Bändin parhaat levyt??

MrJuha82outolintu

Aki sano kerran, että hälle rakkain levy on pedot(2005).

Täsäs mun suosikit;

1.Seitsentahokas(aivan maaginen teos, jossa biisit erittäin mahtipontisia ja tuoreita)
2.Aurinko(hienoa punkrokkia levyllä, taidokkaasti tehtyjä biisei)
3.Discopolis(konemusakokeilu toimi hyvin)
4.Isohaara(Aki ei pidä tästä levystä, mut mä pijän)
5.Pedot(upea sanamaailma biiseissä ja muutenki kovanluokan levy sävellyksellisesti)
6.Aura
7.kolmikärki(pelottavampaa kuin moni heavymetal-levy jne)
8.Rautakantele
9.Aion(todella pelottava levy)
10.Iäti
11.Vainajala(pelkistetty rokkilevy CMX;n tapaan)
12.Veljeskunta
13.Dinosaurus(taidolla tehtyä musaa)
14.Talvikuningas(tämäkään ei oo ees keskitason levy, vaan erittäin hyvä, mut jättää hieman kylmäksi)

Uusinta levyä en pysty arvioimaan, koska mulla ei oo sitä enkä tiiä ku kaksi biisiä siltä.

5

111

Vastaukset

• 1. Aion
    Aivan mahtava levy. Tuntuu niin kotoisalta. Levyn tarinoihin ja äänimaailmoihin haluaa uppoutua ikuisuudeksi. (joo... Levy kertoo pahuudesta. Mitenkähän siis minun sielunmaisemani...)
    2. Talvikuningas
    Progemetal nyt toimii aina, ja tämän tarina on kiva. Eeppinen. Voittaa kyllä kaikki sci-fi elokuvat tyylikkyydellään.
    3. Seitsentahokas
    Jostain syystä ahdistaa minua. Etenkin viimeisen biisin kertosäe. Kaunistelematon ja ilkeä levy niin äänimaailman kuin sanojen puolesta. Ja toki minä kiinnyn johonkin tällaiseen...

Muita en jaksa laittaa järjestykseen. Kolmikärki ainakin on hienoa settiä (VAROITUS: PASKA SANALEIKKI TULOSSA) vaikka ei kolmen kärkeen päässytkään. Sinkkujen b-puolet ovat usein mahtavia: Mekaanisten lintujen puisto, Epätodennäköisyyslaskelma, Saatana... Uusinta levyä on paljon kehuttu, mutta itse sanoisin sen olevan heikohko CMX-levyksi. Mutta hyvää kamaa sekin...

• Kaikki CMX;n levyt luokkaa tosi hyvä.
      Osa täydellisiä.

• Niin. Oikeastaan se on aika outoa. Harva bändi onnistuisi tekemään niin monta levyä ilman, että välissä olisi jotain heikkotasoistakin.

• jokutyyppi19 kirjoitti:

Niin. Oikeastaan se on aika outoa. Harva bändi onnistuisi tekemään niin monta levyä ilman, että välissä olisi jotain heikkotasoistakin.

Oon sitä mieltä, että aika monilla on laatulevyjä, mutta CMX tekee lähinnä aina loistomusaa.

On paljon kuitenki musanimiä, jotka tehneet aikas paljon hyvää musaa ja hyviä levyjä.
      Esimerkkejä monia, kuten esim Don huonot, YUP, Dingo(kolme ekaa TIMANTTIA), Pepe Ahlqvist&H.A.R.P.(suht tuntematon nimi, mut tehneet paljon hyvää bluesfunkyrokkia), Kauko Röyhkä, Pelle Miljoona, Eppu normaali, Kolmas nainen, Miljoonasade, Pekka Pohjola, Wigwam, Eero Koivistoinen, Tabula rasa, Juice Leskinen, Hector, Neljä ruusua ja otetaan vielä vaikkapa M.A.Numminen.

• Olenkin jo kauan ihmetellyt, ketkä tuotakin comboa kuuntelevat.

SEISKA.FI

• Jätti tylysti ex-vaimonsa! Toni Nieminen iski seitsemän lapsen yh-äidin – paparazzikuvat Seiskassa!
  • Rajua käytöstä jo ennen eroriitaa! Tuomas Enbusken ex-rakas Eveliina Tikka: ”Heitti tuopillisen kaljaa päälleni!”
  • Aikuisviihdetähti Amanda Ahola pelkäsi henkensä edestä – pakeni vainoajaa Espanjaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa menee naimisiin

Seiska julkaisi että Maisa menee sittenkin naimisiin. Maisalla olisi nyt vauva ja olisi Jm kanssa naimisissa jos ei keskenmenoa olisi tullut . Olisiko
    116
    4820
  2. KORONAVIRUS: 11 milj. asukkaan Wuhan eristetty!

Kiina on keskeyttänyt Wuhanin kaupungista lähtevän liikenteen. Wuhanin epäillään olevan uuden tappavan koroaviruksen alkulähde. WHO:n mukaan 11 miljo
    Maailman menoa
    123
    668
  3. Mistä Trumpia syytetään?

Kertokaas nyt tällaiselle politiikasta tietämättömälle se. Onko se tehnyt Ukrainan presidentin kanssa jonkun salaisen sopimuksen missä Ukraina tuhotaa
    Maailman menoa
    80
    539
  4. Martinan virheelliset ravitsemusneuvot

Tänään antaa vinkkejä sitruunavedestä, jonka teksti "lainattu" mtv3-sivulta, jossa sentään on mainittu lähde(toisin kun Martinalla) Toisekseen sitruun
    37
    488
  5. Näytit väsyneeltä tänään

Väsyneeltä, totiselta, kiireiseltä ja hiljaiselta. Näytät siltä, että kukaan ei pidä sinusta huolta En tiedä edes nimeäsi. Ehkä minun ei ole tarkoit
    Ikävä
    19
    446