Epäluotettava lastensuojelu, sos.asiamies?

hittosoikoon

Onko kukaan ottanut yhteyttä sosiaaliasiamieheen, lastensuojeluun liittyen? Miten se käytännössä tapahtuu, lukeeko sos.asiamies paperit ja päättää mitä päättää? Meillä on ollut yli vuoden hirveä sotku lastensuojelun kanssa, lapsi on sijoitettuna ja asia ei etene millään. Olen usein lastensuojeluun yhteydessä, kaikki palaverit on minun pyytämiäni. Olen lähestulkoon rukoillut että kertoisivat mitä minun pitää tehdä että saan lapsen kotiin, eivät kerro. Säännöt saattavat muuttua ihan yhtäkkiä, saattavat sanoa yllättäen että ette muuten olisi saanut tehdä sitä ja tätä. Välillä lapsi on saanut olla kotona ja välillä tapaamisten pitääkin olla valvottuja. Pari viikkoa sitten kysyin että saammeko mennä lapsen kanssa jätskille, sijaisvanhemman kodin lähellä on jätskikiska. Saatiin lupa, mutta nyt sitten väitettiin että rikottiin sääntöjä kun lähdettiin sijaisvanhemman kodin pihasta pois. Valtavasti tuollaisia "väärinkäsityksiä" ja ihan vain p*skapuhetta.

Paperit ovat täynnä uskomattomia valheita, pari päivää sitten oli palaveri jossa taas kysyin että mitä minun pitää tehdä että saan lapsen takaisin. Vastattiin että ole aktiivinen, eivät he voi meitä paapoa ja pyydellä. H*lvetti soikoon, heidän touhunsa on kaukana paapomisesta ja pyytelystä, minä olen se joka ottaa yhteyttä, minä olen se joka pyytää palavereita.

Tämä meidän ongelmamme on niin pitkä ja monimutkainen että en viitsi sen kummemmin selittää, mutta tämä lastensuojelun touhu alkaa mennä niin pitkälle ja törkeäksi että pakko tehdä asialle jotain. Sosiaaliasiamieheen siis yhteyttä heti ensi viikolla. On vain luottamus näihin viranomaisiin mennyt kokonaan.

3

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia

      Hei. Ota heti yhteyttä sosiaaliasiamieheen. Kenenkään ei tarvitse ottaa vastaan epäammattimaista kohtelua. Eikö sosiaalitoimen, varsinkin lastensuojelun, tule nimenomaan tukea perheitä heidän kasvatustehtävissään?. Sosiaaliasiamies ottaa yht sostoimeen ja tuo esiin esittämäsi puutteet, mutta ei tee päätöksiä. On usein kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa. Esim soittopyyntö annettu viime kesänä, vieläkään ei ole tullut vastausta. No, et ole ainoa, joka on kokenut samanlaisen kohtalon. Huostaanotto on viimeinen keino kun kaikki avohuollon toimenpiteet on läpikäyty. Onko teille annettu tukitoimia ja minkälaisia ennen huostaa? Ovatko ne olleet riittäviä? Hyvä sostyöntekijä on kuin taivaan lahja. Ylilyöntejä ei saisi missään tapauksessa tapahtua. Ne traumatisoivat sekä vanhemmat että lapset. Sitten yritetään niitä traumoja korjata lasten kohdalla, mutta vanhemmat jätetään ihan oman onnensa nojaa, kuten teidänkin tapauksessa on käynyt. Oikeusturvaa biovanhemmilla ei ole, koska aina sossulle jää huoli ja epäily ja ne riittävät usein myös hallinto-oikeudessa. Kannattaa heti vaatia huostan purkkua. Se pitää käsitellä yhtä huolellisesti kuin huostaanottokin. Lisäksi kannattaa heti ottaa yhteyttä asianajajaan.

    • eiauta

      Valitettavasti kokemukseni ovat huonoja sosiaaliasiamiehestä. On vaikuttanut olevan "virallisen koneiston " puolella. Tai ainakin vahvemman puolella.

    • kvl.lainen

      Kuulostaa ihan Kouvolan lastensuojelun menolta. Onko kysymyksessä Kouvolan lasu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe