Nyt voisi taas herätellä keskustelua Imatran parhaista asuinalueista. Aiemmat keskustelut jo useiden vuosien takaa. Itse olen kuullut että esim. Teppanala on hyvässä maineessa ja oikein mukava asuinalue, jossa paljon omakotitaloja, sopii vaikkapa lapsiperheille hyvin. Mitäs mieltä muut Imatran asuinalueista?
IMATRAN PARHAAT ASUINALUEET
98
3454
Vastaukset
- Kylläkylläkyllä
Teppanala paras, olen asunut n. 5 vuotta ja pidän kyllä
- vuoksenniska
Vuoksenniska
- PässiniemiTeppanala
Imatralla monessa paikassa asuneena ja kaupunkia kiertäneenä omaan
TOP 3 pääsevät:
1. Pässiniemi
2. Teppanala
3. Karhumäki
Pässiniemi ja Teppanala kävivät tiukan taiston kärkipaikasta!
Tuossa selitystä TOP 3-listasta:
Pässiniemi: Kaikki palvelut aivan lähellä, perus rauhallinen paikka, läpikulkuliikenne ja aika pienet tontit häiritsevät, mutta sijainti loistava!
Teppanala: Paikkana ehdottomasti upein ja rauhallisin! Isot tontit ja asunnot. Palvelut lähellä (kauppa, kioski, koulut, päiväkoti ym.), myös keskusta lähellä, alle 3 km. päässä. (Bonuksena upeat maisemat Teppanalan mäeltä!)
Karhumäki: Ehkä hieman syrjässä, mutta Mansikkalan palvelut kuitenkin lähellä, sekä kaikki urheilumahdollisuudet. Melko rauhallinen asuinalue.- pitkämiinussekin
Teppanalassa ei kouluja, kouluihin pitkä matka, talot ei mene kaupaksi lapsiperheille. Svetosta aina tehtaan hajut teppanalassa ja koko Rajapatsaalla.
- pitkämiinussekin
Mikä maisema? Se terästehdasko?
- Heihuhuu
pitkämiinussekin kirjoitti:
Teppanalassa ei kouluja, kouluihin pitkä matka, talot ei mene kaupaksi lapsiperheille. Svetosta aina tehtaan hajut teppanalassa ja koko Rajapatsaalla.
Tällä hetkellä vielä Savikannassa koulu, sinne Teppanalasta reilun kilometrin matka, enkä pidä kahden kilometrin matkaa Imatrankosken kouluihin minään kauhean pitkänä varsinkin kun bussit kulkevat koko ajan. Asunnoista: Itse tiedän useita juuri Teppanalaan muuttaneita LAPSIPERHEITÄ jotka ovat tyytyväisiä uuteen asuinpaikkaansa! Joskus harvoin saattaa hieman tehdas haista, mutta olen samaa hajua haistanut myös vaikkapa Imatrankoskella!
- eihaisepaljon
oon asunu teppanalassa pitkään ja vaa pari kertaa vuodessa haistan hieman tehtaan hajua, joten ei tosiaankaa oo mikää ongelma!
- Taivaanrantanäkyy
Teppanalan mäeltä näkyy hienosti horisontti Lappeenrannan suuntaan, näkyy mm. Muukon tuulimyllyt pyörimässä. Näkymä n. 40 km!
- Tulkaaihailemaan
Näkyy se terästehdaskin, mutta ei haittaa yhtään, sehän on jopa hieno! Minua se muistuttaa siitä, että täällä Imatralla se työllistää yli 600 henkilöä ja teräs käy kaupaksi! Näkyy kyllä myös hieno maisema Lappeenrannan suuntaan..
- pitkämiinussekin
Savikannankoulu lakkautetaan, että on se koulumatka ihan tarpeeks pitkä sinne Koskelle.
Sveton lemut harvasepäivä ilmatilassa, jos sattuu tuulemaan Svetosta päin, ilmakin ihan harmaana.
Kuka arvostaa puhdasta ilmaa ei kannata ainakaan Rajapatsaale, Savikantaan eikä Teppanalaan muuttaa, monta kertaa viikossa lemuaa. - EIOLETOTTA
Et ole ilmeisesti ainakaan Teppanalassa asunut/ollut kuin noin väität! EI PIDÄ PAIKKAANSA!
- HALOOO
Savikannankoulu lakkautetaan, että on se koulumatka ihan tarpeeks pitkä sinne Koskelle.
Sveton lemut harvasepäivä ilmatilassa, jos sattuu tuulemaan Svetosta päin, ilmakin ihan harmaana.
Kuka arvostaa puhdasta ilmaa ei kannata ainakaan Rajapatsaale, Savikantaan eikä Teppanalaan muuttaa, monta kertaa viikossa lemuaa.Katsos kaikille ei ole ongelma 2 kilometrin koulumatka!! Jos arvostaa asuinalueessaan jotain muutakin esimerkiksi rauhallisuutta ja turvallisuutta, koulun ei tarvitse olla 100 metrin päässä!
- eihajuateppanalassa
Kuka arvostaa puhdasta ilmaa ei kannata ainakaan Rajapatsaale, Savikantaan eikä Teppanalaan muuttaa, monta kertaa viikossa lemuaa.en pidä 2 km koulumatkaa todellakaan kohtuuttomana, lyhyt matkahan tuo on; kävellen n.15 min, pyörällä alle 10 min ja autollakin vain alle 5 min
MINÄ HAISTAN TEHTAAN HAJUN TEPPANALASSA ERITTÄIN HARVOIN
olet tainnut eksyä aivan jonnekkin muualle kun väität lähes kokoaikaisesta tehtaan hajusta ja mukamas harmaasta ilmasta! älä puhu paskaa!! itse yli 10 vuotta alueella asuneena voin sanoa, että tehtaan hajua ei haista sen enempää kuin muuallakaan, paitsi KAUKOPÄÄhän kun menee niin kyllä stora haisee ja pahasti!! - haistakaukopää
Kuka arvostaa puhdasta ilmaa ei kannata ainakaan Rajapatsaale, Savikantaan eikä Teppanalaan muuttaa, monta kertaa viikossa lemuaa.YRITÄT SELVÄSTI MUSTAMAALATA NÄITÄ ASUINALUEITA! Nooh.. vain alueella asuvat tietävät mikä on totta ja mikä ei.. MINÄ OLEN YKSI HEISTÄ, ENKÄ TODELLAKAAN HAISTA MONTAA KERTAA VIIKOSSA, JOS IKINÄ, TEHTAAN HAJUA!
PAINU SINÄ HAISTELEMAAN SITÄ KAUKOPÄÄTÄ! - pitkämiinussekin
EIOLETOTTA kirjoitti:
Et ole ilmeisesti ainakaan Teppanalassa asunut/ollut kuin noin väität! EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Puuttuuko se hajuaisti sinulta vai onko se nenäsi muuten vain aina tukossa?
- pitkämiinussekin
Kaukopäässä on edes suodattimet, mutta Svetossa tuskin niitä löytyy, kaikki saaste tulee sellaisenaan vaan ilmatilaan ja tuulen mukana Teppanalaan ja Rajapatsaan alueelle. Lisäks vielä tuo oma rautatehdas siihen päälle, onhan tuota tullu tuolla asuneena haistelleeksi aivan tarpeeksi.
- revi.siitä
Taivaanrantanäkyy kirjoitti:
Teppanalan mäeltä näkyy hienosti horisontti Lappeenrannan suuntaan, näkyy mm. Muukon tuulimyllyt pyörimässä. Näkymä n. 40 km!
Ei tuo oo viel mitään, miul on näkymä aurinkoon. N.150 milj. km!
- 111111111
Tulkaaihailemaan kirjoitti:
Näkyy se terästehdaskin, mutta ei haittaa yhtään, sehän on jopa hieno! Minua se muistuttaa siitä, että täällä Imatralla se työllistää yli 600 henkilöä ja teräs käy kaupaksi! Näkyy kyllä myös hieno maisema Lappeenrannan suuntaan..
Olin siellä Teppanalassa yötä sukuloimassa ihmettelin mist se hitonmoine kolke ja pauke kuuluu läpi yön, sieltä tehtaaltako vai mistä kuulu sisälle, vaikka oli ikkunat kiinni. oon ite tottunu hiljasessa nukkuu nii oli iha outoo. tommone pauke ja kolina kuulu uvarmaa aika kauas.
- milloinolit
Milloin olit yötä?
Nyt ainakin äänivallit rakennettu, joten ei paljon ainakaan enää kuulu pauketta ja kolinaa, joskus kyllä vähän. - Superhauskaa
revi.siitä kirjoitti:
Ei tuo oo viel mitään, miul on näkymä aurinkoon. N.150 milj. km!
Hahhahhaaa... tosi hauska juttu...
- missäsitseasut
Kaukopäässä on edes suodattimet, mutta Svetossa tuskin niitä löytyy, kaikki saaste tulee sellaisenaan vaan ilmatilaan ja tuulen mukana Teppanalaan ja Rajapatsaan alueelle. Lisäks vielä tuo oma rautatehdas siihen päälle, onhan tuota tullu tuolla asuneena haistelleeksi aivan tarpeeksi.
Vielä 70-luvulla ei ollut suodattimia, mutta nykyään kyllä-ja kunnon suodattimet!! Joten jos et asioista tiedä, niin älä tule tänne jauhamaan, kiitos! Sitäpaitisi, jos sieltä jotain tulisi, niin kyllä se muuallakin haisisi kuin Teppanalassa ja Rajapatsaalla..! Missäs päin itse muuten nykyään asustelet??!
- Niinpäjustiinsa
Aika pitkälle hajut leviää kun yli 6 km päähän muka haisee- siinähän se Imatrankoski, Linnankoski ja Meltola ihan lähellä, joten haisee varmasti sielläkin. Sitten on Kaukopää, jos ja KUN sekin levittää hajua yli 6 km säteellä, niin kaikkialla Imatralla haisee tehdas-että sillä lailla.! Itse olen haistanut tehtaan aina välillä JOKAPUOLELLA Imatraa!
- Tämäontotta
Terästehtaalta ei ainakaan tule mitään muuta kuin vesihöyryä piipusta! JA TÄMÄ ON TOTTA!
- pitkämiinussekin
missäsitseasut kirjoitti:
Vielä 70-luvulla ei ollut suodattimia, mutta nykyään kyllä-ja kunnon suodattimet!! Joten jos et asioista tiedä, niin älä tule tänne jauhamaan, kiitos! Sitäpaitisi, jos sieltä jotain tulisi, niin kyllä se muuallakin haisisi kuin Teppanalassa ja Rajapatsaalla..! Missäs päin itse muuten nykyään asustelet??!
Älä nyt noin suotta hernettä vedä nenääsi ja kiihdy. Ei Svetossa ole mitään suodattimia tehtaassa varmaankaan hajuista päätellen. Rajanpinta sakeana päästöistä, että kyllä se ainakin minun nenääni haisee, eikä tuoksu suinkaan hyvältä ja ei varmaankaan ole kovin terveellistä haisteltavaa.
Rajapatsaalla ja Teppanalassahan on suositus, ettei salaatteja kasvatettaisi avomaalla juuri näitten tehtaitten päästöjen vuoksi. Jokainen tietysti syö sitä mitä itse haluaa vaikka ei olisi hyväksi itselleen. - pitkämiinussekin
Kaiketi sieltä terästehtaan piipusta muutakin tulee kuin vesihöyryä, ikkunoista päätellen, saa putsata niitä jatkuvasti rautapölyn takia.
Imatrankoskelle ei terästehtaan ja Sveton hajut ylety, mutta Rajapatsas Teppanala pahimmat paikat ja päästöjä usein yö aikaan, hajut tunkeutuu asuntoon sisälle vaikka on miten tiivistetty ikkunat, mutta kyllä sitä ilmatilan harmautta ja lemua päivälläkin on ihan riittämiin. - ikäväääää
eihaisepaljon kirjoitti:
oon asunu teppanalassa pitkään ja vaa pari kertaa vuodessa haistan hieman tehtaan hajua, joten ei tosiaankaa oo mikää ongelma!
oon asunu teppanalassa koko ikäni, ohan täällä tätä tehtaan käryä, rajan toiselta puolen ja tästä terästehtaasta ja aika useasti, ikävä juttuha tää on mutta minkä tälle voi. ei sitä asuinppaikkaa noin voi vaan muuttaa. pakko kestää
- eijokapaikassa
Kaiketi sieltä terästehtaan piipusta muutakin tulee kuin vesihöyryä, ikkunoista päätellen, saa putsata niitä jatkuvasti rautapölyn takia.
Imatrankoskelle ei terästehtaan ja Sveton hajut ylety, mutta Rajapatsas Teppanala pahimmat paikat ja päästöjä usein yö aikaan, hajut tunkeutuu asuntoon sisälle vaikka on miten tiivistetty ikkunat, mutta kyllä sitä ilmatilan harmautta ja lemua päivälläkin on ihan riittämiin.Ei ole ainakaan meidän pihalle asti ylettynyt mitään edellä mainituista, ja Teppanalassa asun. Ei ilmeisesti joka paikkaan ylety täällä Teppanalassakaan, ei ainakaan meidän pihalle tai talolle...
Harmi, jos jollakin on tällaisia kokemuksia - Älkäävälittäkö
70-luvulla tuo oli lähes arkipäivää, mutta ei todellakaan enää!
Kyllä ainoat hajut mitä olen joskus eläessäni Teppanalassa haistanut, tulevat kyllä Kaukopään suunnalta. Itsekkin epäilin aluksi Sveton International Paperia, mutta sitten huomasin hajun joka kerta selvästi voimistuvan mentäessä Kaukopäätä kohti joten, tutkikaa itsekin mistä se haju tulee. Joku kommentoija onkin jo maininnut, että muuallakin Imatralla on välillä hieman tehtaan hajut tuoksahtaneet. Olen samaa mieltä kanssanne; I:koskella, Mansikkkalassa ja V:niskalla olen haistanut välillä myös tehtaan hajua. Olen kysellyt monilta mistä kyseinen haju tulee, ja vastaus on ollut kuin yhdestä suusta; Matalapaineella Kaukopään paperitehdas saattaa levittää hajua ympäriinsä jokapuolelle kaupunkia, mutta turha siitä on niin välittää. Joten eipä taida todellakaan olla tämä pieni ongelma pelkästään Teppanala-Rajapatsas-Savikanta-Kupari alueella...
Aika omituiselta kuulostaa tuo "rautapöly" mitä olet löytänyt ikkunoistasi.? En ole kenenkään koskaan kuullut kertovan tuollaista, itse en ole myöskään omissa ikkunoissani kyseistä "pölyä" huomannut. Salaattiakin täällä monet kasvattavat aivan huoletta. Enkä kyllä ymmärrä mistä olet keksinyt että ilma olisi harmaana, korkeintaan silloin kun Venäjä pistää kaatopaikat tuleen, mutta silloin onkin ilma harmaana Helsinkiä myöten! Oletkin tainnut matkustaa aikakoneella 70-luvulle, jolloin nuo kaikki oli lähes arkipäivää, salaattia ei kannattanut kasvattaa ulkona. Nykyään kaikki toisin, Teppanalassa aivan yhtä raikas ja puhdas ilma kuin muuallakin Imatralla. Hyvä asuinpaikka kaiken kaikkiaan! - suodattimetontehtaissa
Älkäävälittäkö kirjoitti:
Kyllä ainoat hajut mitä olen joskus eläessäni Teppanalassa haistanut, tulevat kyllä Kaukopään suunnalta. Itsekkin epäilin aluksi Sveton International Paperia, mutta sitten huomasin hajun joka kerta selvästi voimistuvan mentäessä Kaukopäätä kohti joten, tutkikaa itsekin mistä se haju tulee. Joku kommentoija onkin jo maininnut, että muuallakin Imatralla on välillä hieman tehtaan hajut tuoksahtaneet. Olen samaa mieltä kanssanne; I:koskella, Mansikkkalassa ja V:niskalla olen haistanut välillä myös tehtaan hajua. Olen kysellyt monilta mistä kyseinen haju tulee, ja vastaus on ollut kuin yhdestä suusta; Matalapaineella Kaukopään paperitehdas saattaa levittää hajua ympäriinsä jokapuolelle kaupunkia, mutta turha siitä on niin välittää. Joten eipä taida todellakaan olla tämä pieni ongelma pelkästään Teppanala-Rajapatsas-Savikanta-Kupari alueella...
Aika omituiselta kuulostaa tuo "rautapöly" mitä olet löytänyt ikkunoistasi.? En ole kenenkään koskaan kuullut kertovan tuollaista, itse en ole myöskään omissa ikkunoissani kyseistä "pölyä" huomannut. Salaattiakin täällä monet kasvattavat aivan huoletta. Enkä kyllä ymmärrä mistä olet keksinyt että ilma olisi harmaana, korkeintaan silloin kun Venäjä pistää kaatopaikat tuleen, mutta silloin onkin ilma harmaana Helsinkiä myöten! Oletkin tainnut matkustaa aikakoneella 70-luvulle, jolloin nuo kaikki oli lähes arkipäivää, salaattia ei kannattanut kasvattaa ulkona. Nykyään kaikki toisin, Teppanalassa aivan yhtä raikas ja puhdas ilma kuin muuallakin Imatralla. Hyvä asuinpaikka kaiken kaikkiaan!Tuo on asiaa ja totta! Jokapuolella Imatraa aina välillä tehdas käryää.. Sitäpaitsi, International Paper on maailman suurin metsäteollisuusyhtiö, joten olen aivan 100% varma, että myös heidän Svetogorskin tehtaallaan on suodattimet. Myös Ovakolla on ollut suodattimet jo 80-luvulta lähtien! Joten älkääpä enää nostako esille 70-luvun tehdaspäästöjä ja ilmanlaatua, nyt elämme 2010-lukua!
- pitkämiinussekin
Älkäävälittäkö kirjoitti:
Aika omituiselta kuulostaa tuo "rautapöly" mitä olet löytänyt ikkunoistasi.? En ole kenenkään koskaan kuullut kertovan tuollaista, itse en ole myöskään omissa ikkunoissani kyseistä "pölyä" huomannut. Salaattiakin täällä monet kasvattavat aivan huoletta. Enkä kyllä ymmärrä mistä olet keksinyt että ilma olisi harmaana, korkeintaan silloin kun Venäjä pistää kaatopaikat tuleen, mutta silloin onkin ilma harmaana Helsinkiä myöten! Oletkin tainnut matkustaa aikakoneella 70-luvulle, jolloin nuo kaikki oli lähes arkipäivää, salaattia ei kannattanut kasvattaa ulkona. Nykyään kaikki toisin, Teppanalassa aivan yhtä raikas ja puhdas ilma kuin muuallakin Imatralla. Hyvä asuinpaikka kaiken kaikkiaan!Ei tule Kaukopään hajut Imatrankoskelle asti saati Rajapatsaalle ja Teppanalaan.
Kyllä ne on ihan Sveton ja terästehtaan lemuja ja väriä sitä ilman harmautta.
Mansikkalassa samaanaikaan aivan kirkasta ja Vuoksenniskalla.
Jos Svetosta ja terästehtaan suunnasta tuulee, niin hajut tietenkin tulee Patsaalle. tai, jos ilma seisoo Terästehtaan hajut jää Teppanalaan ja Patsaalle.
Jos hajuaisti on jotenkin edes tallella tunnet, että hajut ovat erillaiset Kaukopäässä ja terästehtaalla. Terästehdas haisee vaan pahemmalle eikä lähde tuulettamalla asunnosta.
Keerankin oli tässä taannoin viikon jokaisena päivänä asuinalue harmaana ja lemu sen mukaista, Sveto varmaankin antoi tästä osansa. - terästehdaseihaise
Terästehdas ei haise! Tehtaan työntekijänä voin sanoa, että terästehtaasta hajut eivät ainakaan tule!
- pitkämiinussekin
suodattimetontehtaissa kirjoitti:
Tuo on asiaa ja totta! Jokapuolella Imatraa aina välillä tehdas käryää.. Sitäpaitsi, International Paper on maailman suurin metsäteollisuusyhtiö, joten olen aivan 100% varma, että myös heidän Svetogorskin tehtaallaan on suodattimet. Myös Ovakolla on ollut suodattimet jo 80-luvulta lähtien! Joten älkääpä enää nostako esille 70-luvun tehdaspäästöjä ja ilmanlaatua, nyt elämme 2010-lukua!
Jos tehtaalla on suodattimet ei se sitä tarkoita, että päästöt olisivat puhtaat, Sveton tehtaasta et voi tietää onko siellä minkäänlaisia suodattimia. Venäjällä toimitaan ympäristökysymyksissä ja luonnonsuojelussa aivan erillaisten periaatteiden pohjalta kuin Suomessa on totuttu.
Tehtaan päästöt on aina terveydelle haitallisia, aiheuttaen astmaa ja allergioita ja erillaisia iho-oireita.
Jos ilman laatu on paljaalla silmällä sakea harmaudesta, ei sen laatu voi olla kovin hyvä. Mikä on vahingollisten hiukkasten määrä ilmatilassa silloin? Suodattimissa varmaan paljon parantamisen varaa vielä. - eihaisemikään
Älä nyt noin suotta hernettä vedä nenääsi ja kiihdy. Ei Svetossa ole mitään suodattimia tehtaassa varmaankaan hajuista päätellen. Rajanpinta sakeana päästöistä, että kyllä se ainakin minun nenääni haisee, eikä tuoksu suinkaan hyvältä ja ei varmaankaan ole kovin terveellistä haisteltavaa.
Rajapatsaalla ja Teppanalassahan on suositus, ettei salaatteja kasvatettaisi avomaalla juuri näitten tehtaitten päästöjen vuoksi. Jokainen tietysti syö sitä mitä itse haluaa vaikka ei olisi hyväksi itselleen.Nyt olet kyllä erehtynyt paikasta! Ei Teppanalassa haise mikään! Korkeintaan SINÄ, kun tulet kilometrin säteelle paikasta...!
- hometalo
Jos tehtaalla on suodattimet ei se sitä tarkoita, että päästöt olisivat puhtaat, Sveton tehtaasta et voi tietää onko siellä minkäänlaisia suodattimia. Venäjällä toimitaan ympäristökysymyksissä ja luonnonsuojelussa aivan erillaisten periaatteiden pohjalta kuin Suomessa on totuttu.
Tehtaan päästöt on aina terveydelle haitallisia, aiheuttaen astmaa ja allergioita ja erillaisia iho-oireita.
Jos ilman laatu on paljaalla silmällä sakea harmaudesta, ei sen laatu voi olla kovin hyvä. Mikä on vahingollisten hiukkasten määrä ilmatilassa silloin? Suodattimissa varmaan paljon parantamisen varaa vielä.Enpäs ole minä ainakaan kuullut, että kenellekkään tuollaisia oireita olisi tullut joten...
Jos sinulle tai jollekkin muulle on tullut tuollaisia oireita, kannattaa pyytää homekoirat asuntoosi tarkistamaan kotisi! - pitkämiinussekin
suodattimetontehtaissa kirjoitti:
Tuo on asiaa ja totta! Jokapuolella Imatraa aina välillä tehdas käryää.. Sitäpaitsi, International Paper on maailman suurin metsäteollisuusyhtiö, joten olen aivan 100% varma, että myös heidän Svetogorskin tehtaallaan on suodattimet. Myös Ovakolla on ollut suodattimet jo 80-luvulta lähtien! Joten älkääpä enää nostako esille 70-luvun tehdaspäästöjä ja ilmanlaatua, nyt elämme 2010-lukua!
Et voi tietää onko Svetossa suodattimia tehtaassa lainkaan. Ja vaikka olisikin ei se tarkoita sitä, että päästöt olisivat puhtaat.
Svetossa Venäjällä toimitaan aivan erillaisten luonnonsuojelu ja ympäristö periaatteiden pohjalta kuin esim Suomessa on totuttu.
Jos ilma on silminnähden harmaata ei se voi olla silloin aivan puhdastakaan. tehtaitten päästöt aiheuttaa astmaa ja muita terveydellisiä haittoja.
Jokainen tietysti valitsee itse asuinpaikkansa - kaikkisaastuttaa
KAIKISTA TEHTAISTA noita päästöjä tulee, joten turha on yhtä asuinaluetta mollata tehdaspäästöjen perusteella.
Elikkä siis: Sveton tehdas laskee päästöjä (Svetogorsk)-Pelkola-Jakola-Teppanala-Rajapatsas-Savikanta-Kupari-Räikkölä-Meltola alueelle. Ovako päästelee: Pelkola-Jakola-Teppanala-Rajapatsas-Savikanta-Kupari-Meltola alueelle. Kaukopää päästelee: Vuoksenniska-Kaukopää-Rautio-Kymälahti alueelle. Tainionkoski päästelee: Tainionkoski-Mansikkala-Karhumäki-Vuoksenniska-Sienimäki alueelle. Eipä tuohon montaa asuinaluetta jää johon ei mikään tehdas päästöjä laskisi! - Kulmillahaisee
Imatrankoskella ainakin monta kertaa olen ovesta ulos astuttuani haistanut aika kammottavan hajun joten kyllä haisee täällä Imatrankoskella aika voimakkaastikkin välillä!
- mitääneihuomaa
Teppanalassa mielestäni niin raikas ja puhdas ilma, että en aina edes muista että täällä alueen laitamalla Vuoksen rannassa joku tehdas onkaan..
- Parhaat
Minusta parhaat on Imatrankoski, Paajala, Teppanala ja Karhumäki
- siistiä
KUPARI saa kultaa ja hopeaa tässä kisassa eli kaikki palkintosijat
- MeltolaTeppanala
Jos etsii/haluaa asua omakotitalossa, niin ehdottomasti Teppanala ja Meltola parhaat. Molemmat rauhallisia paikkoja ja lähellä keskustaa!
- Hopiaharju
Hopiaharju, Teppanalassa!
- Rautio6969
Rautio vie voiton
- tykästynyt
Sienimäki on ihan ylivoimainen asuinalue Imatralla. Sieltä löytyy laajat palvelut. Kyläbaarissa voi käydä Imatran älykkäimmät keskustelut. Sienimäeltä löytyy Imatran uusin koulu. Sienimäki on välttynyt röttelöporukoilta. Hyvin urheilullista porukkaa ylipäätään. Sienimäellä ei paljon demareita pyöri. Kaikin puolin hieno paikka.
- konehotajakin
Lättälä kaukopään kainalossa on paras siellä asuu vain menestyneitä meitä paperimiehiä ,kauniin vaimoineen..
- Yksiylitsemuidennn
Tervetuloa kaikki tutustumaan ja asumaan Teppanalaan, Imatran parhaaseen asuinalueeseen! Lämpimästi tervetuloa!
- xytv
Joka paikkaa pitkä teppanalasta ja urheilutalo kaukana ja uimahalli ja kaikki uimarannat, ei ole edes jääkenttää lapsille talvella, ku kaikki koulut läheltä lopettaa, ei ollu ainakaa tänä talvena missään ulkojäätä lapsille. Koskenkentällä oli huono jää, millon oli ja suurimmaks osaks vielä pukukopitkin kiinni. ja onhan tuota matkaa tuonne , mutta pakoha sinne oli matkustaa jos haluaa opettaa lapset luistelee
- ainutmiinus
Jääkenttä on jäädytetty joka talvi Savikantaan, kun koulu siirtyy, niin varmasti asukkaat jäädyttävät talkootyöllä jääkentän. Uimarannat ovatkin ainut miinus, mutta täällä katsos joillakin sattuu olemaan omat uima-altaatkin...
- eturauhanen
Uima-allas sul on housuissas
- pitkämiinussekin
ainutmiinus kirjoitti:
Jääkenttä on jäädytetty joka talvi Savikantaan, kun koulu siirtyy, niin varmasti asukkaat jäädyttävät talkootyöllä jääkentän. Uimarannat ovatkin ainut miinus, mutta täällä katsos joillakin sattuu olemaan omat uima-altaatkin...
Ei ollut Savikannan koululla jäätä talvella, siellä oli monta harmaata parakkia kentällä. Et tunnu olevan asioista joista kirjoitat, olevan kovin hyvin perillä.
Kohta ei ole Savikannassa kouluakaan, se lakkautetaan, siitäkin on tehty jo päätös. Teppanalassahan nyt koulua ei ole ollutkaan enään pitkiin aikoihin. - itse-et-tiedä-mitään
Savikannan koulun kenttä oli viime- ja edellistalvena koulun lähellä sijaitsevan Kaarikujan päässä. Sinne kenttä jäädytetään varmasti tulevaisuudessakin!
- nryr6
Siellä ei jäädy kuin kusikaari
- Pientaloaetsivälle
Pientaloa etsivälle Meltola, Paajala, Teppanala ja Karhumäki hyviä!:) Kaikki edellämainitut rauhallisia ja mukavia asuinalueita.
- samaamieltä
Kyllä, samaa mieltä! Itse olen asunut Paajalassa, Karhumäellä, Meltolassa, I:koskella ja Teppanalassa, mutta eniten pidän Teppanalasta:-)
- Ihastuin-Teppanalaan
Teppanalassa olen noista asuinalueista asunut, ja täytyy sanoa että ihastuin paikkaan aivan totaallisesti! Mukava rauhallinen ja turvallinen alue, lähellä keskustaa, Teppanalassa asuu fiksuja ja mukavia ihmisiä ja Teppanalan ihanat maisemat ovat jo aivan liikaa. Parempaa en voisi toivoa!
- shopping
Teppanala on tosi kiva paikka, täällä uudet marketitkin, pääsee vähän shoppailemaan!
- imatrankoski
Ihan Imatrankoski ! Se on hyvä !
- mäentaus
Kyllä mäentaus on paras paikka. Siellä asuu varteenotettavimmat ihmiset.
- seijab
MATARASSA asuu viksuja tummia laulajia , jolla on ihana fibra äänessään.. siistit teryleeni housut , valkea paita ja tukka aina kammattuna, Arvi ja Leif ovat Imatran eliittiä ja heidän naapurissaan on kunnia saada asua
- Hahhahaa
Niinpäniin...
- Teppanalaparaspaikka
Tehtaiden saasteita pelkäävän kannattaa muuttaa pois koko Imatralta! Lappeenrantaan ei kannata suunnata, koska siellähän on myös niitä tehtaita. Pääkaupunkiseudulle ei tehtaita, melua ja saastetta pelkäävän kannata todellakaan muuttaa, koska sieltähän niitä tehtaita löytyy myös ja liikenteen melu aiheuttaa stressiä, päänsärkyä ja muita oireita! Muuta siis kauas kaikesta, keskelle ei mitään, johonkin ihan landelle. Varteenotettavia vaihtoehtoja voisi olla vaikkapa Keski-Suomen perämetsät, Lapin erämää taikka Venäjän Siperia!
- SuamenSikako
Suomessa taitaa olla selkeesti enemmän niitä paikkakuntia, joissa EI ole tehtaita. On toki kaupunkeja, joissa on tehtaita, mutta kun niissä ei ole ollut enää aikoihin mitään toimintaa. Hyvään suuntaan on mennyt kehitys, joka on tehnyt suuresta joukosta pysyvästi työttömiä. Ei pitäis olla tehtaiden saasteita pelkäävälle liian vaikeeta valita, että minne niitä saasteita pakoon lähtee.
- evakkomummo
Venäjän TULA on paras asuin paikka heti Viipurin jälkeen
- kassajonojonni
voipiks sinne tilata alibin ?
- Teppanalaisthebest
Teppanala is the best! It is close to the center of Imatra and it is a safe and quiet residential area! I and many other people like to!
- 5333535
REPPANALA
- mukava-rauhallinen
Kyllä, Teppanala on hyvässä maineessa ja ihan aiheesta, on mukava ja rauhallinen asuinalue!
- jdsjdjhrutufgnbdkjsd
Parhaat alueet: Imatrankoski,Karhumäki ja Korvenkanta
- sorrypoorbastards
ruokolahti on imatran paras asuinalue!
- kallekalma
Imatran ehdottoman paras asuinsija löytyy KARHUNMÄELTÄ..
Alue on komean ja uljaan kiviaidan ympäröimä,,, HAUTAUSMAA...... - pakjasjalkainen
Meltola paras.
- asukki
Teppanala on paras..kauppa lähellä..pankkiautomaatti..kioski..keskustaan lyyt matka..bussit kulkee..kokeile itse..ja vaikutu !!Rauhallista seutua !
- kivapaikka
Olen samaa mieltä kanssasi! Kiva paikka!:)
- ihanaaryssätihanaa
Ja ennen kaikkea venäjä lähellä!
- Parhaat
Parhaat: Meltola, Teppanala, Paajala ja Karhumäki.
- 5365345
sankarihautausmaa
- eenokkiiinokki
Mihinkä te olette Mustalammen unohtaneet? EIvät kaupat häiritse.
- Leijonat
Kultahampaat asuu Ruokolahdella .
- Anonyymi
Vuoksen varrella muutama komea talo, Sienimäkeen kai luetaan, mutta ihan oma pieni .asuinalueensa.
- Anonyymi
Kyllä se on nousemassa fortumin alueelle padelkentän kera. Näitä avauksia taitaa visioida joku kehityksen kelkasta jäänyt padel intoilija. Kaupan päälle kreosiitti ja isot voimalinjat.
- Anonyymi
Matara on oikea paikka, jos ei halua kohdata päihde- ja mielenterveysongelmaisia.
- Anonyymi
Ai jos EI halua kohdata
- Anonyymi
Virasoja on perseestä.
Onnela paras.
Ja rautionkylä. - Anonyymi
Imatran paras paikka asua ja yrittää on Ruokolahdella.
- Anonyymi
Mansikkala. Imatran sykkivä sydän. Kaikki käy mansikkalassa, mutta kun siellä asuu. Ei tarvitse lähteä kauemmas.
- Anonyymi
Karhumäki on paras. Mahd. Lähellä rantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karhumäki on paras. Mahd. Lähellä rantaa.
Koskenparras
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskenparras
Rajapatsas ja Teppanala ovat parhaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rajapatsas ja Teppanala ovat parhaat.
Milloinkohan Disas Fish avaa ovensa uudelleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloinkohan Disas Fish avaa ovensa uudelleen
Sen avautumista ei tule tapahtumaan vielä moneen vuoteen jos enää ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen avautumista ei tule tapahtumaan vielä moneen vuoteen jos enää ollenkaan.
Okei. Siellä oli, vaan äärimmäisen hyvä kalatiski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Siellä oli, vaan äärimmäisen hyvä kalatiski.
Jep. Disas lepäsi hyvin pitkälti turismin varassa ja siksi se siellä rajalla olikin. Imatralaiset yksistään ei saisi sitä kauppaa pysymään pystyssä tänä päivänä. Iso kiinteistö ja ylläpitokulut sen mukaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Disas lepäsi hyvin pitkälti turismin varassa ja siksi se siellä rajalla olikin. Imatralaiset yksistään ei saisi sitä kauppaa pysymään pystyssä tänä päivänä. Iso kiinteistö ja ylläpitokulut sen mukaiset.
Näinhän tuo on isot kulut tulevat jo pelkästä kiinteistön lämmittämisesta oli lämmitysmuotona sitten mikä lämmitystapa hyvänsä sen verran paljon neliöitä kiinteistössä kuitenkin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän tuo on isot kulut tulevat jo pelkästä kiinteistön lämmittämisesta oli lämmitysmuotona sitten mikä lämmitystapa hyvänsä sen verran paljon neliöitä kiinteistössä kuitenkin on.
Mitenkä tuo Lappeen Disas pyörii? Eipä sielläkään ruuhkaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä tuo Lappeen Disas pyörii? Eipä sielläkään ruuhkaa ole.
Ikävalonkuja on hyvä paikka asua tällä kylällä lyhyt matka paikalliseen kauppaan eli s-market imatrankoskelle.
- Anonyymi
Entisenä Imatralaisena sanon. Paras paikka asua on kun hyppäät junaan ja ajelet minne nenä näyttää ja rahat riittää. Sitten voit vaihtaa paikkaa aikanaan, mut elä palaa maitojunalla takaisin Imatralle. Ikävä kyllä asia on näin.
- Anonyymi
Niin, Sosialidemokratia SDP on pilannut paikan.
- Anonyymi
Paadelikentän naapurissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887