mikä toi RY oikeen on ? tukeeko ne jotain vai kerääks ne rahaa vai mitä helvettiä? useaan otteeseen koittanu pyytää jotain apua/tietoa niin ei tuu ees mitään vastausta.
oks niistä ollu kellekään mitään hyötyä?
Narsistien uhrien tuki ry?
12
394
Vastaukset
- viaton92
ne ei varmaan kata sosiopaattien uhrien avustamista? narsistihan kehittyy tai saattaa kehittyä sosiopaatiksi jos se jää ajoissa huomaamatta.
- Lainaus_linkistä
https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/rekisteroity_ja_rekisteroimaton_yhdistys/rekisteroity_ja_rekisteroimaton_yhdistys.html
" Rekisteröinnillä yhdistys saa oikeuskelpoisuuden
Oikeuskelpoisuudella tarkoitetaan kykyä saada nimiinsä oikeuksia ja tulla velvoitetuksi.
Yhdistyksen oikeuskelpoisuus syntyy rekisteröitäessä ja se lakkaa, kun yhdistys poistetaan rekisteristä purkautumisen tai lakkauttamisen perusteella. "
Lainaus linkistä- ry_tarkoittaa_
ry tarkoittaa rekisteröityä yhdistystä, jos se nyt vielä jäi ymmärtämättä.
- Sen_verran_
http://www.narsistienuhrientuki.fi/
Sen verran yhdyn aloituksen moitteen sävyyn, että vaikka itse olen saanut keskusteluyhteyden ja asiallisen keskustelun kun soitin soittoaikaan, niin yksi toinen juttu.
Eli se, että sinne ei tosiaankaan saanut mitään yhteyttä kehenkään toimihenkilöön, vaan olisi ollut lähetettävä etukäteen omat yhteystietonsa netissä, joka minun mielestäni on tavattoman haastava tapa ilmoittautua näin äärettömän arkaluontoisessa asiassa... Joten menemättä jäi."Eli se, että sinne ei tosiaankaan saanut mitään yhteyttä kehenkään toimihenkilöön, vaan olisi ollut lähetettävä etukäteen omat yhteystietonsa netissä, joka minun mielestäni on tavattoman haastava tapa ilmoittautua näin äärettömän arkaluontoisessa asiassa"
Niin en henkilökohtaisesti tiedä noista asioista kovin tarkaan , mutta tuskin siellä aina on hetikohta ketään valmiina palvelemaan, että antamalla yhteystietonsa voivat sitten ottaa itsekin yhteyttä avunhakijaan. Muutenkin on varmasti hyvä kun jonkinlaista "kontrollia" on noissa asioissa, ja ajattelisin, että jos oikeasti tarvitsee apua niin miksei silloin voi hakea apua omalla nimellään. Kaikille avoinna olevat keskustelufoorumit on sitten asia erikseen...
Mutta joo, käyn aina silloin tällöin sivustolla lueskelemassa, niin nytkin kun linkki tuos oli ja tällä kertaa lueskelin nuo selvitymistarinat, joten loppuun lainaan Tähtisilmä nimimerkillä kirjoittaneen tarinan lopusta lauseen, joka kannattaa myös muistaa
”Olet hänen vallassaan niin kauan kun vatvot häntä ajatuksissasi.”- Kuten_kirjoitin
"Muutenkin on varmasti hyvä kun jonkinlaista "kontrollia" on noissa asioissa, ja ajattelisin, että jos oikeasti tarvitsee apua niin miksei silloin voi hakea apua omalla nimellään. "
Kuten kirjoitin, niin minun mielestäni olisi hyvä, jos edes johonkin kellonaikaan jonain viikonpäivänä olisi ollut joku elävä henkilö tavattavissa joka olisi sitten ottanut ne yhteystiedot ja sanonut myös oman nimensä.
Asia on sen laatuinen, että ei aikuinen täysijärkinen ihminen enää hae tuollaiseen apua katsellen ylöspäin kuin lapsi äitiin. Ei ole mitään syytä tuollaiseen. Että avoimempaa asennetta jäin kaipaamaan minäkin.
En ihan taas ymmärtänyt pointtiasi ylt, miksi tyydyit toistamaan ja ylistämään taas vain vallassa olevaa käytäntöä, vaikka et, niinkuin sanoitkin, asiasta enempää tiedä.
