Valtava viha

jokunainenjostakin

Hei, aloitin aiheen täällä kun en tiedä mihin paikkaan tämä aloitus kuuluisi. Olen parikymppinen nainen, jolla on vaikeuksia elämänhallinnan kanssa. Ulkopuolisen silmin sitä ei ehkä uskoisi, koska mulla olisi "kaikki mahdollisuudet elämässä". Opiskelen tällä hetkellä ja minulla on ennestään koulutus ja työkokemus, pitkiä miessuhteita ja ystäviä, joten en poikkea valtavirrasta näennäisesti mitenkään. Perhekin on ja joitain ystäviä, joten kaiken järjen mukaan minun pitäisi voida paremmin kuin voin.

Ongelmani on se, mitä tunnen olevani sisältä. Olen täynnä vihaa. Vihani on kuin nelivuotiaan vihaa, haluan paiskoa tavaroita ja mätkiä ohikulkijoita. Tunnen erkanevani yhä pahemmin maailmasta, tavallisista ihmisistä ja elämästä. En usko mihinkään ja olen sisältä kuollut. Inhoan itseäni, haluan hakata itseäni, hypätä junan eteen ja jättää kaiken. En voi kuitenkaan tehdä sitä, koska jättäisin vanhempani ja sisareni yksin.

Toisaalta oma perheeni ja lapsuusajan ongelmat raivostuttavat minua. Miksi vanhempani tekivät minut jos heidän piti juoda ja riidellä meidän lasten edessä? Miksi heidän piti tehdä minut tähän maanpäälliseen helvettiin, keskelle alemman keskiluokan köyhyyttä ja ympäristöä, jossa lasta kiusataan tarhasta asti?

Sisareni sai olla rauhassa, hän ei joutunut kiusatuksi jo tarhaikäisenä eikä hän muista ikäviä asioita siitä mitä isä teki äidilleni. Hän on hyvä, mutta sairas mies, joka on 30 vuotta pimittänyt äidin tilin itselleen, riehunut ja raivonnut illat kotona kun olimme lapsia ja pyytänyt aina anteeksi kun huusin ja raivosin takaisin ja juoksin makkariin itkemään. "Isi rakastaa sinua". Seuraavana aamuna olin jo aina unohtanut edellisillan helvetin, koska olin lapsi ja uusi aamu oli aina uusi aamu. Illalla taas sama uudelleen, jossain on vikaa, isällä on paha mieli ja se on jonkun muun vika.

Minua myös kiusattiin, johon viittasin aiemmin. Olen herkkä ihminen, jolla on aspergeettisia taipumuksia, hyvät verbaaliset kyvyt ja loogis-matemaattista älyä, vaikka selvitin yo-matematiikan kompensaatiopistein. Pärjään kuitenkin loistavasti shakissa ja älypeleissä, joten en usko olevani tyhmä vaan vain älyllisesti epätasainen. En ole oppinut ajamaan autoa liikenteessä, vaikka olen yrittänyt, koska liika joka puolelta tuleva ajamiseen liittyvä informaatio saa pääni pimahtamaan. Olen sosiaalisesti idiootti, jonka lisäksi inhoan sukupuoleni touhuihin liittyviä kanamaisuuksia, mutta en pidä samanikäisistä miehistäkään heidän keskimääräisen typeryytensä vuoksi. Tulen parhaiten toimeen yli 50-vuotiaiden miesten kanssa. Toinen samanikäinen ryhmä on samanikäiset naiset.

Minun pitäisi hakea töitä ja järjestää elämääni, mutta se tuntuu tällä hetkellä niin vaikealta, koska olen kyllästynyt kaikkeen. 10 vuoden koulukiusaaminen, jatkuva haukkuminen (hyi sä oot ruma huora) sekä vanhempieni ongelmat jättivät minuun jälkensä. En tunne olevani kykenevä oikein mihinkään. Olen suhteessa miehen kanssa, jota tunnen käyttäväni hyväkseni. Sama koskee ystäviä. Ennen ajattelin, että on mukava nähdä ystävää, nykyään, että kiva jos sen luona pääsee kaljoittelemaan, jospa sillä olisi tarjota mullekin. Tuntuu kuin ihmiset olisivat minulle enää hyötymistä varten.

Minun sanotaan olevan kaunis ja ottajia riittäisi. Tiedän olevani fyysisesti ihan viehättävä, mutta en tunne itseäni sellaiseksi. Tunnen itseni kuolleeksi, rumaksi, lihavaksi, liian laihaksi, sairaaksi, vastenmieliseksi ja oksettavaksi olennoksi, jolle pitäisi tehdä jotain pahaa. Olen kadonnut henkisesti mustaan aukkoon, päiväkodin käymälän reikään enkä pääse täältä pois.

5

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egworjgeergjo

      Juuh eli oot masentunut. En jaksa sen enempää auttaa ku mulla on kuitenki asiat vielä huonommin. Terapiaa ja sellasta. Ainakin oot fyysisesti terve. Mitään ei oo menetetty, pikkasen järkevää ajattelua niin siitä se elämän paraneminen alkaa.

    • aigjoreiowqoe

      Niin ja kun käsittelet noita sun tunteitas niin ekakshan tulee viha, joka suojelee surulta. Sitten tulee suru. Ja kun se suru on käsitelty, jäljelle jää tyhjyys ja epätoivo. Ja tää tyhjyys ja epätoivo on yllättäen se kaikista vaarallisin vaihe noin niin ku itsemurhariskin kannalta että jos hakeudut hoitoon nyt niin varmaan paremmat selviytymismahkut.

    • elsh

      Hei!! ihan sattumalta klikkasin tän auki! oon 21 v nainen ja tunnistan niin paljon samoja asioita itsessäni! Et oo välttämättä masentunut vaan saatat omata "tunne elämältä epävakaan persoonallisuuden" Se ei ole sairaus vaan ns kehityshäiriö/lapsena omaksuttu tapa käsitellä tunteita ja ajatuksia. Mulle on diagnosoitu masennus mutta nyt alettu pohtia tätä kyseistä häiriötä. Mullakin tunteet ja ajatukset yhtä sekasoppaa, ollut itsetuhoisuutta ja surkea itsetunto vaikka olen oikeasti ihan nätti... Mulla on ollut hankalia ihmissuhteita ja väkivaltainen mies, joka vielä enemmän laski itsetunnon tasoa... En oikein osaa muodostaa ystävyyssuhteita naisten kanssa, koska heti jos tunnistan ihmisestä jonkin tietyn piirteen joka minua ärsyttää niin luovutan saman tien.. Tuun parhaiten toimeen about 25-30 v miesten kanssa jotka ovat jo henkisesti kypsiä... Mulla ei oo tunnuksia täällä vielä mutta jos haluut vaihtaa s postia tai viestiä tai jotain niin ilmoitteleppa tänne! Ja hhei tsemppiä! on itellekki ns "helpottavaa" kuulla että ei oo ainoa jolla on tän kaltasia ongelmia. :s

      • Anonyymi

        Ei kyllä minusta kuulosta epävakaalta jos pystyy kuitenkin muodostamaan ja ylläpitämään pitkiä ihmissuhteita. Pelkästään se, että tulee omasta mielestään juttuun vain rajatun porukan kanssa ei tarkoita mitään mt-ongelmaa.


    • Anonyymi

      Ei tyhjyyteen ole pakko liittää epätoivoa. Minulla ei ole enää lainkaan tulevaisuutta ja olen hyväksynyt sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe