salamointi silmässä

hulku

Oikean silmän ulkolaidalla salamoinut, vähän kuin migreenin auraoire, mutta montakertaa lievempi. Kaksi viikkoa nyt. Silmälääkärissä kävin, kaikki kunnossa. Voiko tämä johtua kaulavaltimon ahtaumasta tqi enteillä aivohalvausta? Valon välähtelyä ei ole pimeässä vaan valoisassa. Kestää hetken ja menee ohi. Ja taas kun katson hämärästä valoisampaan alkaa. Pelottaa niin vietävästi!

15

4522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0520

onko sulla muita oireita? näköhäiriöitä voi aiheuttaa mikä vaan harmittomista lihasjumeista vakaviin sairauksiin...

• hulku

Niskat jumissa, mikä aiheittaa posken ja käden turraa oloa. Sitä ollut vaihtelevasti jo vuosia. Lisäksi puren hampaita, joten purentalihaksisto on aivan jumissa. Mitä nämä vaaralliset sairaudet ovat? Lääkäri ei muuten noteeraanut kuin laittoi silmälääkärille.

• hulku

Niin ja 3v sitten pääni on magneettikuvattu kun oli tuota posken puutumista. Kuvat silloin kunnossa, niissä ei mitään.

• 0520

Erilaiset verenkiertohäiriöt tai aivoperäiset jutut voi aiheuttaa näköhäiriöitä, samoin esim. borrelioosi.

Mutta ei ole mitenkään epätavallista, että niska-hartiaseudun jumit aiheuttavat erilaisia näköhäiriöitä, joten sinullakin voi johtua ihan tuostakin. Kovan stressin ja paniikkihäiriön yhteydessä voi myös olla näköhäiriöitä, joten älä liikaa stressaa.

Hyvähän tuohon olisi saada varmuus, eli ota vielä yhteyttä lääkäriin jos tilanne jatkuu.

• hulku

Voisitko vielä tarkentaa, millaiset vefisuoriperäiset asiat tekee näköhäiriöitä? Lääkärini sanoi, että kun näköhäiriö on vain toisessa silmässä ei se vaikuttaisiverenkierto eikä neuropuolen ongelmalta. Niin ja ikää minulla on 33v ja nainen. Todellakin stressaan tätä ja panikoin.

• llkdfdfl

Mitäs verikokeet sanovat? Onko trombosyytit, hemoklobiinit ym. koholla? Kyse voi olla myös verisairaudesta, mistä normaali lääkäri ei yleensä tiedä juurikaan mitään. Monet ohittavan kohonneet verisoluarvot olankohautuksella, mistä potilas sitten maksaa kalliisti myöhemmin.

• hulku

Ei minulta mitään verikokeita otettu

• linkissä_tietoa
      • hulku

Tämän olinkin jo lukenut. Minun ongelmani vain on sellainen, että tuo valonväre tulee useita kertoja päivässä, kun menen ulos se väpättää n.10 sek ja loppuu. Tai menen muuten kirkkaaseen. Eli väpättää muutaman sekunnin ja loppuu. Jokseenkin tuntuisi, ettei kai tia-kohtaus näin ilmenisi. Ja nämä väpätykset ei näköön vaikuta, näkökenttä ei kapene eikä näkö sumene. Näkökentän ulkolaidalla vain väpättää kirkas himmeä valo. Silmässä kaikki oli hyvin, silmälääkäri teki perusteellisen tutkimukseb. Luulotautia?

• Zaphodbx

Enemmänkin epäilisin oireittesi syyksi jumissa olevaa niskaa, tiaan en usko.... Osta 100 mg aspiriinia se vaaratonta ja halpaa...

• salamoija

Itsellä, olen nyt 59v, ollut usein samoja oireita ja liittyneet niskojen jumiin tai joskus ihan niskan "väärään" asentoon. Tyttärelläni oli kerran samanlaisia oireita ja meni srl:aan päivystykseen, eikä mitään vikaa löydetty.

• NiskaJumissa

Minulla on vähän samantapaisia oireita silmissä.
      Välillä kirkas valopallo menee näkökentän ohi ja ensin luulin, että se on meteori, kun samaan aikaan vilkaisin ulos ja ulkona oli pimeää.
      Huomaisin, että niitä pieniä valopalloja silmissä vilistää aina välillä.
      Myös salaman tyyppisiä näkyy välillä silmissä yleensä näkökentän reunassa.
      Kävin optikolla n.5 vuotta sitten, mutta ei siellä tutkittu silmiä sen tarkemmin, kuten silmänpohjia tai silmänpaineita.
      Viimeksi on silmänpaineet ja silmänpohjat tutkittu joskus 15 vuotta sitten silmälääkärin toimesta.

Minulla on niskoissa kulumaa vaikka olen 44v, kun päätä kääntää, niin itse kuulee niskassa rahinaa, kuin siellä olisi hiekkaa.
      Välillä on niskat niin kipeät, että päätä ei pysty liikuttamaan.
      Kerroin niskavaivoista terveyskeskuslääkärille, mutta eipä asiaa sen kummemmin noteerannut, sanoi vaan, että kulumaa voi olla, jos niskassa kuuluu rahina päätä kääntäessä.

Voi johtua jäykästä niskasta myös ajoittaiset huimaus ja vähän sellaiset poissaolokohtaus tuntemukset, jos ei veri oikein kierrä päähän.

• nyt.tiedän
    • v-mj

Vois vaikka olla lasiainen irronnu. Aiheuttaa salamointia ja "nokisadetta". Pitäisi mennä viikossa, parissa ohi.

• Välkkyvälkky

Laisaisen irtauma aiheuttaavalon välkettä pimeässä ja hämärässä.Olit silmälääkärissä ja hän olisi sen kyllä nähnyt ja kertonut.Minulla lasiaisen irtauman aiheuttama välkkyminen pimeämmällä kesti ,siis näkyi, vuoden.Kävin kyllä välillä silmälääkärillä.Nyt on jo loppunut.Ei siis todellakaan aina mene ohi nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe