Maksuton TSI-moottorin jakoketjun tarkastus

Gratis

Volkkarin merkkihuollosta varattavissa otsikon mukainen tarkastus, ei kun kipin-kapin varaamaan. Ja ei ole hinnan kiroissa.

136

10798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiäsitätarvitaan

      Ja se on kesä pilalla kun kuulee sen olevan vinksallaan eikä kukaan muu kuin minä itse ole maksaja. Kannattaa tehä vasta kesän jälkeen:)

      • eiikinävwtä

        Tarkistus maksuton mutta ketjun ja kaiken muun rikki menneitten kilkkeitten vaihto 7000-10000€.
        Miten se viimeinen tv-mainos menikään, kustannustehokasta autoiluako?


      • 1111122222

        Eikö ymmärrys oikein riitä? Se on TARKISTUS sen vuoksi, että sitä kallista remonttia ei olisi edessä. Tällä ennalta ehkäisevällä tarkistuksella estetään nämä sinun mainitsemiesi "rikki menneiden kilkkeiden" vaihdot.


      • Mitsuvag
        eiikinävwtä kirjoitti:

        Tarkistus maksuton mutta ketjun ja kaiken muun rikki menneitten kilkkeitten vaihto 7000-10000€.
        Miten se viimeinen tv-mainos menikään, kustannustehokasta autoiluako?

        Höpö Höpö juttuja! Sitte sinä heräsit...


      • sillointällöintai

        Se ei tänään aiheuta toimempiteitä , mutta ehkä ensikuussa ? Tai


    • maksuton_tarkastus

      mutta maksullinen korjaus, niinhän se aina menee? Löytyyköhän yhtään ehjää?

      • EiKovinKallista

        No mitäs ehdottaisit? Ei niitä kulumisen takia vaihtokuntoon menneitä osia saa ilmaiseksi millään merkillä. Mersuunkin myydään varaosia. Jos ei ole rahaa pitää autoa, niin kannattaa myydä se pois.


    • IlmaisiaLounaitaEiOle

      Entäs se surullisenkuuluisa DSG vaihteisto? Pitäisiköhän sekin tarkistaa siinä samalla?

      • EttäMitä

        Niin miten olet saanut dsg:n rikki? Käsittääkseni manuaali on huomattavasti helpompi rikkoa. Merkillä ei niin väliä.


      • Jotainoutoakestossa

        Mietin miksi Ruotsissa ei myydä dsg automaattia ammattiautoiluun, en ole sit se provo ossi! Vanhahko juttu mutta ehkäpä se kertoo että jotain murhetta tuossa lootassakin on ollut.http://teknikensvarld.se/volkswagen-passat-slut-som-taxi-119125/ tuosta löytyy linkki, juttu on Joulukuulta 2012 Ainiin provohan se on tuokin Ruotsalaisten lehtiartikkeli, eri vaihteistoja tuolla rapakon takana niinhän se menee.


      • CLK234

        Katselepa, paljonko noita KAASUAUTOJA myydään! Niissä ei kestä mikään! Ihan sama minkä merkkinen auto. Kannattais ensin perehtyä artikkelliin!


    • Sammakkopomppiitaas

      Tämä on taas näitä keksittyjä juttuja. Olisi tietysti aika jees jos tällainen tarjous tulisi, mutta keksittyä tarinaahan tässä taas kerran postataan.

      • tarkistuksessa

        Ei ole keksitty aloittajan juttu, oma auto paraikaa tsi tarkastuksessa. Tiskillä tosin vasta kertoi että tarkastuksessa on pieni riski ketjun hyppäämisestä mutta omalla kohdalla tilanne onneksi se että jos pomppaa niin en ole itse maksumiehenä, varmistin "marmorilla" ennen kuin annoin avaimet :D


    • Gratis
      • Aikavarattu

        Ensimmäinen kerta kun tästä sivustosta oli jotain hyötyä. Kiitos.


      • sfsfrr345435
        Aikavarattu kirjoitti:

        Ensimmäinen kerta kun tästä sivustosta oli jotain hyötyä. Kiitos.

        Pakko VV-Auton on pikkuhiljaa alkaa ottaa vastuuta. Tieto laadun heittelyistä alkaa levitä.


      • Tarkennus
        sfsfrr345435 kirjoitti:

        Pakko VV-Auton on pikkuhiljaa alkaa ottaa vastuuta. Tieto laadun heittelyistä alkaa levitä.

        Kiitin avaajaa siitä tiedosta että vw tarjoa ilmaisen tarkastuksen.
        Muutenhan tämä paskanjauhanta on täysin hyödytöntä.


      • jokomyyntiromahti
        Tarkennus kirjoitti:

        Kiitin avaajaa siitä tiedosta että vw tarjoa ilmaisen tarkastuksen.
        Muutenhan tämä paskanjauhanta on täysin hyödytöntä.

        Tämä paskanjauhanta nimenomaa on aiheuttanut sen että maajantuoja on ryhtynyt tähän rauhoittelukampanjaan. Kyseessä on juurikin pelkkä rauhoittelu eikä ne surkeat ketjut sillä ehjäksi tule. Ilman netissä leviävää paskanjauhantaa maahantuoja olisi jatkanut ongelman kiistämistä loputtomiin.


      • OikeatKanavat
        jokomyyntiromahti kirjoitti:

        Tämä paskanjauhanta nimenomaa on aiheuttanut sen että maajantuoja on ryhtynyt tähän rauhoittelukampanjaan. Kyseessä on juurikin pelkkä rauhoittelu eikä ne surkeat ketjut sillä ehjäksi tule. Ilman netissä leviävää paskanjauhantaa maahantuoja olisi jatkanut ongelman kiistämistä loputtomiin.

        Tällainen suolipalstan paskanjauhaminen on yksi vitun hailee auton maahantuojalle. Persaukisten vanhoilla katiskoilla ajavien ja amispoikien kohtaamisapaikka jonne normi maksukykyinen potentiaalinen asiakas ei juuri eksy.
        Tämä porukka ja sen mielipide on täysin yhdentekevää uusia autoja kaupatessa. Pelkkiä renkaanpotkijoita ja pullakahvien kärkkyjiä.
        Oikea vaikhttp://m.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtmluttaminen tapahtuu kuluttajaviranomaisten ja suoran asiakaskontaktin kautta. Myös oikealla medialla on vaikutusvaltaa.
        Ossssin tyyppiset yhden hengen nettikansanliikkeet hyödyttävät vain originaattorin henkistä turhautumista. Itse käsiteltävään aiheeseen tasan nolla.


    • tehdasvastuuseeen

      Ei maksa mitään. Varatkaa tarkastus kaikki ketjullisten TSI-koneiden omistajat. Luvassa sellainen ruuhka että muut viat jää korjaamatta.

    • Golfball

      Ihmeiden aika ei ole ohi. Sähköpostiin oli tullut viesti jakoketjun tarkastamisesta. Toivottavasti korjauskin on ilmainen, jos vikaa löytävät.

    • VWgolfPallo

      Sähköpostiin oli tullutviesti paikalliselta VW-liikkeeltä ko. tarkastukseen. Onko kokemuksia, että joutuuko maksumieheksi, jos jotain vikaa löytyy?

      • ReiluPeli

        Mulla on varattu aika tarkastukseen. Keskustelin työnjohtajan kanssa mitä tehdään jos löytyy jotain fixattavaa.
        Juttu menee niin että he tekevät jonkun tiketin VW:lle jos korjaustarvetta löytyy. VW tulee korjauskustannuksissa vastaan riippuen siitä paljon autolla on ajettu ja miten autoa on huollettu. Just niinkuin kuluttajavirasto on ohjeistanut ja pari numeroa sitten tekniikan maailmassa kerrottiin.
        Volkkarilla on just samat velvollisuudet kuin kaikilla muillakin. Ei enempää eikä vähempää.

        Tässä asiasta pidempi versio
        http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdf


    • Kansanautoilija

      Tarkastivat TSIn ja saivat ketjun hyppäämään - autolla ei voi ajaa ennen korjausta. Ja samaan hengenvetoon jatkoivat, että auton voi noutaa 9 päivän kuluttua! Sijaisautoa eivät anna - ja arvatkaa olisiko lomalla autolle tarvetta. WTF ! Tekevät testinsä, saavat auton ajokunnottomaksi ja pahoittelevat kun korjaamolla on ruuhkaa.
      Mitä DSGhen tulee niin siinä toinen riemupala. 70tkm ajettuna kun sain Pasaatin niin ihmettelin DSGn toimintaa - varsinkin kakkosvaihde jyristeli ajoittain. VW:lle huoltoon ja kallis remonttihan siitä tuli. Olin toinen omistaja niin tuotevastuut ei heidän mukaan silloin päde. Jyristely hävisi, mutta koko perheen voimin ollaan haukuttu kuinka surkea DSG on. Vaihteet vaihtuu kuin autokoulun ekakertalaiselta. Noo, sattumoisin toisella paikkakunnalla VWn huoltopäällikkö ajoi autoani ja totesi 50m ajon jälkeen, että DSG ei ole kunnossa. Nytpä sitten tuon TSI ketjuremontin yhteydessä katsovat myös DSGtä. Ja arvatkaa vain kuka on taas maksumies.

      • Hyväpalvelu

        Outoa että saman ohjelman puitteissa käytännöt voisivat vaihdella. Mikä liike on kyseessä?
        Mulle tarjottiin sijaisauto pyytämättä kun sama operaatio tehtiin Herttoniemen volkkari-liikkeessä. Muutenkin palvelu oli moitteetonta . Kannattaa viedä auto Herttoniemeen jos teillä on tuon ikäluokan TSI koneita.


      • elämääonmuuallakin
        Hyväpalvelu kirjoitti:

        Outoa että saman ohjelman puitteissa käytännöt voisivat vaihdella. Mikä liike on kyseessä?
        Mulle tarjottiin sijaisauto pyytämättä kun sama operaatio tehtiin Herttoniemen volkkari-liikkeessä. Muutenkin palvelu oli moitteetonta . Kannattaa viedä auto Herttoniemeen jos teillä on tuon ikäluokan TSI koneita.

        Rovaniemeltäkö Herttoniemeen?


      • Al-assad

        Tässä tyyppi provo! Pakolaisperheet keskustelevat keskenään DSG:stä just joo!


    • SkoodaNeljäPyörääJaLoota

      Mahtaako Helkama-auto pystyä samaan? Ilmainen ketjun tarkastus. Eikös VAG -konserni siellä takana kuitenkin piilottele?

      Sama TSI-kone Skoda ssa ja samat ketjun venymis vaivat.

      MITEN ON HELKAMA-AUTO?

      • SinullaTuskinOnSkodaa

        Jos edes "valtuutetusta Skoda-huollosta" kysyisit, jos et uskolla Helkamaan olla yhteydessä. Ei täällä pärina-pojat ja Tojota-terot helkaman puolesta vastaile.

        Koville se ottaa, kun viat korjataan. Trollauksen aiheuta vähemmän, ymmärrän.


    • Volkkari07

      Hienoa! Näin toimii vastuullinen autokauppias/maahantuoja. Alle 100tkm ajetut ja huolletut eivät VOI ns.normiajolla näillä kilometreillä hajota. Ongelmat samantein framille ja niiden kuntoonlaitto viipymättä= Asia kunnossa. Kiitos Vw!

      • Volkkari05kestää

        Lue AB-Suomen superkestotesti. 200000km kovaa ajoa, josta selvittiin parilla puhaltimen vaihdolla. Puhallin joka jäähdyttää kuuman koneen, tai jotain sinnepäin.
        Luin testin 20 kertaa, nyt lehti on lainassa naapurilla, joka on alkanut kypsyä ruostuvaan ja kylmään japsiin.


      • HyvääVastuunkantoa

        Ja täytyy muistaa että VW hoitaa asian tuotevastuun perusteella, ei takuun. Tämä on hyvä asia kuluttajan kannalta koska VW vaihtaa jakopään hyvin vanhoihinkin ja paljonajettuihin autoihin. Lisäksi se tekee toimenpiteen ennaltaehkäisevänä vaikka mitään ei ole vielä rikkoutunut vaan moottori toimii moitteettomasti.


      • dfsfsdfe
        HyvääVastuunkantoa kirjoitti:

        Ja täytyy muistaa että VW hoitaa asian tuotevastuun perusteella, ei takuun. Tämä on hyvä asia kuluttajan kannalta koska VW vaihtaa jakopään hyvin vanhoihinkin ja paljonajettuihin autoihin. Lisäksi se tekee toimenpiteen ennaltaehkäisevänä vaikka mitään ei ole vielä rikkoutunut vaan moottori toimii moitteettomasti.

        ai hyvää vastuunkantoa??? viimeinkin taipuivat tekemään asialle jotain vuosikausien vitkuttelun jälkeen.


      • gtregfdgfdgfdgdf
        Volkkari05kestää kirjoitti:

        Lue AB-Suomen superkestotesti. 200000km kovaa ajoa, josta selvittiin parilla puhaltimen vaihdolla. Puhallin joka jäähdyttää kuuman koneen, tai jotain sinnepäin.
        Luin testin 20 kertaa, nyt lehti on lainassa naapurilla, joka on alkanut kypsyä ruostuvaan ja kylmään japsiin.

        ai että oikein jäähdyttää kuuman koneen. jäähdytetäänkö vw:ssä myös kylmää konetta? parantaako se ketjun kestoa?


      • Vanhajuttujo
        dfsfsdfe kirjoitti:

        ai hyvää vastuunkantoa??? viimeinkin taipuivat tekemään asialle jotain vuosikausien vitkuttelun jälkeen.

        Kyllä tämä goodwill-ohjelma on ollut käytössä jo vuosia. Lehdissä olen nähnyt Tirkkosen maininnan asiasta ekan kerran joskus 2011.


      • Hommathoidetaan

        HS 25.4.2012:
        "Aluksi Volkswagen noudatti korjauksissa normaalia takuukäytäntöä eli takuunajan jälkeen auton omistaja joutui maksamaan korjauksen.

        Tapausten lisäännyttyä maahantuoja on sopinut valmistajan kanssa laajemmasta korvauskäytännöstä. Volkswagen maksa korjauksen joko kokonaan tai

        osittain. Mahdollinen asiakkaan osuus korjauskustannuksista riippuu auton käyttöiästä ja kilometrimäärästä. Volkswagen myös edellyttää, että auto on huollettu valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti."

        Nokkaketjuja on vaihdettu aluksi takuuseen ja sen jälkeen tuotevastuun perusteella. Omakohtausen kokemuksen kautta tiedän että jakopään uusiminen maksetaan kokonaan juuri niinkuin tässä uutisessa vuodelta 2012 kerrotaan.


      • seataudiskodaVWsama
        Hommathoidetaan kirjoitti:

        HS 25.4.2012:
        "Aluksi Volkswagen noudatti korjauksissa normaalia takuukäytäntöä eli takuunajan jälkeen auton omistaja joutui maksamaan korjauksen.

        Tapausten lisäännyttyä maahantuoja on sopinut valmistajan kanssa laajemmasta korvauskäytännöstä. Volkswagen maksa korjauksen joko kokonaan tai

        osittain. Mahdollinen asiakkaan osuus korjauskustannuksista riippuu auton käyttöiästä ja kilometrimäärästä. Volkswagen myös edellyttää, että auto on huollettu valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti."

        Nokkaketjuja on vaihdettu aluksi takuuseen ja sen jälkeen tuotevastuun perusteella. Omakohtausen kokemuksen kautta tiedän että jakopään uusiminen maksetaan kokonaan juuri niinkuin tässä uutisessa vuodelta 2012 kerrotaan.

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq

        Ja TM antaa ymmärtää jotta VW ei myönnä longlifen osuutta TSI ongelmiin..Eli onko valmistaja täysin itse syyllinen?


      • MiksiNoinSekaisin
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq

        Ja TM antaa ymmärtää jotta VW ei myönnä longlifen osuutta TSI ongelmiin..Eli onko valmistaja täysin itse syyllinen?

        Oletko sä Osssssi aivan sekaisin taas?
        Miksi linkkaat Kauppalehden jutun jossa viitataan ruotsalaisen lehden juttuun, jos haluat kertoa jotain TM kommenttiin Longlife-ohjelmasta? Linkkaamassasi jutussa ei viitata millään tapaa TM:ään tai longlife-ohjelmaan.
        Sulla ei taida olla oikeasti mitään hajua siitä mistä linkkaamissasi jutuissa puhutaan. Mistä homma sun kohdallasi mättää kun näyttää ettei sun kirjoituksissasi ole päätä eikä häntää?
        Luepa tuo oma postauksesi ja selitä meille muile mikä järki siinä on.


      • seataudiskodaVWsama
        MiksiNoinSekaisin kirjoitti:

        Oletko sä Osssssi aivan sekaisin taas?
        Miksi linkkaat Kauppalehden jutun jossa viitataan ruotsalaisen lehden juttuun, jos haluat kertoa jotain TM kommenttiin Longlife-ohjelmasta? Linkkaamassasi jutussa ei viitata millään tapaa TM:ään tai longlife-ohjelmaan.
        Sulla ei taida olla oikeasti mitään hajua siitä mistä linkkaamissasi jutuissa puhutaan. Mistä homma sun kohdallasi mättää kun näyttää ettei sun kirjoituksissasi ole päätä eikä häntää?
        Luepa tuo oma postauksesi ja selitä meille muile mikä järki siinä on.

        Ajatteleppa ihan maalaisjärjellä asiaa.Valmistaja vähättelee ongelmaa ympäri maailmaa ja laittaa ihmisiä vastuuseen tehdasviasta tai sekä liian pitkästä öljynvaihtovälistä mikä rikkoo ehkäpä TSI koneen.
        Mistäs kaikki mediat on tietonsa ja epäilykset saanut?


      • seataudiskodaVWsama
        MiksiNoinSekaisin kirjoitti:

        Oletko sä Osssssi aivan sekaisin taas?
        Miksi linkkaat Kauppalehden jutun jossa viitataan ruotsalaisen lehden juttuun, jos haluat kertoa jotain TM kommenttiin Longlife-ohjelmasta? Linkkaamassasi jutussa ei viitata millään tapaa TM:ään tai longlife-ohjelmaan.
        Sulla ei taida olla oikeasti mitään hajua siitä mistä linkkaamissasi jutuissa puhutaan. Mistä homma sun kohdallasi mättää kun näyttää ettei sun kirjoituksissasi ole päätä eikä häntää?
        Luepa tuo oma postauksesi ja selitä meille muile mikä järki siinä on.

        TM kirjoittaa:
        Suurin ongelma liittyy TSI koneissa mahdollisesti voiteluun.Rikkoutuvat osat ovat vain sivukärsijöitä.
        Heikentyvä öljynpaine syöhydraulikiristeisiä jakoketjuja ja erityisen hyvää voitelua vaativia turboahtimia.

        Joku osssss kysyy asiaa TM postilaatikossa.TM 13/13


      • seataudiskodaVWsama
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        TM kirjoittaa:
        Suurin ongelma liittyy TSI koneissa mahdollisesti voiteluun.Rikkoutuvat osat ovat vain sivukärsijöitä.
        Heikentyvä öljynpaine syöhydraulikiristeisiä jakoketjuja ja erityisen hyvää voitelua vaativia turboahtimia.

        Joku osssss kysyy asiaa TM postilaatikossa.TM 13/13

        Eiku uusi TM 13/15


      • MitäJärkeä
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Ajatteleppa ihan maalaisjärjellä asiaa.Valmistaja vähättelee ongelmaa ympäri maailmaa ja laittaa ihmisiä vastuuseen tehdasviasta tai sekä liian pitkästä öljynvaihtovälistä mikä rikkoo ehkäpä TSI koneen.
        Mistäs kaikki mediat on tietonsa ja epäilykset saanut?

        Jos viittaat TM juttuun niin olisi ehkä kannattanut linkata mukaan se TM:n juttu eikä joku Kauppalehden juttu. Miksi linkkaat mukaan eri jutun kuin mihin viittaat?


      • seataudiskodaVWsama
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Eiku uusi TM 13/15

        Soitappa nyt TM Jussa Niemiselle miksi TM tälläisia arvelee?

        Kyllä tuossa TSI ostohalut menee kaikenmaailman uutisia lukiessa?


      • antaispitkäntakuun
        MitäJärkeä kirjoitti:

        Jos viittaat TM juttuun niin olisi ehkä kannattanut linkata mukaan se TM:n juttu eikä joku Kauppalehden juttu. Miksi linkkaat mukaan eri jutun kuin mihin viittaat?

        No onko eri tekniikkaa eri maissa nämä ongelma mallit seatilla,skodalla,audilla ja volkkarilla?
        Tieto kulkee ja kusti ei aina polje?


      • KiitosKommentista
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Soitappa nyt TM Jussa Niemiselle miksi TM tälläisia arvelee?

        Kyllä tuossa TSI ostohalut menee kaikenmaailman uutisia lukiessa?

        Eiköhän tuo ostohalujen meno ole aivan sun henkilökohtainen asia. Miksi uskot että meitä muita kiinnostaisi?
        On monta merkkiä joihin mulla ei ole ostohaluja, mutta en tee asiasta kovin suurta numeroa ainakaan julkisesti.
        Mut sovitaan sillei että sä et koskaan osta TSI-autoa. Tämähän on sillä kuitattu.


      • Kokemusta_on
        HyvääVastuunkantoa kirjoitti:

        Ja täytyy muistaa että VW hoitaa asian tuotevastuun perusteella, ei takuun. Tämä on hyvä asia kuluttajan kannalta koska VW vaihtaa jakopään hyvin vanhoihinkin ja paljonajettuihin autoihin. Lisäksi se tekee toimenpiteen ennaltaehkäisevänä vaikka mitään ei ole vielä rikkoutunut vaan moottori toimii moitteettomasti.

        Ole tarkkana nimitysten kanssa kyseessä ei ole tuotevastuu, vaan virhevastuu. Jos pyydät VW:ltä korjausta tuotevastuu nimellä, niin et saa, mutta virhevastuuna se korjataa, mutta vain auton myyneessä liikkeessä.


      • näinonjuu
        Kokemusta_on kirjoitti:

        Ole tarkkana nimitysten kanssa kyseessä ei ole tuotevastuu, vaan virhevastuu. Jos pyydät VW:ltä korjausta tuotevastuu nimellä, niin et saa, mutta virhevastuuna se korjataa, mutta vain auton myyneessä liikkeessä.

        Aivan oikein. Nuo kaksi on helppo sekoittaa.


      • iloinen_volkkarikuski

        Itsellä meni jälleen 2008 1,4tsi tuplaturbosta ketju vaihtoon.
        Ensimmäisen kerran meni takuuaikana n.50tkm, volkkari maksoi.
        Toisen kerran takuuajan jälkeen 110tkm, maksoin itse osista 50% ja työstä 25% (tai toisinpäin, en muista.) Sen muistan että vitutti maksaa mitään.
        Nyt meni kolmannen kerran 150tkm, ja ihme ja kumma nyt ei tarvinnut maksaa mitään! Oli kuulemma ainoa auto joka on tullut vastaan josta olsi kolmesti mennyt ketju. En ihan taida uskoa.
        Joka kerta on vakuuteltu, että ongelmaan on löytynyt ratkaisu. En oikein usko sitäkään.
        Tämän lisäksi on tietenkin vaihdettu turbo ja korjattu dsg. Volkkari tuli vastaan, mutta itselle jäi maksettavaa 2500e, ei naurattanut sekään.
        Arvatkaa oliko ensimmäinen ja viimeinen vag auto.
        Ainoa miksi en ole vieävaihtanut pois on se ettei näistä paskoista saa vaihdossa mitään.


    • NimeäOngelma

      "Ajatteleppa ihan maalaisjärjellä asiaa.Valmistaja vähättelee ongelmaa ympäri maailmaa ja laittaa ihmisiä vastuuseen tehdasviasta tai sekä liian pitkästä öljynvaihtovälistä mikä rikkoo ehkäpä TSI koneen."

      Tämähän nyt ei taas pidä lainkaan paikkaansa. Suomessakin VW:llä on ollut jo usean vuoden ajan goodwill-ohjelma jonka puitteissa jakopää uusitaan tehtaan piikkiin jos siinä on ongelmia. Muita ongelmia en ole nähnyt nimetyn liittyväksi TSI-koneisiin tai TSI-koneen voiteluun.
      Mitä "tehdasvikoja" on mielestäsi laitettu asiakkaan piikkiin?

      • kuutvilliVW

        Vai onko väärän huollon syy miksi TSI lasahtaa?
        Siihen TM vihjaa myös että VW valmistajana ei sitä myönnä.
        Miksi kuluttajan pitää millääntavalla osallistua kustannuksiin?


      • Jankutusta
        kuutvilliVW kirjoitti:

        Vai onko väärän huollon syy miksi TSI lasahtaa?
        Siihen TM vihjaa myös että VW valmistajana ei sitä myönnä.
        Miksi kuluttajan pitää millääntavalla osallistua kustannuksiin?

        Kuinka monta kertaa pitää sanoa ettei kulutajan tarvitse maksaa jakopään remontista mitään. Menee kokonaan VW:n piikkiin.


      • SairasSaab
        Jankutusta kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa pitää sanoa ettei kulutajan tarvitse maksaa jakopään remontista mitään. Menee kokonaan VW:n piikkiin.

        Ei mene, ainakaan kaikki. Tuttavapiirissä hajonnut 3kpl näitä tsi virityksiä (kaikissa jakoketjun katkeaminen/hyppääminen rikkonut moottorin).
        Autot vm.2006,2011 ja 2012. Kilometrit tapahtumahetkellä 32-140tkm. Ainut joka noista kolmesta meni valmistajan piikkin oli vm.2012 1.8tsi Octavia joka oli tapahtumahetkellä 14kk vanha ja 32tkm ajettu. Kaksi muuta potilasta (golf) meni omistajan piikkin 100%:sti.
        Sattuneista syistä yksikään näistä tutuista ei aja enää vag konsernin tuotteilla eivätkä suosittele niitä edes pahimille vihamiehilleen. Teknisen toimimattomuuden ohella kyseinen mootori on myös surkea lämpenemään eikä sovellu suomen talveen. Auto toimii hyvin kauppakassina jolloin elintarvikkeiden kylmäketju pysyy katkeamattomana koko talven vaikka ajaisit pitkääkin matkaa.


      • osssss
        SairasSaab kirjoitti:

        Ei mene, ainakaan kaikki. Tuttavapiirissä hajonnut 3kpl näitä tsi virityksiä (kaikissa jakoketjun katkeaminen/hyppääminen rikkonut moottorin).
        Autot vm.2006,2011 ja 2012. Kilometrit tapahtumahetkellä 32-140tkm. Ainut joka noista kolmesta meni valmistajan piikkin oli vm.2012 1.8tsi Octavia joka oli tapahtumahetkellä 14kk vanha ja 32tkm ajettu. Kaksi muuta potilasta (golf) meni omistajan piikkin 100%:sti.
        Sattuneista syistä yksikään näistä tutuista ei aja enää vag konsernin tuotteilla eivätkä suosittele niitä edes pahimille vihamiehilleen. Teknisen toimimattomuuden ohella kyseinen mootori on myös surkea lämpenemään eikä sovellu suomen talveen. Auto toimii hyvin kauppakassina jolloin elintarvikkeiden kylmäketju pysyy katkeamattomana koko talven vaikka ajaisit pitkääkin matkaa.

        Asialinja


      • MiksiTukiHylky

        "Kaksi muuta potilasta (golf) meni omistajan piikkin 100%:sti. "

        Mikähän oli syynä että VW ei katsonut aiheelliseksi otta näitä piikkiinsä? Ei noita korvauksia kuitenkaan kolikolla heitetä.
        Jos VW käyttää mielivaltaa niin asia kannattaa ehdottomasti riitauttaa.


      • SyyllisetKiinni

        "Ei mene, ainakaan kaikki. Tuttavapiirissä hajonnut 3kpl näitä tsi virityksiä (kaikissa jakoketjun katkeaminen/hyppääminen rikkonut moottorin)."

        Jos joku tekee tuttavallesi tuollaisen källin niin asiasta on varmaan puhuttu pidemmästikin ja kuprun tekijät on syytä tuoda julkisesti esiin:
        -Mistä autot oli ostettu?
        -Minne liikkeeseen auto vietin korjattavaksi?
        -Minä vuonna vietiin korjattavaksi?
        -Mikä ilmoitettiin vastaantulon hylkäämisen syyksi?
        -Vietiinkö asia Kilpailu- ja kuluttajaviraston käsiteltäväksi, mikä oli lausunto?
        -Jos ei, miksi ei viety?

        Jos tapaukset ovat sattuneet lähipiirillesi niin haluat varmaan että asia saa julkisuutta ja koijarit saavat ansionsa mukaan.


      • Insinöörisetä

        "(kaikissa jakoketjun katkeaminen/hyppääminen rikkonut moottorin)."

        Jakoketjun katkeaminen ilman ulkoista tekijää ei voi johtua mistään muusta kuin valmistusvirheestä. Sellaisen laittaminen asiakkaan piikkiin ei ole mahdollista Suomen nykyisten lakien puitteissa. Tästä casesta haluan kuulla lisää.


      • osssss
        Insinöörisetä kirjoitti:

        "(kaikissa jakoketjun katkeaminen/hyppääminen rikkonut moottorin)."

        Jakoketjun katkeaminen ilman ulkoista tekijää ei voi johtua mistään muusta kuin valmistusvirheestä. Sellaisen laittaminen asiakkaan piikkiin ei ole mahdollista Suomen nykyisten lakien puitteissa. Tästä casesta haluan kuulla lisää.

        Asialinja


      • SairasSaab
        SyyllisetKiinni kirjoitti:

        "Ei mene, ainakaan kaikki. Tuttavapiirissä hajonnut 3kpl näitä tsi virityksiä (kaikissa jakoketjun katkeaminen/hyppääminen rikkonut moottorin)."

        Jos joku tekee tuttavallesi tuollaisen källin niin asiasta on varmaan puhuttu pidemmästikin ja kuprun tekijät on syytä tuoda julkisesti esiin:
        -Mistä autot oli ostettu?
        -Minne liikkeeseen auto vietin korjattavaksi?
        -Minä vuonna vietiin korjattavaksi?
        -Mikä ilmoitettiin vastaantulon hylkäämisen syyksi?
        -Vietiinkö asia Kilpailu- ja kuluttajaviraston käsiteltäväksi, mikä oli lausunto?
        -Jos ei, miksi ei viety?

        Jos tapaukset ovat sattuneet lähipiirillesi niin haluat varmaan että asia saa julkisuutta ja koijarit saavat ansionsa mukaan.

        En tiedä kaikkia yksityiskohtia näistä vw:n konerikoista ja korvauksen eväämisen syistä, mutta kerron mitä tiedän.
        2006 vuosimallin Golf (1.4 Tsi, 140hv). Huollon mukaan ketjun jako sekosi/ketju poikki? Lopputuloksena konerikko. Mittarissa 140tkm. Tapaus sattui vuonna 2012 tai 2013. Ei korvausta koska auto oli huollettu 2 kertaa muuaalla kuin merkkikorjaamolla (pelkkä öljynvaihto) ja auto oli jo 7 vuotta vanha.
        Toinen Golf "kuoli" huollon mukaan voitelun puutteeseen, muuta en tiedä. Tämän auton omistaja ei ymmärrä autoista mitään enkä ole nähnyt mitään kirjallista tapukseen liittyen.
        Molemmat autot oli ostettu merkkiliikkkestä, samasta johon ne myöhemmin palutuivat konevikaisina.
        Liikkeen nimen jätän mainitsematta, pienemmistäkin jutuista on tässä maassa jaettu "oikeutta" ammatinharjoittajien maineen lokaamisesta.


      • plusmiinusmiinus
        SairasSaab kirjoitti:

        En tiedä kaikkia yksityiskohtia näistä vw:n konerikoista ja korvauksen eväämisen syistä, mutta kerron mitä tiedän.
        2006 vuosimallin Golf (1.4 Tsi, 140hv). Huollon mukaan ketjun jako sekosi/ketju poikki? Lopputuloksena konerikko. Mittarissa 140tkm. Tapaus sattui vuonna 2012 tai 2013. Ei korvausta koska auto oli huollettu 2 kertaa muuaalla kuin merkkikorjaamolla (pelkkä öljynvaihto) ja auto oli jo 7 vuotta vanha.
        Toinen Golf "kuoli" huollon mukaan voitelun puutteeseen, muuta en tiedä. Tämän auton omistaja ei ymmärrä autoista mitään enkä ole nähnyt mitään kirjallista tapukseen liittyen.
        Molemmat autot oli ostettu merkkiliikkkestä, samasta johon ne myöhemmin palutuivat konevikaisina.
        Liikkeen nimen jätän mainitsematta, pienemmistäkin jutuista on tässä maassa jaettu "oikeutta" ammatinharjoittajien maineen lokaamisesta.

        Jos 7-vuotias auto 140tkm ajettuna oli niin "vanha", että huolloksi riitti "pelkkä öljynvaihto" jossain, lienee säästöjäkin saatu kovasti tästä huoltojen laiminlyönnistä. Valinta on tehty itse ja saldo meni miinukselle.


      • nosturin.koukkuun
        plusmiinusmiinus kirjoitti:

        Jos 7-vuotias auto 140tkm ajettuna oli niin "vanha", että huolloksi riitti "pelkkä öljynvaihto" jossain, lienee säästöjäkin saatu kovasti tästä huoltojen laiminlyönnistä. Valinta on tehty itse ja saldo meni miinukselle.

        Huollon teettäminen rahastusmerkkihuollossa ei tee heikkolaatuista ketjua laadukkaaksi eikä korjaa suunnitteluvirhettä. Sensijaan merkkiliikkeen leiman puuttumisesta saadaan keppiheppihevonen jolla ratsastetaan vastuunkannon ulottumattomiin,vaikka lain mukaan auton huollattaminen muissakin huoltoliikkeissä pitää takuun ja tuotevastuun voimassa. Toyotalla ainakin toimii.


      • Insinöörisetä
        SairasSaab kirjoitti:

        En tiedä kaikkia yksityiskohtia näistä vw:n konerikoista ja korvauksen eväämisen syistä, mutta kerron mitä tiedän.
        2006 vuosimallin Golf (1.4 Tsi, 140hv). Huollon mukaan ketjun jako sekosi/ketju poikki? Lopputuloksena konerikko. Mittarissa 140tkm. Tapaus sattui vuonna 2012 tai 2013. Ei korvausta koska auto oli huollettu 2 kertaa muuaalla kuin merkkikorjaamolla (pelkkä öljynvaihto) ja auto oli jo 7 vuotta vanha.
        Toinen Golf "kuoli" huollon mukaan voitelun puutteeseen, muuta en tiedä. Tämän auton omistaja ei ymmärrä autoista mitään enkä ole nähnyt mitään kirjallista tapukseen liittyen.
        Molemmat autot oli ostettu merkkiliikkkestä, samasta johon ne myöhemmin palutuivat konevikaisina.
        Liikkeen nimen jätän mainitsematta, pienemmistäkin jutuista on tässä maassa jaettu "oikeutta" ammatinharjoittajien maineen lokaamisesta.

        Merkkiliikkeessä huollattamispakko on urbaani legenda. Oma autoni on huollettu aina Das Autossa tai muussa ei-merkkikorjaamossa ja se ei vaikuttanut vastaanbtuloon millään tapaa. Eikä saakaan vaikuttaa.
        Kuulostaa kummalliselta että joku yksikkö toimisi vastoin goodwill-kampanjan ehtoja vielä kummallisempaa että vastoin lakeja. Minun on vaikea uskoa että tästä casesta on kerrottu kaikki.

        Tämä jäi auki:
        -Vietiinkö asia Kilpailu- ja kuluttajaviraston käsiteltäväksi, mikä oli lausunto?
        -Jos ei, miksi ei viety?
        Tuollainen remontti on sen verran kallis juttu että ei uskoisi kenenkään nielevän virheellistä päätöstä ilman yhteydenottoa KKV:on.


      • PaaliinEnnenAikojaan
        nosturin.koukkuun kirjoitti:

        Huollon teettäminen rahastusmerkkihuollossa ei tee heikkolaatuista ketjua laadukkaaksi eikä korjaa suunnitteluvirhettä. Sensijaan merkkiliikkeen leiman puuttumisesta saadaan keppiheppihevonen jolla ratsastetaan vastuunkannon ulottumattomiin,vaikka lain mukaan auton huollattaminen muissakin huoltoliikkeissä pitää takuun ja tuotevastuun voimassa. Toyotalla ainakin toimii.

        Hyvin kirjoitettu. Tismalleen samaa mieltä.


      • Miksi.väärää.tietoa
        PaaliinEnnenAikojaan kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu. Tismalleen samaa mieltä.

        Paitsi että päin persettä kirjoitettu:"Sensijaan merkkiliikkeen leiman puuttumisesta saadaan keppiheppihevonen jolla ratsastetaan vastuunkannon ulottumattomiin,"
        Näin ei voi mikään maahantuoja toimia, tästä on selvät ohjeet.
        Ja tiedän kokemuksesta että VW toimii niinkuin pitääkin tämän asian suhteen. Autoa ei ole pakko huollattaa merkkiliikkeessä ja jos joku maahantuoja yrittäisi kusettaa niin KKV laittaisi sen ruotuun videssä sekunnissa
        .
        Miksi yritätte pitää väärää tietoa väkisin hengissä?


      • miksiVWkonserni
        Miksi.väärää.tietoa kirjoitti:

        Paitsi että päin persettä kirjoitettu:"Sensijaan merkkiliikkeen leiman puuttumisesta saadaan keppiheppihevonen jolla ratsastetaan vastuunkannon ulottumattomiin,"
        Näin ei voi mikään maahantuoja toimia, tästä on selvät ohjeet.
        Ja tiedän kokemuksesta että VW toimii niinkuin pitääkin tämän asian suhteen. Autoa ei ole pakko huollattaa merkkiliikkeessä ja jos joku maahantuoja yrittäisi kusettaa niin KKV laittaisi sen ruotuun videssä sekunnissa
        .
        Miksi yritätte pitää väärää tietoa väkisin hengissä?

        Miksi esim alan lehti TM on vaitonainen asiasta ja kehoittaa kääntymään kuluttaja-asiamiehen puoleen?


      • SairasSaab
        plusmiinusmiinus kirjoitti:

        Jos 7-vuotias auto 140tkm ajettuna oli niin "vanha", että huolloksi riitti "pelkkä öljynvaihto" jossain, lienee säästöjäkin saatu kovasti tästä huoltojen laiminlyönnistä. Valinta on tehty itse ja saldo meni miinukselle.

        Voitko kertoa jonkun moottorin toimintaan vaikuttavan huoltotoimenpiteen joka ei onnistu muualla kuin merkkikorjaamossa? Kyseessä oli siis normaali huolto jossa vaihdetaan moottoriöljyt, öjlynsuodatin ja ilmansuodatin. Merkkihuollon mukaan pitäisi vaihtaa myös raitisilmasuodatin, tarkastaa valojen toiminta, nestepintojen taso, pyyhkimiensulat ym. Aiheuttaako joku jälkimmäisten toimenpiteiden laiminlyönnistä moottoririkon?
        Onneksi en omista volkkaria, pelottaisi ajaa autolla jossa palanut ajovalonpoltin voi aiheuttaa konerikon.


      • Vittumitäpaskaaaa
        SairasSaab kirjoitti:

        Voitko kertoa jonkun moottorin toimintaan vaikuttavan huoltotoimenpiteen joka ei onnistu muualla kuin merkkikorjaamossa? Kyseessä oli siis normaali huolto jossa vaihdetaan moottoriöljyt, öjlynsuodatin ja ilmansuodatin. Merkkihuollon mukaan pitäisi vaihtaa myös raitisilmasuodatin, tarkastaa valojen toiminta, nestepintojen taso, pyyhkimiensulat ym. Aiheuttaako joku jälkimmäisten toimenpiteiden laiminlyönnistä moottoririkon?
        Onneksi en omista volkkaria, pelottaisi ajaa autolla jossa palanut ajovalonpoltin voi aiheuttaa konerikon.

        Kuinka moneen kertaan sulle pitää kertoa että puhut paskaa. Omaan 7v autoon vaihdettiin jakopää Vw:n piikkiin ja huollot on tehty muualla kuin merkkiliikkeessä,
        Se ei siis ole kriteeri. VW hoitaa oman ruutunsa jos omistaja on hoitanut auton huollon, missä tahansa.
        Sulla on nyt joku fobia päällä ja se on enempi sinun kuin Vw:n ongelma. Hakeudu hoitoon.


      • suaonkusetettu
        SairasSaab kirjoitti:

        Voitko kertoa jonkun moottorin toimintaan vaikuttavan huoltotoimenpiteen joka ei onnistu muualla kuin merkkikorjaamossa? Kyseessä oli siis normaali huolto jossa vaihdetaan moottoriöljyt, öjlynsuodatin ja ilmansuodatin. Merkkihuollon mukaan pitäisi vaihtaa myös raitisilmasuodatin, tarkastaa valojen toiminta, nestepintojen taso, pyyhkimiensulat ym. Aiheuttaako joku jälkimmäisten toimenpiteiden laiminlyönnistä moottoririkon?
        Onneksi en omista volkkaria, pelottaisi ajaa autolla jossa palanut ajovalonpoltin voi aiheuttaa konerikon.

        Sun kolaroitu Touran on kasattu romikselta kerätyistä osista. Ei VW voi mitenkään osallistua sellaisen romuläjän korjauskustannuksiin.
        Aivan turha tulla sepittämään surkeita tarinoita tänne palstalla. Kaikki tietää että yrität siirtää Vw:n pikkiin sun omaa paskaasi.


      • taassamaa
        SairasSaab kirjoitti:

        Voitko kertoa jonkun moottorin toimintaan vaikuttavan huoltotoimenpiteen joka ei onnistu muualla kuin merkkikorjaamossa? Kyseessä oli siis normaali huolto jossa vaihdetaan moottoriöljyt, öjlynsuodatin ja ilmansuodatin. Merkkihuollon mukaan pitäisi vaihtaa myös raitisilmasuodatin, tarkastaa valojen toiminta, nestepintojen taso, pyyhkimiensulat ym. Aiheuttaako joku jälkimmäisten toimenpiteiden laiminlyönnistä moottoririkon?
        Onneksi en omista volkkaria, pelottaisi ajaa autolla jossa palanut ajovalonpoltin voi aiheuttaa konerikon.

        Sairassaab = Ossssss
        Eli koko tarina oli täysin keksitty. Eipä ollut kovin suuri yllätys. Paskanpuhujien ja vainoharhojen kuningas.


      • AutoJobbari

        Kyllä on volkkarin omistajat herkällä tuulella, pelko perseessä puolustelevat autojaan ettei jälleenmyyntiarvosta häviä viimeisetkin rippeet...


      • Pölhökustaa.taas
        AutoJobbari kirjoitti:

        Kyllä on volkkarin omistajat herkällä tuulella, pelko perseessä puolustelevat autojaan ettei jälleenmyyntiarvosta häviä viimeisetkin rippeet...

        Mä voin paljastaa sulle sellaisen salaisuuden että autojen jälleenmyyntiarvoa ei määritellä suolipalstalla.
        Vai oletko eri mieltä?


      • Pelottaako
        Pölhökustaa.taas kirjoitti:

        Mä voin paljastaa sulle sellaisen salaisuuden että autojen jälleenmyyntiarvoa ei määritellä suolipalstalla.
        Vai oletko eri mieltä?

        Ainahan voit itsellesi niin uskotella. Toisaalta samat tarinat voi lukea myös muualta internetin ihmeellisestä maailmasta.

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

        Joko alkaa vaikuttamaan? Paljon kertoo se, että kun kirjoitat Googleen Tsi moottori niin google tarjoaa automaattisesti perään sanaa ongelmat.


      • TSIGolfisti
        Pelottaako kirjoitti:

        Ainahan voit itsellesi niin uskotella. Toisaalta samat tarinat voi lukea myös muualta internetin ihmeellisestä maailmasta.

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

        Joko alkaa vaikuttamaan? Paljon kertoo se, että kun kirjoitat Googleen Tsi moottori niin google tarjoaa automaattisesti perään sanaa ongelmat.

        Sä et taida Ossssi oikeasti lukea noita linkkaamisia sivuja. Vagarenan linkin takana kaverit kertovat:
        "Golf vm 2011 1.2 TSI. Pärähti käynnistyksessä. Ajoitus mitattu ja oli viallaan.
        Nokkaketju vaihdettu 83 000 km.
        Kaikki meni Laakkosen piikkiin."

        "Ilmoitus myyjälle -> auto tampereen laakkoselle tarkastukseen, seuraava vapaa aika elokuun alussa. :-\
        Lähes kuukausi ajettiin pelko persiissä, mutta ketju kesti tarkistukseen asti jossa hyppäsi. Seuraavana päivänä korjaussarja paikalleen, kolmantena päivänä tarkastuksia ja auto kunnossa.
        Levonrannasta saatiin sijaisauto, palvelu 10 . Samoin Laakkosella hyvä palvelu.
        Maahantuoja korvasi 100%, olis kuulemma menny muuten myyjäliikkeen piikkiin."

        Eli VW hoitaa hommansa hienosti eikä omistaja maksa mitään.

        Ei pelota ei, postiluukusta tunkee Tojo, Huyandai ja Kia-kauppiaiden vaihtotarjouksia vähänväliä. Ei taida reppanoilla oikein kauppa käydä. Mutta ettehän te risaperseet tällaisesta tiedä kun teidän auton seuraava osoite on paali. Tämän palstan risaperseillä ei olisi mun autoon varaa kuitenkaan, joten ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Osssi suoltaa. Tämän palstan kavereilla on kaksi ostokriteeriä: kuinka kauan leima on voimassa ja onko alla lailliset renkaat.


      • TojollaLidliin
        TSIGolfisti kirjoitti:

        Sä et taida Ossssi oikeasti lukea noita linkkaamisia sivuja. Vagarenan linkin takana kaverit kertovat:
        "Golf vm 2011 1.2 TSI. Pärähti käynnistyksessä. Ajoitus mitattu ja oli viallaan.
        Nokkaketju vaihdettu 83 000 km.
        Kaikki meni Laakkosen piikkiin."

        "Ilmoitus myyjälle -> auto tampereen laakkoselle tarkastukseen, seuraava vapaa aika elokuun alussa. :-\
        Lähes kuukausi ajettiin pelko persiissä, mutta ketju kesti tarkistukseen asti jossa hyppäsi. Seuraavana päivänä korjaussarja paikalleen, kolmantena päivänä tarkastuksia ja auto kunnossa.
        Levonrannasta saatiin sijaisauto, palvelu 10 . Samoin Laakkosella hyvä palvelu.
        Maahantuoja korvasi 100%, olis kuulemma menny muuten myyjäliikkeen piikkiin."

        Eli VW hoitaa hommansa hienosti eikä omistaja maksa mitään.

        Ei pelota ei, postiluukusta tunkee Tojo, Huyandai ja Kia-kauppiaiden vaihtotarjouksia vähänväliä. Ei taida reppanoilla oikein kauppa käydä. Mutta ettehän te risaperseet tällaisesta tiedä kun teidän auton seuraava osoite on paali. Tämän palstan risaperseillä ei olisi mun autoon varaa kuitenkaan, joten ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Osssi suoltaa. Tämän palstan kavereilla on kaksi ostokriteeriä: kuinka kauan leima on voimassa ja onko alla lailliset renkaat.

        On myös automerkkejä joita ei tarvitse seisottaa pajalla nokkaketjun vaihdossa, ketju niissä kestää oikeasti koko auton eliniän. En ymmärrä kuinka vw mies pitää normaalina uudehkon auton koneremonttia ja kehuu valmistajan toimintaa?
        Aivopesty kuluttaja joka luulee ajavansa premiumilla. Se että autosi on mielestäsi kallis ei tee siitä hyvää, korostat turhaan omaa tyhmyyttäsi tuolla kommentilla.
        Talvi on tulossa, palelkaa "premium" pakastimisanne.


      • HolotnaTulloo

        Voiko tuota enää paremmin kertoa. Täysin samaa mieltä.


      • Eimuutenpalele
        TojollaLidliin kirjoitti:

        On myös automerkkejä joita ei tarvitse seisottaa pajalla nokkaketjun vaihdossa, ketju niissä kestää oikeasti koko auton eliniän. En ymmärrä kuinka vw mies pitää normaalina uudehkon auton koneremonttia ja kehuu valmistajan toimintaa?
        Aivopesty kuluttaja joka luulee ajavansa premiumilla. Se että autosi on mielestäsi kallis ei tee siitä hyvää, korostat turhaan omaa tyhmyyttäsi tuolla kommentilla.
        Talvi on tulossa, palelkaa "premium" pakastimisanne.

        Onnea vaan Lidl-reissulle. On muuten helvetin hyvä saksalainen laatukauppa. Hinta ja laatu kohtaavat.
        Aivan samoin kun premiumauton varustelistalta ruksittu Webasto.
        Köyhät raaputtaa.


      • Tarkenee
        Eimuutenpalele kirjoitti:

        Onnea vaan Lidl-reissulle. On muuten helvetin hyvä saksalainen laatukauppa. Hinta ja laatu kohtaavat.
        Aivan samoin kun premiumauton varustelistalta ruksittu Webasto.
        Köyhät raaputtaa.

        Kerrankin fiksu vagilla ajava, älynnyt ottaa webaston. Muut n.70% odottaa talvea kauhulla.


      • Höpsistätaass
        Tarkenee kirjoitti:

        Kerrankin fiksu vagilla ajava, älynnyt ottaa webaston. Muut n.70% odottaa talvea kauhulla.

        Kauhulla odottaa? Olisikohan tässä nyt sellaista drama queen osaston kommenttia. Pikkaisen yliampuvaa ja homppelia sanoisin.


      • HuurreLaatikko
        Höpsistätaass kirjoitti:

        Kauhulla odottaa? Olisikohan tässä nyt sellaista drama queen osaston kommenttia. Pikkaisen yliampuvaa ja homppelia sanoisin.

        Homppelia tai ei niin kyllä minua vituttaisi ajaa kylmällä autolla. Vag on tunnettu hyvistä pakastusominaisuuksistaan (jopa 100kg/tunnissa).


      • kiristäväkravatti
        HuurreLaatikko kirjoitti:

        Homppelia tai ei niin kyllä minua vituttaisi ajaa kylmällä autolla. Vag on tunnettu hyvistä pakastusominaisuuksistaan (jopa 100kg/tunnissa).

        Taas näitä avohoitotapauksia jotka napsii 100 tabua päivässä. Onnea vaan ja koeta olla vetämättä itseäsi kiikkuun.


      • RosenlewVAG
        kiristäväkravatti kirjoitti:

        Taas näitä avohoitotapauksia jotka napsii 100 tabua päivässä. Onnea vaan ja koeta olla vetämättä itseäsi kiikkuun.

        Todistettu fakta tämä tsi/fsi koneita vaivaava lämmönpuute. Asia on varmasti sinulle tuttu jos omistat kyseisellä moottorilla varustetun kulkineen.
        Talvella ei ole nämä vag tuotokset kovassa huudossa kun sovitaan kimppakyytejä töihin. Honda yllättää jokaisen vag miehen kun puhaltaa lämmintä jo 1min jälkeen 20 asteen pakkasella. Volkkari vaati n.30km maantieajoa ja silti matkustamoon saa vain haaleaa ilmaa.


      • seataudiskodaVWsama
        TojollaLidliin kirjoitti:

        On myös automerkkejä joita ei tarvitse seisottaa pajalla nokkaketjun vaihdossa, ketju niissä kestää oikeasti koko auton eliniän. En ymmärrä kuinka vw mies pitää normaalina uudehkon auton koneremonttia ja kehuu valmistajan toimintaa?
        Aivopesty kuluttaja joka luulee ajavansa premiumilla. Se että autosi on mielestäsi kallis ei tee siitä hyvää, korostat turhaan omaa tyhmyyttäsi tuolla kommentilla.
        Talvi on tulossa, palelkaa "premium" pakastimisanne.

        Asialinja.
        VW myyjä se yrittää kehua valmista p.....


      • tsikylmyysalkaa
        TojollaLidliin kirjoitti:

        On myös automerkkejä joita ei tarvitse seisottaa pajalla nokkaketjun vaihdossa, ketju niissä kestää oikeasti koko auton eliniän. En ymmärrä kuinka vw mies pitää normaalina uudehkon auton koneremonttia ja kehuu valmistajan toimintaa?
        Aivopesty kuluttaja joka luulee ajavansa premiumilla. Se että autosi on mielestäsi kallis ei tee siitä hyvää, korostat turhaan omaa tyhmyyttäsi tuolla kommentilla.
        Talvi on tulossa, palelkaa "premium" pakastimisanne.

        Ja VW palelu alkaa jos tsi sattuu muuten olemaan kunnossa.


    • ovatromurautaa

      Kepu pettää aina= tsi/dsg hajoaa aina .En koske piiiitkällä tikullakaan :)

    • eisekestä

      Maksuton ja VW ei sovi yhteen?

      • VanhaVäsynyt

        Kuka viitsii käyttää näin vanhaa vedätys-yritystä? Keksikää uusia ja parempia niin joku voi vaikka lähteä mukaan. Tää on niin nähty.


    • iloinen_volkkarikuski

      Niin ihan omasta kokemuksesta voin puhua Tampereen Laakkosen toiminnasta.

      Itsellä on siis mennyt 2008 1,4 tsi tuplaturbo dsg volkkarista nyt kolme kertaa ketju vaihtoon. Aina n. 50tkm välein on mennyt siis.

      Ensimmäinen kerta takuuaikana - ei ongelmia, Laakkonen hoiti kaiken.

      Toinen kerta, auto yli 2v vanha - jouduin maksamaan osan itse.
      Soittelin silloin kuluttajaneuvontaan ja totesi, että ihan normaalia, että joutuu itse maksamaan osan koska auto tulee parempaan kuntoon uusilla osilla...
      Enkä jaksanut alkaa asiasta kinaamaan enempää.

      Nyt kolmas kerta ja tällä kertaa Laakkonen jälleen hoiti kaiken itse.


      Lisäksi vaihdettu turbo ja korjattu dsg (n.110tkm), joista myös jouduin itse osallistumaan n.2500e korjauksiin. Nämä ovat mielestäni myös tyyppivikoja, joissa pitäsi olla täysi vastaantulo ainakin 200tkm asti.

      Ja vaihtoarvosta sen verran, että 2008 golf variant 1,4 dsg comfortline 150tkm (xenon, aut.ilm. vetok. parkkitutka) paras vaihtohyvitys 8000e.

      Paska mikä paska.

      • VolkkariHoitaa

        "Nyt kolmas kerta ja tällä kertaa Laakkonen jälleen hoiti kaiken itse."

        Eli et maksanut itse mitään?


      • HyväTieto
        VolkkariHoitaa kirjoitti:

        "Nyt kolmas kerta ja tällä kertaa Laakkonen jälleen hoiti kaiken itse."

        Eli et maksanut itse mitään?

        Täytyy varmaan viedä Skodakin Laakkoselle. Jos hoitavat kaiken itse ilman kuluja. Mainiota asiakaspalvelua!


    • tarkistuksentarkistus

      Jakoketjuhan on koko auton käyttöiän kestävä,ainakin muilla merkeillä,Miksi sitä pitää volkkareissa tarkastaa jatkuvasti? Miksi niistä on jatkuvia murheita volkkareissa? Oliko Opelin jakohihnatkin luotettavampia viime vuosituhannella kun
      ne kestivät hyvällä tuurilla jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä ilman tarkistusta?

    • Karmeaaluetavaa

      Golf 1.4 TSI vm. 2009 ajettu 104225 km. Jakoketju tarkistettu huollon yhteydessä ja todettu, että venymä on 26 astetta. Mitä tämä asteluku tarkoittaa? Onko täysin uuden ketjun venymä 0 astetta? Miten nopeasti venymä kasvaa? Huollon papereissa kerrottiin, että ketju vaihdettaisiin, jos venymä olisi ollut vähintään 29 astetta. Mitä tästä pitäisi ajatella? Onko pyörillä oleva pommi?

    • Laatu.tulee.Aasiasta

      VW mittaa kulumaa tai venymää asteissa,koska ketju roikkuu löysänä mootorin ollessa sammutettu, Todennäköisesti mitataan astelevyllä,kuinka paljon venynyt ketju antaa periksi. Millekkään pitkälle matkalle en kylläkään enää lähtisi ilman jakopääremonttia. Kaiikki rattaat ja ketju pitää vaihtaa,niin taas mennään kymmeniä tuhansia kilometrejä. Tosin hommasta joutuu maksamaan maltaita kun se auto tulee " parempaan kuntoon." Muut merkit tosin ovat vielä noilla kilometreillä paremmassa kunnossa ja ketju kestää auton iän. Jos se ketju pääsee hyppimään liian löysänä yli rattaan hampaiden niin iso remppa on tiedossa ja kallis. Vaihtaisin kyllä muuhun merkkiin jos joku vaan sen vanhan huolii vaihdossa. Toyota tai Kia Golfin hintaluokassa ovat varmoja ja huolettomia valintoja.

      • Miksivalehdella

        "Kaiikki rattaat ja ketju pitää vaihtaa,niin taas mennään kymmeniä tuhansia kilometrejä. Tosin hommasta joutuu maksamaan maltaita kun se auto tulee " parempaan kuntoon."

        Jälleen kerran jollakulla on valtava tarve suoltaa paskaa julkisesti. Ei voi kuin ihmetellä miksi joku haluaa levittää väärää tietoa ja valehdella.

        Totuus on se että VW on maksanut ja maksaa jakopään remontin 100% jos sellaiseen on tarve. Tämä on kerrottu hesarissa jo 2012. Miksi valehdella asiassa joka on uutisoitu mediassa jo vuosia sitten? Jää satavarmasti kiinni valheesta.


      • EkaRemppaLaihaLohtu

        Montakohan kertaa VW sitten kustantaa tuon jakopääremontin? Se kun näköjään tuppaa venymään pahimmillaan vaihtokuntoon muutaman kymppitonnin välein. Jos VW kustantaa ilmaiseksi vain sen ensimmäisen ketjun-, ja muiden reteleiden vaihdon mitä sinne nyt kuuluukin vaihtaa, niin eipä se paljon lohduta, kun tietää seuraavien jakopääremonttien menevän täysin omasta pussista.


      • HelevetiHyvä
        EkaRemppaLaihaLohtu kirjoitti:

        Montakohan kertaa VW sitten kustantaa tuon jakopääremontin? Se kun näköjään tuppaa venymään pahimmillaan vaihtokuntoon muutaman kymppitonnin välein. Jos VW kustantaa ilmaiseksi vain sen ensimmäisen ketjun-, ja muiden reteleiden vaihdon mitä sinne nyt kuuluukin vaihtaa, niin eipä se paljon lohduta, kun tietää seuraavien jakopääremonttien menevän täysin omasta pussista.

        Meikän seitsemän vuotta vanha TSI on toiminut moitteetta koko matkan. Nyt siihen vaihdettiin ilmaiseksi uusi vahvempi jakopää. Eiköhän se kestä vähintään sen toisen seitsemän vuotta. Rippikouluikäisen auton paikka on joko paalissa tai harrasteautona.


    • KuplaFolkkari

      Minä ostin -73 vm. Kuplan vuonna 1995 ja ajelin sillä miltei 10 vuoden ajan, tosin käytännössä kesäautona. Ikävä vaan, että enää ei osata valmistaa yhtä kestäviä autoja.

      • shitdaloo

        Kuinka monta kilometriä? Tuo kupla varmasti myös ruostui myös ja vaati moottorin säätöä jatkuvasti. Se että se on yksinkertainen ei tarkoita kestävää. Mikä tahansa auto kestää kymmenen vuotta kesäautona - paitsi uusi VAG-konsernin tuote.


    • 700v

      Eiköhän jakopää kestä vaikka 700v. jos autolla ei ajeta. Puhu siis kilometreistä äläkä vuosista.

    • zhelen

      Kiva lukea näitä "VW korvaa kaiken" -juttuja, kun asia ei tosiaan ole näin. Omasta vm. 2011 1.2 TSI:sta meni jakoketju tuossa keväällä. VW kieltäytyi täysin korvauksista vedoten auton ensimmäiseen huoltoon, joka oli tehty ensimmäisen omistajan toimesta 4000km myöhässä. Kuluttajaviraston avustuksella sain kinuttua auton 3v sitten myyneen liikkeen maksamaan 50% korjauksista. Nyt yritän vaihtaa autoa, ja tuosta tarjotaan vaihdossa n. 10000e. Myyjät sanovat, että jakoketjuongelmat ovat kaikkien tiedossa. Voitte arvata, että ketuttaa.

      • jopaRuotsissa

        Kukapa noita ketju tsi ostaa jos vähänkin lukee uutisia..


      • huolimatonhutilus

        " Omasta vm. 2011 1.2 TSI:sta meni jakoketju tuossa keväällä. VW kieltäytyi täysin korvauksista vedoten auton ensimmäiseen huoltoon, joka oli tehty ensimmäisen omistajan toimesta 4000km myöhässä."
        Kannattaisi huoltaa autonsa ajoissa niin ei tulisi tuollaisia murheita. Omaa huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä. Ei se ole autonvalmistajan syy vaan oma tyyperyyttä.


    • kaksi_ongelmaa_yksi_hin

      Itsellä on kokemusta ja kirjoitan siitä....

      Siis siitä,että ostaa uuden auton ja ei pysty huoltamaan sitä säännöllisesti ja se käsiin kun pankkilaina pitää maksaa... tästä on kyse. Nyt ollaan ilman autoa, kun maksettu auto oli jo niin vanha, että se jäi itselle ja huollot huonosti.

      Nyt on ollut Golf tarjous, " Kesätarjous uuden Golfin ostajalla DSG vaihteisto ilman lisähintaa" Syyskuu puolessa välissä ja tarjous jatkuu, Citikkakin tarttunut samaan C4:n kanssa.

      Mut miettikääs mistä se johtuu, että ne TSI:t ja DSG:t leviää? Onko tullut tietoa Fordi Ecoboostista ja PS-vaihteistosta?

      Ku katsoo Golfin hintoja, ni 25 000e on aivan hirvee raha..... sit se huolto... ajat metriäkään, niin viet sen auton kuitenkin huoltoon joka maksaa satasia.... Eli siis jos et ole perinyt tai putsannut vanhempiasi, niin et pysty vaihtamaan autoa niin usein, että se olisi aina kunnossa. Saksassa tai ruotsissa autot paaluun jo reilussa 10v iässä. Täällä mennään jopa 20 vuoteen..... Se TS sinäänsä vaatii sen täydellisen ylläpidon ja DSG tulee tienpäähän jo viiden vuoden iässä.... Ku rahat loppuu, nii sillon tullaan tänne vinkuu aina jollekin palstalle, että ollaan kusessa..... Se auto kun pitäs makssa melkee käteisellä ja huoltaa kokoajan sitä säännöllisesti ja pistää se kiertoon jo 5v iässä.... Siinä on se juttu....

      DSG_kesätarjous:_kaksi_ongelmaa_yhden_hinnalla.

      Ja sama koskee Skodaa, Seatia ja Audia

      Mutta voihan tää Golfin kesätarjous olla myös bemarin filosofiaa. Käsivaihteisto on aikansa elänyt.... mut bemarilla se tekniikka onkin erilaista.

    • huijausjatkuunumeroilla

      Fakta ikävästä VAG huoltokokemuksesta:

      Takuu ei vaadi merkkiliikkeen huoltoa vaan ainoastaan huolto-ohjelman noudattamista. Takuualennus ei ole todellista vaan prosenttilaskuilla leikkimistä.

      Tilalle on valitettavasti tullut Good Will prosenteilla asiakkaiden huijaamista.

      Huollossa tultiin muka 50% vastaan ja omavastuulla jäisi puolet vähemmän maksettavaa.

      Huoltolaskuille kuitenkin laitetaan osien hintoihin ilmaa siten että asiakas maksaa täyden hinnan.

      Ainoastaan 100% takuuhuolto on järkevä käytäntö. Numeroilla huijaamiseksi menee muuten tämmöiset "Good Will - vastaantulot"

      Näin valitettavasti on käynyt.

      Kärjistän asiaa ja annan oman Good Will tarjouksen:
      Saatte 20€ setelin minulta 50% Good Will alennuksella.
      Sen hinta on minulta ulospäin olis normaalisti 42€.
      Maksatte siitä siis vain 21€ ja saatte loput 21€ alennusta.

    • helppoakuinmikä

      Nyt iski todellinen korjaamokuitin postaaja esiin.
      iloinen_volkkarikuski postaa varmaan mielellään laskujensa kopiot tänne palstalle kirjoitustensa lisäksi. Voit poistaa kaikki laskuusi liittyvät henkilö-tai ajoneuvotiedot, kunhan jätät korjaustiedot ennalleen ja laskujen loppusumman ja korjauskohteen.
      Ja kaikken muidenkin tyytymättömien osalta sama postaus.
      Jos tulee kaksikin postausta kahden eri asikkaan laskuista, lopetetaan kyseenalaistaminen heti.
      Helppo homma. vai mitä?

    • eionnistutämä

      Luuletko että onnistuu? Näähän on niitä esson baarin jutun jatkajia...

    • Korjauksen

      maksaakin sitten asiakas jos yksikin öljynvaihto on tehty muualla kuin merkkihuollossa. Tosin eihän siihen vialliseen autoon ole normaalisti ehditty vaihtaa öljyjä kuin kerran ennen jakopääremonttia. Harvoin näkee noin noloa konsernilaatua missään halvassa autossakaan kuin Vw-konsernituotteissa.

    • volkkarirohkeille

      Tehdas ei tule vastaan jos yli 5 vuotiaassa autossa ei ole aukoton huoltohistoria merkkikorjaamoista. Eli jos olet ostanut Volkkarin ja edellinen omistaja ei ole tuosta välittänyt, olet käytännössä täysin tyhjän päällä ja omillasi.

      Kuluttajansuojalaki, sinä sanot. Kyllä, sinulle ehdotetaan "50 prosentin vastaantuloa" hinnasta jonka maahantuoja itse määrittelee. Siihen on leivottu se vastaantulo mukaan. Käytännössä maksat kuitenkin saman euromäärän korjauksesta.

      • valheelta.siivet.pois

        Ei pidä paikkaansa. Mulle vaihdettiin 7v vanhaan autoon 100% volkkarin piikkiin. Huollot oli tehty ohjelman mukaan, mutta ei merkkikorjaamossa. Merkkikorjaamovaatimus olisi lainvastainen ja siksi sitä ei edes voi vaatia. En tiedä miksi tuollaista legendaa ja paskapuhetta halutaan väkisin pitää hengissä. Asia ei yksinkertaisesti vaan ole niin.


    • oho1kakspoikki

      Kestääkö jakoketju koko jakoketjun eliniän? Ajatella että 20 tkm kestää teräsketju, mutta kumihihna jopa 180 tkm.

      • VW_ei

        ole yksinkertaisesti saanut korjattua ongelmaa. Sehän kertoo että konstruktiossa on vikaa joka ei korjaannu kuin kaikki puhtaalta pöydältä uudelleen aloittamalla. Samalla voisivat siirtää maakaasuautojen tankit katon alle pois alustan suola- ja kurasohjosta. Räjähtely varmaankin vähenisi sillä.


    • m44_1972

      76000km ajettu TSI 1,4 DSG 7 2011 mallia vw vastaantulo 100/100% nokkaketjun vaihdosta ja mittaamisesta. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja on. Olen hyvin tyytyväinen autoon ja maahantuojan palveluihin. Olen kolmas omistaja.

    • 1.4tsi

      Joo eipä oo enää maksuton testaus juuri olin yhteydessä Laakkosen Tampereella ja sanoivat testauksen hinnaksi 200€ omalla vastuulla 🤣 sitten ketju vaihto n. 1500€ tuon kuultua meinasin penkiltä tippua...

      • Btio7uy66ii8pp

        Riippuu huoltokirjan leimoista tuo vastaantulo %.
        Jaskan pajalla huolloissa säästäneet joutuu maksamaan nyt kovemmin kuin Vw liikkeessä leimatut huoltokirjalliset.


      • merkkihuolto.höpöhöpö

        Mitä vitun väliä sillä on missä tyyppiviat tutkitaan ja korjataan? Miten VW merkkikorjaamo olisi parempi kun edes valmistaja ei osaa tehdä kestäviä osia. Moottorin ja vaihteiston pitäisi kestää helposti 300 000 km ilman korjasmista, miksi merkkihuollettuja korjataan jo alle 100 tkm?

        Merkkihuollot on täysin yliarvostettuja, tiedän tapauksen jossa merkkihuolto huolsi auton väärällä huolto-ohjelmalla, toisessa ohjelmassa öljymäärä 3,5 litraa ja puolet vähemmän tarkistuksia / huoltoja, toisessa öljymäärä 4,5 litraa, korjaamopäällikkö väitti ettei mitään väliä koska merkkihuolto teki tuon mokan, joo ja vaihteistoöljyt oli myös vaihtamatta vaikka autossa oli lukkoperä joka vaati pakollisen öljynvaihdon. LänsiAuto teki nuo mokat.


      • Anonyymi

        850-1250 tavis pajoilla.


    • Saksan_paskaa

      On kyllä paskaa laatua kun koneet ja laatikot ei kestä normaalia käyttöä.

      • älämeepörhölleVWaudi

        älä osta


    • Löyhä

      VinksinWonksin jakoketjut on löyhempiä kuin muiden jakohihnat, aika saavutus tuokin.

    • vilppilaatua

      Se on se lopez-laatu joka pitää laatutietoiset loitolla! Suunniteltua huijausta ja kusetusta josta kerran on jo maksanut maltaita. Mihin sitä huijari maineestaan pääsisi? Kerran huijannut voi tehdä sen uudelleen tai huijata koko ajan kunnes taas narahtaa. Mennyt on todestettua faktaa ja tulevaisuus varovainen ennuste. Tuli vaan mieleen kun lähihistoriaan tutustuin. Voiko olla edes totta?

      • Anonyymi

        Vanhaa mutta hyvää ketjua nostelen ylöspäin. Vai on tarkistus nykyään maksullista? Oletteko ite olleet yhteydessä ketjun mentyä paskaks volkkarille vai tekeekö sen liike puolesta? Meinasin jos omassa nyt ensin kävisin tsekkauttaa ketjut, taitaapi kuulua kuitenkin tuohon paskan ketju sarjan omaaviin peleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa mutta hyvää ketjua nostelen ylöspäin. Vai on tarkistus nykyään maksullista? Oletteko ite olleet yhteydessä ketjun mentyä paskaks volkkarille vai tekeekö sen liike puolesta? Meinasin jos omassa nyt ensin kävisin tsekkauttaa ketjut, taitaapi kuulua kuitenkin tuohon paskan ketju sarjan omaaviin peleihin.

        AUTOHTORI TUNNISTAA RALLATUKSEN

        Älä osta tarkistamatonta vanhaa autoa


    • Anonyymi

      onko tojolta ostanut uudet ketjut että kestää

    • Anonyymi

      skodassa ja seatissa myös?

    • Anonyymi

      Autojerryssä aika halpoja hintoja jakoketjun vaihdosta kun katselin.
      No kokeilen nyt vw kannan asiaan ensin kun on täysi merkkihuoltokirja kuitenkin.
      Laitoin kyselyä merkkihuoltoon, palaan asiaan.

      • Anonyymi

        Mikä oli vw kanta? Itse kun kyselin tarkastusta Laakkoselta niin vastaus oli "Autosi on 10 vuotta vanha joten ei enää kuulu takuun piiriin". Joo pitää paikkaansa autoni on - 09 1.4tsi scirocco millä on ajettu 96 000. Itse en ole törmännyt mihinkään 10 vuoden sääntöön. Ja kyselin vaan tarkastusta en korjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli vw kanta? Itse kun kyselin tarkastusta Laakkoselta niin vastaus oli "Autosi on 10 vuotta vanha joten ei enää kuulu takuun piiriin". Joo pitää paikkaansa autoni on - 09 1.4tsi scirocco millä on ajettu 96 000. Itse en ole törmännyt mihinkään 10 vuoden sääntöön. Ja kyselin vaan tarkastusta en korjausta.

        Kyseessä ei ole takuun piiriin kuuluva asia vaan VALMISTUSVIKA jossa ei ole rajaa korvausvelvollisuudessa.


    • Anonyymi

      jos ajat tsi autolla 350tkm niin montako kertaa siinä pitää tehdä tuo jakoketjuremppa?

      joku sano että kestää 60000km korkeintaan korjauksen jälkeen

      • Anonyymi

        Todennäköisesti Aika monta kertaa. Olisiko kuusi kertaa todennäköistä? Enemmän jos ajaa niin vuosittain joka toisen huollon yhteydessä. Samalla kannattaa tehdä virallinen öljynkulutusmittaus. Lohduttaahan sekin jos ei täyttä litraa mene tuhannella? Olisi vain noin 350 litraa tuona aikana. Ei paha! Alkaa Toyota tuntumaan jo todelliselta kultakimpaleelta, kun 350 litraa lonklaiffia saa kaupasta viidellä tonnilla, vai saako? vw-miehet tietää tarkemmin, kun ovat kuukausittain ostaneet.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista että tojokuski miettii tuollaisia kilometrimääriä. Katsastustilasot kun ketovat että vain noin kuusi tojoa sadasta näkee tuon kilometrimäärän vaikka kuinka hitsaisi ja vaihtaisi uutta osaa.
        Kaksi kolmesta tojosta uuvahtaa jo ennenkuin 200.000km on kasassa.

        https://img.ilcdn.fi/R7X6no_ia4XiTG8CcyVLA4TsRvw=/full-fit-in/2048x/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg

        Ei sinulla ollut muita oljenkorsia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ollut muita oljenkorsia?

        Ei mikään oljenkorsi vaan faktaa katsastustilastoista. Nämä tojoterojen kestävyysfuntsinnat ovat niin normaalielämän ulkopuolelta olevaa hörhöilyä että on hyvä välillä palauttaa arkielämän faktat mieleen.
        Kiva haaveilla 350.000km:stä mutta reaalimaalimassa kaksi kolmesta tojosta poistuu kokonaan liikenteestä ennen 200.000 kilometriä.
        Missä realismi ja suhteellisuudentaju?


    • Anonyymi

      Katsastustilastot kertovat että Toyota poistuu rekisteristä keskimäärin noin 150.000km ajettuna.
      Keskimäärin siis ensimmäinen tojon paalaus tulisi 150.000km kohdalla ja toinen 300.000km kohdalla. Kun kuskille tulee 350.000km täyteen niin alla olisi kolmas uutena ostettu Toyota.
      Ja tämä asia ei koske pelkästään Toyotaa, vaikka sen km-kestävyystilastot ovat huonommat kuin autoilla keskimäärin. Enemmän se kertoo siitä millaisessa haavemaailmassa nämä kestävyysintoilijat elävät. Edelleen totuus on se että sadasta tojosta 94 poistetaan liikenteestä ennen 350.000km rajaa. Ja niiden kuuden tojotakuskin mielessä päälimmäisenä on se että mistä saisi rahaa uudemman ostoon.

    • Anonyymi

      maksuton kun kysymys VW autoista?

    • Anonyymi

      Eikö volkkarit kestä käyttöä, ovat siis pihatien ja parkkipaikan 'koristeita', hirveen näkösiä laatikoita kantti kertaa kantti muotoilu ja mutteriohjaus.

    • Anonyymi

      Volkkarin vastuu huoltovapaasta jakopäästä tarkoittaa täydellistä huoltokirjaa ja silti voidaan rahastaa kun tulee "parempaan kuntoon" . Toyotalla ei mitään vastaavaa ongelmaa.

      • Anonyymi

        vw pettää kaikki


    • Anonyymi

      tsi onnea joka muodossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe