mistä

johtuu?

että erilaisten kamppailulajien harrastajat joutuvat niin usein väkivaltatilanteisiin normaalielämässä?

11

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukseri

      Joutuvatko???en tiedä onko siitä kukaan tutkimusta tehnyt, mutta tuskin lajien harrastajat "joutuvat" enempää ainakaan jos ei jopa vähemmän kuin ei harrastajat. Yleensä ne jotka "joutuvat" väkivalta tilanteisiin ovat alempivöisiä tai peruskurssilaisia joilla ei vielä realiteetit ole oikein kohdallaan.(luullaan itsestä ja omasta lajista liikoja) kiitos elokuvamaailman ja jopa seurassa olevan vetäjän asenteesta.

    • tumppu

      ...perustat väitteesi? Kyllä minun kokemukseni mukaan väkivaltatilanteisiin nimenomaisesti ajautuvat/hakeutuvat muut kuin aktiivisesti kamppailua harrastavat.

      Meillä ei ole tarvetta uhota nakkikioskilla, salilla saa 'näyttää' ihan riittävästi.

      -T

      • viikonloppuna

        viimeksi. Aamulehti jätti kertomatta osan...


    • ei kertaakaan

      en ole koskaan joutunut tappeluun koska en halua tapella. jos joku tulee sanomaan et tapellaas ni mä kysyn et miks? miks me tapeltais? Mutta jos joku todella tulee päälle ni silmien väliin vaan luustohöylää niin eiköhän se siitä. niin iskäni ainaki sanoi =). Ei kannata kuitenkaa kehuskella taidoillaan. Niitä on ihmisiä jotka haluavat testata taitosi. Haluavat katsoa oletko sä nyt sitten kovis kun olet itsepuolustus- jutussa. Noh meitä on moneen junaan. oma neuvoni on että on vain hissun kissun niin ei tule turhaa kontaktia.

      • karateka-n

        Mulle tuli yks jätkä kiukkuamaan...istuin vaan, enkä paljon kommentoinut, mutta ei tullut mieleenkään lähteä siitä vaikka hän sitä ns. pyysikin. Oisko sitten sen takia, että harrastaa itsepuolustuslajia pitänyt lähteä siitä "häntä koipien välissä" jotta hänellä ois "parempi" olla.


      • tumppu
        karateka-n kirjoitti:

        Mulle tuli yks jätkä kiukkuamaan...istuin vaan, enkä paljon kommentoinut, mutta ei tullut mieleenkään lähteä siitä vaikka hän sitä ns. pyysikin. Oisko sitten sen takia, että harrastaa itsepuolustuslajia pitänyt lähteä siitä "häntä koipien välissä" jotta hänellä ois "parempi" olla.

        ..ihan oman terveyden vuoksi.

        -T


      • .....
        karateka-n kirjoitti:

        Mulle tuli yks jätkä kiukkuamaan...istuin vaan, enkä paljon kommentoinut, mutta ei tullut mieleenkään lähteä siitä vaikka hän sitä ns. pyysikin. Oisko sitten sen takia, että harrastaa itsepuolustuslajia pitänyt lähteä siitä "häntä koipien välissä" jotta hänellä ois "parempi" olla.

        Ei tietenkään sen takia tarvitse lähteä pois, että harrastaa itsepuolustuslajia. Sen takia voi kyllä lähteä pois, jos haluaa parhaansa mukaan välttää sen, että joku käy päälle. Siinä tekee valinnan, jos vain jää paikalle kun toinen tulee uhoamaan tms., vaikka voisi lähteä poiskin.

        Voihan se olla vaikeaa arvioida, että tuleeko se toinen päälle vai riittääkö sille uhoaminen. Mutta jos jää vain paikalle, niin silloin tulee hyväksyneeksi sen mahdollisuuden, että toinen voi tulla päälle.


      • karateka-n
        ..... kirjoitti:

        Ei tietenkään sen takia tarvitse lähteä pois, että harrastaa itsepuolustuslajia. Sen takia voi kyllä lähteä pois, jos haluaa parhaansa mukaan välttää sen, että joku käy päälle. Siinä tekee valinnan, jos vain jää paikalle kun toinen tulee uhoamaan tms., vaikka voisi lähteä poiskin.

        Voihan se olla vaikeaa arvioida, että tuleeko se toinen päälle vai riittääkö sille uhoaminen. Mutta jos jää vain paikalle, niin silloin tulee hyväksyneeksi sen mahdollisuuden, että toinen voi tulla päälle.

        näinhän se on, mutta on siinä ainakin mulla "opettelemista" että antaa tavallaan jonkun räkänokan hyppiä silmille...


      • .....
        karateka-n kirjoitti:

        näinhän se on, mutta on siinä ainakin mulla "opettelemista" että antaa tavallaan jonkun räkänokan hyppiä silmille...

        Käy se kieltämättä ylpeyden päälle, että menee suosiolla itse perääntymään. Voin myöntää, että joskus on tehnyt todella pahasti mieli antaa opetus suutaan soittavalle apinalle. Tiedän kyllä aiemmasta, että ei minulla menisi sormi suuhun jos nyrkit alkavat heilumaan. En kuitenkaan pidä itse parhaana lähteä katsomaan tilannetta loppuun asti, että jääkö se toisella vain uhoamiseen, tuleeko se päälle vai meneekö minulta hermot.

        No, kukin tekee omat valinnat miten menetellä tällaisten tilanteiden suhteen.


      • karateka-n
        ..... kirjoitti:

        Käy se kieltämättä ylpeyden päälle, että menee suosiolla itse perääntymään. Voin myöntää, että joskus on tehnyt todella pahasti mieli antaa opetus suutaan soittavalle apinalle. Tiedän kyllä aiemmasta, että ei minulla menisi sormi suuhun jos nyrkit alkavat heilumaan. En kuitenkaan pidä itse parhaana lähteä katsomaan tilannetta loppuun asti, että jääkö se toisella vain uhoamiseen, tuleeko se päälle vai meneekö minulta hermot.

        No, kukin tekee omat valinnat miten menetellä tällaisten tilanteiden suhteen.

        Näin on. Onhan se kyllä tyhmää jäädä siihen. Seuraavan kerran lähden tilanteesta pois. Siinäpähän sit yksin räkyttää :)


    • johtuisiko vaikka siitä, että lehtien palstoilla tehdään isot jutut jos joku joka osaa itseään puolustaa, oikeasti myös tekee sen? Monesti ko. tilanteesta nousee iso haloo, kun taas tilanne, jossa hyökkäyksen kohteeksi joutunut ei ole osannut itseään puolustaa, ohitetaan olankohautuksella ja unohdetaan samantien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1368
    Aihe