Kuinka usein näyttelyyn?

Näyttelyttäjä

Suomen kesä on täynnä kiinnostavia koiranäyttelyitä. Mitä mieltä olette, kuinka usein koiran kanssa voi osallistua näyttelyyn, jos homman pitäisi säilyä mukavana kummallekin osapuolelle? Onko esim. kaksi peräkkäistä viikonloppua liikaa, jos sen jälkeen pitempi tauko?

Minkälaisia käytäntöjä teillä on? Montako näyttelyä kuukaudessa/vuodessa on teille sopiva määrä? En haluaisi rasittaa koiraa kohtuuttomasti, mutta näyttelyreissuille tekisi mieli mennä.

5

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettäniin

      Se on aivan koirasta riippuveinen homma. JOtkut koirat kestävät enemmän kuin toiset. Itse esimerkiksi olen osallistunut peräkkäisinä päivinä näyttelyihin eri paikkakunnalla. Ihan ongelmitta, käytiin kotona nukkumassa, ja seuraavana aamuna taas lähdettiin. Kyllä mä ilmoitan silloin kun sattuu tilaisuus, ja ennen kaikkea hyvä tuomari. Sertit ovat todella eriarvoisia, joten itse metsästän kokeneita, arvostettuja ja rehellisiä tuomareita. On ollut pakko viedä joskus ulkomaisillekkin, kun ei vapaita viikonloppuja montaa kesää kohti ole. Tänä kesänä en ilmoittanut yhteenkään, keväällä mentiin ihan siksi yhteen suureen, että tulee käytyä isommissa tapahtumissakin aika ajoin.

      Toisille koirille jo yksikin näyttely voi olla liikaa. Kaikista ei sellaisiin tapahtumiin yksinkertaisesti ole.

    • 544

      Joskus voi olla koiran omistajalla pinttymä, että on saatava se kolmaskin sertti. Eikä oikein onnistu. Pentuna se sujui mallikkaasti, ei enää 2-3 vuotiaana. Tai sujuu muuten, ilman tulosta vain.
      Miten lienee, jos näyttelykäyntejä onkin useita kesässä? Luulisi olevan koiralle stressaavaa.

    • sininauha

      miten se serti saadaan. Koira on saanut kahdesti junior-sarjassa erinomainen- maininnan, vaan ei muuta. Nyt on tarkoitus kokeilla onnea Jyväskylässä marraskuussa.
      koira kyhllä kestäisi useammankin näyttelyn, vaan ei rahapussi riitä. mätsäreissä on käyty sinisiä nauhoja keräilemässä. Koira ihan hihkuu innosta kun tullaan esityspaikalle eikä aina malta kesässäkään olla hiljaa, siis koko aikaa

    • humpuukihommia

      Oma kokemus on, että ei enää koskaan koiraa näyttelyyn. Tämä päätös syntyi 9 vuotta sitten. Vein tuolloin ensimmäistä kertaa koiran näyttelyyn ja tuloksena serti/ eri, rop ja näyttelyn 3. komein koira (noin 500 koiran joukosta) ja kuinka ollakaan oli saman koiran arvostelu 6 viikon päästä hyvä. Ensimmäisellä kerralla luetellut hyveet olivat muuttuneet rasitteiksi (mm. karva).

      Tulin siihen loppupäätelmään, että koko näyttelylaitos/ kennelliitto on turha rahankeräyspumppu, jossa jokainen hampaaton kyttyräselkä saa ne kolme sertiä jos vain niitä tarpeeksi monta kymmentä kertaa näyttelyissä käytetään. Itse en moiseen ilveilyyn enää osallistu.

    • näyttelijä

      Minullakin on valitettavasti vähän samanlaisia kokemuksia kuin humpuukihommia nimimerkillä. Koiramme sai ryhmänäyttelyssä niin vuolaat kehut huippuarvosteluin eri, serti, rop, ryp2. Muutaman kk päästä löytyi vikoja jos toisia (oli vielä sama tuomari) mutta kun oli väärästä kennelistä väärän kasvattajan jälkeläinen = ei voi menestyä! Kaikki muut koiraa kyllä kehuivat, mutta tuomarilla ei ollut pokkaa palkita "väärän kasvattajan" koiraa =(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe