Aloitan muuraustyöt.

ammatinvaihto

Ostin muurausvehkeet Honkongista ja nyt pitäis saada vain tilauksia.

Kysyisinkin kuinka saa parhaiten tilauksia ja kuinka paljon voi näin aluksi laskuttaa tunnilta. Uskoisin että jaksan tehdä nyt n. 6-7 tuntia päivässä.

Mulla on muurarin vasara, lasta ja 60 sm passi ne maksoi 11 euroa kaupassa. Tarviiko siinä pakosta muuta kun oli tuota kalastajan lankaa vanhastaan.

33

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BauHerr

      Kyllä. Jotta pääset kunnolla rappaamaankin, niin osta rappauspumppu ja siihen lamellikomprressori. Alkuun pääset noin 10.000 eurolla.

      Minä voisin myydä yhden käytetyn.

    • Puhelimella

      Ensin kuin voi omaan rakennukseen harjoitella ja sitten kavereille jos työn jälki on hyvää niin töitä kyllä tulee.

    • hormikivi

      Sopiva pala ikkunalasia tarpeen hormin tukkeeksi, jos uunin muurauksen jälkeen odotat isännältä savuviinoja.

    • remonttimies1

      "Uskoisin että jaksan tehdä nyt n. 6-7 tuntia päivässä."
      Kaikki muuraustyö on raskasta, vaihda vielä kun kerkeät VÄHÄN kevyempään ammattiin, uhraa rahaa toinenkin 10 euroa : )

      • ammtinvihto

        Ei mua oikein kiinnosta maalarin hommat.


    • lastalasse

      Noin minäkin aloittelin noin vuosi sitten,tosin en raaskinut passia ostaa. Nyt olen muuraillut tuhatkunta takkaa ja ansiot kuutisen kymppiä/tunti.Kyllä kannatti siirtyä insinöörin hommista.

    • helppoomommoo

      Noin se menee, maailman toiseksi helpoin homma. Homma tehty 1000v samalla tavalla eikä ole näkyvissä että tietokoneet korvaa muurarin. Lätkit vaan kuraa ja tiiliä vuoronperään.

    • BauHerr

      "Homma tehty 1000v samalla tavalla eikä ole näkyvissä että tietokoneet korvaa muurarin"

      Onhan noita muurausrobotteja. Robotti pistää 3.000 tiiltä seinään päivässä. https://youtu.be/OKoQMD0QZQs

    • lastalasse

      Minkähänlaisen uunin tuo masiina värkkäisi?

    • Bau

      Insinöörinä osannet vääntää AutoCADilla suunnitelman, joka robotti sitten toteuttaa. Kaikki, mikä voidaan piirtää, voidaan koneellisesti toteuttaa..

      • lastalasse

        Mahtuukohan tuo "kone"muurari ovesta työpaikalleen, kun pitäisi saunakamarin takka uusia??


    • tekeväehtii

      kolometuhatta tiiltä seinään leipasee kuka tahansa, jos vaan laasti kuivuu niin, että seinä pysyy pystyssä. Tuo "tuhankunta takkaa" vuoteen, on kyllä kova sana..
      Olen itsekin talon ulkovuorin muurannut, että siitäkin jotain sentään tiedän..

    • muurari11

      Moi ! Kyllähän noin valtavalla investoinnilla uskoisin mestarien oittelevan perään 24/7.
      Alkajaisiksi voisit harjotella vaikka rappausta laron seinään, jos olis kevät niin nuoskalumi on siihen edullista. Nyt kun on kesä niin joutunet kaivaan lihavaa savea ja vähän soraa koostumukseltaan siro sata.
      sekaa ne 5 osaa savea ja yksi osa mursketta. Voit lisätä lorauksen nestemäistä saipuaa niin ei tartu savi kuokkaan.
      Tästä minäkin olen aloittanut.
      seuraava investointi voisi olla pätkä sähköputkea niin ei tarvi kauhan vartta pilata!
      Onnea ja tervetuloa tekemään rahaa kanssamme

    • mistäänkotoisin

      Kyllä minua nauratti nuo viestit......piti ihan ääneen lukea muulle porukalle ja naurua riitti.

    • Kylläsesiitä

      Pyydä aluksi 17€ tunti. Ota muurattavaksi vain seiniä jotka rapataan. Myöhemmin puhtaaksimuurausta. Takat jätät noille lasimestareille.

    • rakmies

      Voit kysellä muurareilta jos ottaisivat sinut ruokapalkalla apuriksi, näin aluksi. Ellet pääse apuriksi niin etsi jostain vanhoja tiiliä ja osta pari säkkiä laastia. Muurauksen jälkeen kysy naapurin mielipidettä muuraustyöstä. Jos hän pyörittelee vain päätään niin kokeile jotain muuta työtä.
      Nykyiset muurarit on käyneet kolmevuotta koulua ja harjoitelleet ammattimiehen mukana vielä vuosia. Että sillee...

    • Oppi-isä

      Yritä myydä nuo muurausvehkeet ja ala johonkin hommaan johon voi heittäytyä, esimerkiksi hieroja ei tarvitse työkaluja.
      Muuraus on oikeitten miesten hommaa ei siinä vehkeitä ostamalla pärjää.
      Tietenkin voit tulla minulle repsikaksi ja yrittää opetella siinä sivussa tätä muuraustiedettä.
      Koska olet noin oma-aloitteinen voin antaa sinulle oppipaikan repsikkana 200euroa päivä, tietenkin sinä maksajana.
      Peli on raakaa, mutta rehellistä.

    • muuraatter

      Muistaakseni eräs heppu toimi lääkärinä siis vale semmoisena noin 25-vuotta,ilmeisen hyvällä menestykselläkin.Tuosta vaan muurarin työkalut ostava paljastuu jo ensimmäisessä tiilessään.

    • reikätiili

      Pitäis varmaan tietää kuinkpäin reikätiilet laitetaan, reiät ylöspäin vai alaspäin.

    • tilauspakko

      Älä koskaan mene taloon muuraamaan, jos ei ole tilattu.

    • muuraatter

      Noh kuis muuraa nyt ,vai joko riitti räh....ä?

    • ammatinvaihto

      Minä en enää vastaa, kun vastaukset menee piruiluksi.

      • hyvä-veli

        päätit sitten ryhtyä vapaa muurariksi siellä kyllä rotari veljet järkkää hommia


    • tulevamuurari

      mä hommasin kans ämpärin ja kauhan, kumpi tulee ensiks kura vai kivi?

    • tulevamuurar

      niin siis, onko se, kura kivi, kura kivi, kura kivi jne jne

    • tulevamuura

      hopi hopi, vastatkaa äkkii, se mäski alkaa kovettuu jo tonne paljuu

      • utelu

        Et kai "pimeisiin hommiin "ole ryhtynyt,kun yöllä räpellät??


    • 2ja2

      Riippuu kokonaan siitä, aloitatko ylhäältä vai alhaalta muurauksan. Tajuuthan sen itsekkin. Sekoita sitä pruukia usein niin pysyy juoksevana.

    • joopassi

      Myy ostamasi välineet ja ala hierojaksi, siinä et tarvitse työkaluja lainkaan.

      • paajossi

        Joo, mutta siinä hommassa maksetaan luonnossa ja kuolee ennen pitkää nälkään.


    • hgqwfefjygegrf

      voi herra isä älä vain mene mittään itte muurailemaan

    • rakentaja5

      Onkos tullu paljo tilauksia ? Onko riittäny vielä normaali työpäivä ?

      • ammatinvaihto

        Olen saanut krillin muurauksen ja yhteen kellariin muurasin väliseinää.

        Se väliseinän muurauksessa ei tullut kunnon palkkaa, kun luulin muurattavan leveällä puolella ja piti muurata tiilet reunalleen. Oli hidas työ.

        Laatoittanut olen tiskipöydän taustaa joten nyt kesän koittaessa odotan kunnon töitä ja tuloja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe