Luuletteko te aaltoon tulijat oikeasti olevanne jotain kovia tekijöitä jo nyt?? Ootte lukenu monta kuukautta neljää kirjaa ja saanu kokeesta hyvät pisteet ja nyt te luulette olevanne maailman huipulla..Voi huhhuh monen teistä ajatusmaailma tulee muuttumaan niin paljon. Toivottavasti se muuttuu jo ennen kouluun tuloa. Tänne ei kaivata yhtään ylimielistä kusipäätä joka kuvittelee olevansa jo jotain. TE ETTE OLE VIELÄ SAAVUTTANEET MITÄÄN.
Vääristynyt mielikuva
45
270
Vastaukset
- ahahahahvoihele
Miksi sinne pitäisi tulla ei-kusipää-asenteella, jos TUTOR katsoo tehtäväkseen kirjoittaa tämmöstä keskustelupalstoille? :D
- Faktatpöytää
Ymmärrän "Aallontutor" katkeruutesi. Jäit selvästikin ilman paikkaa Aallossa ja tulit purkamaan pahaa oloasi tänne. Tiedosta jo nyt se, että me Aaltoon päässeet olemme muita kovempia ja fiksumpia ja todennäköisesti kovempia tulevaisuuden menestyjiä. Syy on yksinkertainen: Olimme jo pääsykokeessa fiksumpia kuin te ja kestimme enemmän paineita. Pelatkaa niillä korteilla, jotka teille on jaettu. Meillä Aaltoon päässeillä on ässäpari, teillä muilla kakkonen ja seiska. Vaikka flopin jälkeen olisikin seiska high, kannattaa elämässä katsoa se river. Koskaan ei tiedä mitä se tarjoaa. Väri, suora, värisuora, you name it. Teillä on edelleen mahdollisuus voittaa meidät. Kuitenkin hyvin pieni sellainen.
- EINÄI
Huhhuh, ei voi enää muuta sanoo. Opiskelen itse Aallossa, ja alkaa aina oksettaa jos joku sinun kaltaisesi idiootti joka kuvittelee itsestään "vähän" liikoja alkaa jauhamaan jotain menestyjäläppää. Nyt ihan oikeasti mieti vähän ennen kuin tulet kouluun. Vaikka kuvittelisitkin tänne pääsyn olevan hieno juttu, niin älä leveile sillä. Muut nimittäin tietävät, että siinä ei ole mitään erikoista, ja tulet itsekin myöhemmin katumaan käytöstäsi kun näet asiat vähän selvemmin.
- Kylteriiiiiiiih
Pakko olla trolli
- AallonTutor
Itse asiassa juuri viime keväänä sain kandin paperit ulos Aallosta
- AaltokylteriZ
EINÄI kirjoitti:
Huhhuh, ei voi enää muuta sanoo. Opiskelen itse Aallossa, ja alkaa aina oksettaa jos joku sinun kaltaisesi idiootti joka kuvittelee itsestään "vähän" liikoja alkaa jauhamaan jotain menestyjäläppää. Nyt ihan oikeasti mieti vähän ennen kuin tulet kouluun. Vaikka kuvittelisitkin tänne pääsyn olevan hieno juttu, niin älä leveile sillä. Muut nimittäin tietävät, että siinä ei ole mitään erikoista, ja tulet itsekin myöhemmin katumaan käytöstäsi kun näet asiat vähän selvemmin.
"Opiskelen itse Aallossa.."
Eli et opiskele itse Aallossa ;) Paljonko jäit tänä vuonna? Vie terveiseni Joensuuhun - Anteeksiettä
Oulusta ktm paperit omaava henkilö ja viime vuonna yritykseni jätti viivan alle 730 000€. Teistä kukaan ei tule edes yltämään siihen. Mukavia opiskeluvuosia ja toivottavasti nuudeli maistuu näille Aallon "menestyjille".
- huomenna_jahdille
Ei paljoo tarvi maistuu koska Aallossa opiskelee hyvillä geeneillä varustetut miljonääriperijät baby ;)
t. tilillä 3,5 miljoonaa - hukkukaarahaanne
Näköjään ihmisille nykyään ykkösprioriteetti on raha. Ei se teistä loppujenlopuksi onnellisia tee. Onneks vielä jotkut osaa arvostaa elämässä muutaki.
- HerätysNuoret
Noniin, kyllä se todellisuus vielä tulee vastaan :) kukaan järkevä työnantaja ei tuijota opiskelu paikkakuntaa, muut asiat ratkaisee
- creamasses
niinpä ^ kermaperseet täällä leventelee rahoilla mitä eivät ole edes ansainneet.
- NäinSeVainMenee
Kerratanpaa nyt hieman ravintoketjua, eli:
1. (jaettu ykkössija) Aallon rahislaiset ja dippainssiksi Aallossa valmistuvat TUTAlaiset
2. Lääkisläiset
3. Oikkislaiset
4. Muut kauppakorkeaopiskelijat
5. Muut dippainssiopiskelijat
....tämän jälkeen erittäin Erittäin ERITTÄIN paljon tyhjää...ja sitten...
11. Muiden kuin kauppakorkean, teknillisen korkeakoulun, oikkarin ja lääkiksen nokkimislista alkaa tästä eteenpäin
Tää on fakta, muu on pelkkää teatteria.- Mitäselität
Lääkis ja oikis on kovempia ku kauppis XD Kauppiksesta valmistuneen mediaanipalkka on 5000e ja esim oikiksesta valmistuneen 6000e. Helsingin oikikseen on paljon vaikeampi päästä kuin helsingin kauppikseen.
- NäinSeVainMenee
Mitäselität kirjoitti:
Lääkis ja oikis on kovempia ku kauppis XD Kauppiksesta valmistuneen mediaanipalkka on 5000e ja esim oikiksesta valmistuneen 6000e. Helsingin oikikseen on paljon vaikeampi päästä kuin helsingin kauppikseen.
Mitä itse selität, juurihan pistin lääkiksen ja oikkiksen kauppisten edelle - poislukien yksi ja ainoa poikkeus eli Aallon rahis, koska sieltä valmistuneet tienaavat hyvin ja se myös tuo mukanaan keskimääräistä kauppista korkeamman statuksen.
Aallon rahis ja TUTA ovat suvereenit ykkösnyrkit, sitten tulee lääkärit ja oikeustieteilijät yhtenä massana ja sen jälkeen aika tasaisesti kauppislaiset ja tippainssiläiset. Kyse ei ole vain mediaanipalkasta, vaan myöskin statuksesta ja erityisesti *potentiaalisesta* mahdollisuudesta erittäin isoihin tienesteihin. Lääkärit ja asianajajat tienaavat helv hyvin keskimäärin, mutta Aallon rahislaisilla ja tsippainzzitutalaisilla on parempi potentiaali päästä huomattavasti korkeampiin kokonaistuloihin - oilmu
Vertaat siis tosissaan esim. lääkikseen päässeitä ja sieltä valmistuneita kauppiksen käyneisiin? Ensinnäkin lääkikseen pääseminen ei onnistuisi kuin hyvin hyvin harvalta kauppislaiselta äärimmäisen kovalla duunilla, kun taas vastaavasti JOKAINEN lääkikseen päässyt pääsisi halutessaan melko vaivattomasti Aallon rahoitukseen tai tutalle. Vaatii hiukan enemmän osata syvällisesti luonnontieteitä joita on opiskeltu vuosia kuin että lukee pari erittäin helppoa kirjaa ulkoa.
Toki ymmärrän että ihminen on aina omassa pikku mielessään maailman napa, ja mielikuvitus suorittaa omien saavutusten kohdalla kertolaskun, joka tekee ne moninkertaisiksi. Mutta älä oikeasti heitä tällaista settiä livenä kenellekään, ellet halua vaikuttaa ihan pelleltä. - Mitäselität
oilmu kirjoitti:
Vertaat siis tosissaan esim. lääkikseen päässeitä ja sieltä valmistuneita kauppiksen käyneisiin? Ensinnäkin lääkikseen pääseminen ei onnistuisi kuin hyvin hyvin harvalta kauppislaiselta äärimmäisen kovalla duunilla, kun taas vastaavasti JOKAINEN lääkikseen päässyt pääsisi halutessaan melko vaivattomasti Aallon rahoitukseen tai tutalle. Vaatii hiukan enemmän osata syvällisesti luonnontieteitä joita on opiskeltu vuosia kuin että lukee pari erittäin helppoa kirjaa ulkoa.
Toki ymmärrän että ihminen on aina omassa pikku mielessään maailman napa, ja mielikuvitus suorittaa omien saavutusten kohdalla kertolaskun, joka tekee ne moninkertaisiksi. Mutta älä oikeasti heitä tällaista settiä livenä kenellekään, ellet halua vaikuttaa ihan pelleltä.Ihan samaa mieltä. :)
- NäinSeVainMenee
oilmu kirjoitti:
Toki ymmärrän että ihminen on aina omassa pikku mielessään maailman napa, ja mielikuvitus suorittaa omien saavutusten kohdalla kertolaskun, joka tekee ne moninkertaisiksi. Mutta älä oikeasti heitä tällaista settiä livenä kenellekään, ellet halua vaikuttaa ihan pelleltä.Ymmärsit minut täysin väärin - toiv. et tietoisesti kuitenkaan. En kiistä ollenkaan sitä mitä sanoit, mutta et ymmärtänyt pointtiani: sanoin että Aallon rahis&tuta luovat paremman POTENTIAALIN päästä isommille tienesteille - jopa miljoonatienesteille. Siksi lääkis ja oikkis on listallani korkeammalla tasolla yleisesti ottaen mm. siksi koska lääkikseen on vaikeampi päästä ja he tienaavat KESKIMÄÄRIN enemmän (= esim. juuri mediaantulo)
Lääkiksestä ja oikkiksesta valmistuneilla ei kuitenkaan ole samaa POTENTIAALIA päästä todella isoille tienesteille vaikka he keskimäärin enemmän massia ansaitsevatkin. Lääkäreillä tulee se yläraja palkassa kuitenkin aika nopeasti vastaan, kun taas rahislaisilla ja tutalaisilla on yleensä vain taivas kattona. - tervehdys11112211
NäinSeVainMenee kirjoitti:
Ymmärsit minut täysin väärin - toiv. et tietoisesti kuitenkaan. En kiistä ollenkaan sitä mitä sanoit, mutta et ymmärtänyt pointtiani: sanoin että Aallon rahis&tuta luovat paremman POTENTIAALIN päästä isommille tienesteille - jopa miljoonatienesteille. Siksi lääkis ja oikkis on listallani korkeammalla tasolla yleisesti ottaen mm. siksi koska lääkikseen on vaikeampi päästä ja he tienaavat KESKIMÄÄRIN enemmän (= esim. juuri mediaantulo)
Lääkiksestä ja oikkiksesta valmistuneilla ei kuitenkaan ole samaa POTENTIAALIA päästä todella isoille tienesteille vaikka he keskimäärin enemmän massia ansaitsevatkin. Lääkäreillä tulee se yläraja palkassa kuitenkin aika nopeasti vastaan, kun taas rahislaisilla ja tutalaisilla on yleensä vain taivas kattona.Jos jollain tässä yhteiskunnassa (opiskelun osalta) on lähtökohdat isoihin tuloihin niin rakennusalan yliopistonopiskelijoilla. Taloja on nyt ja niitä tarvitaan aina. Kiinteistöt ovat pääomaa, joten ensinnäkin verotus on puolella. Toiseksi, niissä liikkuu isot rahat. Jää kyllä rahislaiset kakkoseksi.
Itsestä tulotkin kiinni. Merkonomi tai tohtori, kaikilla mahdollisuus suuriin tuloihin. Minusta raha ei kuitenkaan ole tärkein. Kiinnostava työ on tärkein.
t. 6000 neliömetria vuokraava sortaja. Lisää ostan kun pankista lainaa saan. (Turusta valmistunut ekonomi) - kapustelija
oilmu kirjoitti:
Toki ymmärrän että ihminen on aina omassa pikku mielessään maailman napa, ja mielikuvitus suorittaa omien saavutusten kohdalla kertolaskun, joka tekee ne moninkertaisiksi. Mutta älä oikeasti heitä tällaista settiä livenä kenellekään, ellet halua vaikuttaa ihan pelleltä.Mihin perustat väitteesi ettei monikaan kauppikseen päässeistä pääsisi lääkikseen ja toisinpäin? Onko antaa jotain mitattavaa dataa siitä kuinka moni kauppikseen pyrkijöistä oikeasti haluaisi lääkikseen ja tekemään uraa joidenkin visvaisten pyllynreikien parantamisen parissa? Jos tämä teksti on lääkikseen pyrkijän kirjoittama niin alan epäilemään tosissaan lääkisläisten järjenjuoksuntasoa, tai ehkä jutun juoni olikin siinä että olet nimenomaan tällainen iki-pyrkijä?
- haheng
tervehdys11112211 kirjoitti:
Jos jollain tässä yhteiskunnassa (opiskelun osalta) on lähtökohdat isoihin tuloihin niin rakennusalan yliopistonopiskelijoilla. Taloja on nyt ja niitä tarvitaan aina. Kiinteistöt ovat pääomaa, joten ensinnäkin verotus on puolella. Toiseksi, niissä liikkuu isot rahat. Jää kyllä rahislaiset kakkoseksi.
Itsestä tulotkin kiinni. Merkonomi tai tohtori, kaikilla mahdollisuus suuriin tuloihin. Minusta raha ei kuitenkaan ole tärkein. Kiinnostava työ on tärkein.
t. 6000 neliömetria vuokraava sortaja. Lisää ostan kun pankista lainaa saan. (Turusta valmistunut ekonomi)"Minusta raha ei kuitenkaan ole tärkein. Kiinnostava työ on tärkein."
No sieltähän se tuli. Tunnetko ketään kauppakorkean opiskelijaa jota kiinnostaisi kaivella jotain tulehtuneita virtsaputkia? Kahden oppilaitoksen ja niiden opiskelija-aineksen vertailu on täysin aivottoman henkilön aikaansaannos koska näiden kahden laitoksen opiskelijoilla on täysin eri intressit. - oilmu
Siis mitähän se nyt oikeen höpötät NäinSeMeneetms.? "tulot on lääkisläisillä keskimäärin korkeemmat mutta se on se potentiaali joka on isompi rahikses. Potentiaali." Siis tulot on kauppiksesta keskimäärin pienemmät, mediaani on pienempi, odotusarvo on pienempi. Eikä myöskään todellakaan voi puhua mistään potentiaalista jos yksi sadasta sieltä pääsee johonkin huipputuloihin. Lääketieteen opiskelijoista varmasti useampi tulee rikastumaan aikanaan lääketieteen alalla yrittäjinä. Ei rahiksen tyypeillä ole mitään "potentiaalia" rikastua sen enempää kuin lääkisläisillä.
- NäinSeVainMenee
oilmu kirjoitti:
Siis mitähän se nyt oikeen höpötät NäinSeMeneetms.? "tulot on lääkisläisillä keskimäärin korkeemmat mutta se on se potentiaali joka on isompi rahikses. Potentiaali." Siis tulot on kauppiksesta keskimäärin pienemmät, mediaani on pienempi, odotusarvo on pienempi. Eikä myöskään todellakaan voi puhua mistään potentiaalista jos yksi sadasta sieltä pääsee johonkin huipputuloihin. Lääketieteen opiskelijoista varmasti useampi tulee rikastumaan aikanaan lääketieteen alalla yrittäjinä. Ei rahiksen tyypeillä ole mitään "potentiaalia" rikastua sen enempää kuin lääkisläisillä.
No ihan varmasi rahislaisilla on parempi potentiaali päästä suurin, jopa (kuten mainitsin) miljoonatienesteihin kuin lääkäreillä vaikka perusrahsilainen tienaakin keskimäärän vähemmän. Lääkäreillä on isommat palkat mutta ylärajaa tulee aika nopeasti vastaan jo noin kymppitonnissa ja erittäin harvalla lääkärillä on mahdollisuus ansaita yli miljoonan vuodessa.
TUTAa kutsuttiin aikaisemmin vuorineuvoslinjaksi ja minä pistän aika pitkälle yhtäläisyysmerkin tutan ja Aallon rahiksen kanssa mitä tulee mahdollisuuksiin edetä sellaiseen asemaan jossa palkka, bonukset, optiot ja muut kannustimet kipuavat yli miljoonaan vuodessa.
Kiteytettynä: lääkärinä tienaan enemmän kuin keskiverto rahislainen, mutta jos haluan mahdollisuuden - vaikkakin suht. pienellä todennäköisyydellä - päästä todella suurin tuloihin niin silloin rahislaisella on isompi potentiaali kuin lääkärillä. - qqwwmmnn1
Kuinka monta Aallon/Helsingin Kauppakorkeakoulusta valmistunutta oli eilen julkaistulla pörssirikkaat listalla?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1434547134265.html
TOP 10:ssä oli pikaisen Googlauksen perusteella 4 x Hanken, 4 x Helsingin yliopisto, 1 x USA:ssa suoritettu tutkinto ja 1 x Ei yliopistotutkintoa.
- Eimeejakeluun
Toivon todella, että nämä sankarit, jotka jatkuvalla syötöllä suoltavat sitä kuinka aalto on parasta ja kaikki aaltolaiset ovat tulevia menestyjiä, ovat oikeasti vain trolleja. Jotenkin surkuhupaisaa, että monet vielä painottavat sitä kuinka aallossa on hyvät startup-systeemit jne. Ilmeisesti pieneen päähän ei mahdu ajatus siitä, että sen oman yrityksen voi perustaa, vaikka olisikin eriväriset haalarit :) ?
- kjhkhhkhkhkkhkhkh
Varmaan osa on trolleja mut pahoin pelkään et osa oikeesti kuvittelee aallon olevan ylivertainen muihin kauppiksiin nähden :)
- NäinSeVainMenee
Mä en ainakaan aio pyydellä anteeksi keneltäkään - en edes ystäviltä enkä sukulaisilta, vaikka osa heistä pitää minua omahyväisenä ja ylimielisenä - sitä, että haluan menestyä elämässäni. Olen luopunut monesta asiasta keskittyessäni 100% koulunkäyntiin koko ikäni ja nyt toisella yrittämällä olen pääsemässä Aaltoon, ensimmäisellä kerralla jäin 1.5p päähän.
Haluan päästä Aaltoon lukemaan rahoitusta, aion panostaa opiskeluun 110% koska haluan menestyä ja haluan ansaita paljon rahaa. Minua voidaan sitten haukkua ties mikskä koska raha on niin tärkeää, mutta tällainen minä olen ja tulen aina olemaan. Tämä on minulle tärkein asia elämässä, jollekin toiselle jokin toinen asia on tärkeintä (kuten ihmissuhteet jne). Ehkä jonain päivää ajattelen toisin... - Pääpoisperseestä
NäinSeVainMenee kirjoitti:
Mä en ainakaan aio pyydellä anteeksi keneltäkään - en edes ystäviltä enkä sukulaisilta, vaikka osa heistä pitää minua omahyväisenä ja ylimielisenä - sitä, että haluan menestyä elämässäni. Olen luopunut monesta asiasta keskittyessäni 100% koulunkäyntiin koko ikäni ja nyt toisella yrittämällä olen pääsemässä Aaltoon, ensimmäisellä kerralla jäin 1.5p päähän.
Haluan päästä Aaltoon lukemaan rahoitusta, aion panostaa opiskeluun 110% koska haluan menestyä ja haluan ansaita paljon rahaa. Minua voidaan sitten haukkua ties mikskä koska raha on niin tärkeää, mutta tällainen minä olen ja tulen aina olemaan. Tämä on minulle tärkein asia elämässä, jollekin toiselle jokin toinen asia on tärkeintä (kuten ihmissuhteet jne). Ehkä jonain päivää ajattelen toisin...Tästä huomaa selvästi kuinka kirjoittaja on ilmeisesti vähävaraisesta perheestä ja luulee, että raha tuo elämästä täydellistä. "NäinSeVainMenee" meinaatko tosissasi, että päästessäsi aaltoon lukemaan rahoitusta takaa se automaattisesti "menestystä ja paljon rahaa" ? :D
- lvpcpcpc
Raha ei tuo onnea, mutta rahattomuus vähentää onnellisuutta. Kannattaa kouluttautua ammattiin, jossa todennäköisesti tienaa sen verran, ettei tarvi joka senttiä laskea ja asua vuokralähiössä ja pelätä luottotietojen menettämistä. Työttömyys ekonomeilla on 5%, ja siinä on myös lyhytaikaisesti työttömät mukana. Loput pitkäaikaistyöttömät eivät varmaan ole sopivia alalle ja olettavat pelkät koulutuksen takaavan työpaikan. Kukaan ei palkkaa ekonomia 4000 palkalla, jos ei ole tehnyt päivääkään töitä. Ei kannata. Kesällä kaikilla on aikaa käydä töissä sillä harjoittelijan palkalla, joka kauppislaisille on n. 1800-1900 kuussa.
- NäinSeVainMenee
Pääpoisperseestä kirjoitti:
Tästä huomaa selvästi kuinka kirjoittaja on ilmeisesti vähävaraisesta perheestä ja luulee, että raha tuo elämästä täydellistä. "NäinSeVainMenee" meinaatko tosissasi, että päästessäsi aaltoon lukemaan rahoitusta takaa se automaattisesti "menestystä ja paljon rahaa" ? :D
Olen vähävaraisesta perheestä, en kiistä sitä. Olen asunut äitini kanssa yksiössä erittäin huonomaineisessa lähiössä Helsingissä koko ikäni ja vaikka en ikinä nälkää ole nähnyt niin sen verta se jokapäiväinen eurosentin venyttäminen on vaikuttanut, että aion pitää huolen OMALLA AHKERUUDELLA siitä, että tulen opiskelujen jälkeen hyvin toimeen.
Minusta on tullut ylimielinen nilkki joo ja mua saa haukkua, mutta muistuttaisin että monet nysvää kotona laiskana, työttömänä tai sosiaalipummina. Mä en taas arvosta sellaista meininkiä ollenkaan.
"meinaatko tosissasi, että päästessäsi aaltoon lukemaan rahoitusta takaa se automaattisesti "menestystä ja paljon rahaa" ? :D"
Lue vähän ylempänä toista postaustani, en tod. luule että se takaa automaattisesti paljon rahaa, mutta se luo EDELLYTYKSET ja POTENTIAALIN tehdä paljon rahaa ja se on se mikä kannustaa minua opiskelemaan aamusta iltaan. Saataan epäonnistuakin, mutta väitän kuitenkin että pystyn KTM-opintojen jälkeen ansaitsemaan tarpeeksi saadakseni voita leivän päälle.
- aallonprofessuuri
jeejee, miten voi edes verrata näillä palstoilla jotain lääkistä, oikkista ja kauppakorkeaa. Sitten jotkut heittää että lääkikseen ja oikikseen ois tosi vaikeeta päästä.
Itseasiassa oikikseen ihan yhtä vaikeaa päästä kuin kauppakorkeeseen. Koe on vain erilainen ja sopii toisille, toisille ei. Ja mitä lääkikseen tulee niin siellä vaikuttavat muutkin asiat kuin oma päättäväisyys. Siellä on soveltuvuuskokeet yms. missä katsotaan hakijan luonnetta ja siihen kun ei voi vaikuttaa.
Eise kokeen vaikeus ole mikään mittari vaan kylmä fakta on että sinne mihin on vaikein päästä on sisäänpääsy prosentti pienin. Käsittääkseni tämä prosentti on aikalailla sama kaikilla kolmella.- lolol
No nyt tuli varsinainen asiantuntija paikalle! Lääkikseen ei todellakaan ole mitään soveltuvuuskokeita! Mistähän tuonkin keksit? Ja jos et tiedä asiasta mitään, niin miksi heität sen faktana?
Ja toisekseen sisäänpääsyprosentti ei kerro käytännössä yhtään mitään. Suurin osa kauppikseen hakijoista on idiootteja jotka ovat lukeneet kirjat pari kertaa. Kun taas esim. lääkiksessä ne jotka menevät pääsykokeeseen ovat keskimäärin tehneet koealueen aiheiden parissa duunia helposti yli kymmenkertaisen määrän näihin kauppiksen lintuaivoihin nähden. - juujaa11
lolol kirjoitti:
No nyt tuli varsinainen asiantuntija paikalle! Lääkikseen ei todellakaan ole mitään soveltuvuuskokeita! Mistähän tuonkin keksit? Ja jos et tiedä asiasta mitään, niin miksi heität sen faktana?
Ja toisekseen sisäänpääsyprosentti ei kerro käytännössä yhtään mitään. Suurin osa kauppikseen hakijoista on idiootteja jotka ovat lukeneet kirjat pari kertaa. Kun taas esim. lääkiksessä ne jotka menevät pääsykokeeseen ovat keskimäärin tehneet koealueen aiheiden parissa duunia helposti yli kymmenkertaisen määrän näihin kauppiksen lintuaivoihin nähden.soveltuvuudella tarkoitin esim kokeessa olevaa aikarajaa ja toisekseen ihan yhtä paljon niitä "onnenonkijoita" on sielläkin kokeissa. Ja todellakin on soveltuvuus kokeet luuletko että esim kirurgiksi voi päästää kenet tahansa ??
- lolllolo
You, sir, are useless. Johan kerroin sulle että ei ole mitään soveltuvuuskokeita. Ainoastaan päösykoe. Pääsykokeissa yleensä on jonkinlainen aikaraja. Muutenhan jomma menisi vähän mahdottomaksi.
- ompaskokeet
lolllolo kirjoitti:
You, sir, are useless. Johan kerroin sulle että ei ole mitään soveltuvuuskokeita. Ainoastaan päösykoe. Pääsykokeissa yleensä on jonkinlainen aikaraja. Muutenhan jomma menisi vähän mahdottomaksi.
no aikaraja siis sellainen tuolla että koetta ei ketään ehdi tehdä kokonaan ja se on sellainen tahallaan (testataan nopeaa päättelykykyä.)
Ja lisäksi on soveltuvuuskokeet erikoistumisvaiheessa. - domesticusa
lolol kirjoitti:
Ja toisekseen sisäänpääsyprosentti ei kerro käytännössä yhtään mitään. Suurin osa kauppikseen hakijoista on idiootteja jotka ovat lukeneet kirjat pari kertaa. Kun taas esim. lääkiksessä ne jotka menevät pääsykokeeseen ovat keskimäärin tehneet koealueen aiheiden parissa duunia helposti yli kymmenkertaisen määrän näihin kauppiksen lintuaivoihin nähden."Ja toisekseen sisäänpääsyprosentti ei kerro käytännössä yhtään mitään. Suurin osa kauppikseen hakijoista on idiootteja"
Mihin perustat väitteesi? ;) Tiedoksesi että lääkikseen oli 1000 hakijaa viime vuonna joista 100 pääsi, lol eli 10% hakijoista pääsee, vertaa tätä Aallon 3% joka menee pääsykokeilla :D Urpooooo haha! Voimme siis tästäkin sinun tavoin vetää johtopäätöksen että lääkikseen hakee idiootit jotka ei lue ollenkaan koska tietää että 10% pääsee. Heheeeeeeeeeeee:D - a----
domesticusa kirjoitti:
"Ja toisekseen sisäänpääsyprosentti ei kerro käytännössä yhtään mitään. Suurin osa kauppikseen hakijoista on idiootteja"
Mihin perustat väitteesi? ;) Tiedoksesi että lääkikseen oli 1000 hakijaa viime vuonna joista 100 pääsi, lol eli 10% hakijoista pääsee, vertaa tätä Aallon 3% joka menee pääsykokeilla :D Urpooooo haha! Voimme siis tästäkin sinun tavoin vetää johtopäätöksen että lääkikseen hakee idiootit jotka ei lue ollenkaan koska tietää että 10% pääsee. Heheeeeeeeeeeee:DSisäänpääsyprosentti kertoo sisäänpäässeiden määrän suhteen hakijamäärään nähden, ei oikein muuta. Olen ollut ennen lääkistä (sisäänpääsyprosentti 10 % tienoilla) amkissa opiskelemassa kätilötyön sv hoitotyön koulutusohjelmassa, jonne pääsee pääsykokeella 2 % hakijoista (ainakin sinä vuonna sinne amkiin missä mä olin). Ihan täysin mututuntumalla ja subjektiivisella fiiliksellä heitän, että lääkikseen oli aika paljon vaikeampi päästä ja sen pääsykokeita en olisi läpäissyt lukematta. Pelkkiä sisäänpääsyprosentteja vertailemalla joku voisi kylläkin vetää sen johtopäätöksen, että asia on toisin. Ja myös lääkärit voivat saada tulevaisuudessa lisätienestejä sijoittamalla osan palkastaan, ja esimerkiksi opintolainan. Ei oo pelkästään rahislaisten etuoikeus, onneksi. :)
- herkkules
Tämä keskustelu harhautuu aika kauas alkuperäisestä aiheesta. Ihmiset suuntautuvat ja ovat erikoisen hyiä eri aloilla. Ei voi sanoa, että huippu taloustieteilijästä olisi tullut huippu lääkäri tai toisinpäin. Molemmissa on todella fiksuja henkilöitä. Mihin ammattiin sitten suuntautuu ne viisaimmat ja pätevimmät henkilöt on vaikea sanoa. Mutta lääkäreissä, tuomareissa ja talousalan ihmisissä niitä varmasti on paljon.
Pääsykokeet ovat kaikissa erityyliset. Kyllä näistä kauppiksen pääsykoekirjoistakin saisi irti sellaisia kysymyksiä, että pisterajat jäisivät paljonkin alemmaksi. Kansiksesta ja talousmatikasta saa paljon soveltavampia kysymyksiä kuin mihin viime vuosina on totuttu. - Äidin_luona_espoossa
Aallon kkk = Espoon kauppis
Missä yövyt kun menet ulkkarina ky:n sitseille?- Jahahahsjsblih
Espoon kauppis :DD
- Etooalastontnaistnähny
En ainakaan kotona. Mutta siitähän et sinä mitään tiedä. Jätä ne leikit isommille pojille.
- Kaikkiohiteiänsuhteen
Eniten huvittaa nämä jonnet ja muijat joita on niin vitusti röllätty täälläkin tolla Aallon ylistämisellä :D Suuttukaa jo!
Suoli 24 ja reaalielämän kahtiajako on joillekin vaikeaa.
T. Suomeen ainoaan kauppikseen 37,5 pisteellä- Hyväksyhuonoutesi
Surkeet pisteet kyllä. Voi olla, että jäät rannalle. Toivottavasti jäät.
T: 2kk lukemisella 41 pisteellä (73 yht) Suomen ainoaan kauppakorkeeseen - Eivittumake
Hyväksyhuonoutesi kirjoitti:
Surkeet pisteet kyllä. Voi olla, että jäät rannalle. Toivottavasti jäät.
T: 2kk lukemisella 41 pisteellä (73 yht) Suomen ainoaan kauppakorkeeseenNoni ja sit taas mennään :D
- Wasmachstdudann
Aaltohan on aika surkea koulu jos verrataan saksalaiseen koulutukseen, sieltähän löytyy Yliopistoja pilvin pimein eikä sisäänpääsykään vaadi kun sen lukiotodistuksen. Ainut on vaan että kieltä pitäisi osata, mutta se nyt hoituu lukiossa helposti. Pääsykokeisiin vietettyä aikaa yhteensä 0h. Näin me viisaammat, sekä rohkeimmat päästään vähällä :)
- EVVK_sun_koulus
Työelämässä ne meriitit ja ansiot mitataan.
Eipä oo kertaakaan todistuksia kyselty, että mistä on. (Joensuusta)
Mutta jos se omaa mieltä lämmittää, niin jatkakaa keskustelua. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627116
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264108- 473467
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1423166- 512916
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262306- 432286
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722023Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291876