Vaan enpä ainakaan minä ole koskaan sanonut, että tapauksen unohtaisin. Ennemmin päinvastoin. "Kuten kirjoitin, niin minun mielestäni olisi hyvä, jos edes johonkin kellonaikaan jonain viikonpäivänä olisi ollut joku elävä henkilö tavattavissa joka olisi sitten ottanut ne yhteystiedot ja sanonut myös oman nimensä."
Niin jos oikein olen ymmärtänyt niin pääpaino on tiedon levittämisessä ja vertaistuessa, joita ryhmiä sitten on ainakin suurimmissa kaupungeissa ja joiden yhteistiedot yms ovat kaikkien saatavilla eikä varsinaisesti yhdistyksestä ei ole sillä tavoin saatavilla yksilöllistä face to face apua, terapiaa, keskustelua kuin tuon puhelin päivystyksen muodossa vaan sieltä sitten ohjataan ns. virallisten avunhakemiskanavien, vertaistuen, piiriin...
Jonkinlaista tietoa ny tuon tyyppisestä vertaistuki toiminnasta on alkoholismipuolelta, etten tiedä sitten voiko noista vertaistukiryhmistä esim. saada "kummin", jolle voi sitten soittaa vaikka hädän hetkellä/silloin kun on vaikeaa ja ainakin alkoholismi puolella noista vertaistukijutuista on syntynyt hyviä ystävyyssuhteitakin...
Mitä tulee avun hakemiseen, niin kyllähän se tietyntyyppistä nöyryyttä tarvitsee, ensin tunnustaa itselleen että tarvitsee apua ja lähtee sitä hakemaan, että ehkä siinä sitten on tietyntyyppinen auttaja, autettava kuvio, mutta riippuu kai ihmisestä miltä sellainen sitten tuntuu, jotenkin hassulta tuntuu ajatus ainakin avun/tuen pyytäminen sellaiselta joka olisi vielä huonomassa jamassa kuin itse...
Mutta ymmärrän kyllä tietynlaisen varovaisuudenkin näissä jutuissa. esim. alkoholisti puolella sitten juopot voivat soitella, häiritä tukijoitaan aina kun haluavat juttuseuraa, ilman sen vakavampaa avun tarvetta...
Tämä nykyaika kun on mitä on, niin varmaan näissä narsistien uhri tuki jutuissa saattaa olla vaarana, että ryhmiin pyrkii narsistejakin tekeytyen uhreiksi...
Muutenkin ihminen joka tarvitsee apua, voi olla hyvinkin loukkaantumisherkkä jos ei sitä apua nyt just sillä hetkellä ole tarjolla hänen tarpeisiinsa. Kun jonkinlainen tosiasia on sekin, hait ny mitä tahansa apua niin joudut usein odottamaan ellei apu ole sen luontoista, että paikalle tarvitaan poliisi tai ambulanssi...- Kyllähän_tuo
" niin kyllähän se tietyntyyppistä nöyryyttä tarvitsee, ensin tunnustaa itselleen että tarvitsee apua ja lähtee sitä hakemaan, että ehkä siinä sitten on tietyntyyppinen auttaja, autettava kuvio, mutta riippuu kai ihmisestä miltä sellainen sitten tuntuu, jotenkin hassulta tuntuu ajatus ainakin avun/tuen pyytäminen sellaiselta joka olisi vielä huonomassa jamassa kuin itse..."
Kyllähän tuo kuvio voi olla noinkin, että auttaja on monin tavoin heikompi. Mielestäni kyse on narsismiasiassakin kuitenkin asiantuntijuudesta, jota saattaa olla heikossa jamassa olevalla ihmisellä yllinkyllin. Aina ei ole kyse mistään heikko-vahva asetelmasta eikä kilpailusta.
MUTTA OIKEASTI-
Minusta on outoa, että jollakin on jotain sitä vastaan, että yhteystietonsa antaisi oikealle elävälle henkilölle. Kyllä tuollainen tapa olisi tervetullut kun on näin arkaluontoisesta asiasta kyse.
On aika kylmää kyytiä lähettää omat yhteystietonsa puhelinnumeroineen ja osoitteineen päivineen tuntemattomaan... Uskoisin, että aloittajakin tarkoitti tuota. - aina_tukkanuottasilla
Kyllähän_tuo kirjoitti:
" niin kyllähän se tietyntyyppistä nöyryyttä tarvitsee, ensin tunnustaa itselleen että tarvitsee apua ja lähtee sitä hakemaan, että ehkä siinä sitten on tietyntyyppinen auttaja, autettava kuvio, mutta riippuu kai ihmisestä miltä sellainen sitten tuntuu, jotenkin hassulta tuntuu ajatus ainakin avun/tuen pyytäminen sellaiselta joka olisi vielä huonomassa jamassa kuin itse..."
Kyllähän tuo kuvio voi olla noinkin, että auttaja on monin tavoin heikompi. Mielestäni kyse on narsismiasiassakin kuitenkin asiantuntijuudesta, jota saattaa olla heikossa jamassa olevalla ihmisellä yllinkyllin. Aina ei ole kyse mistään heikko-vahva asetelmasta eikä kilpailusta.
MUTTA OIKEASTI-
Minusta on outoa, että jollakin on jotain sitä vastaan, että yhteystietonsa antaisi oikealle elävälle henkilölle. Kyllä tuollainen tapa olisi tervetullut kun on näin arkaluontoisesta asiasta kyse.
On aika kylmää kyytiä lähettää omat yhteystietonsa puhelinnumeroineen ja osoitteineen päivineen tuntemattomaan... Uskoisin, että aloittajakin tarkoitti tuota.Ylt ja sie ain huastatte keskenänne riitaa. Rauhottukaa ny hyvät naiset.
"Ylt ja sie ain huastatte keskenänne riitaa. Rauhottukaa ny hyvät naiset."
Jaa no mun mielestä ny ei sinällään ole kyse riitelystä vaan ihan vaan erilaisista mielipiteistä asioihin liittyen ja itsekukin ny voi olla mitä mieltä tahansa...
Tähänkin narsistin uhrien auttamisasiaan liittyen olen hieman eri mieltä siitä, että välttämättä mun mielestä parasta apua/tukea ei saa sellaiselta joka itsekään ei ole toipunut jos apua/tukea hakevan tavoite on toipua kokemuksestaan, päästä irti siitä narsistista ja saada itsensä ja oman elämänsä kuntoon...
Joskus saattaa jopa käydä niinkin, että osat vaihtuvat ja auttaja kaataakin oman kuormansa autettavan niskaan antaen ymmärtää että avunhakijan kokemus ei ole vielä mitään HÄNEN kokemukseensa verrattuna ja ei ole tavatonta sekään, että toisen toipumista pyritään sabotoimaan antamalla ymmärtää, että ongelma on sen luontoinen ettei kannata ees yrittää/toipuminen ei ole mahdollista...
Tämä mielipide ny liittyy ihan tähän avun/tuen hakemis juttuun. Ymmärrän kyllä kun tilanne on akuutti, että ensin alkuun on valtava tarve puhua siitä narsistista, mikä osaltaan on jonkinlaisen selityksen/nimen hakemista kaikelle koetulle etten sitä ny sitä sinällään kritisoi...
Sitten taas jos lähdetään apua/tukea hakemaan esim. narsistien uhreille tarkoitetusta tuesta niin ajattelisin että silloin jo aikas pian pyritään siihen, että katse pyritään kiinnittämään tulevaisuuten, niihin asioihin, miten sitä omaa elämää ja hyvinvointiaan voisi parantaa, kuin myös niihin itsessä oleviin asioihin jotka mahdollistivat ylipäätään sen hyväksikäytön, kaltoinkohtelun...- Ihan_en_
Ihan en nyt taas ymmärrä, miksi sumplit tuon asian vertaistuesta tähän sinällään. Oletko ehkä sitä mieltä, että ei niin väliä vaikka ei nuttiin saakaan yhteyttä eikä lopulta ilmoittautumisesta tulekaan mitään tuon takia, että ei se mitään kun se tuki kuitenkin on vertaistukea, niin parempi vain ettei saa yhteyttä.
- Eli_pyritkö_
Eli pyritkö sabotoimaan ihmisten mahdollisuus saada vertaistukea, koska pidät sitä itse sattumalta vääränä tukimuotona ts. olet itse persoona, joka ei pysty hyödyntämään vertaistukea, vaan tarvitset toisenlaista tukea.
Ilmeisesti sinulla on huono kokemus vertaistuesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847