astetta paremman rimpulan hinnalla.”

        Vähänrealisti, esitit 4 niin taivaallista väittämää, että uskon muitakin kiinnostavan mistä tuollaisen vakuutuksen saa. Läntisen maailman luotettavimman sivuston S24:n perinteen mukaisesti et muista tai sinulla on yllättäen kädet poikki etkä pysty kirjoittamaan mistä yhtiöstä on kyse. Paranemisiin noiden käsien kanssa.
        Jokin erityinen fillarivakuutus? Minä puhuin kotivakuutuksesta, joihin ei kaikissa vakuutusyhtiöissä sen perusmuodossa välttämättä kuulu pp varkaus vaan vaatii laajennetun. KUULEMMA jokin yhtiö on korvannut kotivakuutuksen perusteella jopa pp aiheuttaman liikennevahingonkin vastapuolelle, mutta en ole saanut varmistusta väitteelle ( kädet siinäkin poikki ).


      • UncleBen

      • Trollisetä

      • halpapaa

      • Näinsemenee
        UncleBen kirjoitti:

        No niin, tuossahan pääsee oikein tienaamaan. Fillarin hinta 379e, omavastuu 200e korvaus 400e = 600e. Voittoa 221e verottomana. Ja vakuutusyhtiö oli? http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/miesten-pyora-voyager-28-3-v-2986727--malli

        Ainakaan Ifillä omavastuuta ei oteta ja pyörästä saa noin 1,5 - 2 kertaisen korvauksen.


      • UncleBen
        Näinsemenee kirjoitti:

        Ainakaan Ifillä omavastuuta ei oteta ja pyörästä saa noin 1,5 - 2 kertaisen korvauksen.

        ”Ainakaan Ifillä omavastuuta ei oteta ja pyörästä saa noin 1,5 - 2 kertaisen korvauksen.”
        Ifissä minulta otettiin varastetusta fillarista omavastuu 500 eur ja erotus ostohinnasta hyvitettiin täsmälleen, ei senttiäkään yli. Jauhat bullshittiä. Samaa sarjaa kuin 5t euron fillarisikin? Eivät vakuutusyhtiöt ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia. Ovat hyvin myötäsukaisia vakuutusta otettaessa, mutta etsivät kaikki mahdollisuudet välttyäkseen korvauksien suorittamisesta.
        ”halpapaa”, lipsahti väärän pyörän tiedot, aivan. Pidä koko ketjun ajan sama nimimerkki. Sain muualta käsityksen, että sinulla oli siru fillarissa. Nykyään voi olla monenlaisia siruja, kerro lisää siitä.
        Tuli vastustamaton halu kerrankin esittää skeidaväite eli kotivakuutuksen korvauksen voitto katsoen kuinka hyvin huijaus menee läpi. Näköjään hyvin menee, kukaan ei inahtanutkaan siitä. Odotin, että edes minun kohdalla huomautettaisiin ja osoitettaisiin sonnan jauhaminen.


      • Näinsemenee
        UncleBen kirjoitti:

        ”Ainakaan Ifillä omavastuuta ei oteta ja pyörästä saa noin 1,5 - 2 kertaisen korvauksen.”
        Ifissä minulta otettiin varastetusta fillarista omavastuu 500 eur ja erotus ostohinnasta hyvitettiin täsmälleen, ei senttiäkään yli. Jauhat bullshittiä. Samaa sarjaa kuin 5t euron fillarisikin? Eivät vakuutusyhtiöt ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia. Ovat hyvin myötäsukaisia vakuutusta otettaessa, mutta etsivät kaikki mahdollisuudet välttyäkseen korvauksien suorittamisesta.
        ”halpapaa”, lipsahti väärän pyörän tiedot, aivan. Pidä koko ketjun ajan sama nimimerkki. Sain muualta käsityksen, että sinulla oli siru fillarissa. Nykyään voi olla monenlaisia siruja, kerro lisää siitä.
        Tuli vastustamaton halu kerrankin esittää skeidaväite eli kotivakuutuksen korvauksen voitto katsoen kuinka hyvin huijaus menee läpi. Näköjään hyvin menee, kukaan ei inahtanutkaan siitä. Odotin, että edes minun kohdalla huomautettaisiin ja osoitettaisiin sonnan jauhaminen.

        Äläs sekoittele ihmisten kirjoituksia.

        Itse olen saanut 900 euron pyörästä korvausta 1200 euroa. Ei mennyt omavastuuta. Ifin normaali kotivakuutus. Paljon kalliimpaa pyörää ei kai kotivakuutus korvaisikaan.

        500 euron omavastuu Ifillä kuulostaa sataprosenttisesti valeelta.

        Se on käsittelijäkohtaista miten nämä päätökset menee, päätöksistä voi aina myös valittaa.


      • UncleBen
        Näinsemenee kirjoitti:

        Äläs sekoittele ihmisten kirjoituksia.

        Itse olen saanut 900 euron pyörästä korvausta 1200 euroa. Ei mennyt omavastuuta. Ifin normaali kotivakuutus. Paljon kalliimpaa pyörää ei kai kotivakuutus korvaisikaan.

        500 euron omavastuu Ifillä kuulostaa sataprosenttisesti valeelta.

        Se on käsittelijäkohtaista miten nämä päätökset menee, päätöksistä voi aina myös valittaa.

        Olen elämäni aikana ollut tekemisissä monien vakuutusten ja yhtiöiden kanssa ja kuullut vielä useammista, mutta olet ensimmäinen, joka väittää saaneensa ( jostain ) vakuutuksesta enemmän korvausta mitä korvattava asia edellyttää ja vielä ilman omavastuuta. Aloittajakin sai ostohinnan vähennettynä omavastuulla. Korvausta laskettaessa tehdään ostoarvosta vielä käyttövuosien vähennys.
        Kotivakuutuksen omavastuun suuruuteen vaikuttanee millä vuosisadalla vakuutus on otettu ja mille omaisuudelle. Sitä saa varmaan muutettua, mutta vaikuttaa vakuutusmaksuun.
        Ps. Kuiskaan ettei muut kuule: Miten sinulla on voinut olla noin halpa rimpulapyörä kuin 900 eur? Tunnen valtavaa myötähäpeää puolestasi...


      • äverkissä
        UncleBen kirjoitti:

        No niin, tuossahan pääsee oikein tienaamaan. Fillarin hinta 379e, omavastuu 200e korvaus 400e = 600e. Voittoa 221e verottomana. Ja vakuutusyhtiö oli? http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/miesten-pyora-voyager-28-3-v-2986727--malli

        onko jossakin aloituksessa 3 vaihteinen pyörä.
        mä laitoin 21v ja olen eläkkeellä oleva vanhempi mies
        eläke nettona 4567€.
        mutta en pyöriin välitä panostaa.
        mieluummin ostan auton kahden vuoden välein.
        Mersu se olla pitää
        ja hintaluokka yli 100000€


    • eläkää

      hyvä UncleBen
      Aloittaja on eläkeläinen ja harrastaa liikuntaa pyörällä.
      Kyllä rosvo kiinni jää on seurannassa.

    • nistin_päähänpisto

      Heitin sen Tulliväylän sillalta jokeen, siellä se on nyt pohjassa.

      • 463643

        Ok, kiitos tiedosta. Tehtiin rikosilmoitus ja Suomi24 luovutti IP osoitteesi joten kohta tulee kutsu asemalle.


      • palakkio

        pyörästä luvattu 5000€ löytöpalkkio.
        pitää tuoda pyörä ja pyörän varastaja
        niin voi lunastaa palkkion.


    • auvoinen

      kyllä se auvo varasti
      nyt selvis

      • jalkonen

        Missä Auvo nyt asuu?


    • kiiniioon

      polkupyörä oulussa 11.6

      merkki MONTANA VOYAGER :VÄRI MUSTA

      21 VAIHTEINEN

      VARUSTUS:

      MATKAMITTARITELINE

      KAKSI VAIJERILUKKOA

      LAMPUN TELINE

      Onko kukaan ostanut vaaleapäiseltä noin 70v vuotiaalta mieheltä tätä polkupyörää?
      Uutta tietoa asiasta.

    • arvelisin

      kyl se tuirasta löytyy
      näin sen

    • pyoratkiertoon

      Kaijonharjussa lojuu joku musta miesten pyörä pienellä metsäpläntillä. Heti Tokmannin julkisivua vastapäätä missä on jotain kalliita autoja jonkun yrityksen tilan edessä rivissä.

      • munkivarama

        montako vaihdetta oli?


      • kiertoonmeni
        munkivarama kirjoitti:

        montako vaihdetta oli?

        Oli kadonnut melkein heti kun kirjoitin tuon.


      • äskeinen
        munkivarama kirjoitti:

        montako vaihdetta oli?

        Piti siis vastata ettei tullut katsottua. Nyt vasta tuli googletettua miltä pyöräsi näyttäisi ja lojunut pyörä oli enemmän sellainen 3-vaihteisen näköinen peruspyörä, taisi olla vaalea rengaskin. Sori.
        Se taitaa mennä niin että kun pyörä viedään ja et löydä sitä mistään netin kauppapaikoista myytävänä, on vain helpointa unohtaa ettei rasitu polla.


    • bettoonii

      olen tavallisesti löytänyt varastetut tavarat.
      ja varas on valettu betonikenkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe