Rotta harkinnassa onko rotan kasvattajia kemin läheisyydessä vai hankin suosiolla eläinkaupasta?
Vastaukset 3
- surhym
katso suomenkesyrotta yhdistyksen sivuilta ja kysele sieltä lisää, varmasti järjestyy kuljetuksetkin suuntaan jos toiseen. Älä hanki eläinkaupasta, niin ja tottakai monikossa rotat eikä yhtä.
- Orna
Heips! En minä löytänyt. Me hankitaan rotat eläinkaupasta ja viikon päästä ne tulevatkin. Haluaisin vain tietää että kuinka paljon rotat ovat loppujenlopuksi hereillä, yöeläimiähän ne on kuitenkin?
- Sedä
Edelleen suosittelen laittamaan yhdistyksen kasvattajille sähköpostia/soittelemaan. Kovin pohjoisessa ei ole kasvattajia, mutta kuten surhym sanoi, poikasille järjestyy yleensä hyvin kyytejä myös sinnepäin, jos on valmis odottelemaan kasvattajien kesälomareissuja, ja olemaan itsekin aktiivinen ja pyytää vaikka etelään menevää kaveria kuriiriksi.
Rotta ei sinänsä ole yöeläin, vaan ennemminkin hämäräeläin, joka on vilkkaimmillaan aamulla ja illalla. Kesy rotta tottuu yleensä omistajansa rytmiin, ja on hereillä silloin kun saa huomiota. Mun rotat vetelee pitkät unet päivällä, mutta myös jos valvon pitkälle yöhön, niin rotat kömpii takaisin omaan riippumattoon :P Rotan rytmi on sellainen, että se nukkuu jonkin aikaa, herää riehumaan joksikin aikaa, torkkuu, ja herää taas. Ne ei ole hereillä koko päivää putkeen vaan useammassa pätkässä. Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata kun en ole laskenut paljon ne käytännössä valvoo, mutta niistä riittää kyllä seuraa, koska ne todennäköisesti on hereillä silloin kuin sinäkin olet :) Tämäkin riippuu kuulemma laumasta, eli joidenkin rotat enemmän kolaa öisin, veikkaan että se riippuu siitä että jos rotat saa olla tarpeeksi vapaana ja purkaa energiaansa, niiden ei tarvitse herätä riehumaan enää öisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.134732Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois197690Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!24632Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45627Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars99614- 61609
- 42544
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29521Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59515