Auttakaa joku kun lääkärit ei tee mitään! Kauan kestänyt kutina emättimen ulkopuolella, häpyhuulissa ja välillä peräaukossa... kutinaa esiintyy eniten JOKA ilta kun menen nukkumaan hermot alkaa mennä kun on vaan pakko raapia! 2 papaa otettu ja muutenkin käyty gynellä hiivatestit ja kaikki eikä mitään?? Oon ite ostanu 3 hiivalääkettä ja jonkun bakteerivaginoosi lääkkeen ei auta... Mistä tiedän voinko kyse olla jotenkin kuivuudesta ? Valkovuoto on kuitenkin aika runsas eli enkai ole kuiva? :D antakaa jotain vinkkejä nyt mitä voisin kokeilla...?????
kamala kutina
9
2646
Vastaukset
- hullukskohtatuun
Mulla klitoriksen alueella aivan hillitön kutinas,olen käynyt useilla lääkäreillä,otettu koepaloja häpyhuulten alueelta,epäilty valkojäkälää,mutta koepaloissa ei läytynyt mitään.Käytän kuuriluontoisesti keskivahvaa Locoid-kortisonivoidetta,auttaa tehokkaasti kutinaan,joka palaa aina kun lopetan voiteen käytön.Yli vuoden tätä on jo jatkunut,enkä ole kuiva...
- tuskastunut1234
Okei. saako tota locoid voidetta ilman reseptiä apteekista jos kokeilisin sitä? näkeekös sen valkojäkälän itse vai pitääkö mennä lääkärii?
- pienimatonen
Locoid saattaa haitata varsinaisen syyn löytymistä. Tutustu pakkausohjeeseen ennen käyttöä.
Kokeile vagifem-kuuria. Hormonivalmisteen saa ilman reseptiä apteekista. Se auttaa limakalvoja paranemaan.
Oletko varma, ettei sinulla ole kihomatoja?
Jos papa-koe on otettu kohdunkaulalta, mutta näytepala emättimen suulta ja häpyhuulista on ottamatta, niin sinulla voi olla kondylooma. - hullukskohtatuun
Ei se kondylooma kutise!Locoid-voidetta saa vain reseptillä,jonka voi pyytää myös soittamalla sairaanhoitajalta tkssa,ainakin meillä päin,eli ei tarvi käydä välttämättä lääkärissä.Mulla oli myös sellaista vaivaa,että iho repeili alapäästä,välilihan alueelta varsinkin helposti,ja välillä iho muuttui sieltä valkeaksi.Kokenut lääkäri näkee silmämääräisesti.Autoimmuunisairaus,vaatii hyvän hygienian ja jatkuvaa rasvailua niin pärjää tämänkin kans.
- kylläkutisi
Kutina mainitaan ainakin täällä
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/tietoa-seksuaalisuudesta/ammattilaiset/tietopankki/seksitaudit/hpv/kondylooma/ - koitanäitä
Pese ihan pelkällä vedellä joka ulostamisen jälkeen ja kuivaa huolella.
Jos ei kutina ala lopumaan, hae apteekista sienilääke, käytä ohjeen mukaan. MUTTA sitten pese kaikki vaatteet vähintäin 60 astetta, mielummin vielä lisänä 40 asteen ohjelmalla ja etikaa n. 2dl pesuaineen tilalla. Käännä kaikki pitkät housut nurinpäin ja pese haaroväli mäntysuopalla ja harjalla kunolla.
Sieni elää myös vaatteissa ja joku 40 asteinen pyykinpesu ei sitä tapa.
Huomioi lakanat ja pyyhkeet myös.
"Mielummin virsta väärään, kun vaaksa vaaraan" sanoi vanha kansa kihomato mahdollisuus on aina. Apteekista voi hakea ilman reseptiä Pyrvin-nimistä matolääkettä, maksaa tuplakuuri joka tarvitaan 34 €.
Jos paikat ovat vain kuivia, vauvojen sinkkivoiden 3 € on halpa ja hyvä apu sitä viimeiseen WC paperiin ja koko alueen pyyhkiminen. - jdj
Itsellä tietty vessapaperi aiheuttaa myös kutinaa. Samoin tiukat vaatteet.
Ruoasta Kaikki sokeri ja vaalea leipä pois. Päälle candida forte kuuri, joka puhdistaa elimistön.
Ceridal öljyä yöksi ja nuku ilman pikkareita, tarvittaessa pyyhe alle niin ei lakana/patja sotkeennu.
Joskus olen kuullu että tietyt ruoat, esim appelsiini, mandariini, vesimeloni ja omena aiheuttaa kutinaa. Samoin peruna ja riisi.. - syitä
Vessapaperi, homealtistus, vaihdevuosi-ikä, pesuaineet, sokeri...
Ihan perusvoidekin voi auttaa hetken. - Anonyymi
Minulla aiheutti diabetes lääke Jardiance kovaa alapään kutinaa. Se vaihdettiin toiseen, ja vaiva helpotti
Ylipäätään jokin uusi lääke voi aiheuttaa kutinaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579