Grönlanninkoira

Tani

Jotkut kirjoittivat grönlanninkoirasta että ne ovat ärtyneitä muita koiria kohtaan sekä myös lapsia kohtaan. Omistan itse kolme grönlanninkoiraa ja olen alle 15-vuoden ikäinen enkä ole koskaan nähnyt yhtä uskollista ja luotettavaa sekä ystävällistä koiraa! Yksi koiristani on 7-vuotias ja ilopissaa yleensä 3-vuotiaat koirat ilopissaavat. Olen siis todella onnellinen että olen valinnut tämän rodun ja mitä niiden terveyteen kuuluu nii yksi kuoli vanhuuteen oli 15-vuotias ja toinen kuoli syöpään koska rääkättiin vangassa kodissa ja hain sen sieltä poist nähdessäni miten sitä kohdeltii! Luulin että siitä tulisi agressiivinen elettyään kamalaa elämää vanhassa kodissa mut jaksoin silti rakastaa sitä ja toivoa että siitä tulisi iloinen ja rakastava ja tsemppaamiseni palkittiin hänestä tuli mitä ihanin koira ei koskaa tehny pahaa kenellekkään moikkasi kaikkia ja oli aina iloinen sekä rakasti lapsia! En siis käsitä miksi grönlanninkoirista kirjoitetaan että ne ovat agressiivisiä ja ärtyneitä lapsia kohtaan!? Kertokaa mistä olette saaneet tämmöisen näkemyksen grönlanninkoirasta!

6

933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 141832

Hienoa. Mutta, oletko miettinyt että jos 3-vuotias saati 7-vuotias koira ilopissaa, niin sillä voi olla rakossa jtn häikkää? Ilopissat loppuvat pääosin ennen 2. ikävuotta. Itse kyllä veisin koirasi ell:n tutkimuksiin.
      Ja toinen korjaus: Syöpä ei liity siihen miten koiraa on vanhassa kodissa kohdeltu. Ei, ellei sitten syötetty ja juotettu jtn syöpävaarallista ainetta. Tästä et kuitenkaan maininnut mitään.
      Itselläni ei kyllä ole mitään ennakkonäkemystä grönnien agressiivisuudesta tai lapsivihamielisyydestä.

• 3333333333333333

Varmaan käsitys tulee siitä, kun arktiset rodut ovat sen verran alkukantaisia, eikä lasten käsiin jalostettuja pehmolelun näköisiä seurakoiria.

• hienomutteisuositeltava

Grönlanninkoiraa pidettiin arvamattomana ja vaarallisena. Kun joku grönlanninkoira aikoinaan tappoi pikkulaplsen, Kennelliitto teki tiettäväksi ettei se ole sopiva kotikoira. Kennelliitto, jos sillä olisi milligrammankaan verran rohkeutta, voisi antaa samanlaisen lausunnon kaikista niistä koiraroduista jotka ovat yliedustettuna tilanteissa, jossa koira aiheuttaa vammoja ihmisille.

Monet näistä koirista on jalostettu koiratappeluihin, sen sijaan Grönlanninkoira on arktiksen selviytyjä, kerrassaan hatunnoston arvoinen kuten Grönlannin ihmisetkin. Kunnioitan niitä. Mutta en ottaisi kotiini. Grönlannissa niitä koulutetaan saappaalla ja pidetään ulkona, koska ne ovat kovaluontoisia otuksia.

• Traumaattinen_kokemus

Ööh, joskus aikoinaan kun olin paatilla matkalla islantiin, sattui samalla paatilla olemaan tällainen gröönlantilainen alkuasukas. Yli 5-kymppinen hampaaton ja reippaassa hylkeenlihassa oleva daami. Ja niin umpitunnelissa kuin ihminen olla voi. Tämä sitten rakastui minuun, monta vuosikymmentä nuorempaan kolliin ja sain sitä pakoilla koko neljän päivän paattimatkan ajan. Sain siitä pahat traumat ja menetin kyllä ison osan kunnioituksestani näitä "selviytyjiä" kohtaan. Niiden koirista en kyllä osaa sanoa yhtään mitään, ehkä ovat parempia selviytyjiä kuin omistajansa.

• jggnmjgm

Minä olen nähnyt grönlanninkoiravaljakon yhdessä lastentapahtumassa. Erittäin mukavilta koirilta vaikuttivat ja nauttivat vieraiden ihmisten seurasta :-)

• voijestasnäitä

Etpä tietenkään ymmärrä. Pitäiskö kuitenkin ottaa selvää. Lapsi ei voi koiralle useamman tunnin lenkeille viedä, ja kyllä grönlanninkoira tarvitsee valjakkojuoksua, se ei ole seurakoira.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3744
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe