koiravinkuu lakkaamatta ja läähättää

koiranivinkuu

eli ongelma on siis 2v leikkaamattoman uroksen käytös.
koira on minulle hyvin rakas ja nyt on ollut jo vuoden ajan tämä vinkumis ongelma eli koira vinkuu koko ajan varsinkin öisin, läähättää samalla ja tuntuu käyvän ylikierroksilla ja tämä ei lopu millään. koira ei lenkeillä aina halua kävellä vaan menee makaamaan ja on muutenkin laiska esim rappuset mentyään ylös vinkuu niin kauan että joku kantaa alas, ei hypi syliin tai tuolille vaikka osaa/pystyy ja siis jalat yms tutkittu jo heti kun tuli ja alkoi käyttäytyä noin luulin että jaloissa vikaa tai sattuu mutta mitään ei ollut ja tätä asiaa on tutkittu eri lääkäreillä jne ja loppu tulos se että lopetimme silloin pennun kantamisen ja ns kuskaamisen jokapaikkaan (koska oikeasti kuvittelin että nyt sattuu kun mitään ei tee ja vinkuu) eli olikin vain laiska ja pomotteli:D noh lenkeillä alkoi mystisesti kulkea hieman paremmin ja nyt jo vinkuu sen hetken ennenkuin esim tuolille hyppää kun tietää että kukaan ei nosta. ja sitten alkoi klenkkaus ja taas sama rumba itku kurkussa eläinlääkäriltä toiselle ja sama lopputulos mitään vikaa ei ole koira näyttelee. lenkillä klenkkaa hetken ja unohtaa sitten kiinnostavan hajun kohdalla filmata ja kulkee kuin unelma ja jatkaa taas mutta välissä esim jalka vaihtuu tai alkaa klenkkaan molempia noh lopetettiin koiran "hoivaaminen" ja kantelu ja PAM loppui kun seinään ei klenkkaa enään vain lenkillä viivyttely ja haluttomuus kävellä jäi joskus menee täydellisesti pitkiä lenkkejä joskus ei halua lähteä kotipihaa kauemmaksi. koira on iloinen, leikkii ja kerrassaan hurmuri ja tulee toimeen kaikkien koirien kanssa ei mitään ongelmaa sen suhteen vaan nyt on jäljellä seuraavat ongelmat: vinkuu kokoajan vinkuuvinkuu yöt ja päivät, läähättää samalla kokoajan ylikierroksilla ei nuku ei rauhoitu öisin nylkkää pentupetiään ja imeskelee sitä vinkuen samalla. leluja on, leikitään, on aktiviteettejä, viedään lenkeille, uimaan, reissuihin (maalle juokseen vapaana) siis mitään ei puutu:O liikuntaa on tarpeeksi ja älyjuttuja eli tekemisen puutteesta ei johdu. ja olen nyt jo ihan ymmälläni että mistä toi loputon ylikierroksilla oleminen johtuu ja vinkuna:O esim saattaa tulla syliin ja supernopeaa antaa koira pusun siis toinen koirani saattaa tulla syliin lipasta poskeani ja häipyä kun toi tulee ja HAKKAA kuonolla mua naamaan ja riehuu samalla! ja seuran puutteesta ei johdu mulla toinenkin uroskoira samaa rotua ja vanhempi ja keskenään tulee toimeen hyvin mutta ihan menee välillä yli tuo vinkuminen kun vanhempi koira kotona makaa ja leikkii ja sellasta normaalia koirailua ja lenkillä menee innokkaasti ja yöksi tulee nukkuun mun viereeni ja aamulla nousee vasta myöhään ja tulee laiskasti aamupalalle ennen lenkkiä kun taas tuo nuorempi koko yön vinkumisen ja riehumisen jälkeen syöksyy aamulla ekana mun jalkoihin ja vinkuuvinkuuvinkuu jos ignooraan haukkuu komennan koira taas vinkuuvinkuu siihen asti et lähetään ja sit kun lähetään niin se ei ovesta välttämättä halua ulos mennä ja lenkillä ei halua kulkea siis ihan luulis et energiaa liikaa, mutta ei lenkillä ainakaan halua olla ja koitettu on siis ilman toista koiraa ja molempia samaan aikaan (paremmin kulkee kun samaan aikaan) silloin kun on maalla niin koti pihassa juoksee ja touhuu mut lenkeille ei halua. oon ihan että apua jo kun ei koiran elämä oo tollasta ja niin tärkeä on minulle mun koirat että vinkkejä kaivataan kokeilen ihan kaikkea mistä voi olla apua! siis koira kyllä tottelee molemmilla koirilla samat säännöt ja niitä tottelee ei ongelmia ja temppuja tekevät mielellään ja niitä treenataan säännöllisesti ja ihan tottelee siis nyt pitää vaan keksiä mistä käytös johtuu (ekanvuoden oli jo sellanen riehakas toinen vuosi niin paheni ja pahasti) nää on innokkaita ja energisiä koiria sen tiedän ja tiedän miten kasvattaa se ei oo ongelma ja koiria mulla on ollu aina, mutta nyt tuli eka näin ylikierroksilla käyvä vastaan. eli vinkkejä mikä voisi vaivata ja mikä voisi auttaa kiitos:) en aio luovuttaa ennenkuin tiedän missä vika. ja siis sairaudesta ei ole kyse ne on kaikki tutkittu ja koirien virtsat ja ulosteet tutkin säännöllisesti eikä niissä mitään ole verta tms. ja kiitos vain fiksuja kommentteja:) en kuuntelee mitään lopeta koira juttuja sillä koiraani en lopeta sellaisen takia kun vinkuna (eräässä ketjussa kun tuntui että joka vaivan kohalla pitäisi koira lopettaa-.-) eli asiallisia kommentteja:) monelle muullekin saman asian kanssa eläville toivottavasti sitten löytyy apua!

7

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks_koiranomistaja

      Itse kokeilisin varmaan ensimmäiseksi leikkiä koiran kanssa rauhoittavia leikkejä joka päivä, eli ruoan piilotusleikkejä ja kaikenlaista aarteenetsintää, jossa koiran pitää käyttää hajuaistiaan ja etsiä tavaroita ympäri asuntoa. Esim. Tuire Kaimion koirakirjoista löytyy ohjeita siihen, kuinka koiralle opetetaan kivoja etsintäleikkejä, ja mitkä leikit rauhoittavat koiraa. Ite kokeilisin jättää vähäksi aikaa pois kaiken mahdollisen, mikä saa koiran liiaksi riehaantumaan, eli hurjat säntäilyleikit yms.

      Tuolle käytökselle pitäs kyllä silti löytää syy. Voiko syynä olla koiran ikä tai ympäristö tai jokin psyykkinen juttu? Jokin voi olla pahemmastikin vialla koirassa/koiralla. Jos mikään ei ihan oikeasti auta, ehdottaisin etsimään jostain kokeneen ammattilaisen joka työkseen auttaa koira-asioissa, joku koirapsykologi tai -kouluttaja. Kuulostaa kyllä aika hurjalta, että koira vinkuu yötä päivää. Ei oo normaalia:( Toivotan sulle onnea salapoliisintyöhön ja pidän peukkuja!

    • sziu

      Lienee perin selvää että tuota vinku-Iivaria et käytä jalostukseen. Tai jos käytät niin onhan se kusipäistä noin sairasta/outoa/luonnevikaista/erittäin rauhatonta käyttää rodun jalostuksellisesti. Eikö? Eli tule pari kuukautta kastraation jälkeen kertomaan miten menee. Jos edelleen hyvin heikosti eunukkinakin, niin kerroit että tykkää juosta maalla. Tykkäävätkö vanhempasi koirista? Kaipaavatko kaveria?
      Rotua et tietenkään paljastanut, mutta esim. syringomyelia aiheuttaa ontumista, rauhattomuutta ja jatkuvia kipuja. Selviää magneettikuvauksella.
      Huom. en kehottanut lopettamaan koiraa, mutta jotakin radikaalia toivottavasti uskallat tehdä. Jos asia olisi itsestään ohimenevä, se olisi jo mennyt. Näillä näkymin samaa jatkuu kymmenen vuotta jos meinaat purra hammasta ja jaksaa.

      • RHO

        Samaa mieltä joka sanaa myöten.

        Nipsnaps pallit pois, koira ei niitä jää kaipaamaan ja kierrokset varmasti laskee, kun ei toosa ole mielenä päällimmäisenä.

        Teki hiukan kipeää lukea yhteen pötköön kirjoitettua tekstiä.


    • trimmeri

      Onko tutkittu eturauhanen, ettei ole tulehtunut? Onko keskusteltu elänlääkärin kanssa kastraation hyödyllisyydestä?
      Ja opettele kirjoittamaan ytimekkäämmin, eihän tuollaisia romaaneita kukaan jaksa lukea.

    • koiranivinkuu

      ensin:D anteeksi hirveästi kirjoitustapani:D en ole ikinä ollut hyvä kirjoittamaan, mutta toivotaan että osaatte ihan itse olla lukematta jos niin on vaikeaa:D eli koirapsykologia en olekaan käyttänyt ikinä mutta ei siitä varmaan haittaa ole:) ja mitä tulee eturauhasiin yms niin joo kaikki on tutkittu eli ilmeisimmin jokin nyt täällä kotona vaivaa koiraa ja sitä rupean selvittämään oikein urakalla:D mitä tulee jalostukseen tai leikkautukseen niin ne eivät liity tähän keskusteluun mitenkään ja nipsaisen pallit pois vain jos siitä on koiralle selvä hyöty tai koiralla on periytyviä ongelmia:) eläinlääkäreillä on suljettu sairaudet nyt eli minulla taitaa olla nyt joko koira joka ei osaa lopettaa tekemistä ja käy ylikierroksilla pienimmästäkin asiasta eli tässä tapauksessa auttaa siis rauhoittumis harjoitukset:D tai sitten koiraa stressaa jokin asia tai juttu mitä tehdään usein jossa tapauksessa siis jatkan tutkintaa... ja mitä tulee tuohon toosan puutteeseen niin sitä en usko, tätä on jatkunut niin kauan ja koira nylkkää vain omaa petiää että luulen kyseessä olevan nyt jonkin muun:) mutta kiitos asiallisille kommenteille ja te ketkä ette sitten vain voi olla kommentoimasta ilkeitä niin voitteko jättää tämän keskustelun rauhaan?:) mun kusipääksi haukkuminen tai koirani sairaaksi luokitteleminen ei ole asiallista:) tässä koitetaan etsiä tapoja auttaa koiraa. ja moni muukin toivottavasti saa apua tästä keskustelusta:D ja te ketä ärsyttää tapani kirjoittaa tai tekstin ulkoasu niin älkää lukeko. hirveän yksinkertasta menkää lukeen muita juttuja ja jättäkää kiitos tämä keskustelu niille keitä kiinnostaa oikeasti vinkkejen anto:)

      • sefzsefgtzxde

        "koirani sairaaksi luokitteleminen ei ole asiallista:) "

        Koirasi on selkeästi onneton ja ahdistunut. Jos koiran kropasta ei ole löytynyt vikaa, niin vika on pääkopan sisäpuolella. Nekin epänormaaliuudet ovat SAIRAUKSIA. Etenkin, jos ne heikentävät koiran elämänlaatua (ja jatkuvasti vinkuva, liikkumishaluton koira ei ole kovin onnellinen).

        Itse suosittelisin kastraatiota. Korkea libido voi oikeasti olla ongelmien taustalle. Eläintäkin voi panettaa niin, että sattuu.

        "ylikierroksilla ei nuku ei rauhoitu öisin nylkkää pentupetiään ja imeskelee sitä vinkuen samalla"

        Imeminen ja vinkuminen kuulostaa huolestuttavalta. Se on tyypillistä liian aikaisin vieroitetuille pennuille. Olihan koira varmasti vähintään 7 viikon ikäinen, kun saitte sen? Liian varhain vieroitetuilla koirilla on PALJON ongelmia, koska ne eivät ole saaneet riittävästi oppeja emältään (tai sosiaalistuneet sisarustensa kanssa) ja niiden luontainen kehitys on häiriintynyt.


    • kflfFL

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe